خانواده‌های شهدای افغانستانی مدافع حرم با ارسال نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما به سبب ساخت و پخش برنامه «کدبانو» در شبکه افق تشکر کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در ایام ماه رمضان امسال برنامه ای تلویزیونی با عنوان «کدبانو» از شبکه افق پخش می شد. این برنامه تلویزیونی به تهیه کنندگی «هاشم تفکری بافقی» به سراغ خانواده شهدا رفته و روایت های صمیمی، معمولی و صادقانه ای از این شهدا منتشر می کرد.

بی پیرایگی و دوری از ژست ها و کلیشه های فانتزی به همراه ریتم آرام و صمیمی این برنامه که با روایت گری مادر یا همسر شهید پیش می رفت، پرده برداری بی ریا و صادقانه ای بود از قهرمانانی که در خانه های معمولی و ساده شهرهای ایران و در میان همین مردم زندگی می کردند و حالا به دلیل پیوندی که با فضای آرمان خواهی بدون مرز برقرار کرده اند، پیشقراولان مجاهدت در برابر دژخیم ترین نمونه های ضد بشر نام  گرفته اند.

نام فاطمیون چند سالی است که بر صدر رسانه های دنیا نشسته است و آوازه رشادت های آنان محور تحولات در این برهه از تاریخ شده اند. اما آنچه باعث تمایز برنامه «کدبانو» با دیگر برنامه های تلویزیونی که به سراغ مهاجران افغانستانی می روند، شده است، نگاه برابر، فاصله گرفته از تبعیض ها و قبیله گرایی ها مرسوم بوده است.

حالا نزدیک به 300 خانواده شهدای افغانستانی لشگر فاطمیون با انتشار نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما از نگاه انسانی، محترمانه برنامه «کدبانو» تشکر کرده اند. آنان ارائه تصویر واقعی از جامعه مهاجر که در تمامی این سال ها به نوعی درفضای رسانه ها بایکوت بوده یا تصویری وارونه از آنان مخابره شده است را مصداق تکریم جامعه مهاجر در این برنامه تلویزیونی قلمداد کرده اند.

متن نامه این خانواده ها را در ادامه می خوانید:

جناب آقای علی عسکری
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام و تبریک عید سعید فطر خدمت شما، ما جمعی از افغانستانی های مقیم ایران خواستیم به این وسیله از شما تشکر نماییم.

در ماه مبارک رمضان امسال برنامه ای با عنوان «کدبانو» به تهیه کنندگی آقای هاشم تفکری بافقی از شبکه افق پخش شد که برای اولین بار در تاریخ صداوسیما به دور از نژادپرستی و تبعیض مدافعان حرم افغانستانی را در کنار مدافعان حرم ایرانی نشان داد. به واقع ما حس کردیم که یک شبکه افغانستانی این برنامه را ساخته و پخش کرده است.

جناب آقای عسکری؛ همانطور که می دانید جمعیت افغانستانی های مقیم ایران در حدود 3 میلیون نفر است که قطعاً جمعیت قابل توجهی است، تا شما را مجاب کند برای این ملت مظلومِ درد کشیده و جنگ زده برنامه های تخصصی و دور از نژادپرستی همراه با کرامت انسانی بسازید و پخش کنید.

ما جمعیت کوچک به نمایندگی از آن 3 میلیون نفر از شما تشکر کرده و می خواهیم تا برنامه هایی مثل «کدبانو» باز هم تولید شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس