کد خبر 588050
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

در شرایطی که آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را به طور جدی تکذیب می کرد روشن شدن ابعاد مختلف این موضوع حکایت از لو رفتن سوالات دقایقی قبل از امتحان در برخی از دروس دارد.

به گزارش مشرق، امتحانات خرداد ماه 95 دانش آموزان در شرایطی به پایان رسید که اخبار متعددی در خصوص لو رفتن سوالات امتحانات نهایی مطرح شد.
 
ماجرا از این قرار بود که سوالات امتحانات نهایی در برخی دروس مانند شیمی، فیزیک و جغرافی از طریق فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت به گونه ای که شیادان با اعلام شماره حساب به دانش آموزان و دریافت مبلغ 200 هزار تومان سوالات امتحانات نهایی را صبح روز امتحان و در فاصله 20 دقیقه مانده به برگزاری امتحانات در اختیار دانش آموزان قرار می دادند.
 
در حالی که رسانه ها بارها نسبت به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی هشدار داده اند، آموزش و پرورش هر بار این موضوع را تکذیب کرد به گونه ای که دهم خرداد مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با واکنش نسبت به لو رفتن سوالات امتحانی در درس آمادگی دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.
 
وی در این رابطه عنوان کرد: سوالات امتحانی هماهنگ درس آمادگی دفاعی که در ساعت 10 صبح برگزار شد پیش از آن در هیچ فضای مجازی منتشر نشده است.
 
در همین رابطه عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تاریخ12 خرداد اعلام کرد که درس آمادگی دفاعی امتحان نهایی نداشته و امتحان آن به صورت هماهنگ منطقه ای بوده است و اگر سوالات آن لورفته باشد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران باید در این رابطه پاسخگو باشد.
 
در این میان اما مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی ضمن تأیید ضمنی لو رفتن سوالات امتحانات نهایی از تشکیل کمیته ای برای بررسی این موضوع خبر دادند.
 
محمد فاضل در این رابطه عنوان کرد: سوالات درس جغرافیا زمانی در فضای مجازی منتشر شد  که دانش آموزان در مدرسه بودند و امکان دسترسی به سوالات وجود نداشت. سوالات این امتحان پخش شده اما دانش آموزان نتوانستند آن را رؤیت کنند.
 
عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش یک بار دیگر در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه جامعه  میزان دررابطه با لورفتن سوالات امتحانات نهایی و تأیید این موضوع توسط برخی از مسئولان آموزش و پرروش باز هم مصرانه تأکید کرد که این موضوع صحت ندارد و تمامی اخبار در این رابطه تکذیب می شود.
 
ماجرا زمانی جدی شد که دانش آموزان سوالاتی را که در فضای مجازی به آنها فروخته شده بود را با سوالات اعلام شده در سر جلسه امتحان تطبیق داده  و متاسفانه مشاهده شد که سوالات یکسان بوده بنابر این امکان لورفتن سوالات امتحانات جدی تر از هر بار دیگر مطرح شد. پس از آن بود که محسن موحد مدیر کل حراست وزارت آموزش و پرورش در واکنش به موضوع لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به خبرنگار میزان گفت: در دروس زبان و ادبیات فارسی و فیزیک سال سوم تجربی خطای انسانی رخ داده و سوالات واقعی دقایقی قبل از امتحان منتشر شده است اما اطلاعات ما نشان می دهد در درس عربی رشته تجربی سوالات جعلی در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.
 
وی افزود: تیمی را مشخص کرده ایم که در حال بررسی ابعاد این تخلف هستند و از طریق شماره حسابهای منتشر شده در کانالهای تلگرامی این افراد را شناسایی و در آینده نزدیک خبر برخورد با آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
 
لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در خ رداد سال 95 می تواند زنگ خطری باشد نسبت به امنیت بر گزاری امتحانات و این سوال مطرح است که چگونه طراحان سوالات امتحانات نهایی قرنطینه می شوند وسوالات لو می رود؟ به هر حال ورود جدی پلیس فتا به این موضوع می تواند با امکان تکرار این تخلف در سالهای آتی مقابله کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 45
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    10 1
    آیا تاثیر ۲۵ درصدی در کنکور انصافا درست است فقط این نیست آقا مشرق من خودم تو شهرمون که در حوضه می دیدم چقدر تقلب انجام می گیرد چقدر مراقب به بعضی ها جواب سوال ها را گفتند ولی به بعضی ها نگفتند . دختر عموی دوستم گفت دوستم به قیمت ۴۵۰ هزار تومان از تلگرام سوالات زمین رو خریده بود. سوالات زمین یکی از سخت ترین سوالات نهایی بود.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    9 7
    حوضه نه حوزه دانشگاهم میخوای بری؟
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 1
    ميگم قراره اين نمرات هم تاثير قطعى داده بشه احيانا؟؟؟؟؟؟ قبلا هم بوده از اين بساطها، بعدا هم هست. بيچاره ما بوديم كه پاى اين تصميمهاى خارق العاده عمرمون تلف شد... ميگم سوالاى كنكور لو نرفته باشه يه وقت! تو اين مملكت امكان وقوعش هست!
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 0
    سلام چقدر بی عدالت بخدا من پسرم 10 سال شب روز درس می خوان مدرسه تیز هوشان هست با این کار ارامش مار یخته بهم به کی شکایت کنیم خدا می داند که شورش گند ش در امد از این بی کفایت وبی عرضگی مسولین اجرایی خدایا تو نپسنده
  • یک دانش آموز ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    8 1
    آقا ما چقدر برای جغرافی خوندیم و سخت هم اومد! حق ما ضایع شده و آموزش و پرورش باید جوابگو باشه.......
  • NeGin ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    4 0
    عجب!!!!
  • اسلار ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    4 1
    چرااااا؟؟؟يعني اينقد شما وظيفه شناسيد كه نمي تونيد از از برگه هايي كه خودتون شرط بيست و پنج درصدي اينده و سرنوشت ما كردينش؟؟؟حالا اون به جهنممممم اين چه وضع تصحيح كردنههههه؟؟؟من رياضي دو نمره غلط پيدا كردم نمرم شده بييت ادبياتم هرچي دلش خواسته رو كم كرده شده هوده..حالا مي خوايد اين بيست پنج درصد و تاثير بدينش افرين افرين به شما هر كار خواستيد كرديد ما بچه هاي هوده ساله رو نا بود كرديد...ولي به خداااا اگه اين سه تا درس كه سوالاش لو رفته رو تاثير بديد من به عنوان يك دونه دانش اموزم كه باشم از تك تك عوامل اون دنيا شكايت دارم....وااااي يه من موندم اين كارنامه چجوري اومده
  • nazgol ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    3 0
    با این حساب سوالات کنکور هم لو میره وحق بچه های شهرستانی وجاهای دور افتاده که دسترسی به چیزی ندارن ضایع میشه.شرمنده میگم مسیولین عزیز این حق هایی که این چندسال بخاطر برنامه های شما ضایع شده به گردنتون یخورده به فکر اون دنیاتونم. باشین
  • nazgol ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    5 1
    کی گفته سوالات 20دقه قبل امتحان لورفته؟من خودم فهمیدم که یه نفرکه پیش بود امتحان زیست ودینی ساعت 6سوالات بدستش رسیده.بنظرتون از6تا7.30دقه نمیتونسته سوالات بین بقیه دوستاشم پخش کن واوناهم سوالات بخونن؟
  • Ava ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    4 1
    الان احیانا قرار نیست راجع ب حق دانش اموزایی ک خورده شده صحبتی شه؟؟ پس اونایی ک خودشونو کشتن شب امتحان چی؟ من ک راضی نیستم اگه امتحان نهایی یک درصد هم تاثیر داشته باشه
  • رامین ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    3 1
    این باید پیگیری بشه. نه فقط پخش کننده های سوالا باید مجازات بشن بلکه بچه هایی که سوال خریدن هم باید مجازات بشن. چون این ضایع شدن حق سال دیگه تو کنکور تاثیر گذار میشه
  • معصومه ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    15 1
    اصلا من میخوام بدونم کسی علیه اونا کاری کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من واقعا برای اون افراد متاسفم هرکی این پیامو میخونه وقبولش داره با من همراه شه لطفااا چون قراره این امتحانات 25 درصد تاثیر داشته باشه وکسی هم انگار واسش مهم نیست که سوالا لو رفته وبعضیا بدون خوندن نمره کامل گرفتن وبعضیا مثل من خودشونو کشتن یه نمره خوب بگیرن .. بیاین اعتراض کنیم این درسایی که لو رفته به همه چند نمره به خاطر لو رفتن اضافه بشه لطفا اینکارو بکنین چون قرار نیست که این درسایی که لو رفته تاثیر نداشته باشه حتما تاثیر داره پس لااقل چند نمره بهمون بدن ..
  • محمد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    4 0
    بیچاره شدیم
  • احسانی ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    5 0
    سلام از کجا معلوم سوالات بقیه دروس هم لو نرفته باشه وقتی امکان لو رفتن سوالات وجود داشته بعید نیست دروس دیگه هم لو رفته باشه تازه وقتی بچه ها اعتراض میکنن مسئولین میگن چون میانگین نمرات امسال از پارسال بهتره پس سوالات استاندارد بوده امامعلوم شد علت بالا بودن میانگین امسال لو رفتن سوالا بوده نه استاندارد بودن
  • مهدی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    5 0
    ای بابا .. همه ی دوستام داشتن می گفتن سوالای فیزیک داشته تو تلگرام 2 روز قبل از امتحان می چرخیده ...با این حال هم می خواین 25% تاثیر داشته باشه ؟؟ ما بد بختا که بدون دونستن سوالا امتحان دادیم و کلی خوندیم بازم نمره ی مطلوب رو نگرفتیم با این سطح تصحیح باید با کسی که هیچی نخونده فقط یه برگه سوالو حل کرده 20 شره برابر باشیم ؟؟ الله اکبر :(
  • CIA ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    1 4
    حسابشون با ..........
  • لیلی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    5 0
    جوش نزنید بچه ها باید بگم سوالای فیزیک سومی ها و آمادگی دفاعی درسطح بسیار گسترده لو رفت اما بقیه یا صداش در نیامد یا تقلب کمتر بود وقطعا صفر نبوده و نخواهد بود . نهایی که چیزی نیست قطعا تو کنکور هم تقلب میکنن حالا اینا هر چی هم تکذیب کنند ولی واقعیت و نمیشه عوض کرد . مسئولین حتی تقلب توی آزمون های آزمایشی سنجش را هم تکذیب کردند.
  • الی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس