کد خبر 564160
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۶

درحالی‌که اهالی ساختمان قصد کمک‌کردن به متوفی را داشتند اما وی از شدت ترس و درحالی‌که لباس‌هایش شعله‌ور بود، به سمت بیمارستان حرکت کرد که همین موضوع باعث شعله‌ور‌شدن آتش و در نتیجه افزایش میزان سوختگی‌ها شد.

به گزارش مشرق، مردی که در پی یک شوخی، همسایه‌اش را به آتش کشید و کشت، بعد از حدود سه‌ماه فرار به دام افتاد. به گزارش خبرنگار ما، فردی ساعت ١٩:٤٠ روز ١٩ بهمن سال گذشته با لباس‌های شعله‌ور وارد محوطه بیمارستانی در خیابان مصطفی خمینی شد. پرسنل بیمارستان با مشاهده صحنه، ابتدا آتش را خاموش کردند و سپس مصدوم ٥٤ ساله به نام امان‌الله برای انجام اقدامات درمانی به اتاق عمل منتقل شد. هم‌زمان با انتقال امان‌الله به اتاق عمل، موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری بازار اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان، پرسنل بیمارستان عنوان کردند امان‌الله زمانی‌که آنها مشغول خاموش‌کردن آتش لباس‌هایش بودند، دائما نام یکی از همسایگانش به‌نام «پیمان» را به‌عنوان عامل آتش‌سوزی به زبان می‌آورد.

مأموران با شناسایی محل سکونت «پیمان» (٢٣ساله) و «امان‌الله» در خانه‌ای قدیمی در منطقه پانزده خرداد، به این محل رفتند و در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند پیمان با تهیه مواد آتش‌زا، در زمان خروج امان‌الله از داخل اتاق محل سکونتش، واقع در زیرزمین اقدام به پاشیدن بنزین و به‌آتش‌کشیدن وی کرده است. سرانجام روز ٢١ بهمن به کلانتری بازار اعلام شد که مصدوم آتش‌سوزی با وجود انجام اقدامات درمانی به علت شدت سوختگی فوت شده است. به‌این‌ترتیب با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد»، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند. کارآگاهان با حضور در محل جنایت به تحقیق از اهالی پرداختند. شاهدان صحنه به‌آتش‌کشیده‌شدن مقتول در اظهارات خود گفتند: «همه‌چیز از یک شوخی شروع شد. متوفی در کفش‌های پیمان آب ریخت و همین موضوع انگیزه درگیری اولیه پیمان با او شد اما قدرت جسمانی امان‌الله بیشتر از پیمان بود. پس از پایان درگیری، پیمان از خانه خارج شد و امان‌الله نیز به اتاقش در زیرزمین رفت. پس از گذشت دقایقی، پیمان با یک بطری نوشابه خانواده پر از بنزین وارد حیاط شد و به طرف اتاق متوفی رفت. در همین زمان امان‌الله از اتاق بیرون آمد و درحالی‌که روی پله‌ها قرار داشت، پیمان بنزین را روی او پاشید و وی را به آتش کشید».

در ادامه تحقیقات مشخص شد درحالی‌که اهالی ساختمان قصد کمک‌کردن به متوفی را داشتند اما وی از شدت ترس و درحالی‌که لباس‌هایش شعله‌ور بود، به سمت بیمارستان حرکت کرد که همین موضوع باعث شعله‌ور‌شدن آتش و در نتیجه افزایش میزان سوختگی‌ها شد. در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری‌شدن متهم از محل جنایت و بلامکان‌بودن وی، شناسایی مخفیگاه جدید پیمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با بررسی سوابق پیمان مشخص شد وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه مواد مخدر است به همین دلیل با انجام اقدامات ویژه پلیسی، هماهنگی‌های لازم نیز با پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شد تا در صورت دستگیری متهم از سوی آنها، پیمان برای انجام تحقیقات درخصوص ارتکاب جنایت در اختیار اداره ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گیرد. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند متهم در شهرستان ورامین به اتهام مواد مخدر دستگیر شده و در آنجا خود را با هویت مجعول رضا غفوری معرفی کرده که در ادامه و با بررسی سوابق، هویت واقعی وی مشخص شده است». سرهنگ حاجی‌زاده افزود: «برابر هماهنگی‌های قضائی به‌عمل‌آمده، متهم برای انجام تحقیقات درخصوص پرونده قتل عمد و با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس