کد خبر 588702
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

در پی انتشار گزارش‌هایی از کشته و زخمی شدن ده‌ها کودک در انفجارهای اخیر منطقه سیده زینب دمشق و بازاری در ادلب، یونیسف این کشتارها را محکوم و نسبت به اوضاع روانی کودکان در این کشور جنگ زده ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، هناء سنجر، نماینده یونیسف در سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار کودکان در حملات چند روز اخیر تروریست‌ها در سوریه اعلام کرد: با افزایش حملات علیه غیرنظامیان در سوریه طی چند هفته اخیر این خشونت دامن گیر کودکان شد و ده‌ها تن از آنان در این حملات قربانی شدند.

سنجر افزود: در تمامی مناطق سوریه در برخورد با کودکان می‌بینیم که آنها روایت‌های تکان دهنده‌ای را از انواع خشونت‌هایی که شاهدش بوده‌اند بازگو می‌کنند. این کودکان دچار آسیب‌های روانی شده‌اند. برخی از آنان نمی‌توانند بخوابند و آنهایی هم که به خواب می‌روند مرتبا کابوس می‌بینند. بسیاری از این کودکان به دلیل بمباران‌های مستمر شنوایی خود را از دست داده‌اند. برخی مدام گریه می‌کنند و یا از ترس می‌لرزند. این کودکان می‌گویند که از بمب و موشک هراس دارند و برخی از آنها قدرت تکلم خود را از دست داده‌اند. همه آنها هر کجا که هستند در ترس مداوم به سر می‌برند و نمی‌دانند که حمله بعدی چه زمانی خواهد بود.

نماینده یونیسف ادامه داد: حق کودکان است که مانند تمامی کودکان جهان اکنون خود را برای استقبال از تعطیلات تابستانی آماده کنند نه اینکه از بمب‌ها و تیراندازی‌ها فرار کرده و یا مخفی شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس