زنان آمریکایی زندانی در کمتر از 24 ساعت مورد پذیرایی مشمئز‌کننده زندانبانان قرار گرفتند؛ یکی از آن‌ها می‌گوید این هم نوعی از روسپی‌پروری قانونی است: «مجبور بودم برای تامین مایحتاج اولیه و امنیت خود در مقابل زندانیان خطرناک، تن به خواسته‌هایشان بدهم».

گروه جنگ نرم مشرق- ایالت فلوریدا با شکایت تنی چند از زنان زندانی در پی سوءاستفاده جنسی از سوی زندانبانان مرد روبرو شده است. زنان مورد نظر، در گفتگو با شبکه خبری «راشا‌تودی» از این آزار جنسی که توسط کارکنان و پرسنل زندان این ایالت متوجه آنها شده است، سخن گفته‌اند. گزارش شبکه «راشاتودی» در راستای رسالت خبری خود تقریبا تمام جزئیات اتفاقات گذشته بر این زنان که خود راوی هستند را پخش کرده اما مشرق به جهت رعایت اخلاق، از ترجمه این قسمت از صحبت‌ها اجتناب کرده است.

زندانبانان آمریکایی چگونه به زنان بی‌دفاع تجاوز می‌کنند // در حال ویرایش
شبکه خبری «راشا‌تودی» تجربه‌های بعضی از زنان زندانی آمریکا از سوءاستفاده جنسی توسط زندانبانان مرد را منتشر کرد

زندان «لاول» واقع در ایالت فلوریدا، بزرگ‌ترین زندان زنان آمریکاست. وقتی "کریستال هارپر" برای گذراندن دوره محکومیت 5 ساله خود وارد زندان شد، در کمتر از 24 ساعت مورد پذیرایی مشمئز‌کننده زندانبانان قرار گرفت. وی در گفتگو با «راشاتودی» اظهار داشت: «این هم نوعی از روسپی‌پروری قانونی بود. وقتی وارد زندان شدم، در همان آغاز یکی از زندانبانان دست به بدن من زد. باور کنید هنوز 24 ساعت از ورودم به زندان نگذشته بود. آنها 5 سال تمام من را مورد سوءاستفاده جنسی قرار دادند و من جرات و مجال اعتراض نداشتم. مجبور بودم به ساز آنها رفتار کنم. مجبور بودم برای تامین مایحتاج اولیه و امنیت خود در مقابل زندانیان خطرناک، تن به خواسته‌هایشان بدهم. هر روز، با جملات بسیار شنیع و پیشنهادات جنسی عجیب و ناراحت‌کننده آزارم دادند. بار روانی مخرب این آزار آنقدر بر مغزم حاکم شد که شب‌ها با اشک در رختخواب با خودم می‌گفتم خدایا در این روزها چه بلایی بر سرم آمده و فردا دوباره باید مرا به تن‌فروشی وادار کنند. باید ذهنم را پرورش می‌دادم تا به خودکشی نرسم چون قصد انجامش را داشتم. اگر قرار باشد که زندان یک جامعه کوچک برای زنانی چون من باشد که تربیت شده و پاک به آغوش جامعه بازگردیم، آیا سوءاستفاده از بدن و روح ما را می‌توان نام تربیت گذاشت؟».

زندانبانان آمریکایی چگونه به زنان بی‌دفاع تجاوز می‌کنند // در حال ویرایش
 "کریستال هارپر" برای گذراندن دوره محکومیت 5 ساله خود وارد زندان «لاول» شد و در کمتر از 24 ساعت مورد پذیرایی مشمئز‌کننده زندانبانان قرار گرفت

"هارپر" تنها زن مورد تجاوز قرارگرفته توسط زندانبانان زندان فلوریدا نیست؛ "نیکلا کروز" دیگر زندانی زن اظهار داشت: «افسر شب می‌آمد و مدام به بهانه‌های مختلف من را اذیت جنسی می‌کرد و شنیع‌ترین جملات جنسی را به من می‌گفت». مشرق از ترجمه توضیحات بیشتر خانم "نیکلا کروز" خودداری کرده است.

زندانبانان آمریکایی چگونه به زنان بی‌دفاع تجاوز می‌کنند // در حال ویرایش

نیکلا کروز: افسر شب می‌آمد و مدام به بهانه‌های مختلف من را اذیت جنسی می‌کرد و شنیع‌ترین جملات جنسی را به من می‌گفت

"تانیا یلوینگتون" دیگر از ناراضی‌های زندان فلوریدا است؛ او از رد درخواست‌های درمانی‌اش از سوی مسئولان زندان می‌گوید: «خواهرم، 16 ماه تمام از مسئولان زندان خواست تا به بیماری سرطان سینه من رسیدگی کنند. الان هم بیماری بشدت در من پیشرفت کرده است. وقتی هم دادگاه فلوریدا دستور به رسیدگی داد، دو مرتبه مورد عمل جراحی ماستکتومی قرار گرفتم و در واقع قصابی‌ام کردند. با این کار، فرصت بازگشت سرطان در من بیشتر شد. هر روز در آیینه به زوال تدریجی خود نگاه می‌کردم و آنها ذره‌ای توجه نمی‌کردند. براستی چگونه می‌شود از چنین حیواناتی متنفر نبود؟ زندان «لاول» فقط به فکر پول جمع کردن بود و به اسم پاکسازی خیابان‌ها از بزهکاران، زندانی برای خود جمع می‌کرد و بودجه می‌گرفت».

زندانبانان آمریکایی چگونه به زنان بی‌دفاع تجاوز می‌کنند // در حال ویرایش
مسئولان زندان «لاول» تا  16 ماه به سرطان سینه  "تانیا یلوینگتون" توجه نکردند

اما "آنجلا گوردون" سرپرست زندان معتقد است که زندان «لاول» نباید مورد شکایت قرار بگیرد، بلکه دادگاه در این مورد مسئول است. وقتی خبرنگار «راشا‌تودی» با وی تماس گرفت، در پاسخ به علت شکایت افراد مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته، گفت: «اصلا تنبیهی در اینجا صورت نمی‌گیرد. ما اینجاییم تا امنیت زندانیان را تامین کنیم و پس از طی کردن دوره محکومیت آنان و کمک به ارتقای صفات نیک اخلاقی، آنها را به دل جامعه باز گردانیم». "دیوید ای فرانکل" وکیل زندانیان، این ادعای "گوردون" را کذب محض خواند و اظهار داشت: «در تاریخ جنوب آمریکا، پیوسته شاهد نادیده‌گرفتن حقوق مدنی بوده‌ایم. «سازمان اصلاحات» هم پیوسته این تفکر را دارد: "هر چه ما می‌خواهیم همان می‌شود. سوال اضافی موقوف!". و بدین ترتیب، زندانبان‌ها فارغ از نگرانی در مورد تحقیق و بازرسی این سازمان، هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند. پس امری مثل سوءاستفاده جنسی براحتی از سوی آنان صورت می‌گیرد، چرا که می‌دانند کسی به پیگیری شکایت این زنان توجه نمی‌کند».

"کریستال هارپر" زندانی سابق زندان «لاول» در انتها می‌گوید: «پس از آزادی، مسئولان زندان به عمد کاری کردند که از فلوریدا فرار کنم. حتی یک مرد را اجیر کردند که مرا تعقیب کند و تهدیدم نماید. اما من ماندم و با خود گفتم: کریستال! تو قرار است علیه فلوریدا شکایت کنی و باور کنید نمی‌دانم چرا تا این لحظه زنده‌ام و مسئولان زندان برای جلوگیری از افشاگری من، هنوز مرا نکشته‌اند».

{$sepehr_media_1479971_400_300}

فیلم گزارش شبکه «راشا‌تودی» از تجربه‌های بعضی از زنان زندانی آمریکایی که مورد سوءاستفاده جنسی توسط زندانبانان مرد قرار گرفتند (دانلود)

مشرق گزارشی در مورد زنان زندانی در آمریکا با عنوان «در زندان‌ زنان آمریکا چه می‌گذرد» منتشر کرده که در آن آمده طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر، دست‌کم 15 درصد از جمعیت بیش از 200 هزار نفری زندانیان زن در آمریکا قربانی تجاوز جنسی از سوی مقامات زندان یا زندانیان دیگر قرار گرفته‌اند[1]. در عین حال، فعالان حقوق بشری به صحت این آمار اعتراض کرده‌اند و معتقدند آمار واقعی بسیار بیش‌تر از آماری است که اداره آمار وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده است، به خصوص در میان دختران نوجوان زندانی[2]. با این حال، همین آمار هم بسیار تکان‌دهنده است.

در 98 درصد از موارد تجاوز جنسی به زنان در زندان‌های آمریکا، تجاوزکننده یک مرد از میان مقامات زندان است[3]. در عین حال، به طور متوسط، 41 درصد از نگهبانان زندان در مراکز ایالتی اصلاح و تربیت زنان، مرد هستند؛ یعنی اجازه دارند هر یک از زندانیان را به طور عریان بازرسی بدنی کنند و در هر شرایطی که اراده کنند، به زنان زندانی، دست‌رسی خصوصی داشته باشند.

این نقض آشکار حقوق بشر در حالی است که دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی و رسانه‌های غربی، با انتشار گزارشات فراوان علیه کشورهای مخالف آمریکا مانند ایران، آنان را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند و حتی با تصویب قطعنامه‌هایی در شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه، این کشورها را مورد تحریم‌های اقتصادی قرار می‌دهند.

پی‌نوشت:
[1] US: Federal Statistics Show Widespread Prison Rape Link
[2] Advocates Dispute Agency Finding on Sex Abuse of Juvenile Inmates Link
[3] Cross-Gender Supervision in Prison and the Constitutional Right of Prisoners to Remain Free from Rape Link

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    3 4
    امریکا مهد ازادی جنسی به امید روزی که در باغ وحش ها هم این آزادی جنسی حس شود البنه فقط ازادی جنسی و نه چیز دیگر
  • سیری ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    4 4
    ای آمریکای بد.میگن تو آمریکا به دختر بچه 6ساله افغان تجاوز کردن و کشتن و روش اسید ریختن. امریکای بد بد بد
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    3 0
    خجالتم خوب چيزيه تو همين مملكت يارو تجاوز ميكنه ميكشه بعد براي اعدامش تازه خانواده دختر بايد نصفه ديه رو هم بده اونوقت شما از امريكا ميگي مشرق حيا كن البته اگه انسانيت سرت ميشه
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    3 2
    خب کی گفته این کار خوبی این را همه محکوم کردن وپلیس پیگیره اما در امریکا که ما را به نقض حقوق بشر محکوم می کنه خود پلیس اینکار را می کنه حکایت هرچه بگندد نمکش می زنند هست
  • ایرانی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 2
    خاک بر سر آدم خود باخته و وطن فروش!
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 1
    تو ایران یه خانوم تو روز روشن با نگاهشون با رفتارشون و در اخر به صورت عملی بهشون تجاوز میشه
  • میم ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    غربیها میگن اگه می‌خواین اعراب گوش به فرمانتون باشن اونا رو سیر نگه دارین و اگه می‌خواین ایرانیا گوش به فرمانتون باشن اونا رو گرسنه نگه دارین. ببین الان اعراب چه گوش به فرمان آمریکا شدن. ظاهرا گرسنگی هم خیلی به تو فشار آورده!!!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    تو که سیری تو دیگه چی میگی این وسط؟
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    جناب سیری انگار واقعا متوجه تفاوتها نمیشی! یا خودت رو زدی به نفهمی؟! متوجه نیستی که این آمریکا هستش که ادعای حقوق بشر داره و ادعای دموکراسی و اجرای دقیق قوانین اجتماعی و حقوق بشری نه ایران؟ این آمریکا هستش که ایران و دیگر کشورها رو متهم به عدم رعایت حقوق بشر میکنه نه ایران. اینآمریکا هستش که ادعاهاش همه دنیا رو ور داشته نه ایران.با این وجود درک این موضوع تا این اندازه برات سخته که اون اتفاقها توی آمریکا با این اتفاق توی ایران با توجه به این حجم تبلیغات آمریکا و متهم کردن دیگران از زمین تا آسمون با هم تفاوت داره؟!
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 2
    مشرق حیا کنه؟! همین افرادی مثل تو و امثال تو همینکه یک نفر که مجرم هستش اعدام میشه با شبکه های ماهواره ای هم صدا و هم نوا میشید که واویلا .و اسفا ...یک نفر رو تو ایران اعدام کردند.انسانیت فنا شد و.... ولی وقتی که قانون سعی میکنه که در مواقع خاص شرایطی رو هم فراهم کنه که مثلا از یک اعدام جلوگیری بشه و اجرای حکم اعدام به راحتی نباشه باز رنگ عوض میکنید و زمین زمان رو به هم میدوزید که چرا اعدام نشد؟!چرا فلان شد . بیسار شد. واقعا که این خصوصیات رفتاری مختص منافقین هستش که هر لحظه و در هر شرایطی یک رنگی دارند. ببین ناشناس 12:10 برو یه کمی به حرفی که زدی فکر کن. واقعا که خجالتم خوب چیزیه.
  • حسین ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 1
    در کشور ایران وضعیت صدها برابر بدتر از این است اول باید کشور خودمونو درست کنیم بعد ادعای پیامبری برای بقیه کشورهای دنیا داشته باشیم
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    این کشتن و اسید ریختن کار زندان بان ها در زندان بوده ؟ دو مسئله بی ربط را سعی کردی به هم ربط بدهی غافل از اینکه با چسب دوقلو هم به هم نمی چسبند
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 0
    اختلاف ساعت آمریکا ایران چقدر تاثیر گذار است مثل اینکه در آمریکا یک خانم در شب تاریک با نگاه و رفتار و در آخر هم به صورت عملی مورد تجاوز قرار می گیرد . همه اینهایی که شکایت کردند و موضوع گزارش راشا تودی بودند تو روزهای روشن و شبهای تاریک مورد آزار و اذیت بودند .
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    درست است درايران دربرخوردبااين مجرمان ضعيف عمل مي كنند ولي ازطرفي هم اكثرخانمها مقصرندوباپوششها وآرايشهاي آنچناني خود عامل تحريك مي شوند .
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    از کشوری که 45درصد تولدهاش قبل از ازدواج هست این اخبار بعید نیست یعنی 45 درصدشون ....!!(حالا اگه یه عده بهشون بر نخوره که حقیقتو راجبه کشور محبوبشون شنیدن!!)
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    شعور این یانکی ها در حد جلبک سبز لجنیه یه مشت حروم..... خوناشام حیوون صفت وقتی صدها هزار صفحه ی مستهجن دارن همین میشه دیگه به هم رحم نمیکنن هرچی فساد تو دنیاست منشا ء و سر چشمش از این یانکی های خبیثه عوضیه
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 1
    عامل همه ی فساد ها تو جهان همین یانکی ها هستند وقتی میلیون های صفحه مستهجن باز کردند همینه نتیجش یه ابله هایی هم هستند که از این یانکی ها دفاع میکنن یعنی خااااککککککککککککک
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 1
    به خانومه بگو مثل آدم لباس بپوشه و رفتار کنه یه کیلو به خودش روغن نزنه مانتو کوتاه و چسبون نپوشه با عشوه راه نره روزی صد هزار تومن خرج صافکاری و نقاشیه خودش نکنه
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 1
    منشا تمام فسادها این یانکی ها هستن ولا غیر اونا دارن تبلیغ زندگی حیوانی و شهوت رانی میکنن و با خدا و پیغمبر هم هیچ کاری ندارن با میلیون ها سایت مستهجن در تمام دنیا عامل فساد این یانکی های بی شعور هستن
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    منشا تمام فسادها این یانکی ها هستن ولا غیر اونا دارن تبلیغ زندگی حیوانی و شهوت رانی میکنن و با خدا و پیغمبر هم هیچ کاری ندارن با میلیون ها سایت مستهجن در تمام دنیا عامل فساد این یانکی های بی شعور هستن
  • محمد ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    12 میلیون سایت مستهجن وجود دارد که از کشور امریکا اداره می شود.این مطالب مستهجن را برای جوانان مسلمان تولید می کنند.... در ضمن آمار تجاوز به کودکان در امریکا بالاتر از ایران و خیلی از کشور هاست
  • محمد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    تو امریکا این اتفاق نمی افته؟! الان که از کشور خودت بد می گی چه احساسی داری؟؟!!
  • محمد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    اشتباه نکن.... امریکا در صدر آمار تجاوز به عنف در جهان قرار دارد
  • یوسف بهلولی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    با سلام این فرویدیسم و لیبرالیسم محضه چیزی که خیلی ها اصلا درست آن را نمی شناسند و مدینه فاضله آنهاست. بعد کوچکترین خطایی که ربطی هم به اصل نظام نداره و شخصی خطایی می کند و در نهایت با تشکیل دادگاه و محکومیت مجازات هم میشود را با یک جمله محکوم میکنند. اتقوالله
  • وحید ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    یعنی خاک بر سر استحاله شدت.
  • محمد جواد ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    ای آمریکای خوب، میگن تو ایران، اگر متجاوزین به عنف جانی و قاچاقچیان خطرناک را اعدام کنند ، داد حقوق بشری تو در می آید و پولهای ایران را بلوکه می کنی و زیر تعهدات می زنی . امریکای خوب خوب خوب!
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    مشرق اسمتو عوض کن بذار راشاتودی فارسی چون فقط اخبار اون رو پوشش میدی .اگه cnn گزارشی از زندانهای روسیه بذاره چاپ میکنی؟
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 2
    خخخ دمت گرم
  • محسن ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    یانکی های خوناشام با ایجاد شبکه ها و کانال های مستهجن و هزاران سایت غیر اخلاقی و تبلیغ بی دینی و ضد خدا بزرگترین عامل بی اخلاقی و انحطاط در جوامع هستند دولتی که به طور علنی و سیستماتیک شیطانی عمل میکنه یکی از دلایلی که ما میگیم مرگ بر آمریکا هم همینه اونا بزرگترین جانی اخلاقی در سراسر دنیا هستند حالا هر جای دنیا هم کار غیر اخلاقی انجا بشه عاملش همین یانکی های عوضی هستند که مردم رو برای اعمال منافی عفت تحریک میکنن و ضد خدا و دین تبلیغ میکنن پس مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    سیری بدطوری بدبویی.
  • میم ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    شما تجربه‌اش رو داری؟
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    سیری یا خرفتی؟! بیین بچه 17 ساله ای که نشسته پای ماهواره فیلمهای بی بی سی رو دیده رفته یه غلطی کرده اون هم انقد نادره تو ایارن که اینهمه سر و صدا راه میندازه، خیلی فرق داره با کشوری که تو زندانهاش این کارو میکنن از طرف مجریان قانون هم میکنن صدای کسی از خودشون هم در نمیاد دیدن خانواده قربانیان هم نمیرن. لابدشما چون ماهواره نگاه میکنی یادت نمیاد که همین یکی دو سال پیش در یک کنسرت به دختر جوان چند نفره تجاوز کردن و بقیه راست راست با دوربین موبایلهاشون فیلم گرفتن و خندیدن بله تو اون آمریکای دوست داشتنی تون به اینا میخندن اینجاست که سر و صدا میکنه. فرق اینجاست اما خب تو که نمیفهمی! پس خودتو اذیت نکن!
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    خب معلومه که باید بده. چون اون نفقه نمیده این باید بده. این دو تا چه ربطی داره. چرا انقد مغلطه میکنی که دو جان آدمها قیمت میذاری؟! بی بی سی وار سعی میکنی ماهی بگیریاما خودت هم میدونی یا شاید هم نمیدونی اون دیه قیمت جان آدم نیست بلکه جایگزین مادی خلائی است که حالا باید با پول جبران کرد نان آور گران تر از پرستار و... است پس دو برابر میشه. اما میدونم نخوندی تو قرآن که آن چیزی که مربوط به قیمت جان باشه اینهمه تاکید شده که زن و مرد از نفس واحد هستن و هرکسی یک نفر رو بکشه مثل اینه که کل بشریت رو کشته. از مشرق تعجب میکنم این مغلطه های احمقانه انگل ستانی رو منتشر میکنه.
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اولا چرا رفتار خودت رو به جامعه نسبت میدی من خودم خانومم ندیدم در مواجهه با خودم کسی جسارتی کنه شما لابد یا خودت خیلی وضعت خرابه یا ناموست اوضاع نافرمی داره! دوما از مغلطه جنابعالی همین بس که حد نهایت تجاوز از سوی مجریان قانون و مثلا انتقام بگیران مظلومین رو داری میذاری کنار یک تجاوز حداقلی که نگاه باشه!!
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    میشه لطفا بفرمایین شما از کجا چنین ادعایی میکنید؟! یا همینطوری کلا از سر عادت مدلتونه که بگین از همه چی بدترشو تو ایران داریم؟ اگر همچون چیزی تو ایران بود یه فیلم یه ذره واقعا یه ذره خشن نسبت به فیلمهای هالیوودی پخش اگر بشه برای یه نوبت اکران چند تا مرد گنده اش غش نمیکنن و عادی شده بود! پس لطفا این ادعاهای شکمی مزدبگیرانه تون رو نگه دارید برای خودتون!
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    +10000
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    2 0
    +1000 عالی بود!
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    شما فکر کنم از امروز صبح مشتری این سایت شدی. یک کم دیگه نگاه کن اخبار بی بی سی رو همینجا میبینی
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    خیلی خوب بود ممنون قابل توجه اونهاییکه دنیا رو از دایره زنگ زده شون میخوان بشناسن. تو لس آنجلسش که مثلا شهر عیش و عشرته 4 دقیقه ای یکنفر کشته میشه جلوی تسلیحات رو هم نمیگیرن که دو طرفه سود ببرن!
  • جانباز ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    همه دنیا می دونن فرهنگ امریکایی چه قدر حیوانی هست ما چرا داریم مثل اونها می شیم
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    کدخدا چه کرده با تو!
  • رضا ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    1 0
    دوست عزیز چرا چرت میگی 100 برابر چیه؟؟ انصاف داری برو عدد درست رو در بیار حرف الکی نزن ادم خنده میگیره . صد برابر ؟؟؟!!!
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    دقیقا همینطوره... آمریکا یه باغ وحش بزرگ و مدرنه...
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 1
    تو ایران یک هزارم این خبرا هم نیست. ولی چون یه عده آمریکا رو بهشت روی زمین میدونن فکر میکنن الزاما باید بهتر از ایران باشه...
  • حمیدان ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    2 0
    یک کتابی هست به نام رسانه سلطه که آمریکایی هست توسط فاکس نیوز گزارش شده که آمریکا با صادرات فیلم +18 درآمد 43 میلیارد در سال دارد . کلا هر چه بیشتر درباره این ابر شیطان مطالعه کنید به ظلم آمریکایی ها به حقوق بشر بیشتر پی می برید پس بگویید مرگ بر کشور ظالم (آمریکا)
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    1 0
    نصف دیه به متجاوز نمی رسه و بعضا به مادر پیر یا همسرش یا فرزندانش می دن که موتور اقتصادیشون رو از دست می دن با اعدام
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 1
    انگار در ایران زندگی نمی کنی
  • منصور ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    فکر کنم الان به سینه چاکان شیطان بزرگ بربخوره جوش بیارن بعدشم بیان کشور خودمونو بکوبن هی نمونه بگن انشالله که با خون اشام های جهان محشور بشین جوگیرهای غرب پرست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس