کد خبر 546858
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

مدیر مرکز اسلامی برلین گفت: برخی ممکن است حضرت فاطمه(س) را با انتسابات ایشان به پدر و همسر بشناسند، اما واقعیت این است که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) طور دیگری باید معرفی شود، در حقیقت او نه تنها دختر نبی(ص) بلکه دختر نبوت است.

به گزارش مشرق، همزمان با شب شهادت ام‌الائمه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری با حضور جمع کثیری از مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از ملیت‌های مختلف در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام محمدی امام و مدیر مرکز اسلامی برلین به ایراد سخنرانی کرد.

 

 

وی از حضرت زهرا(س) به عنوان یک شخصیت کم‌نظیر در طول تاریخ بشریت یاد کرد و افزود: برخی ممکن است حضرت فاطمه(س) را با انتسابات ایشان بشناسند، یعنی به عنوان دختر پیامبر اسلام(ص)، همسر امیرمؤمنان علی(ع) و یا مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، اما واقعیت این است که شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) طور دیگری باید معرفی شود، در حقیقت او نه تنها دختر نبی(ص) بلکه دختر نبوت است.

حجت‌الاسلام محمدی بیان داست: حضرت فاطمه(س) نه تنها همسر امیرالمؤمنین(ع) بلکه همسر ولایت است، زهرای اطهر(س) هم‌سنگ ساقی کوثر و بلکه خود کوثر است، او نه تنها مادر دو امام بزرگوار بلکه او مادر امامت است، آنچه در مورد حضرت فاطمه(س) باید مورد توجه قرار گیرد جایگاه آن حضرت و سبک زندگی ایشان است.

 

 

وی با اشاره به وظایف یک زن مسلمان در نظام خانواده ادامه داد: در روایات معتبر برای زن مسلمان چند نقش مهم بیان شده است، یکی از برجسته‌ترین این نقش ها، زیباسازی محیط خانه و خانواده است. خداوند زن را طوری آفریده است که در زیبایی‌ها رشد و نمو می‌کند. نقش مهم زن زیباسازی و آراسته‌سازی زندگی ظاهر و باطن خانه است. یک زن متعهد در تلاش است همان طوری که رنگ و بوی ظاهری خانه دلچسب و آرامش بخش است، فضای عاطفی خانه و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر زیبا، مودّبانه و دلنشین باشد.

مدیر مرکز اسلامی برلین اظهار داشت: دومین کارکرد مهم زن در نظام خانواده شادمان‌سازی نظام خانواده است. بانوی منزل، خانه را پر از شادی و نشاط می‌کند، انسان مؤمن فرقی نمی‌کند چه زن و چه مرد همیشه شاد است. در سیره پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است ایشان حتی در هنگام خواب هم لبخند به لب داشتند، حضرت علی(ع) می‌فرماید هرگاه به زهرای اطهر(س) نگاه می کردم تمام غم‌های عالم را فراموش می‌کردم، از دیگر نقش‌های مهم یک زن در خانه تعلیم و تربیت صحیح درست کودکان و فرزندان است، همچنین تزریق روحیه امید و افزایش معنویت خانه، وظیفه سنگین دیگری است که بخش عمده ای را بانوی منزل برعهده دارد.

 

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) اهل عبادت و شب زنده‌داری بود. در رابطه با مدت عمر حضرت زهرا(س) قول مشهور 18 است، ولی با وجود عمر کم آنچنان به قرب الهی رسیده بود که دل او کانون تجلی الهی شده بود. آن حضرت این قدر در شبانگاهان عبادت می‌کرد که اثر عبادت بر پاهایش ظاهر می‌شد، وقتی انسان آینه تجلی‌گاه الهی شد خودش مشکل و کمبودی احساس نمی­‌کند و هر امر نیکی را برای برای دیگران می‌خواهد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: لذا حضرت زهرا(س) وقتی نیایش می‌کند اول برای همسایه‌ها و دیگران دعا می‌کند و می‌فرماید: الجّار ثم الدار، امام حسن مجتبی(ع) می‌فرماید: وقتی مادرم فاطمه زهرا(س) دعا می‌کرد اول برای همسایگان دعا می‌کرد و بعد برای فرزندانش دعا می‌کرد، از خود حضرت فاطمه(س) نقل است که فرموده‌اند: از دنیاى شما محبت سه چیز در دل من نهاده شده است: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا(ص) و انفاق در راه خدا.

 

 

براساس این گزارش، پس از برنامه عزاداری شرکت‌کنندگان میهمان سفره با برکت کوثر نبوی بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    یا زهرا س

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس