کد خبر 578543
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

با هدف استفاده بهینه از باغات و توسعه سرانه‌های سبز عمومی برای استفاده شهروندان، باغ ملک با الگویی از باغ شازده ماهان کرمان طراحی و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش مشرق، مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: باغ ملک به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع با الگوبرداری از باغ شازده ماهان کرمان و به شیوه باغ ایرانی طراحی شده است.
 
وی گفت: این باغ در برگیرنده قدیمی ترین و کهنسال ترین درختان چنار شمیران بوده و نهرهایی که از قنات گلابدره سرچشمه می گیرند در آن جاری هستند.
 
یزدانی تصریح کرد: در سال 1392 تملک باغ ملک واقع در خیابان دربند، خیابان تاجیک به همت شهرداری منطقه یک انجام و از اواخر همین سال عملیات طراحی و احیای این باغ قدیمی و بکر توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران آغاز شد و هم اکنون این باغ زیبا در حال آماده سازی برای بازدید شهروندان است.
 
معاون شهردار منطقه یک تصریح کرد: به منظور حفظ باغ‌های قدیمی منطقه و محافظت از درختان کهنسال و با ارزش آنها، در ناحیه سه منطقه یک، تعداد چهار باغ با مجموع مساحت 65 هزار و 461 مترمربع پس از تملک به بوستان عمومی تبدیل شده که بالاترین میزان در بین نواحی منطقه را داراست.
 
وی افزود : این باغها شامل باغ انجیری به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع، وزیری به مساحت 19 هزار و 775مترمربع، ملک1 به مساحت34هزار و 486 مترمربع و ملک2 به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس