گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

دستاوردهای  برجام محرمانه شد/ بودجه دوباره به مجلس بازگشت/کیهان

جرم هشدار نسبت به «نفوذ یواشکی»!

مینو خالقی نامزد نمایندگی مجلس از اصفهان که بعد از افشای عکس‌های حاکی از کشف حجاب وی، صلاحیتش برای ورود به مجلس شورای اسلامی رد شده است، اعلام کرده که عکس‌های منتشر شده جعلی است! این ادعا در حالی است که وزیر کشور دقایقی بعد از انتشار عکس‌های کشف حجاب خانم خالقی طی نامه‌ای خطاب به معاون امنیتی و انتظامی خود دستور داده بود، در اسرع وقت نسبت به شناسایی عامل یا عاملان انتشار تصاویر خصوصی منتسب به نامبرده اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس در بخشی از نامه وزیر کشور آمده بود؛ «نظر به انتشار تصاویر خصوصی منتسب به سرکار خانم مینو خالقی در فضای مجازی که منجر به شکسته شدن حریم خصوصی نامبرده و جریحه‌دار شدن افکارعمومی گردیده است، لازم است ترتیبی اتخاذ فرمائید، در اسرع وقت و با همکاری پلیس فتا نیروی انتظامی و عنداللزوم با مشارکت سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به ردیابی و شناسایی عامل یا عاملان انتشار تصاویر خصوصی منتسب به نامبرده اقدام کنند.»

اکنون این پرسش بی‌پاسخ مانده است که اگر آنگونه که خانم خالقی ادعا می‌کند این عکس‌ها جعلی بوده است، چرا وزیر کشور، از آن با عنوان عکس‌های خصوصی یاد می‌کند؟!  و آیا این اتهام وزیر کشور به «یک زن مسلمان»! قابل پی‌گیری قضایی نیست؟ و اما، اگر عکس‌ها جعلی نیست - که نیست- چرا با خانم مینو خالقی به جرم کتمان حقایق و فریب افکارعمومی برخورد نمی‌شود؟!

در گزارش خبرگزاری فارس آمده است که تصاویر کشف حجاب مینو خالقی قبل از انتشار از سوی یک کانال داخلی، توسط مسیح علی‌نژاد، ضد انقلاب فراری و به عنوان کسی که به کمپین موسوم به «آزادی یواشکی» پیوسته بود، منتشر شده است، بنابراین انتشار آن از سوی کانال داخلی مورد اشاره نمی‌تواند مصداق انتشار تصاویر خصوصی نامبرده باشد.

گفتنی است کمپین «آزادی یواشکی» مدتهاست که از سوی ضدانقلابیون فراری تشکیل شده و یکی از اهداف اعلام شده آن، مقابله با حجاب و عفاف و ترویج کشف حجاب است. بنابراین خانم مینو خالقی علاوه بر آن که به دلیل کشف حجاب از کمترین شایستگی برای ورود به خانه ملت برخوردار نیست که خوشبختانه از آن جلوگیری شده است، اقدام وی در انتشار تصاویر کشف حجاب خود در کمپین «آزادی یواشکی» نیز در صورتی که توسط خود وی انجام شده باشد، قابل تعقیب قضایی و برخورد جدی است.

از سوی دیگر، این پرسش نیز در میان است که وقتی مسئولان مربوطه می‌توانند به سرعت و بدون فوت وقت مسئول کانال تلگرامی منتشر کننده تصاویر کشف حجاب خانم مینو خالقی را بازداشت کنند چرا برای مقابله با صدها کانال تلگرامی که زشت‌ترین اهانت‌ها را به مقدسات دینی مردم منتشر می‌کنند، کمترین واکنشی نشان نمی‌دهند؟ و حال آن که انتشار تصاویر خالقی از سوی مسئول کانال تلگرامی که بازداشت شده با هدف روشنگری و پیشگیری از ورود یک نامزد ناشایسته به خانه ملت صورت پذیرفته و باید مورد تقدیر باشد ولی اهانت‌های شرم‌آور صدها کانال تلگرامی به مقدسات اسلام برای مقابله با نظام و اعتقادات مردم این مرز و بوم است.

ادای دِین به مدعیان اصلاحات!

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان طی سخنانی‌، موضوع رد صلاحیت مینو خالقی را دستمایه حمله به تصمیم قانونی شورای نگهبان قرار داد و گفت«: اینکه می‌گویند هیئت حل اختلاف، خانم خالقی را رد کرده است یک سوال به وجود می‌آورد که چرا علت این ابطال را نمی‌گویید؟ چرا نمی‌گویید به چه علت چنین رای و نظری داده‌اید؟ چرا هیچ دلیلی نمی‌آورید؟ این یک رویه اشتباه است. از کجا معلوم که در هنگام نطق یک نماینده در مجلس ناگهان ایشان را از مجلس بیرون نکنند؟ اصلا اگر این طور باشد یک موقع رئیس مجلس را وسط نطقش پایین می‌کشند و او را از مجلس اخراج می‌کنند.»!

علی مطهری که بارها عامدانه، بدیهی‌ترین موازین قانونی را زیر پا گذاشته است، ظاهرا فراموش کرده که نظارت استصوابی شورای نگهبان‌، برگرفته از میثاق ملی یعنی قانون اساسی است و از ابتدای فرایند انتخابات تا پایان آن ادامه دارد و مرزبندی برای زمان آن در هیچ‌یک از مقررات قانونی دیده نمی‌شود و از این حیث، هیچ خدشه‌ای به تصمیم قانونی شورای نگهبان وارد نیست.

از سوی دیگر، سوابق نطق‌های ساختار‌شکن و خارج از حیطه وظایف نمایندگی وی‌،که با سوء استفاده از مصونیت قانونی نمایندگان صورت گرفت و حتی به فحاشی هم منجر شد، در حافظه تاریخی مجلس ثبت و ضبط است و اگر قرار بود دست کسی گرفته و از مجلس بیرون شود، وی به خاطر آن رفتارها‌، بیش از سایرین مستحق بود. اما می‌بینیم که چنین نشد‌! چرا که موازین قانونی، مرزها را مشخص کرده و مطهری یا آنها را نمی‌داند و یا عامدانه تغافل می‌کند تا بتواند هرچه بیشتر به حاشیه‌سازی برای ادای دین به مدعیان اصلاحات بپردازد و برای تشدید این وضع، از الفاظی مانند «هنگام نطق» و «پایین کشیدن رئیس‌مجلس وسط نطق» استفاده می‌کند! در حالی که طبق قانون، تخلفات منتخبان، قبل از تصویب اعتبار‌نامه - که شروع دوران رسمی نمایندگی است- توسط شورای محترم نگهبان و پس از تصویب اعتبار نامه توسط نمایندگان بررسی می‌شود. البته مقررات و شورای نظارت بر نمایندگان پیش از این با مخالفت شخص علی مطهری مواجه شده بود و آن را توهین به نمایندگان قلمداد کرده بود! ظاهرا وی نمایندگی را شغلی بدون نیاز به پاسخگویی می‌داند و هرگونه پرسش از خود را توهین قلمداد می‌کند!

صرفنظر از این موضوع، تاکید بر اعلام موضوع تخلف یک منتخب، بیش از آنکه تقاضایی قانونی باشد، مانوری در جهت مقدمه‌چینی برای هجمه‌های بعدی به قانون است! چرا که اگر کسی قانون را قبول داشته باشد، اکنون شورای نگهبان براساس قانون، به تکلیف خود عمل نموده است، پس تمکین  به قانون لازم است. حتی اگر بر خلاف ضابطه، به آن اعتراض داشته باشد مخصوصا حالا که هیئت حل اختلاف، به آن رسیدگی کرده و تمکین به این فصل‌الخطاب لازم است اما آیا کسی که به هیچ یک از این موازین و اقدامات قانونی تمکین نکرده و کلا بنا را بر مخالفت گذاشته، تصمیم دارد با اعلام علت مخالفت، قانع شده و به حق تمکین کند!؟ یا نه سوابق گذشته‌اش نشان از ستیزه‌جویی با قانون دارد!؟

ظاهرا آقای علی مطهری با این برداشت که حضور خود در مجلس دهم را مدیون مدعیان اصلاحات است برای ادای دین و جلب رضایت آنها دست به ساختارشکنی و نفی آشکار و صریح قانون می‌زند.

نگرانی گروهک‌ها از تکرار سرنوشت دولت اصلاحات برای دولت اعتدال

عناصر گروهکی همسو با جریان تجدیدنظرطلب نسبت به سرنوشت دولت در انتخابات 96 اظهار نگرانی می‌کنند.

تقی رحمانی از فتنه‌گران فراری ضمن مقاله‌ای در گویانیوز نوشت: اگر دولت که اینک برجام و انتخابات را پشت سر گذاشته و مجلسی هم‌سوتر با خود دارد نتواند دستاورد محسوس و تأثیرگذاری در زندگی روزمره مردم داشته باشد آن‌گاه ممکن است مردمِ دستاوردگرا سرد شوند و رفتار انتخاباتی متفاوتی (از قهر باصندوق‌های رأی تا رأی دادن به فردی شعار و وعده دهنده برای بهبود زندگی آنها و عوامفریبی از جریان مقابل اصلاحات که احتمالاً همه دولت‌های قبل از خود را به نقد بکشد)، از خود نشان دهند.

عضو گروهک ملی مذهبی می‌افزاید: «ناراضیان سیاسی» در ایران عمدتاً با مطالبات و شاخص‌هایی سیاسی (که البته خواسته‌های اقتصادی را نیز در درون خود دارد) به گزینش و رأی‌دهی عمدتاً «ارزشی» می‌پردازند اما «ناراضیان اقتصادی و اجتماعی» که اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند رفتاری «دستاوردگرا» دارند و اگر دولت نتواند دستاورد محسوس و تأثیرگذاری در زندگی روزمره مردم داشته باشد آن گاه ممکن است مردمِ دستاوردگرا سرد شوند و رفتار انتخاباتی متفاوتی از خود نشان دهند. به نظر می‌رسد جریان مقابل از هم اکنون روی همین مسئله دستاوردگرایی مردم حساب باز کرده است.

در همین حال سایت گروهک ملی مذهبی نیز در تحلیلی نوشت: بی‌توجهی دولت به مطالبات معیشتی فرهنگیان می‌تواند عوارضی را در پی داشته باشد. شاید برای هر شنونده‌ای این خبر عجیب باشد که از آغاز سال تحصیلی گذشته تاکنون هیچ یک از معلمان حق‌التدریسی که در مدارس دولتی مشغول تدریس بوده‌اند، موفق به دریافت حقوق خود نشده‌اند. عمق فاجعه زمانی قابل درک است که بدانیم بسیاری از این معلمان، بازنشستگان آموزش و پرورش هستند که به سبب تنگناهای معیشتی در سنین بالا ناگزیر از تدریس به صورت حق‌التدریس شده‌اند؛ اما دریغ از ریالی دریافتی طی این مدت.

این سایت گروهکی که در چند مورد تحریک معلمان به اعتصاب و آشوب در سال گذشته به همراه دیگر رسانه‌های ضد انقلاب ناکام ماند می‌نویسد: بر زمین ماندن مطالبات معیشتی فرهنگیان خطری برای دولت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو است و موجب القای ناکارآمدی و تخریب وجهه سیاسی این دولت‌ها می‌شود ... بیراه نیست اگر بگوییم بخشی از توفیق احمدی‌نژاد در انتخابات سال 1384 ناشی از ناکارآمدی دوران اصلاحات در تأمین مطالبات معیشتی اقشار فرودست و متوسط پایین در برهه 8 ساله اصلاحات بود. خطر مشابهی دولت اعتدال را نیز تهدید می‌کند.

خصوصی‌سازی شرکت با منافع برخی مدیران دولتی گره خورده است

اکثر خصوصی‌سازی‌ها در شرکت‌هایی است که آقایان وزرا مدیران عامل آن هستند.

حسین راغفر گفت: تقریباً همه وزرای دولت یا خودشان و یا اقوام و نزدیکانشان، صاحبان امتیاز و مدیران عامل شرکت هستند و نکته دردناک اینجاست که همین‌ها قرار است سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشند و خصوصی‌سازی را مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ دکتر حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء(س) اظهار داشت: بیش از 60 درصد گردش نظام سرمایه‌ای در کشور ما مربوط به بخش‌های خدماتی است و صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های تولیدی و اشتغال‌زا تنها 40 درصد از این نظام را در بر می‌گیرند. به طور دقیق کشاورزی 3 درصد و صنعت 25 درصد که این وضعیت از نظر هرکسی که کوچکترین بهره‌ای از مبانی اقتصادی برده باشد، یک فاجعه اقتصادی به شمار می‌رود.

راغفر در پاسخ به این سؤال که در کشورهای پیشرفته نیز سهم بخش خدمات زیاد است، خاطرنشان کرد: هرگاه یک کارشناس اقتصادی، حجیم بودن و غیرعقلانی بودن سرمایه‌گذاری در بخش خدمات در کشور را یادآوری می‌کند، عده‌ای فوراً دم از سرمایه‌های عظیم این بخش در کشورهای پیشرفته می‌زنند و با این ترفند، می‌خواهند خلأهای نظام بیمار اقتصادی ما را توجیه کنند. این نظر شارلاتان بازی افراد ذی‌نفع در این زمینه است؛ آیا این عده که ادعای سواد اقتصادی دارند، مطالعه نکرده‌اند که در آن کشورها، بخش خدمات معطوف به کالاهای تولیدی و در خدمت  صنعت ملی آن کشورهاست و نه واردات.

نیویورک تایمز: اوباما مراقب باشد /در ایران همه به روحانی اعتراض می‌کنند

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: با وجود آنکه دولت اوباما توافق هسته‌ای با ایران را یکی از افتخارات سیاست خارجی خود می‌داند، سیاست آمریکا این توافق را در معرض خطر قرار داده است.

راجر کوهن در نیویورک‌تایمز می‌نویسد: ایجاد یک موازنه بین دولت و حاکمیت، شرایط سیاسی لازم را برای دستیابی به این توافق فراهم کرده است و لذا آمریکا باید قدر فرصت به دست آمده را بداند. در صورت بازگشت تندروهای ایران به قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده امکان نادیده گرفته شدن توافق افزایش خواهد یافت.

کوهن افزود: اکنون دولت آمریکا درحال تضعیف موازنه موجود در ایران و تقویت تندروها و به خطر انداختن توافقنامه‌ای که برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای به سختی به دست آمده است.

این تحلیلگر می‌نویسد: آمریکا پس از یک دستاورد مهم دیپلماتیک اکنون سیاست تیر زدن به پای ایران را برای عدم پیشروی دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: در تهران اعتراض فزاینده به روحانی و جواد ظریف وزیر خارجه این است که امتیازاتی که قرار بود واشنگتن در ازای کاهش سانتریفیوژها و ذخایر اورانیوم بدهد کجاست و اصلا این توافق چه سودی داشته است؟

کوهن در ادامه به ترس بانکهای اروپایی از معامله با ایران از بیم واکنش تند آمریکا به عنوان  یکی از اولین مشکلات اشاره می‌کند و می‌افزاید: با وجود قولی که جان کری وزیر خارجه آمریکا برای رفع این مشکل داده، هنوز گشایشی حاصل نشده و بانک‌ها کماکان نگرانند که جریمه‌های سنگین گذشته تکرار شود.

نیویورک تایمز خاطر نشان کرد: در داخل آمریکا نیز بازرگانان از این شکایت دارند که بار اصلی رسیدن به این توافق به دوش دولت اوباما بوده ولی اکنون این شرکتهای اروپایی نه آمریکایی هستند که در حال چیدن میوه‌های توافق هستند چرا که آنها از معامله با ایران منع شده‌اند.

حمید بیگلری یک سرمایه‌گذار بین‌المللی و نایب رئیس سابق سیتی گروپ در یک ای‌میل به کوهن نوشت: «ما یک فرصت برد-برد را برای تعامل بیشتر به یک پیامد باخت-باخت تبدیل کرده‌ایم چرا که نه ایران واقعا می‌تواند از سود واقعی برخوردار شود و نه شرکتهای آمریکایی می‌توانند امکان رقابت در میدان بازی بین‌المللی را داشته باشند.

دستاوردهای  برجام محرمانه شد/ بودجه دوباره به مجلس بازگشت/جمهوری اسلامی

اقدام جدید نیجریه بر ضد شیعیان

91 تن از اعضای «جنبش اسلامی نیجریه» (گروه شیخ زکزکی) به دادگاه عالی این کشور در شهر «کادونا» احضار شدند. این افراد در فاجعه خونین «زاریا»، توسط ارتش نیجریه دستگیر و روانه زندان شدند و اکنون با اتهاماتی همچون قتل و اخلال در نظم عمومی جامعه مواجه‌اند.

این 91 تن تحت تدابیر شدید امنیتی به شهر کادونا منتقل شدند و پس از حضور در دادگاه، دادستان متن شکایت نامه را قرائت کرد و طبق آن، «محمد موسی» و 90 تن دیگر از اعضای جنبش اسلامی نیجریه، به قتل و برهم زدن نظم عمومی متهم شدند!! درحالی این اتهامات متوجه شیعیان نیجریه شده است که ارتش این کشور، در اقدامی ناجوانمردانه، قریب به 1000 تن از شیعیان را در فاجعه زاریا، به خاک و خون کشید و صدها تن را دستگیر و روانه زندان کرد. دولت نیجریه هنوز هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای این اقدام وحشیانه خود نداده است.

انتقاد استاد الازهر از اخوان المسلمین

احمد کریمه، استاد شریعت دانشگاه الازهر مصر با انتقاد بی‌سابقه از جریان‌های اسلامی این کشور گفت: جریان‌های اسلامی از قبیل سلفی گری و اخوان المسلمین سطحی نگر هستند و شکنندگی فکری دارند.

کریمه در گفتگو با پایگاه الیوم السابع مصر اظهار کرد: چنین جریان‌هایی چه سلفی ها؛ چه اخوانی‌ها و چه وفاداران آنها بیشتر اوقات خود را صرف صدور فتوا درباره زنان می‌کنند زیرا فرهنگ آنها سرگرم دو شهوت «جنس و غذا» است. درک چنین جریان‌هایی از اندیشه اسلامی، مباحث جنسی و احکام طهارت است.

 وی جریان‌های اسلامی یاد شده را به عدم صدور فتوا و واگذار کردن فتوا را به علما دعوت کرد و ادامه داد: چنین جریان‌هایی تهدید علیه دین اسلام هستند. کریمه گفت:‌ داعش پیشرفت طبیعی سلفی و اخوانی است و جریان سلفیت در آینده متحول شده و بدتر از اخوان المسلمین خواهد شد.

 وی افزود: جریان سلفی بود که ابومصعب الزرقاوی، اسامه بن لادن و سرکردگان داعش و القاعده را مطرح کرد و اخوان المسلمین نیز داعش را صادر کرد، وی گفت: سلفی‌ها روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند و یکی از رهبران حزب سلفی نور با یک خاخام یهودی دیدار کرده است.

محکومیت شرکتی در میلان بدلیل تبعیض میان مسلمانان و سایر مردم

دادگاه تجدید نظر میلان، یکی از شرکت‌های این کشور را به دلیل تبعیض و فرق‌گذاری بین کارکنانش و عدم پرداخت حق الزحمه بانوی مسلمان مصری، محکوم کرد. مسئولان این شرکت، به دلیل داشتن حجاب اسلامی از سوی بانوی مسلمان، از پرداخت حق الزحمه او امتناع می‌کردند که با شکایت این بانوی مسلمان، دادگاه آن کارخانه را محکوم و موظف به پرداخت جریمه و حق الزحمه به زن مسلمان کرد.

این پرونده مربوط به 3 سال پیش بود. زمانی که سارای 21 ساله در دانشگاه مشغول تحصیل بود و برای گذران زندگی خود در یک شرکتی که میزبانی مراسمات مختلف را برعهده می‌گرفت، به عنوان مهماندار مشغول به کار شد. این شرکت پس از آنکه تصویر سارا را با حجاب اسلامی دریافت کرد، از وی خواست تا در صورت امکان، از حجاب استفاده نکند.


دستاوردهای  برجام محرمانه شد/ بودجه دوباره به مجلس بازگشت/آرمان

تجليل رهبرانقلاب از ايثارگري جانبازان

در سالروز ولادت باسعادت قمر بني هاشم حضرت اباالفضل‌العباس عليه‌السلام و روز جانباز، صبح ديروز چهار هيات از جانب مقام معظم رهبري با حضور در منازل تعدادي از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ايثارگران تجليل كردند. حجج اسلام آقايان شهيدي محلاتي، تقوي، قمي و حاج‌علي‌اكبري به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب، با حضور در منازل تعدادي از جانبازان ضمن گفت‌وگو با آنان و كسب اطلاع از شرايط زندگي، درمان، كار و مشكلاتشان، از ايثارگري و فداكاري جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدرداني كردند. همچنين نمايندگان ولي فقيه در مراكز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر كشور نيز به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب اسلامي با حضور در منازل تعدادي از جانبازان سراسر كشور از اين يادگاران گرانقدر دفاع مقدس تجليل كردند.

رد مجدد بودجه۹۵ در شوراي نگهبان

معاون اجرايي شوراي نگهبان گفت: لايحه بودجه كل كشور براي سال ۹۵ بار ديگر در جلسه ديروز شوراي نگهبان قانون اساسي رد و براي رفع ايرادهاي باقيمانده به مجلس شوراي اسلامي ارجاع شد. سيامك ره پيك افزود: اشكالاتي كه در مرحله قبل به لايحه بودجه ۹۵ گرفته شده بود در مجلس بررسي و اصلاحاتي در آن ايجاد و به شوراي نگهبان بازگردانده شد.

 ره پيك اظهاركرد: به همين علت لايحه دوباره به مجلس ارجاع شد تا ايرادات آن رفع شود. نمايندگان مجلس يكشنبه گذشته با رفع ايرادات شوراي نگهبان، لايحه بودجه را به اين شورا ارجاع كرده بودند.

آيت‌ا... طاهري‌شيرازي به كما رفت

مسئول دفتر آيت‌ا... طاهري شيرازي، گفت: آيت‌ا... سيدنورالدين طاهري شيرازي توليت حوزه علميه حجت‌بن‌الحسن(ع) صبح دوشنبه دچار عارضه مغزي شد و به كما رفت. نجفي اظهار كرد: حال آيت‌ا... طاهري شيرازي خوب بود و طبق معمول براي اقامه نماز آماده مي‌شد كه به يك‌باره به ايشان حالت سردردي دست داد و دچار خونريزي شديد مغزي شدند.

وي گفت: سطح هوشياري ايشان بسيار پايين است و پزشكان سطح هوشياري ايشان را صفر اعلام كرده‌اند و اكنون در بيمارستان نيكان تهران بستري است و بزرگاني همچون آيت‌ا... حائري شيرازي و... به ملاقات آمده‌اند. از مردم التماس دعاي شديد داريم.

ذره‌اي از حق ملت ايران كوتاه نمي‌آييم

معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: ذره‌اي از حق ملت ايران كوتاه نخواهيم آمد و براي كسب آن تمام تلاش خود را خواهيم كرد.

مجيد تخت‌روانچي اقدام آمريكا در برداشت اموال بانك مركزي ايران را يك نوع راهزني عنوان كرد و افزود: از نظر تمام هنجارهاي بين‌المللي اين راهزني كاملا واضح است.

او با اشاره به حمايت جنبش عدم تعهد از ايران در اين باره اظهار داشت: تاكنون بيش از ۱۲۰ كشور از حقوق ايران در مقابل اقدام غيرقانوني آمريكا حمايت كرده‌اند و اين يعني حقانيت ايران ثابت شده است.

معاون وزير امور خارجه با بيان اينكه ذره‌اي از حق ملت ايران كوتاه نخواهيم آمد و براي كسب آن تمام تلاش خود را خواهيم كرد، تصريح كرد: رسيدگي به اين پرونده براي وزارت امور خارجه در اولويت قرار دارد.

 تقدير پادشاه عمان از سفير ايران در مسقط

سيد فهد بن محمود آل سعيد، معاون نخست‌وزير در امور كابينه عمان، به نمايندگي از سلطان قابوس بن سعيد، پادشاه عمان، از سفير ايران در مسقط به مناسبت پايان دوره مسئوليتش در اين كشور عربي قدرداني كرد.

در اين مراسم به علي‌اكبر سيبويه، سفير ايران در اين كشور عربي به خاطر تلاش‌هايش براي ارتقاي همكاري‌ها بين اين دو كشور دوست و همسايه نشان «نعمان» داده شد و آرزوي موفقيت پادشاه عمان براي سيبويه جهت موفقيت در ماموريت‌هاي آينده‌اش به او ابلاغ شد.

بر اساس آن چه كه خبرگزاري رسمي عمان اعلام كرده است، در اين مراسم اين ديپلمات ارشد ايراني نيز از پادشاه عمان به خاطر اعطاي چنين نشاني و سياست‌هاي عاقلانه كه درارتباط با مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي اتخاذ كرده، تشكر و قدرداني كرده است.

خبر دستور رهبري براي تغييرات در دولت كذب است

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهوري تاكيد كرد كه خبرسازي‌ها و جعل خبر درباره دستور رهبر معظم انقلاب به رئيس‌جمهوري براي تغييرات در بدنه دولت، كذب محض و در امتداد سناريوي رسانه‌هاي معاند براي دوقطبي‌سازي و خط تقابل است.

پرويز اسماعيلي افزود: رهبر معظم انقلاب همواره حامي و هدايتگر دولت بوده‌اند و رياست محترم جمهوري نيز بارها تاكيد كرده است كه دستاوردهاي بزرگ ملت و دولت، در سايه حمايت و هدايت‌هاي رهبر انقلاب و نيز حضور و پشتيباني مردم عزيزمان حاصل شده است.

وي افزود: از رسانه‌ها و فعالان ارجمند عرصه اطلاع‌رساني انتظار مي‌رود با هوشياري خود مروج رقابت اخلاقي، وحدت حول منافع ملي، تحمل يكديگر و همكاري براي خدمت بيشتر به مردم باشند و توطئه‌هاي دشمنان براي دو قطبي‌سازي، اختلاف‌افكني و خط تقابل را ناكام بگذارند.

تحويل اس ۳۰۰ خلاف برجام نيست

وزارت امور خارجه آمريكا تاكيد كرد كه انتقال سامانه اس ۳۰۰ به ايران نقض برجام يا قطعنامه ۲۲۳۱ نيست. رئيس دفتر مطبوعاتي وزارت امور خارجه آمريكا در پاسخ به سوالي درباره‌ روند تحويل سامانه دفاعي موشكي اس ۳۰۰ از روسيه به ايران گفت‌: ما از گزارشات درباره‌ پيشرفت انتقال اين سامانه دفاعي به ايران مطلع هستيم. مدتي است كه ما به روشني مخالفت خود را با هرگونه فروش اس ۳۰۰ به اين كشور اعلام كرده‌ايم.

وزير امور خارجه بارها اين موضوع را با همتاي روس خود نيز مطرح كرده است و ما از مدت‌ها پيش با فروش چنين ظرفيت‌هاي دفاعي پيشرفت‌هاي به ايران مخالف هستيم و اين مساله را از نزديك زيرنظر داريم.

وي ادامه داد: هر چند ما با فروش اس ۳۰۰ مخالفيم اما اين كار خلاف برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) يا قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل نيست.

اليزابت ترودو در پاسخ به اين سوال كه اگر واشنگتن اين سامانه را دفاعي مي‌داند چرا با تحويل آن به ايران مخالف است، گفت: بله دفاعي اما يك تجهيزات نظامي بسيار پيشرفته است و ما نگراني‌هايي درباره‌ آن داريم. بنابراين موضع ما در قبال سامانه اس ۳۰۰ و فروش آن تغييري نكرده است.


دستاوردهای  برجام محرمانه شد/ بودجه دوباره به مجلس بازگشت/ایران

انصاری: دستاوردهای محرمانه برجام را نمی‌توان بیان کرد

معاون پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به برخی فراز و فرودهای اتفاق افتاده در مذاکرات هسته‌ای، گفت: «به فضل الهی در مدت کمتر از چهار ماه که از تصویب برجام می‎گذرد، دستاوردهای بزرگی برای ملت ایجاد شده که به محضر رهبرمعظم انقلاب و همچنین ملت ارائه شده است، اما برخی از آنها را به دلایل محرمانه بودن و امنیت ملی فعلاً نمی‎توان بیان کرد، زیرا دشمنان راه خنثی کردن آن را پی می‎گیرند.»

به گزارش ایسنا، حجت‎الاسلام مجید انصاری که در جلسه شورای اداری شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد  سخن می‌گفت، روحانی را یار دیرین رهبرمعظم انقلاب از دوران قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم شاه و همچنین دفاع مقدس دانست و گفت: «در برخی از مسائل مربوط به برجام توافق‎هایی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت گرفته بود، اما به دلیل نظر خاصی که ایشان مجدداً در یکی از خط قرمزها مطرح کردند که به حسب ظاهر به‎گونه‎ای محال بود، زیرا توافق‎های قبلی بر زمانبندی دیگری انجام شده بود، ظریف تجدید نظر کرد.»

 انصاری اضافه کرد: «هنگامی که رهبرمعظم انقلاب در سخنرانی خود زبان دیگری را بیان فرمودند، ظریف سردار بزرگ عرصه دیپلماسی کشور به رئیس جمهوری گفته بود که دیگر با این شرایط نمی‎شود گفت‎وگوها را پیش برد، زیرا با این توافق‎ها مشکل ایجاد می‎شود، اما روحانی با صراحت گفت شما که مرد میدان هستید، مذاکرات را ادامه بدهید، اگر در این بین سخن رهبرمعظم انقلاب بر زمین ماند یا برجام به فرجام نرسید، باید فرمان ایشان را عمل کنید.»

بدهی زنجانی بیشتر از ثروت هزار میلیاردر جهان

میزان بدهی بابک زنجانی از حجم دارایی بیش از هزار و 200 میلیاردر جهان بیشتر است. به گزارش فرارو، فهرستی از میلیاردرهای جهان هر ساله در نشریه فوربس منتشر می‌شود تا روشن کند چند نفر در کره زمین قادر شده‌اند عنوان میلیاردر را با خود همراه کنند.

بر اساس اطلاعات درج شده در سایت فوربس، هزار و 694 نفر در سراسر جهان عنوان میلیاردر را از آن خود کرده‌اند اما نکته قابل توجه در این میان اینجاست که در میان میلیاردرهای جهان تنها ٤٧٧ نفر هستند که ثروتی بیش از سه میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار دارند.

 سایر افرادی که نام‌شان در این فهرست درج شده، دارایی کمتر از این رقم که با بدهی بابک زنجانی بابت فروش نفت برابری می‌کند را دارا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • حمید ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اگر عکس ها واقعی هستند منتشر کننده کار بسیار زشتی انجام داده است ولی اگر عکسها جعلی هستند که وا مصیبتا ....
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    به جناب انصاری عزیز سلام و درود می فرستم و یک سوال؛ جناب انصاری عزیز واقعا برجام دستاوردی داشت که بخواهد محرمانه باشد یا نباشد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    اولين بار اين عكس رو مسيح علينژاد در كمپين آزادى يواشكى پخش كرد بايد از اون شكايت كنه
  • حسنین ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    1 0
    هر زن و دختری در حریم خصوصی خود عکس بی حجاب می گیرد. این که نشد دلیل رد صلاحیت. اون توی فیلم های سیما است که خانم ها با حجاب اسلامی توی خونه رفت و آمد می کنند و حتی در موقع خوابیدن هم حجاب دارند.
  • محمود ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    سلام به همه دوستان ازاقای مطهری عزیزعاجزانه خواهش میکنم بااین خرده نظریات روشنفکرانه بیشتر ازاین تن شهید مظلوم دکتر مرتضی مطهری رانلرزانند وننگ دنیا واخرت را برای خودشان به ارمغان نیاورند
  • محمود ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    اینکه نشد دلیل
  • آکنده ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به قول معروف کار بزرگان را به بزرگان بسپار. میخوام بدونم چرا علی مطهری در این کار دخالت میکنه و اصلا همیشه و همه جا نخود هر آشی میشه؟ کار درستی بوده یا اشتباه به ایشان چه ربطی دارد و چرا ایشان تهدید میکند اگه تهدیدهای ایشان نبود چه بسا مشکل خانم خالقی حل شده بود ولی چون هی تهدید و هی تهدید منم باشم تایید نمی کنم تا ببینم تهدید کننده میخواهد چکار کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس