رییس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه گفت: با پایان مهلت بررسی اعتراض نامزدها، تبلیغات انتخابات پارلمان از روز دوشنبه آغاز می شود.

به گزارش مشرق و نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هشام الشعار اضافه کرد: کمیته‌های فرعی در استان‌ها، به بررسی اعتراض‌ها و پاسخگویی به آن‌ها پرداختند و نامزدها از روز دوشنبه می‌توانند براساس قوانین به تبلیغات بپردازند.

وی افزود: در استان دمشق از 16 اعتراض 6 مورد پذیرفته شد در ریف دمشق از 14 اعتراض هشت و در استان حلب نیز از 48 اعتراض دریافتی، 40 اعتراض موردقبول واقع شد.

الشعار بیان کرد: در استان ادلب 9 اعتراض، در طرطوس پنج اعتراض و در استان های دیرالزور و قنیطره اعتراض ها مورد قبول واقع شد و در حسکه نیز یک اعتراض دریافت شدکه رد شد.

وی گفت: پذیرفته نشدن درخواست ها برای نامزدی انتخابات فقط به دلیل نداشتن شرایط قانونی و یا ناقص بودن مدارک درخواستی بوده است.

کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه تصریح کرد: شهروندان استان هایی که امکان برگزاری انتخابات در آن ها وجود ندارد می توانند به دیگر استان ها مراجعه کنند تا از حق خود برای شرکت در انتخابات محروم نشوند و براین اساس نام شهرها و استان های جایگزین اعلام شده است.

الشعار اظهارکرد: براساس قانون انتخابات، در تبلیغات نامزدها نباید به دیگر نامزدها توهین شود و یا برخلاف وحدت ملی باشد و همچنین تصاویر انتخاباتی فقط باید در محل های تعیین شده نصب شود.

وی افزود: انتخابات با نظارت کامل قضایی که سلامت انتخابات و آزادی نامزدها را تضمین می کند برگزار می شود و رای دهندگان می توانند بدون هیچ اجبار و فشار و تاثیرپذیری از کسی در انتخابات شرکت کنند.

الشعار اضافه کرد: کمیته عالی انتخابات، مستقل است و تا پایان انتخابات از هیچ طرفی تاثیر نمی پذیرد.

وی گفت: استقبال گسترده شهروندان برای نامزدی انتخابات نشانه بیداری و آگاهی شهروندان به مسوولیت ها و حقوق قانونی خود است.

«بشاراسد» چهارم اسفندماه با صدور فرمانی، چهارشنبه 13 آوریل 2016 (25 فروردین 1395) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرد.

سوریه شامل 14 استان می باشد که مردم این کشور در مجموع 250 نماینده منتخب خود را به مدت چهار سال به مجلس می فرستند.

انتخابات قبلی مجلس نمایندگان سوریه در تاریخ ‎18 اردیبهشت 1391 برابر 7 مه 2012 برگزار شده است که نخستین انتخابات مجلس پس از اعتراضات سوریه بود که در پی همه پرسی قانون اساسی سوریه (1390) برگزار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس