کد خبر 543766
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

مسابقه زنده طراحی لباس پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش مشرق، در روز پایانی این رقابت سه روزه، داوران مسابقه برای قضاوت آثار در تالار وحدت حضور یافتند.

ابتدا داوران بخش طراحی، سپس داوران بخش الگوسازی و سرانجام داوران صنعت با در دست داشتن فرم های داوری وارد سالن شدند و در مدت 3 ساعت به بررسی لباس ها و امتیازدهی به آنها پرداختند.

داوران بخش طراحی لباس امیرحسین مهدی زاده، حسام جلالی، سهیل عباسی، میرچی و صالحی، مهلا زمانی، منیره ملکی، مریم مونسی، فریناز فربود، مینو کریم نیا، و خانم ها کیاوش، قاسمیان و عسگر اولادی بودند.

داوری بخش الگوسازی را نیز امیرحسین مهدی زاده، سهیل عباسی، مینو پدرام، مرجان کشاورز، خانم کاظمی، و آقایان ملکشاهی، جعفری، زندیه و طهماسبی برعهده داشتند.

بر اساس گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، داوران بخش صنعت و تولید در اجرای نهایی طرح هم بر عهده رضا نامی، حمیدرضا یوسفی فر، شاهرخ جعفری و آقایان جوانرود، رشیدی، زندیه، ملکشاهی، معتمد، اسلامی، طهماسبی و جعفری بود.

با انجام داوری آثار تولید شده در این مسابقه، آثار برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

** آغاز نخستین جشنواره اینترنتی انتخاب بهترین طراحی لباس
نخستین جشنواره اینترنتی انتخاب بهترین طراحی لباس جشنواره مد و لباس و فجر از روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شد.

این جشنواره به عنوان بخش اینترنتی جشنواره مد و لباس فجر برای نخستین بار و توسط بخش خصوصی برگزار می‎شود.

در این جشنواره اینترنتی، طرح های برگزیده جشنواره پنجم مد و لباس فجر برای داوری مردمی به رای گذاشته شده و مردم بهترین لباس جشنواره را در سه بخش چادر، مانتو و لباس اجتماع انتخاب خواهند کرد.

برای داوری مردمی این جشنواره، طرح های برگزیده، به همراه شرح حال و دیگر آثار طراحان روی سامانه اینترنتی مربوطه قرار خواهد گرفت و مردم بهترین آثار را انتخاب خواهند کرد.
موسسه فرهنگی و هنری مدآنلاین به عنوان مجری این دوره از جشنواره با راه اندازی بخش ویژه و جداگانه ای بر روی سایت مدآنلاین، امکان انتخاب مردمی بهترین آثار این دوره را به عهده دارد.
سامانه اینترنتی club.modeonline.ir داوری مردمی آثار پنجمین جشنواره مد و لباس فجر را فراهم خواهد کرد.

** کارگاه آموزشی «خلاقیت رو به تکثیر» برگزار شد
در پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، هنرجویان طراحی لباس با شیوه های خلاقانه طراحی آشنا شدند.

کارگاه آموزشی «خلاقیت رو به تکثیر» توسط شهرتاش رزمجو روز سه شنبه 11 اسفندماه برگزار شد؛ این کارگاه که با حضور علاقه مندان به طراحی لباس همراه بود به آموزش شیوه هایی برای طراحی خلاقانه لباس اختصاص داشت.

** بیرجند، میزبان بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی-ایرانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه استانی و بیست و یکمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از 15 اسفندماه در شهرستان بیرجند خبر داد.

احمد محبی اظهار داشت: این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و موسسه فرهنگی و هنری چهار درخت برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی، ارج نهادن، تبیین و ترویج الگوهای بومی و ملی، هدایت بازار تولید و فراهم ساختن فضای رقابتی در میان فعالان این عرصه و همچنین ترغیب مردم به پرهیز انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، زمینه سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت های نو مرتبط با پوشاک اسلامی و ایرانی، ترویج طرح های ملی مناسب با سلیقه و در خور شأن والای جامعه بر اساس سبک زندگی اسلامی، معرفی نمونه طرح های مد و لباس متناسب با المان ها و شاخصه های تاریخی، بومی و سنتی استان بر اساس استانداردهای اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی میان طراحان و تولیدکنندگان را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد.

بر اساس اعلام محبی، آیین افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره شنبه 15 اسفند ساعت ١٧ در محل نگارخانه شهر واقع در میدان ابوذر و آیین اختتامیه جشنواره، همان روز ساعت ١٩ در محل آمفی تئاتر گلبانگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع در خیابان مطهری مطهری ٢٣ برگزار خواهد شد.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از دهم اسفندماه آغاز شده و بیستم این ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد؛ هدف از این جشنواره مروری بر کارنامه فرهنگی-هنری تلاشگران و کارآفرینان عرصه مد و لباس اسلامی-ایرانی است.

علاقه مندان به بازدید از آثار پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر همه روزه از ساعت 10 تا 21 می توانند به تالار وحدت به نشانی خیابان حافظ، بلوار استاد شهریار مراجعه کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس