کد خبر 547246
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۵

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: همزمان با انتشار گزارش ها در مورد افزایش تعداد کشته ها و مجروحان انفجار آنکارا، 'حزب دموکراتیک خلق ها' تشکل هوادار کُردهای ترکیه که ده ها نماینده در پارلمان این کشور دارد، این حادثه را محکوم و با مردم ترکیه ابراز همدردی کرد.

به گزارش مشرق، آسوشیتدپرس افزود: ساعتی پس از این انفجار آنکارا، حزب دموکراتیک خلق ها، تشکل هوادار کُردهای ترکیه، در بیانیه ای تأکید کرد که خود را در 'محنت بزرگی که شهروندان ترکیه احساس می کنند' شریک می داند.
گرچه هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفته، اما مسؤولیت حمله های اخیر در نقاط مختلف عمدتاً توسط شبه نظامیان کُرد یا گروه تروریستی داعش پذیرفته شده است.
این گزارش تأکید می کند که اهمیت موضع گیری حزب دموکراتیک خلق ها آن است که این گروه به تناوب با این اتهام روبرو شده که به عنوان بازوی نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) فعالیت می کند. اتهامی که همواره از سوی حزب دموکراتیک خلق ها رد شده است.
حزب دموکراتیک خلق ها همچنین متهم است که آشکارا علیه خشونت های اعمال شده توسط پ.ک.ک موضع گیری نمی کند.
بر اساس اعلام وزیر بهداشت ترکیه، تعداد کشته شدگان انفجار یکشنبه شب در آنکارا به 34 نفر افزایش یافته و 125 نفر نیز بر اثر این انفجار زخمی شده اند که حال 19 نفر آنها وخیم است.
گزارش خبرگزاری ها حاکی است که به فاصله اندکی پس از انتشار تصاویری از خودروی عامل انفجار شامگاه یکشنبه در شبکه های اجتماعی، دادگاهی در آنکارا به مسدود کردن دسترسی به شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر حکم داده است.
رویترز با انتشار این خبر نوشته است که کاربران محلی گزارش کرده اند در دسترسی به شبکه های اجتماعی با دشواری هایی روبرو بوده اند.
بر اساس بیانیه رسمی دفتر استاندار آنکارا، عامل حادثه شامگاه یکشنبه یک دستگاه خودروی مملو از ادوات انفجاری بوده که در نزدیکی 'میدان کیزیلای' منفجر شده و اندکی بعد وزیر کشور ترکیه نیز تأیید کرد که خودروی بمب گذاری شده، غیرنظامیان را در یک ایستگاه اتوبوس هدف قرار داده است.
آن طور که خبرگزاری فرانسه یادآور شده میدان کیزیلای، محل این انفجار، یکی از نقاط کلیدی اقتصادی و حمل و نقل عمومی در آنکاراست و به منطقه استقرار سفارتخانه ها در پایتخت ترکیه نزدیک است.
گرچه هنوز هیچ گروهی رسماً مسؤولیت این حادثه را بر عهده نگرفته، اما رویترز به نقل از یک مقام امنیتی نوشته است که یافته های اولیه حاکی است حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) یا یکی از گروه های مرتبط با آن مسؤول این انفجار بوده است.
کمتر از یک ماه پیش هم، انفجار دیگری در آنکارا به کشته شدن 29 نفر انجامید و دولت ترکیه در آن مورد انگشت اتهام را به سمت شورشیان کُرد برد.
این خبرگزاری در پایان افزود: انفجار در قلب آنکارا درست یک روز پس از آن رخ داده که ارتش ترکیه اعلام کرد حملات هوایی هفته گذشته اش به مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق، 67 کشته بر جای گذاشته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس