کد خبر 547143
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

ترکیه مقررات منع آمد و رفت در شهر دیاربکر مهمترین شهر کردنشین در جنوب شرق این کشور را کاهش داده ولی در دو منطقه دیگر مقررات منع آمد و رفت برقرار کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که ارتش ترکیه قصد دارد عملیات نظامی تازه‌ای را علیه شبه‌نظامیان کرد آغاز کند، دولت آنکارا مقررات منع آمد و رفت در دیاربکر را کاهش داده ولی این مقررات را در دو منطقه دیگر اعمال کرده است.

نیروهای نظامی ترکیه از دسامبر گذشته عملیات وسیعی را علیه شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک آغاز کرده‌اند و مقررات منع رفت و آمد را در تعدادی از شهرهای جنوب شرق این کشور اعمال کرده‌اند.

نیروهای امنیتی به شهروندان منطقه تاریخی سور در دیاربکر اجازه داده‌اند تا از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر به خیابان‌ها بیایند.

سایر مناطق اطراف سور که از سوی یونسکو در فهرست آثار باستانی و فرهنگی قرار گرفته است، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. البته مقررات منع رفت و آمد در دیاربکر کاهش یافته است. مقام‌های ترکیه دو منطقه نزدیک مرزهای ایران و سوریه را تحت تدابیر شدید امنیتی و مقررات منع رفت و آمد قرار داده است.

منطقه "یوکسکوا" نزدیک مرز ایران و منطقه "نصیبین" نزدیک مرز سوریه تحت تدابیر جدید امنیتی قرار گرفته‌اند. منتقدان دولت ترکیه بر این باورند که عملیات نظامی ارتش خسارات زیادی را به بار آورده و حدود 50 هزار نفر از ساکنان منطقه سور را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

پیش از آغاز خشونت‌ها در منطقه سور، بیش از 70 هزار نفر از مردم در این منطقه زندگی می‌کردند.

ادامه مقررات منع رفت و آمد در جنوب شرق ترکیه، در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تأثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده‌اند.

این خونین‌ترین درگیری‌ها بین ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کرد از دهه 1990 میلادی به شمار می‌رود.

با شکسته شدن آتش‌بس بین شبه‌نظامیان کرد پ‌ک‌ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری‌های خونین و خشونت‌ها بوده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    خاک بر سر نژاد پرستشان ترکها بجز گفتمان قومی هیچ حرفی وایدولوژی انسانی در گذشته وخال نداشته اند....کل افتخارات ومعنویت وحشانه شان هم حول همین نژاد پرستی وعرضه ولیاقت به اصطلاح پانترکیستی میچرخد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس