کد خبر 549771
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

در پی حملات تروریستی روز گذشته بروکسل، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی کوتاه به بررسی دخالت های آمریکا در منطقه پرداخت و نتیجه این دخالت ها را همواره ضرر و زیان برای منطقه و کل جهان دانست.

به گزارش مشرق، متن یادداشت محسن رضایی که در صفحه شخصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شده است به شرح زیر است:

در زمانِ دفاع مقدس، دولت کویت بر اثر فشار صدام حسین و دولت عربستان و زیر چتر حمایت آمریکا، بندرهای خود را در اختیار ارتش بعثی عراق قرار داده بود.

پس از آزادی خرمشهر، همکاری‌های کویت و عراق بیش‌تر هم شد. در همان زمان حضرت امام (ره) نماینده‌ای به کویت پیش امیر آنجا فرستاد که حامل یک پیام سری بود. پیام امام که نخستین بار مضمون آن منتشر می‌شود، این بود: «کسی که در آستین خود مار پرورش می‌دهد، همان مار دست خودش را هم خواهد گزید».

امام در این پیام، کویت را از همکاری با صدام حسین بر حذر داشته و بر عواقب ادامه این همکاری هشدار داده بود. سران کویت متأسفانه به این نصیحت توجهی نکردند، ولی وقتی معنای آن را فهمیدند که صدام از پس ناکامی در برابر ایران، و پذیرش قطعنامه، به کویت حمله کرد.

آمریکا نیز به همین گونه در سال‌های گذشته به حق العملکاری عربستان، طالبان را برای سیاست خبیثانه خود در افغانستان و پاکستان پرورش داد، و نتیجه آن تولد فرزندی نامشروع بنام القاعده شد که آن هم از خجالت آمریکا در آمد و حوادث یازده سپتامبر را رقم زد.

این تجربه بی‌عبرت، باز تکرار شد و بار دیگر آمریکا برای تحت اثرگذاری در منطقه، ماری دیگر در آستین پروراند و دست روی کشور سوریه گذاشت و از تروریست‌های مخالف سوریه حمایت کرد و باعث زایش داعش شد! و حالا داعش به جان خودشان افتاده است!

این ثمره تلفیقِ جهالت، تعصب و پول، دارد هم‌چون بومرنگ به سوی خود آمریکا و هم‌پیمانان غربی او باز می‌گردد، دیروز فرانسه و ترکیه امروز هم نوبت بلژیک بود و فردا را خدا می‌داند.
منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    آمریکا برای سیطره بی چون و چرا بر خاورمیانه برجهای دوقلو که سهل بود کل منهتن را به هوا میفرستاد حال که با این هزینه های تعریف شده توانسته به خاورمیانه دلخواهش نزدیک شود کلی به خود افتخار هم میکند نظام سلطه با کمترین پرت مارهایش را میپرورد
  • ایمان ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    احسنت تحلیل خوبی بود ولی این را هم باید در نظر بگیریم که ثمره حماقت وهابی ها در بازی خوردن از دست سرویسهای اطلاعاتی کم شدن شتاب رشد گرایش به اسلام در کشور های غربی بود.شاید این همان هدفی بود که متاسفانه صهیونیست ها تا به حالا به کمک حماقت سران برخی کشورهای عربی به ان رسیدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس