مناظره دیترویت ایالت میشیگان برای جمهوریخواهان حاشیه‌هایی داشت. بن کارسون که پس از سه‌شنبه بزرگ دیگر امیدی به ادامه رقابت نداشت انصراف داد و سه نامزد دیگر، در سرتاسر برنامه تلاش کردند که دانلد ترامپ را تحت فشار قرار دهند.

گروه بین‌الملل مشرق - مناظره دیترویت از سری مناظره‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی به پایان رسید که حاشیه‌های جذاب خود را داشت. مناظره پنجشنبه شب دیترویت در حالی آغاز شد که 4 شرکت‌کننده در آن حضور داشتند: دانلد ترامپ، تد کروز، مارکو روبیو، و جان کسیچ. در سر تا سر این برنامه که توسط شبکه فاکس نیوز برگزار شد، سه نامزد دیگر با تمرکز بسیار سعی بر ایجاد فشار بر ترامپ کردند اما جسارت و اعتماد بنفس چشمگیر وی بار دیگر موجب برتری‌اش شد و در نظرسنجی پس از مناظره، دوباره به مکان اول دست یافت. در این گزارش، فقط به موضوعات مهم این مناظره پرداخته می‌شود.


مناظره دیترویت میشیگان چه حاشیه‌هایی داشت


در کلیت مناظره دیترویت، سه نامزد دیگر، ترامپ را تاجر سیاسی دانستند که هر چه می‌خواهد می‌گوید و هر موضعی که می‌خواهد می‌گیرد تا بدینوسیله پیروز انتخابات درون حزبی شود. آنها، تفکرات سیاسی و اقتصادی ترامپ را دچار بی‌ثباتی دانستند و از آن دست، به «دانشگاه ترامپ» اشاره کردند که به دلیل شکایت دانشجویان مبنی بر کلاهبرداری هزاران دلاری از آنها، تعطیل شد. آنها، ترامپ را یک تاجر دغل دانستند که به برده‌داری کارگران خارجی مشغول است و اصطلاحا با همه می‌بندد و اصلا عرق و تعهدی به جریان جمهوریخواه ندارد. ترامپ نیز با اعتماد بنفس کامل، پاسخ‌های مختلف به این اتهامات داد که مدعی بود که برای حرفهایش استدلال دارد.

مجریان مناظره دیترویت «مگان کلی»، «برت بایر» و «کریس والاس» از شبکه فاکس نیوز بودند. در ابتدا، بایر از وجود 59 هیات انتخاباتی در ایالت میشیگان و فعالیت 53 میلیون نفر در فیسبوک از آغاز سال جدید میلادی تاکنون در زمینه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت.

پس از اینکه والاس، از ترامپ در مورد اینکه میت رامنی سیاست‌های داخلی و خارجی او را مخرب خواند، نظرش را -البته بدون توهین- خواست، وی اظهار داشت: «به نظر من رامنی، یک سیاستمدار شکست‌خورده است. او در دوره پیش نتوانست اوباما را شکست بدهد و حسابی سرخورده شد و آبروی حزب جمهوریخواه را هم برد. شنیدم اواخر در تعطیلات به سر می‌برده و هوس کرده است که دوباره به قدرت برگردد. او را درک می‌کنم. رامنی، حرف از تجارت آزاد می‌زند و من هم همین حرف را می‌زنم. اما به ژاپن، چین، و یا مکزیک نگاه کنید. آنها دارند با تجارتشان ما را می‌کشند و ما در حال دست و پا نرم کردن با تجارت و سیاست داخلی‌مان هستیم. تجارت آزاد وقتی خوب است که آنها در حال شکست دادن ما نباشند. ما در تجارت با چین، در حال از دست دادن 505 میلیارد دلار هستیم. در تجارت با مکزیک، 58 میلیارد دلار باخته‌ایم. در مورد ژاپن هم 109 میلیارد دلار قافیه را باخته‌ایم. اگر من بودم، به همراه تیم نخبگان اقتصادی‌ام، آمریکا را از این فلاکت می‌رهاندم».

مناظره دیترویت میشیگان چه حاشیه‌هایی داشت


والاس از ترامپ پرسید: «ظاهرا شما بارها گروه «کلو کلاکس کلان» که تحت نظر دیوید دوک است را تقبیح کرده‌اید. نظرتان در مورد نژادپرستان سفید چیست؟». ترامپ پاسخ داد: «حقیقتا، من بارها دیوید دوک و گروهش را رد کرده‌ام. توئیتر من، گواه این مطلب است».

وقتی بایر از روبیو پرسید که چرا با توجه به اینکه بارها گفته که به سراغ موضوعات زرد رفتن و متلک انداختن دون شان وی است، در مناظره قبلی مدام به ترامپ تاخت و متلک‌هایی از جمله «زبان‌باز دغل» بار او کرد، وی پاسخ داد: «ترامپ از آغاز راه به همه توهین کرده است. حتی به افرادی که الان بر روی این صحنه هستند. او حتی به معلولین هم رحم نکرد. پر او به پر همه نامزدهای انتخاباتی گرفته است. پس با خودم گفتم من هم باید مثل او رفتار کنم تا حریفش شوم».  ترامپ سریعا پاسخ داد: «راستش من روبیو را دست کم می‌گرفتم. او را ریز می‌دیدم. اما بعدا دیدم که نه، چیزهایی از او می‌تراود. اعتراف کنم که تا بحال هیچکس مثل مارکو نتوانسته تا این حد حریف من شود (خنده حضار)».

کلی از تد کروز پرسید: «سناتور کروز، شما محافظه‌کارترین نامزد جمهوریخواه هستید. تاکنون، در 15 ایالت رای‌گیری برگزار شده و شما فقط موفق به پیروزی در 4 ایالت شدید. آیا قبول دارید که به لطف طرفداران اوانجلیست (پروتستان انجیلی) و محافظه‌کار خود هم نتوانستید موفق شوید؟ ظاهرا مردم پیام پوپولیستی آقای ترامپ را بهتر دریافته‌اند. سپس کروز پاسخ داد: «خب می‌دانید؟ جنجال و لاف زدن‌های ما برای این مردم آب و نان نمی‌شود. مردم شعارهای ما را نمی‌خواهند. همین مردمی که در میان آنها زن‌های مطلقه‌ای هستند که از ناچاری 2 تا 3 شغل دارند و هفته‌ای 27 تا 28 ساعت کار می‌کنند. مردم دچار کمبود وقتی هستند که همین برنامه سلامت و مراقبت اوباما برای آنها ایجاد کرده است. کافی است به حال رانندگان کامیون و دستان قشر کارگر نگاه کنیم تا عمق این درد 7 ساله را احساس نماییم. من در طی این چند سال در زمینه افزایش مالیات ثروتمندان و افزایش دستمزدها نهایت تلاشم را کرده‌ام. مردم این را می‌بینند و می‌فهمند و بخاطر همین هم هست که من و ستادم موفق هستیم و در چند نوبت ترامپ را شکست دادیم و در آخرالامر هم شکست خواهیم داد».

ترامپ در میان موج حملات جمهوری‌خواهان هم فاتح «دیترویت» شد + فیلم و آمار

ترامپ پاسخ داد: «تد، تعجب می‌کنم که چرا چندین بار در تلویزیون گفته‌ای که من چندین بار ترامپ را شکست داده‌ام. تو فقط سه یا چهار بار مرا شکست داده‌ای و محض اطلاعت باید بگویم من 10 بار موفق به این کار شدم. اگر حافظه تاریخی‌ات یاری بکند، حتما سه‌شنبه بزرگ را از یاد نبرده‌ای. رای من، دست کم 500 هزار نفر از تو بیشتر بود. یک میلیون نفر هم از مارکو بالاتر بودم. به نظر شما دو نفر یک میلیون رای رقم نیست؟. مدام هم می‌گویند کروز همان کسی است که تو را شکست می‌دهد ولی هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر شکست می‌خورد. خب این یعنی چه؟ این یعنی چه؟» (خنده حضار).

روبیو بلافاصله گفت
: «خب البته درست است که رای تو از ما بیشتر است اما این را بدان که دو سوم رای‌دهندگان در اجتماعات حزبی و مناظرات به تو رای نداده‌اند. به تو که نه راه لینکلن را می‌دانی و نه مسیر ریگان را. به تو که از سیاست خارجی چیزی نمی‌دانی. به تو که هنوز «سه گانه ارسال هسته‌ای» (اصطلاح نظامی) را با یک گروه راک دهه 80 اشتباه می‌گیری». ترامپ پاسخ داد: «سخنرانی جالبی کردی اما حقیقت این است که سی‌ان‌ان چند روز پیش یک نظرسنجی برگزار کرد که نشان می‌داد 49 درصد از طرفداران جمهوریخواه مرا می‌خواهند و آرای تو فقط 15 درصد بود. این یعنی حداقل 49 درصد تو را در ذهن خود دفن کرده‌اند. یعنی اینکه تو را نمی‌خواهند مارکو و این تقریبا 50 درصد که احتمالا تا 75 درصد هم خواهد رفت، مرا به عنوان رییس جمهور خود می‌خواهند. نوبت هیلاری هم فرا خواهد رسید. او را در نظرسنجی‌ها شکست دادم و باز هم خواهم داد. من تنها کسی هستم که می‌تواند هیلاری را شکست دهد و این را همه شما می‌دانید. تازه هنوز رقابتم را با هیلاری شروع نکردم. شروع خواهم کرد».

بایر خطاب به جان کسیچ پرسید: آیا با توجه به سخنان اخیر رامنی که گفته هر کدام از شما سه نفر باید از مردم بخواهد که در ایالت‌های پر پتانسیل برای هر نفر به ان نامزد رای بدهد و در یک کلام شما و روبیو و کروز باید علیه ترامپ به اجماع نظر برسید تا او را از دور خارج کنید، آماده‌اید که مثلا امشب به طرفداران خود در فلوریدا بگویید که به نفع روبیو به وی رای بدهند تا آراء در ائتلاف شما تجمیع شود؟

کسیچ پاسخ داد:
«راستش خسته‌ام از این همه بحث. من کسی بودم که در هیلاری کلینتون را شکست دادم {ترامپ: آره، فقط یک بار در یک نظرسنجی}. من رییس کمیته بودجه بودم و در دوره خودم 400 هزار شغل ایجاد کردم. جانم را برای این کشور گذاشتم و از کار شبانه‌روزی هم باک ندارم. حالا اینکه رامنی بیاید و برای من تعیین خط‌مشی کند، در چنته من نمی‌رود. من در میان مردم می‌روم و می‌دانید چه به من می‌گویند؟ می‌گویند آقای کسیچ چرا نمی‌گذارند شما در روی استیج (صحنه) حرف بزنید؟».


{$sepehr_media_1420369_400_300}
دانلود
مناظره دیترویت

والاس از روبیو پرسید: «سناتور روبیو! شما مدام از مشکلات و شکست‌های اقتصادی اقای ترامپ می‌گویید در جایی که او شرکت بزرگی دارد که هزاران نفر در آن صاحب شغل شده‌اند. شما برای این مردم چه کار اقتصادی کرده‌اید؟

روبیو پاسخ داد:
«اولا که ترامپ 100 میلیون دلار از پدر به ارث برده است. دوما وقتی مدام در موضوع مرز با مکزیک گیر کرده و بالاتر از آن را نمی‌بیند چگونه می‌تواند به درد اصلی این مردم بنگرد. من برنامه دارم. به وبسایت من سری بزنید و ببینید که برای سلامت و اقتصاد این مردم چه برنامه‌هایی دارم».

ترامپ پاسخ داد: «آره، اتفاقا امشب خواهر و برادرم به من زنگ می‌زنند و می‌گویند دانلد ما خبر نداشتیم که 200 میلیون دلار از بابا به ارث بردی. من هیچوقت اینچنین ارثی نبردم. با یک میلیون دلار یک شرکت تاسیس کردم و اکنون شرکتم 10 میلیارد دلار ارزش دارد. این کشور تا خرخره درگیر بدهی خارجی است. خب بالاخره امثال من و تیم زبده‌ام باید بر سر کار بیاید که بتواند این فاجعه را ختم به خیر کند».

ترامپ در میان موج حملات جمهوری‌خواهان هم فاتح «دیترویت» شد + فیلم و آمار

والاس از تد کروز در مورد نگاهش به مهاجرت غیرقانونی سوال کرد و اینکه با وجود اینکه وی مدعی بود که دوش به دوش سناتور «جف سژنز» در این مسیر پیش رفته است، سناتور مذکور از ترامپ حمایت کرده و حالا تکلیف وی با این مسئله چیست.

کروز پاسخ داد:
«ترامپ بارها نشان داده که دموکرات‌ها را به ما ترجیح داده است. او کارتر را به ریگان، جان کری را به جورج دابلیو بوش، و هری رید را به نانسی پلوسی ترجیح داد. اگر او با مهاجرت مخالف است، پس چرا 50 هزار دلار به «گروه 8» کمک کرده است. چرا در مبارزات انتخاباتی سال 2008، چهار فقره چک برای حمایت از هیلاری کلینتون نوشت؟ دانلد تو برایش چک نوشتی و امشب بر روی صحنه آمدی و می‌گویی که قطعا رییس جمهور آمریکا نخواهد شد». 

ترامپ پاسخ داد:
ببین تد، من تاجرم و با همه کار می‌کنم. همانطور که برای هیلاری چک نوشتم، از ریگان و بوش هم حمایت کردم. بیش از 120 فقره معامله بین‌المللی داشته‌ام و به خودم می‌بالم. تکرار می‌کنم. من تاجرم و تاجر با همه کار می‌کند». کروز ادامه داد: اما تو در گفتگو با نیویورک تایمز گفتی که 11 میلیون مهاجر غیرقانونی را از این کشور بیرون می‌کنی و در مرز با مکزیک دیوار می‌سازی». ترامپ پاسخ داد: «صد البته همین کار را می‌کنم. من یک دیوار 50 پایی خواهم ساخت و پول آن را هم باید دولت مکزیک بدهد. البته من به 40 تا 45 پا هم قانع‌ام. اما گمانم تو دوست داری بلندتر باشد» (خنده حضار).

کلی از ترامپ پرسید: «جایی در وب‌سایتتان گفته‌اید که باید برای کارگران زبده خارجی روادید صادر شود. درست است؟». ترامپ پاسخ داد: «گفتم اما حرفم را عوض می‌کنم. ما باید از کارگران بومی خودمان استفاده کنیم. از مغزهای دانشگاه‌های خودمان. آیا حیف نیست که از فارغ‌التحصیلان نخبه هاوارد، استنفورد، و وارتون استفاده نکنیم. 

روبیو وارد بحث شد و گفت:
«تو در سال گذشته 300 جوان امریکایی که استحقاق داشتند را رد کردی. از خارج از کشور کارگر می‌آوری و ویزای آنها طوری تنظیم می‌کنی که یا برای تو کار کنند و یا به وطنشان برگردند. تو برده‌داری کارگر می‌کنی و آن وقت از ایجاد شغل برای جوان آمریکایی حرف می‌زنی؟». ترامپ پاسخ داد: «اولا که رد 300 جوان آمریکایی دروغ است. دوما، من در مورد کارگران خارجی معذوراتی دارم و طبق قانون کار آمریکا عمل می‌‌کنم. اگر تخطی می‌کردم با من برخورد می‌شد». در این لحظه کروز وارد بحث شد و گفت: «کافی است نوار گفتگویت با نیویورک تایمز را پخش کنی تا بفهمی که چه حرفهایی زدی. خب به مردم امریکا بگو که احمق فرضشان می‌کنی». ترامپ واکنش نشان داد: «من دروغگو نیستم. دروغ تویی که تهمت می‌زنی. بهتر است تو را «تدی دروغگو» خطاب کنم».

{$sepehr_media_1420372_400_300}
دانلود
مناظره دیترویت

آخرین مبحث مهمی که مجریان برنامه به سراغ آن رفتند، تروریسم بود. بایر از روبیو پرسید: «سناتور روبیو، شما از کسانی بودید که پیشنهاد اعزام نیرو به عراق و سوریه برای از میان بردن داعش کردید. اما طبق برآورد کارشناسان اروپایی، داعش در لیبی در حال قدرت‌‌گیری است تا به امریکا ضربه بزند. چرا شما که می‌دانستید، نگفتید که در لیبی باید داعش را سرنگون کرد؟».

روبیو پاسخ داد:
«من به فضای عمل معتقدم. فضای عمل داعش، در سرزمین‌های سنی‌نشین عرب است. ریشه داعش در این مناطق است. اگر بتوانیم داعش را در عراق و سوریه منهدم کنیم، همه چیز تمام است. وقتی در مورد اعزام نیرو به لیبی از کسیچ سوال شد، پاسخ داد: «به نظرم اعزام نیرو به لیبی حماقت‌بار است. لیبی سرتاسر بیایان است و به نظرم با تجربه‌ 12 ساله‌ای که در زمینه دفاعی دارم، باید بگویم که از طریق حمله هوایی کارساز خواهیم بود.

وقتی از ترامپ پرسیده شد که چرا در مورد انواع شکنجه تروریست‌ها و حتی خانواده‌هایشان نظر مثبت دارد و چرا به سازمان CIA و ارتش امریکا پیشنهاد داده که از روش القای خفگی با آب (غرق مصنوعی) استفاده کنند، گفت: «به نظرم آن پست‌تر از حیوان را که در خاورمیانه اقدام به بریدن سر انسان‌های بی‌گناه و بخصوص مسیحیان می‌کند را باید به بدترین روش مورد شکنجه قرار داد. در ضمن، من پیشنهاد دهنده نبودم. خود آنها به نزد من آمدند و نظرم را خواستند».

در نظرسنجی که از همان شب مناظره آغاز شد، دانلد ترامپ با فاصله محسوس موفق به شکست رقبایش در مناظره دیترویت شد.


مناظره دیترویت میشیگان چه حاشیه‌هایی داشت

آماری که نشان از موفقیت ترامپ در مناظره دیترویت ایالت میشیگان دارد


منابع:

http://www.foxnews.com/politics/2016/03/05/gop-dem-candidates-gear-up-for-weekend-primaries-caucuses.html

http://www.nytimes.com/2016/03/04/us/politics/transcript-of-the-republican-presidential-debate-in-detroit.html

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_GOP_2016_DEBATE?SITE=AP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2016-03-03-23-02-23

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016/03/full-video-fox-news-republican-debate-from-detroit/

http://www.freep.com/story/news/politics/2016/03/02/trump-holds-10-point-lead-michigan-gop-primary/81200942/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    روی کلینتون که اصلا حساب نکنید شده مثل بعضی نامزدهای خودمون که هزار بار داوطلب میشن ولی رای نمیارن . صد در صد این رئیس جمهوره و اون موقع قیافه مسئولان کشور دیدن داره چون برای توافق هسته ای اندازه جوراب هم ارزش قائل نیست .
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    به نظرم با اومدن ترامپ ما دچار مشکل خواهیم شد....پیشنهاد می کنم غیر مستقیم توسط رسانه های دولتی فرامرزی به سندرز با نگاه مثبت پرداخت بی شک در بهبود وضعیت او در جامعه آمریکا کمک خواهد کرد.
  • یامهدی عج ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    این تکه از حرفت را خیلی قبول دارم : "صد در صد این رئیس جمهوره و اون موقع قیافه مسئولان کشور دیدن داره چون برای توافق هسته ای اندازه*** جوراب *** هم ارزش قائل نیست .
  • kambiz ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    انتخاب ترامپ باعث تفرقه و چند دستگی در جامعه امریکا میشه و همچنین رشد نارضایتی ها در سیاست داخلی و خارجی و همچنین مشکلات زیادی بین امریکا و همپیمانانش رو بوجود میاره. در قبال ایران هم هیچ کاری نمیتونه بکنه . ترومپ بهترین گزینه است برای تضعیف هر چه بیشتر امریکا در اینده و حتی خطر تجزیه شدن رو هم برای امریکا به دنبال میاره
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    همین خوبه!همین خوبه!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    ترامپ ی ادم دیوانه هست که کلی بمب اتم در اختیار داره از ادم دیوانه هیچ چیز بعید نیست
  • مسعود ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    واقعا متوجه خطر نیستید ترامپ اومد گفت رییس جمهور شه توافق رو باز بینی میکنه اگه به نفع نباشه میندازتش تو سطل آشغال بعدشم حمله نظامیرو دنبالشه شماها هم که فقط دنبال جنگید مطمعن باشید جنگ بشه جز عده ای سودشو میبرن بقیه بدبختیرو
  • حسین ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    یعنی قراره این عقب مونده رییس جمهور شه ؟؟ خخخخخخ
  • kambiz ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    ادم ساده ای نباش فرق جمهوری خواهان با دموکرات ها اینه که رو بازی میکنند در ضمن بزرگترین مصیبت هارو برای جهان اسلام همین دموکرات ها بوجود اوردند مثل همین اوباما و هیلاری کلینتون. که تشکیلات داعش رو بوجود اوردند. جمهوری خواهان همیشه اشتباهات بزرگی انجام میدن مثل حمله امریکا به عراق و افغانستان در اخر سرهم اذعان کردند عراق رو در تشتی از طلا به ایران تقدیم کردیم
  • رضا ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    ترامپ یک تاجر موفق هس خوب راه ورسم تجارت رو بلده و مطمنا با نگاه بهتری به ایران نگاه میکنه بهتر از اوباما که با نگاه سیاسی به ایران نگاه میکنه نگاه اقتصادی ترامپ در صورت ریس جمهور شدن باعث ایجاد پیوند عمیقی بین ایران و امریکا میشه میگید نه صب کنید اگه ترامپ ریس جمهور شد بهتون ثابت میشه اگه هم هیلاری شد که همون سیاست های اوباما در قبال ایران ادامه داره هر چند بهتره که هیلاری ریس جمهور باشه تا ترامپ چون رفتار ترامپ با عرب های حاشیه خلیج معلوم نیس یه خورده خطرناکه
  • محمد مسلم ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    اقدامات اوباما بيشتر به ايران خسارت وارد كرده يا جرج دابلیو بوش
  • کیوان ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    دوستان بهتون پیشنهاد میکنم اگه می خواهید ترامپ و افکارش رو بشناسید یک کتاب از ترامپ مطالعه کنید. به این شلوغ بازی های انتخاباتیش توجه نکنید. پیشنهاد من کتاب چگونه در زندگی موفق شوید میباشد که نوشته خوده ترامپه .البته کتابهای دیگه هم داره صرف نطر از بحت های سیاسی کتاب بسیار مفیدیه انتشارات فرهنگ صبا
  • کیوان ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    دوستان بهتون پیشنهاد میکنم اگه می خواهید ترامپ و افکارش رو بشناسید یک کتاب از ترامپ مطالعه کنید. به این شلوغ بازی های انتخاباتیش توجه نکنید. پیشنهاد من کتاب چگونه در زندگی موفق شوید میباشد که نوشته خوده ترامپه .البته کتابهای دیگه هم داره صرف نطر از بحت های سیاسی کتاب بسیار مفیدیه انتشارات فرهنگ صبا
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    ما از دیونه ها بیشتر خوشمون می اید خداکنه همین ریس جمهورشه
  • ناشناس ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    ترامپ از مسلمونها نفرت داره چندین بار هم گفته اصلا توافق هسته ای رو قبول نداره همچین فردی اصلا ایران رو حساب نمیکنه چه برسه به اینکه بخواد نگاه بهتری هم بهش داشته باشه .
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    واویلاواویلا این منگول می خواهدرئیس جمهورامریکا بشه فاتحه این دنیاخونده است این دیونه عین هیتلراست
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    از این مشکل هایم آرزوست! امام در وصیت خودش میگه ما باید ببالیم و خوشحال باشیم از دردهای آمریکایی.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    موافقم ، ترامپ آبروی آمریکا رو خواهد برد.
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    عده ای سود می برن؟ کی از جنگ سود میبره آدمه حسابی؟ جنگ میدان عمله ، همه آدم ها باید یک روز وارد میدان عمل بشن.
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    نظر بسیار سطحی و ابلهانه.
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی با این نظر ساده لوحانت؟!
  • منوچهر ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    بدون ترديد مي توان گفت عوامل پشت پرده حمايت از ساير نامزدها ( نامردها ) پول و امكانات رسانه اي صهيونيستها و سيا است و سرمايه و ابزار كار ترامپ همين قدرت حرافي و حاضر جوابي او هست كه معمولاً بيشتر به دل مردم ميشينه و منهم مؤافقم كه ما بسيار بيشتر از اينكه از جمهوريخواهان ضربه بخوريم از دموكراتها ضربه خورده ايم آرزومندم پيروزي ترامپ را ببينم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس