کد خبر 552972
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

بنا به گفته مدیر ترنجستان سروش قرار است از فردا، ۱۸ فروردین‌ماه، ترنجستان سروش از سوی پلیس اماکن پلمپ شود. به نظر می‌رسد حواشی پیرامون ترنجستان سروش همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، سعید مکرمی، مدیر ترنجستان سروش، با اشاره به اتفاقات رخ داده منجر به پلمپ این فروشگاه گفت: در سال‌های گذشته بحث فرهنگ ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین بخش‌های کشور بود به طوری که در این میان بسیاری از کتابفروشان و ناشران متضرر شدند. 

وی ادامه داد: در بیست و پنجم بهمن‌ماه سال گذشته پلیس اماکن به فروشگاه ترنجستان سروش که محلی برای عرضه کتاب‌های اسلامی است، گفته است که کتاب‌های شما عکس قلب دارد و مبلغ روز ولنتاین است. ما برای آنها توضیح دادیم که این کتاب‌ها در موضوعات خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی نوشته‌ شده‌اند و ناشران برای این‌منظور از المان‌های مختلفی برای طراحی جلد کتاب‌هایشان استفاده می‌کنند که این مورد نیز یکی از آنهاست. همچنین برای آنها توضیح داده شد که جعبه‌های کادویی که در این فروشگاه قرار دارد، برای قرآن است، اما آنها با توضیحات ما قانع نشدند.

مکرمی به تلاش‌های این فروشگاه برای رفع سوء تفاهم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اینکه اخطار پلمپ را نوشتند، ما از طریق اتحادیه نارشان و کتابفروشان پیگیری کردیم و نامه‌ای به اتاق اصناف نوشتیم و آنها نیز براساس توضیحات ما در نامه، نامه دیگری به پلیس اماکن نوشت، اما آنها باز هم قانع نشدند و بر پلمپ فروشگاه اصرار کردند. حتی در این ماجرا مدیر عامل وقت، مهدی فضائلی نیز حاضر بود و توضیحاتی را ارائه داد که متأسفانه مورد قبول واقع نشد.

به گفته مکرمی، بنا بر اعلام رسمی پلیس اماکن قرار است از فردا، چهارشنبه 18 فروردین‌ماه، این پلمپ انجام شود. هنوز مدت زمان پلمپ را نمی‌دانیم؛ این در حالی است که در همین خیابان انقلاب بسیاری از کتاب‌های غیر قانونی یا کتاب‌هایی که مبلغ فرهنگ غرب هستند، توزیع می‌شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • Sina ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    خدا شفا بده! یکی از بهترین کتابفروشیهای انقلاب بود و به دست بچه مذهبیا هم اداره میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس