کد خبر 557738
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

دادگاه عالی برزیل درخواست دولت این کشور برای توقف استیضاح رئیس جمهور کشور را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دادگاه عالی برزیل نیمه شب پنجشنبه با برگزاری جلسه فوق العاده ای درخواست دولت را برای توقف استیضاح دیلما روسف، رئیس جمهور این کشور در پارلمان را بررسی کرد.

این جلسه تا بامداد امروز(جمعه) بطول انجامید و درنهایت با ۷ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف، برگزاری جلسه استیضاح روسف را بلامانع دانست از همین رو قرار است روزیکشنبه درباره برگزاری جلسه استیضاح رئیس جمهور در پارلمان برزیل رای گیری برگزار شود.      

این رای درحالی صادر شد که چهارشنبه گذشته کمیته ویژه کنگره برزیل به انجام استیضاح رئیس جمهور برزیل رای مثبت داده بود.

روسف متهم است که درآستانه برگزاری انتخابات عمومی سال ٢٠١٤، که دومین دوره ریاست جمهوری او بود، با تخطی از قانون بودجه، هزینه‌های دولتی را افزایش داده و همچنین به دستکاری در آمار دولتی مبادرت ورزید تا نظر مساعد رای‌دهنگان را جلب کند.

برای استیضاح روسف لازم است دو سوم نمایندگان پارلمان برزیل رای مثبت بدهند تا استیضاح صورت بگیرد و بر اساس بررسی های انجام شده از سوی مطبوعات برزیلی بیش از نیمی از نمایندگان موافق با برگزاری این استیضاح هستند.

در صورتیکه پارلمان برزیل به این استیضاح رای مثبت بدهد، این تصمیم به سنا برزیل ارجاع می شود و در صورتیکه سنا نیز با اکثریت آرا به این استیضاح رای دهد، دیلما روسف طی شش ماه مجبور است از ریاست جمهوری برزیل استعفا دهد و به احتمال زیاد پس از وی «میشل تمر» معاون روسف به عنوان جانشین موقت تعیین می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس