کتک خوردن زير سؤال رفتن شأن بانوان ايراني در قفس ارمنستان به جنجالي بزرگ در ورزش کشورمان تبديل شده است. اعزام مشکوک و سؤال‌برانگيز 10 رزمي‌کار ايراني به مسابقاتي که نه تنها مجوز فعاليت در کشورمان ندارد بلکه از نظر اصول انساني و ديني نيز هيچ توجيهي براي شرکت در چنين رقابتي وحشيانه و غيرانساني وجود ندارد.

به گزارش مشرق، فيلم جنجال‌برانگيز همين چند روز پيش در فضاي مجازي منتشر شد و پيش از آن هيچ مسئولي به خود زحمت واکنش نشان دادن به اين مسئله تأسف‌برانگيز را نداده بود. تصاوير به قدري واضح است که کتک خوردن و تحقير شدن دختر ايراني روي رينگي که در قفس قرار دارد دل هر هموطني را به درد مي‌آورد.

حواشي ادامه‌دار کتک خوردن دختر رزمي‌كار ايران در مسابقات خشن ارمنستان

به گزارش روزنامه جوان، «آرينا مافي»،  12 ساله با حجاب اسلامي و با لباس کاراته داخل قفس مي‌رود و پس از شروع مسابقه و در حالي که سعي در اجراي فن دارد از سوي حريف ارمنستاني با بي‌رحمي هرچه تمام مورد حمله قرار مي‌گيرد؛ مشت و لگدهاي اين ورزشکار مافي را نقش زمين مي‌کند و در حالي که داور مسابقه اصلاً به روي مبارک نمي‌آورد حريف ارمنستاني تا جايي که مي‌تواند سر و صورت دختر ايراني را نشانه مي‌گيرد.

لو رفتن فيلم اين بازي وحشيانه که دو ماه از آن مي‌گذرد سبب شد تا رسانه‌ها به جاي مسئولان نسبت به آن واکنش نشان دهند و حالا هم که هيچ کس مسئوليت کتک خوردن دختران مان را برعهده نمي‌گيرد!
 
رشته MMA چيست؟

فيلم منتشر شده مربوط به مسابقات MMA است، مسابقاتي که به دليل خشونت وحشتناک آن اصلا مجوزي براي فعاليت در کشورمان ندارد. MMA كه مخفف «Mixed Martial Arts» است و در فارسي به آن هنرهاي رزمي ترکيبي مي‌گويند، مجموعه‌اي از رشته‌هاي رزمي است که علاوه بر استفاده از فنون اين رشته‌ها، مشت زدن، لگد زدن و بسياري از فنون خشن و غيرورزشي در آن کاملاً آزاد است. تا جايي که در مبارزه اخير ورزشکار کشورمان تا سرحد مرگ پيش مي‌رود ولي داور مسابقه کماکان سرپا نمي‌دهد.

استفاده از فنون بوکس، کيگ‌بوکسينگ، موي‌تاي، فول کنتاکت کاراته، کشتي آزاد، کشتي يوناني، سامبو، سومو، جودو، جوجيتسو برزيلي و پانکريشن سبب شده تا MMA در زمره رشته‌هاي رزمي قرار بگيرد. ورزشکاران اين رشته براي زنده ماندن و پيروز شدن بايد به تمامي رشته‌هاي رزمي آشنايي داشته باشند نه کاراته‌کار محسوب مي‌شوند نه تکواندوکار، نه جودوکار و نه بوکسور.

ضربات وحشتناک و بي‌ملاحظه MMA را به يکي از خطرناک‌ترين رشته‌ها تبديل کرده است. حتي نتايج پژوهش‌هاي صورت گرفته در دانشگاه تورنتو که در ژورنال پزشکي ورزشي امريکا منتشر شده هم نشان داده که احتمال آسيب‌هاي مغزي در اين رشته بيش از ساير ورزش‌هاست.
 
داستان پيچيده

اوضاع پيچيده‌تر از قبل شده چراکه به غير از آرينا مافي و خواهرش تينا مافي، هشت نفر از رزمي‌کاران کشورمان نيز در قفس ارمنستان مبارزه کرده‌اند. ديروز خبرگزاري ايسنا مدعي شد که هشت پسر از کشورمان به نام‌هاي سيدمحمد حسيني، حسين جعفرمافي، ميلاد خسروي، مصطفي عليپور، مجيد حجيوان‌رشيدي، علي مهروبختياري، سامان بهزادي و سعيد جهانبخت هم در مسابقات  MMA حضور داشته‌اند.

نکته جالب اين است که همه اين افراد با پرچم جمهوري اسلامي پا به مسابقات گذاشته‌اند و در فيلم منتشر شده دختر رزمي‌کار و مربي‌اش نيز حجاب اسلامي دارند؛ هرچند که پس از مبارزه وحشيانه حجاب دختر ايراني از سرش برداشته مي‌شود. نام آرينا و تينا مافي در بين مدال‌آوران سوپرکيک‌بوکسينگ بانوان که در سال 93 در استان تهران برگزار شده بود، ديده مي‌شود و يک مدال طلا و برنز به اين دو خواهر رسيده است. مسابقه زير نظر هيئت ورزش هيئت‌هاي رزمي برگزار شده است.
 
مسئول کيست؟

 در حالي که اين ورزشکاران به نام ايران و با پرچم جمهوري اسلامي در ارمنستان حاضر شده‌اند اما فدراسيون کاراته و ورزش‌هاي رزمي نسبت به اين اتفاق اظهار بي‌اطلاعي کرده‌اند. حک شدن نام يکي از سبک‌هاي کاراته پشت پيراهن «آرينا مافي» اول از همه صداي فدراسيون کاراته را درآورد.

سيدحسن طباطبايي، سرپرست فعلي اين فدراسيون در گفت‌و‌گو با «جوان» اظهار داشت: «هيچ يک از سبک‌هاي کاراته در قفس برگزار نمي‌شود. رشته MMA در کشورمان به دليل خشونت زياد هيچ مجوز فعاليتي ندارد. هر سبکي براي آنکه در کشور فعاليت کند بايد از سوي فدراسيون مربوط و پس از آن وزارت ورزش مجوز بگيرد. از طرفي اعزام‌هاي فدراسيون همگي با مجوز شوراي برون مرزي وزارت ورزش انجام مي‌شود.»

رشيدي، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نيز در گفت‌وگو با ايسنا از برگزاري مسابقه در داخل قفس اظهار بي‌اطلاعي کرد: «آرينا مافي به هيچ عنوان زير نظر فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نبوده و اينکه مي‌گويند وي تحت حمايت ما به مسابقات اعزام شده است را کاملاً تکذيب مي‌کنم. مسابقات MMA و ر‌قا‌بت‌هايي که در رينگ و قفس انجام مي‌شود هيچ کدام زير نظر فدراسيون ما قرار ندارند و هر کس که با پرچم فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و ايران بخواهد در مسابقه‌اي برخلاف ما شرکت کند با وي برخورد مي‌کنيم.»

اظهار تأسف و بي‌اطلاعي مازيار ناظمي، رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان از اتفاق رخ داده اين پازل تأسف‌بار را پيچيده‌تر مي‌کند. نام يک سبک(باي دو) روي لباس مافي درج شده و اين دختر يک بار زير نظر هيئت‌هاي رزمي در ايران مدال‌آوري کرده، اما هيچ مسئولي تقصير را به گردن نمي‌گيرد. به‌علاوه اينکه وزارت نيز همسو با فدراسيون‌هاي مربوط مسئوليتي به گردن نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 76
  • حمید ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 0
    متاسفم برا مسولین کشور ک هیچ نظارتی ندارند هرکس از راه رسید با پرچم ایران میره تو رینگ.رسیدگی کنید لطفا
  • علیرضا ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 3
    این سبک یو.اف.سی. هست نه ام.ام.ای. این بنده خدا هم اصلا اینکاره نبود و کوچکترین تخصصی در این سبک نداشت. اینو میشه از نحوه شروع مبارزش به خوبی فهمید.مقصر اصلی مربیانش و شخص خودش هستند نه کس دیگری. داوری هم مشکل نداشت.
  • iman ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ناظر ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 5
    این دختره الان باید مشغول درس و مدرسه باشه نه مشغول جفت اندازی روی رینگ ..... آخه جفتک اندازی هم شد ورزش اونم برای یه دختر ؟!!! که حالا دارین براش دل میسوزونین ....تاسف
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 1
    رانت که نداشته باشی ودزد نباشی مجبوری برای ادامه زندگی ویک مشت دلاردر قفس با جانت شراط ببندی ؟
  • از خانواده شهدا ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 1
    ارمنستان همان کشوری است که مساجد مسلمانان در قره باغ را به طویله پرورش خوک تبدیل کرده..!
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 0
    حالا اگر حریف ارمنی می باخت باز هم همین صداها بود ؟
  • احمد ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 3
    زدن و خوردن در اين نوع ورزشها امری طبيعی است . اما آنجه كه مهم تر است اين است كه چه لزومی دارد كه زنان و دختران ايرانی در مسابقات خارج از كشور شركت كنند و در مقابل چشم صدها نامحرم حجاب آنان از بين يرود . اين كارها كاملا غيرشرعی است . و نه تنها افتخاری برای كشور محسوب نميشود بلكه بايد گريست به حال كسانی كه احكام شرعی در نزد آنان ذره ای اهميت ندارد . افتخار زن مسلمان و شآن او در وهله اول به رعايت حجاب اوست . آيا بدست آوردن مدال طلا و نقره مهمتر است يا حفظ حد و حدود الهی ؟ كسانی كه نظرشان بر اين است كه زنان بايد در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند معلوم است كه با دين و احكام آن چندان آشنائی ندارند وبيشتر به دنبال اهداف مادی هستند . برخی از زنان هم كه خيلی مشتاق شركت در رقابتهای جهانی هستند اگر از درون معنويتی كسب كرده بودند و سكينه و وقاری در وجودشان بود خود را وارد اين بازيهای بچگانه كه با معصيت همراه است نميكردند .
  • محمد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    فکر کنم چیز خاصی نبوده اولین باره همچین مسابقاتی میبینید.. مبارزه ازاد بوده مبارزه تا ناک اوت شدن حریف ادامه داره .داور هم کار خودشو کرد..دیگه باخته حتما باید چون ایرانی بوده با بوسه ایرانی رو شکست میداد مسابقه ست دیگه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    متاسفانه قاعده بدي داريم. اگر شخصي پيروز شود و مشكلي پيش نيايد مسئولين فدراسيونها خود را در حد مديريت بيل گيتس در مايكروسافت مطرح مي كنند اما اگر چنين وضعي پيش آيد تكذيبهاي داغ را شاهد هستيم. از قديم گفته اند پيروزي هزاران پدر دارد اما شكست يتيم است.
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 0
    یعنی تمام ورزشکارانی که داخل این قفس ها کتک می خورند و البته می زنند تقریبا شامل تمام کشورهای دنیا با پرچمشون می شن تحقیر شدن و عزت و آبروی کشورشونو بردن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! این تفسیر شماست ؟؟؟!! خوب داخل کشور ممنوعه خارج از کشور هم ممنوعه ؟؟؟؟؟!!!! یعنی حتما باید فرد تغییر ملیت بده بره مقیم کشور دیگه بشه تا به چیزی که دوس داره برسه و شما دس از سرش بردارید ؟؟ خداروشکر حجاب داره والا که هیچی ، دیگه ولش نمی کردین .
  • مهدي ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 0
    احسنت احمد جان. پيغمبر خاتم فرمودند: المرأة ريحانة و لَيسَت بقهرمانة. زن گل است و خلقتش براي قهرمان بازي نيست.
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    10 1
    مقصر اصلی والدین این دختر هستند که بچه معصوم رو به همچین میادینی فرستادند. این ورزش ها غیر انسانی است و تفاوتی ندارد زن یا مرد، هیچ کس نباید به سراغ این اندازه از خشونت برود.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سبک یو اف سی؟؟؟ داداااااش mma یه سبکه ، یو اف سی (ufc) یک کمپانی برگزار کننده این سبک یعنی مبارزات mma هست.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    یعنی این خانم از نداری رفته تو مسابقه؟؟ چرا قبل حرف زدن فکر نمیگنی؟؟
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    چرت نگو برادر من.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مدل این نوع بازی همینه و کتک خوردن و وحشی بازی جزو لاینفکش است ولی رفتن به این مسابقات بدون مجوز ضایع است
  • کیان ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    من میگم مسئولین ما باید همه جا باشند و هرجا دعوا شد نظارت بکنند. یعنی هرکس خواست بره جایی دعوا ومبارزه وحشیانه و خارج از شان انسانی به مسئولین خبر بده که مراقبش باشن. اینطوری خوبه؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    این وزرش هست مثل بوکس ولی خیلی خشنه تحقیر شدن نداره مگه دعوای تو خیابان بوده دختره خودش میدونسته اینطوریه ولی پدر و مادرش کوتاهی کردن
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    ufc یه جور لیگه سبکش همون MMA هست. مثل اینکه بگی اسم ورزش فوتبال، فوتبال نیست لالیگا ست! لازم نیست بگیم همه چیز رو میدونیم!!!
  • محسن ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    واقعا باید به ایهمه هوش و ذکاوت تو افرین گفت این کجا یو .اف . سی هستش اصلا فهمیدی چی گفتی واقعا باید یه هوش و عقلانیت برخی شک کرد این بی خیالی داور اصلا قابل توجیه نیست و این غفلت و بی خبری مسئولین قابل گذشت نیست باید پاسخگو باشند این مسئولین بخواب رفته کی یبدار خواهند شد
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    بابا بیشین تو رو خدا
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    3 0
    احمد جان راست میگه. تمام.
  • کیان ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    4 0
    تو واقعا از مرحله پرت هستی عزیز. اصلا چرا یک زن یک همچین کاری رو انجام بده. قرار نیست که هرکاری رو که آدم دوست داشت انجام بده. زن برای زن بودن و مرد هم برای مرد بود ساخته شده. این نوع ورزشها حتی برای مردها هم مناسب نیست. کتک کاری برای چی؟ برای هیچی؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    کلا کسی که میره mma وصیت نامشو بنویسه بره
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    خب ورزش رزمی باید کتک بخوری تا قهرمان بشی ، الان MMA مشکلش چیه ؟ همه انسان های در سراسر جهان اجازه دارن با ملیتشون در هر مسابقه ازادی شرکت کنند ، هیچ فردی از هیچ کشوری هیچ مجوزی برای بازی در MMA نمیگیره فقط یه مسابقات ورودی مقدماتی داره همینو بس ، بعدم یکی از خواهرایی که کتک خورد تو فینال کتک خورد و حریف کاپ قهرمانی گرفت میتونید برید ببینید فیلماشو .
  • مادربچه ها و دبیردبیرستان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 2
    پدر...غیرت دختربچه ایرانی باوقاحت گفته خودم دخترهاموبردم توقفس بازم میبرم وبه کسی ربطی نداره.اینجامدعی العموم بایدازچنین والدین نالایقی سلب صلاحیت کندواجازه این رفتارغیرانسانی راندهد.
  • مادربچه ها و دبیردبیرستان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 1
    پدر...غیرت دختربچه ایرانی باوقاحت گفته خودم دخترهاموبردم توقفس بازم میبرم وبه کسی ربطی نداره.اینجامدعی العموم بایدازچنین والدین نالایقی سلب صلاحیت کندواجازه این رفتارغیرانسانی راندهد.
  • مادربچه ها و دبیردبیرستان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    2 0
    پدر...غیرت دختربچه ایرانی باوقاحت گفته خودم دخترهاموبردم توقفس بازم میبرم وبه کسی ربطی نداره.اینجامدعی العموم بایدازچنین والدین نالایقی سلب صلاحیت کندواجازه این رفتارغیرانسانی راندهد.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مزخرف نگو ...پان ترک ....اسم خانواده شهدا رو هم روی خودت نگذار...ارمنستان از بهترین کشورهای دوست و متحد ایران است ..اگر همین ارمنستان نبود معلوم نبود الان شما پان ترکها چه امپراتوری با قوانین داعشی اون بالا ساخته بودید.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 0
    از پدر بی غیرتش بپرسین پدر غیرت داشته باشه به شوخی هم کسی دست رو دخترش بلند کنه جوش میاره حالا اینا دیگه که واقعا مورد کمیابه جدیدا کشف شده
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    ارمنستان برای داعش نیرو نمیفرسته ولی علی اف بیشرف میفرسته و 99 درصد شیعه را سرکوب خونین میکنه فساد در اذربایجان را هم ارمنستان میکنه؟برو نامرد بی وطن برو خجالت بکش
  • نام ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مگه مجبورید درباره چیزی که نمیدونید مقاله بنویسید. تو این مسابقات مبارزه تا زمانی که حریف خودش اعلام ناک اوت نکنه یا به تشخیص داور از هوش نره ادامه داره. دیگه انقدر از هر چیزی ایراد میگیرد آدم میخواد بالا بیاره. خوب تو مسابقه همدیگه رو میزنن حالا قوانین این مسابقه آزادتره تو اکثر کشورها هم برگزار میشه.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    برای همینه که در این رشته عمدتا کیوکوشین کارها از کاراته می روند که قدرت بدنی بالا و توان مبارزه ای بی نهایت بیشتری دارند نسبت به بقیه رشته های کاراته که عمدتا نمایشی هستند...
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    میخواست نره حقش بود MMA دیگه همینارو هم داره
  • سعید ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    چرا هیچکس به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک که شامل افراد زیر هجده سال میشود اشاره نمی کند دولت ارمنستان بخاطر بوجود آوردن فضای خشونت آمیز علیه کودکان ۱۲ و ۱۳ ساله مجرم است
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    لیست بقهرمانه چیه؟؟؟؟ چرا حدیث جعل میکنی؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    طوری خبر می نویسید انگار یه عده این بنده خدا رو کت بسته انداختن تو قفس تا کتک بخوره!عزیزانم این یه ورزش رزمیه که خیلی هم خشنه اما فراموش نکنید تمام افراد حاضر در این مسابقات داوطلبانه شرکت کرده اند
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    واقعا شان ومنزلت انسانی در سبک های غربی چه جایی دارد .شاید در اینده شاهد مبارزه انسان با حیوانات در رینگ باشیم ... .اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 0
    مشکل فقط اینه که اون دختر کتک خورده. اگر در مسابقه پیروز میشد همین اقای ناظمی میامدن و از غیرت و شجاعت بانوان اریایی تعریف می کردند!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مثل اینه که بگیم کسی که میره تو استخر چرا خیس شده..............
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    دخترایرانی دراین مسابقه له و لورده شد...حقش بود
  • جيجي ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    ولي فارغ از اين صحبتا خيلي باحال بود D
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    اره کاملا درسته.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    احمد جانم حرفت کاملا درسته . این عزیزایی هم ک نظر دادن در کمال احترام احتمالا مشکل دارن
  • فرهاد ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    یه مسابقه تو شرایط طبیعی رو باخته.چرا اینقدر احساسی و غیر کارشناسانه نظر میدید آخه.این مسابقه کلا این شکلیه و ایرادیم نداره.یه سبکه کسیم که توش شرکت میکنه شناخت داره و میره جلو یه سر هر مسابقه زدن و یه سرش خوردنه. مثل اینکه بعده یه مسابقه تکواندو طرف با لگد حریف ناک اوت شه. و روسریشم بیوفته. خب افتاده و ناک اوتم شده حالا بابای اون بیغیرته. مگه مجبورید نظر بدید
  • احسان ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    دوست عزیز معذرت اشتباهی مثبت دادم . درضمن mma یه سبکه ورزشیه . ufc یکی از کمپانی های برگزار کننده اون.... با تمام احترامی که برای بانوان عزیز وطن ... ولی این دختر خانم اصلا حرفه ای نبود از اولش معلوم بود .
  • نادر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    سلام تورو خدا اینقدر احساسی و یک طرفه قضاوت نکنید همه میدونن این رشته این شکلیه تو کشور ما اینارو نشون نمیدن خیلیا ندیدن حتی رزمیای سنگین که تو ایران ازاد هستنم پخش نمیشن مثل بوکس و کیک بوکس و غیره چه برسه ام ام ای یه کم جنبه خوبه
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 1
    بانکردیسم دوباره از فرصت استفاده کرد و دشمنی خودشو از شیعیان نشون داد اگه همین شهدا و شهدای اذری نبودند شما بانکردها ایران رو به فنا داده بودید
  • ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 1
    مگه داشت میرفت مسابقه بده از ما نظر خواستن که حالا که کتک خورده البته به طور طبیعی و قاعده این مسابقه !!!ما نظر بدیم نوش جونش مطمین باشید سال دیگه هم شر کت میکنه !!!کلا ما ایرانیها بیجهت تو هر کاری حرص و جوش میخوریم که چی ؟؟ما که از پدر مادرش دلسوزتر نیستیم
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    باشه کاراته رو هم تعطیل کنند نکنه طرف کتک بخوره پدرِ بپرِ وسط مسابقه!! در بسیاری از کشورها این سَبک های خشن، ممنوع و غیرقانونی هستند. والدین باید بازخواست شوند، این بچه هنوز به سن قانونی نرسیده است
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    جهان سومی ها ... در کشورهای چطور بگم، یه خورده پیشرفته، اگر شهروندانشون در این مسابقات وحشیانه شزکت کنند حتماً توسط نهاد ها و سازمان های حمایت از خانواده و کودکان پیگری میشه و صلاحیت های والدین رو تحت بررسی قرار میدهند
  • علیرضا از شیراز ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    درود با توجه به سالها تجربه تو کیوکوشین کاراته ویوکس خدمت دوستان اولا این سبک کاملا تو دنیا شناخته شده است ودارای قوانین مشخص هست حالا اسمش رو هر چی که بگذارید طرفدارهای خودشو داره و کسی هم که میخواهد شرکت کنه باید با ضربات دست بوکس وپای کاراته یا دیگر رشته های رزمی وهمچنین فنون گرپینگ مثل کشتی یا جودو یا جوجیتسو کاملا آشنایی داشته باشه . دوما این دختر خانوم به جز ضربات دست وپای کاراته چیز دیگه ای نمی دونست که از اونها هم استفاده نکرد. سوما مسولیت باختنش بعهده مربی آن هست که به اون آموزش لازم را نداده چهارم لطفا احساسی برخورد نکنید مسابقات فول کنتاکت آخرش یا با تسلیم یا ناک اوت تموم میشه بعد از اون ما در حال حاضر تو رده بزرگ سالان یه دختر ایرونی داریم تو مسابقات mma خارج از کشور خیلی خوب بوده مبارزاتش ببینید .
  • ریحانه ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    اسمش چیه؟ دوست دارم مبارزه هاشو ببینم.
  • علرضا از شیراز ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اسمش پانی کیانزاد هست متولد اهوازه در حال حاضر سوید زندگی میکنه قبلا قهرمان بوکس کشور سوید شده بعدآمده ام ام ای پارسال هم جایزه بهترین ورزشکار زن را گرفت.
  • مجید ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    دخترای خارجی از بچگی دنبال ورزشهای رزمی کاراته و...هستن اما دخترای ایرانی از بچگی دنبال قر دادن و نازوعشوه ورقصن معلمومه کتلت میشه من از دختره ترسیدم چه برسه باهاش دعوا کنی
  • فرشاد ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    1 0
    کتک خورد چون جاش اونجا نبود،نمیگم چون یه دختره نباید تو اینجور مسابقات شرکت کنه، نه این دختر از همون اول مشخص بود که تجربه و فوت و فن لازم برای مبارزه در این سطح رو اصلا نداره،مقصر خانواده دخترن نه کسه دیگه.
  • محمد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 1
    تو ديگه چي چرت و پرت ميگي طرف دوست داشته توي يه مسابقات حرفه اي تر شركت كنه حالا اگه پيروز ميشد نظر همه برميگشت
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    1 0
    نوش جونش وگرنه زن به لگد انداختن چه؟
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 1
    بعضیا شدن نخود داغتر از آش ...بابا کیک بوکسینگ آزاد یعنی همین .حریفش هم همسن خودش بوده.ایرانیه این کارس ولی خوب مسابقس دیگه بردو باخت داره.
  • Ali IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    این چرا از کاراته رفته یو اف سی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس