کد خبر 557547
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۲

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: دلیلی ندارد که بعد از انتخابات ائتلاف امید باقی بماند مگر اینکه حول یک موضوع دیگر اتفاق نظر ایجاد شود.

به گزارش مشرق، سجاد سالک عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: بخشی از نمایندگان اصلاح‌طلب راه‌یافته به مجلس دهم، چهره‌های نزدیک به احزاب هستند و طبیعی است چنانچه می‌خواهیم از تحزب‌گرایی دفاع کنیم، بایستی از مشورت احزاب به نمایندگان نیز دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: اما آن چیزی که ممکن است محل خدشه و ایراد باشد، تحت نفوذبودن نمایندگان است و اینکه یک نماینده مجلس در اتخاذ تصمیمات، آگاهی و استقلال نداشته باشد.

سالک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتاق‌های فکر اصلاحات از میان گزینه‌های لاریجانی و عارف، کدامیک را به نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم پیشنهاد خواهند کرد گفت: lما اتاق فکری واحد در اصلاحات نداریم که قرار باشد سر یک موضوعی به اجماع رسیده و مشورت بدهند.

وی با اشاره به اینکه در اصلاحات محافل مشورتی وجود دارد، تأکید کرد: این محافل مشورتی، نظرات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. البته تا زمانی که تکلیف 69 کرسی باقی‌مانده مجلس دهم مشخص نشده باشد، هیچ فعال سیاسی عاقلی به خود این اجازه را نخواهد داد که درباره ریاست مجلس آینده اظهار نظر کند.

سالک تصریح کرد: حتی پس از مشخص‌شدن نتیجه آرا در دور دوم انتخابات، پیشنهاد چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب چندان هم‌سان با یکدیگر نخواهد بود و در نهایت این نمایندگان هستند که بایستی درباره ریاست تصمیم‌گیری کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا ائتلاف لیست امید در مجلس دهم نیز باقی خواهد ماند ابراز کرد: این یک اتفاق مطلوب و آرمانی است اگر همه گروه‌هایی که قبل از انتخابات تشکیل ائتلاف دادند، در داخل مجلس هم دست به تشکیل فراکسیون واحد بزنند.

سالک با تأکید بر اینکه لزوما ماجرای قبل و بعد از انتخابات یکی نخواهد بود افزود: ائتلاف قبل از انتخابات با هدف جلوگیری از ورود چهره‌های تندرو به مجلس انجام شد. با محقق‌شدن این هدف، دیگر دلیلی ندارد که بعد از انتخابات نیز آن ائتلاف باقی بماند مگر اینکه حول یک موضوع دیگر اتفاق نظر ایجاد شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    مشرق جان شما نگران خودت باش ، نگران ائتلاف امید نباشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس