کد خبر 581607
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

علیرام نورایی گفت: شخصاً نسبت به هرگونه توهین به فرد، شخص و یا گروه و تفکری انتقاد دارم به همین دلیل کمپینی راه‌انداختم با عنوان «لطفاً توهین نکنید». حالا این فرد که توهین کرده کیست که بخواهد قبح شکنی کند!

به گزارش مشرق، علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره بی‌احترامی و هتک حرمتی که به اعتقادات مردم ایران طی چند روز اخیر توسط برخی عوامل ضدانقلاب شده است و همچنین فضای ترویج یافته‌ای که به بهانه روشنفکری افراد به خود اجازه هرگونه توهینی به مقدسات دیگران را می‌دهند، گفت: بگذارید ابتدای صحبتم را اینطور شروع کنم شخصاً نسبت به هرگونه توهین به فرد، شخص و یا گروه و تفکری اعتقاد دارم به همین دلیل کمپینی راه انداختم با عنوان «لطفاً توهین نکنید».

وی ادامه داد: باید این روحیه فرهنگ و اخلاق را در خود پرورش دهیم که به هیچ عنوان کار و رفتاری انجام ندهیم و صحبتی نکنیم که به افراد و اعتقاداتشان توهین شود. این کار را به این نیت انجام دادم تا هر قدر که در توانم است در این مسیر و فرهنگ‌سازی آن گامی بردارم.

بازیگر فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»‌،در ادامه افزود:‌ متأسفانه فضای مجازی نیز جز آن دسته از تکنولوژی‌‌هایی است که ابتدا خودش آمده و برای فرهنگ آن برنامه‌‌ریزی نشده است. این شرایط و رفتارهای غیراخلاقی در فضای مجازی آن را به یک فضای خطرناک تبدیل کرده است. ابتدا این توهین‌ها در فضای مجازی به افراد و شخصیت آنها که برخی‌شان نیز مشهور هستند شروع شد تا عادی‌سازی شود. حالا متأسفانه این توهین‌ها از افراد به سمت اعتقادات و مقدسات مردم رفته است. حالا افرادی پیدا شده‌اند که به مذهب توهین می‌کنند. اینجاست که باید استفاده درست از امکانات را بیاموزیم.

وی در ادامه درباره این پرسش که به عنوان یک فرد فرهنگی که با رسانه‌ها نیز در ارتباط است، چه تحلیلی از رفتار افرادی از این دست دارد،‌ گفت: دقیق نمی‌دانم که چه باید بگویم شاید این افراد از جایی خط می‌گیرند اما هر آنچه که است به نظرم از کمبود این افراد در بخش‌های مختلف درونی خودشان نشأت می‌گیرد.

او همچنین درباره اینکه به نظر می‌رسد که این افراد با اهانت به مذهب و اعتقادات مردم می‌خواهند به نوعی قبح‌شکنی کنند،‌گفت: اصلاً این فردی که این توهین را انجام داده است کیست؟! از کجا آمده که حالا به فکر قبح‌شکنی افتاده است بنده اصلاً آن را نمی‌شناسم چون چند عکس که با چنین شرایط بی‌حرمتی منتشر کرده است. واقعاً زمانی که این تصاویر را دیدم برایم علامت سوال پیش آمد که این خانم چه کسی است که به خودش اجازه داده چنین رفتاری با اعتقادات مردم کند که در نهایت چنین بازتابی هم بگیرد و حالا در فضای مجازی مرتباً درباره او،‌ کارش و رفتار توهین‌آمیزش صحبت شود.به نظرم در مورد این افراد حرف زدن تنها موجب بیشتر دیده شدن آن می‌شود. افرادی که به مذهب توهین می‌کنند در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهیم به آنها بپردازیم.

نورایی در ادامه اظهاراتش گفت: در تمام دنیا حتی در آزادترین کشورها نیز معتقدند که در هر شرایطی نباید به مقدسات، مذهب و اعتقادات مردم توهین کرد و این رفتار غیراخلاقی است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس