نماینده مردم تهران گفت: چند سال است دولت، حق مردم از محل آزادسازی قیمت‌ها را نمی‌دهد، در واقع نه پول آن را به مردم می‌دهد و نه در قالب سیاست‌های حمایتی، این بدهی خود به مردم را جبران می‌کند؛ به نظرم این پول خوردن ندارد چون حق‌الناس است.

به گزارش مشرق، وطن امروز که تیتر یک خود را به گفتگو با مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران اختصاص داده است، نوشت:

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اخیرا در اظهاراتی به موضوع اقدامات غیرقانونی دولت در حوزه هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد. بذرپاش با اشاره به درآمدهای دولت حاصل از آزادسازی قیمت‌ها گفت چند سالی است سهم مردم از آزادسازی قیمت‌ها داده نمی‌شود. به گفته بذرپاش، براساس برنامه دولت، تا خردادماه سال آینده یارانه 12 میلیون نفر دیگر قطع خواهد شد. عضو هیات رئیسه‌مجلس می‌گوید برنامه دولت، حذف یارانه اکثر افراد است. در ادامه گفت‌وگوی «وطن امروز» با دکتر بذرپاش را می‌خوانید.
***
  آقای بذرپاش! طی روزهای گذشته شما مطالب قابل تاملی درباره موضوع یارانه‌ها و رفتار دولت در قبال آن مطرح کردید. شما معتقدید دولت سیاست حذف یارانه‌ها را دنبال می‌کند. می‌شود درباره این موضوع بیشتر توضیح بدهید؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم. این برنامه دولت است که سال آینده با جدیت دنبال می‌شود. دولت می‌خواهد تا قبل از تابستان آینده یارانه 12 میلیون نفر دیگر را قطع کند.  در حال حاضر فرآیند حذف یارانه نقدی مالکان واحد مسکونی آغاز شده و این یعنی بسیاری از یارانه‌بگیران مشمول قطع یارانه نقدی خواهند شد. عملکرد 30 ماهه دولت یازدهم درباره یارانه نقدی نشان می‌دهد دولتی‌ها اصرار عجیبی به پنهان کردن اطلاعات یارانه‌ای دارند و اصلا قصد ندارند در این باره با مردم صادقانه رفتار کنند. اطلاعات موجود نشان می‌دهد فرآیند حذف یارانه خانوارهایی که صاحب تنها یک واحد مسکونی در تهران هستند آغاز شده است. در واقع خانوارهای بسیاری مشمول حذف قرار گرفته‌اند. افراد زیادی به من مراجعه کرده‌اند یا با مجلس تماس گرفته‌اند و گفته‌اند تنها یک واحد مسکونی با متراژ پایین دارند اما دولت به همین خاطر یارانه نقدی آنها را قطع کرده است. نمی‌دانم دولت با چه معیاری تشخیص داده آنهایی که یک واحد مسکونی با متراژ پایین دارند پردرآمد محسوب می‌شوند بنابراین طبق تعریف من‌درآوردی دولت، حدود 70 درصد خانوارهای ایرانی، پردرآمد محسوب می‌شوند چون حداقل مالک یک واحد مسکونی هستند! سازمان هدفمندی یارانه‌ها رسما روی سامانه به برخی معترضان اعلام کرده چون مالک یک دستگاه آپارتمان مسکونی هستند مشمول حذف قرار گرفته‌اند.

  شما درباره حذف یارانه 12 میلیون نفر دیگر گفتید. می‌شود بیشتر توضیح دهید؟

بله! طبق اطلاعات دریافتی از سازمان هدفمندی، قرار است تا پایان اسفند یارانه نقدی6 میلیون نفر قطع شود و 6 میلیون نفر نیز در ماه‌های نخست سال آینده حذف می‌شوند و در ادامه سال آینده اکثر خانوارها از فهرست یارانه حذف خواهند شد.

  ملاک و معیار این حذفیات جدید چیست؟

مشخص نیست. کسی نمی‌داند! دولت این موضوع را مشخص نکرده است. اعلام نکردن شفاف و رسمی ملاک‌ها و شاخص‌های حذف افراد از یارانه نقدی ابهام‌های زیادی را به وجود آورده و چیزی که قطعی است این است که دولتی‌ها به صورت غیرقانونی هر تعدادی از خانوارها  که مدنظر دارند را به توصیه رئیس‌جمهور «بی‌سروصدا» حذف کرده و می‌کنند.

  یعنی حتی برای حذف یارانه هم برنامه قانونی مشخصی ندارند و هدف فقط حذف است؟ این تخلف نیست؟

بله! تخلف است. این اقدامات دولت در زمینه حذف یارانه نقدی تخلفات پنهان و آشکار فراوانی دارد. مثلا نداشتن آیین‌نامه اجرایی برای شناسایی «ثروتمندان یارانه‌بگیر»، اعلام نکردن ملاک‌های یارانه‌ای و حذف و اجرای اشتباه فرآیند حذف از جمله تخلفات دولت در زمینه یارانه نقدی محسوب می‌شود.

  آقای بذرپاش! می‌توانید مقداری صریح‌تر و براساس مفاد قانونی درباره این موضوع صحبت کنید؟

ببینید! براساس بند «ح» تبصره «20» قانون بودجه 1394، دولت موظف شده در سال جاری یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. تاکید می‌کنم فقط خانوارهای پردرآمد و نه پایین‌تر از آن. در این بند تصریح شده خانوارهای پردرآمد به تشخیص «دولت» و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود. همچنین طبق بند «ط» تبصره «20»، آیین‌نامه اجرایی این تبصره باید ظرف مدت 3 ‌ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی،‌ نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه‌وشهرسازی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور تهیه شده و «به تصویب هیأت وزیران» برسد اما عملا هیچ آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و اگر وجود دارد پنهان است. دهم خردادماه امسال، دولت آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه را به تصویب رساند. در مصوبه دولت آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است براساس همه اطلاعات موجود، نسبت به بررسی واجد شرایط بودن خانوارها برای دریافت یارانه اقدام و افراد غیرمشمول را تعیین و به صورت رسمی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کند. دستورالعمل این بند توسط وزارت یادشده تهیه می‌شود. سازمان مکلف است پس از دریافت اطلاعات از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه خانوارهای غیرمشمول دریافت یارانه را قطع کند. متعاقبا وزارت رفاه نیز کار شناسایی افراد پردرآمد و حذف یارانه آنها را آغاز کرد و این موضوع به طور رسمی از سوی سخنگوی دولت نیز اعلام شد. بر همین مبنا آنطور که اعلام شده، تا پایان مردادماه یارانه حدود 2 میلیون نفر از مردم حذف شد. تا آذر ماه نیز این آمار طبق اعلام دولت به 3 میلیون نفر رسید. هرچند آمارهای واقعی بیش از ارقام اعلامی است.

  خب! مجلس درباره این موضوع چه اقدامی کرد؟ قاعدتا وقتی دولت در این موضوع خلاف قانون عمل کرده باشد مجلس باید از جایگاه نظارتی وارد شود.

مجلس به موضوع ورود کرد. رئیس مجلس 25 مرداد نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد که طی آن اقدام وزارت رفاه برای حذف خلاف قانون بیان شده بود. مجلس در آن نامه تصریح کرد: طبق بند «ح» تبصره «20» قانون بودجه 1394 کل کشور «دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شوند.بنابراین بند «الف» ماده «4» مصوبه دولت که تهیه دستورالعمل تعیین خانوارهای غیرمشمول دریافت یارانه را به جای هیات دولت برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده از حیث اقدام دولت به تغییر مرجع تشخیص مغایر قانون است».

  آیا دولت ترتیب اثر داد و ایراد شما را اعمال کرد؟

خیر! مطابق قانون، دولت موظف است پس از دریافت نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، نسبت به اصلاح موارد خلاف قانون مصوبات مورد نظر اقدام کند. با این حال، دولت بعد از 6 ماه همچنان این مصوبه را اصلاح نکرده و وزارت رفاه هنوز هم مسؤول شناسایی و حذف یارانه افراد پردرآمد است. بنابراین مطابق نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات، اقدام وزارت رفاه در حذف یارانه افراد طی یک فرآیند غیرقانونی صورت گرفته و این افراد قانونا می‌توانند خواستار بازگشت یارانه خود شوند.

  شما می‌گویید حذف یارانه‌ها بی‌مبنا و غیر قانونی بوده است و مردم می‌توانند اعاده کنند؟

بله غیر قانونی است.

  خب! اگر دولت نظر مجلس را اعمال و موضوع را اصلاح کند چه؟

در صورتی که دولت اقدام به اصلاح مصوبه خود کند، از آنجا که طبق تصریح حکم قانون بودجه، هیچ راهی برای واگذاری مسؤولیت دولت در شناسایی اقشار پردرآمد به وزارت رفاه وجود ندارد، مشخص نیست وضعیت یارانه افرادی که طی چند ماه اخیر حذف شده است، چه خواهد شد. همچنین مشخص نیست آیین‌نامه شناسایی افراد که در آن ملاک‌های حذف باید مشخص می‌شد الان در چه مرحله‌ای قرار دارد. رفتار چندگانه مسؤولان دولتی باعث شده ابهام‌های یارانه نقدی افزایش یابد و خیلی‌ها سرگردان شوند اما مسؤولان بر این پنهانکاری‌ها اصرار دارند، چراکه معتقدند با پنهانکاری استرس مردم کمتر می‌شود!

  حالا با این سیاست‌ها استرس مردم کم می‌شود؟

خیر! اتفاقا این سیاست‌ها باعث التهاب در جامعه می‌شود. برخی مسؤولان کابینه یازدهم، یارانه نقدی را مصیبت عظما، دردآور و عذاب‌آور می‌دانند! دولتی‌ها از یک طرف برای حذف افراد بیشتر از لیست یارانه نقدی تلاش می‌کنند و از طرف دیگر با ارائه آمارهایی از میزان پرداخت یارانه نقدی، بر سر مردم منت می‌گذارند. آنها نمی‌دانند همین رفتارهای چندگانه و عدم شفافیت، سرگردانی و استرس مردم را بیشتر می‌کند. هدفمندی یارانه‌ها با آزادسازی نرخ‌ها و پرداخت یارانه نقدی همراه بود اما در دولت یازدهم چندین بار بر نرخ حامل‌های انرژی افزوده شده و هیچ‌‌گاه بر مبلغ یارانه نقدی اضافه نشده است.هدفمندی یارانه‌ها و قانون مربوط به یارانه نقدی به درستی اجرا نمی‌شود و موش و گربه‌بازی دولتی‌ها و پنهانکاری آنها فقط به اعتبار دولت ضربه می‌زند؛ دولتی که نشان داده محرمانه‌سازی را به جای شفافیت در دستور کار خود قرار داده است. کسی که دستور به حذف بی‌سر و صدای یارانه نقدی افراد داده، قطعا حامی این محرمانه‌سازی‌هاست و شاید همچنان فضای آلوده آمارها و اطلاعات غلط یارانه‌ای را به شفافیت ترجیح می‌دهد.

  شما به آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی اشاره کردید و اینکه دولت تکالیف خود را در این موضوع انجام نداده است. اخیرا شما محاسباتی درباره همین موضوع مطرح کردید که می‌گوید چند سال است که سهم مردم و تولید از محل آزادسازی قیمت‌ها داده نمی‌شود. این موضوع طی روزهای گذشته در جامعه مطرح شده که حق مردم داده نشده است. درباره این موضوع بیشتر توضیح دهید.

بله! اتفاقا در مراجعات حضوری طی روزهای اخیر نیز مردم سوال‌هایی درباره این موضوع داشتند که نشان می‌دهد موضوع یارانه در کانون توجه مردم است که البته این اتفاق خوشایندی نیست چراکه سطح دغدغه‌های معیشتی مردم ما را نشان می‌دهد. به هر حال به نظرم به مردم ظلم شده و ظلم مضاعف آن است که مردم از این ماجرا بی‌خبر باشند. مردم باید بدانند فلسفه هدفمندی یارانه‌ها در چند سال اخیر به کلی تغییر کرده است. اساسا دولت قائل به پرداخت یارانه نقدی نیست. البته شاید کسی بگوید اینها به دنبال تقویت تولید هستند! اما در 2 سال گذشته دیدیم که دولت سهم تولید را از محل آزادسازی قیمت‌ها نداده است! یعنی هم با یارانه نقدی مخالفند و هم سهم تولید را نمی‌دهند! خب! این ناعادلانه است. یارانه نقدی سهم همه مردم است. هرچند تا تکمیل شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها راه درازی داریم اما همین گام نخست نیز منشأ دستاوردهایی شده است. توزیع سهام هر شخص از محل آزادسازی قیمت‌ها یک مدل اقتصادی کاملا اسلامی است. با این حال دولت آقای روحانی در این ماجرا رفتار عالمانه‌ای نداشت. رفتار دولت در ماجرای یارانه نقدی به گونه‌ای بود که مردم به این نتیجه رسیدند که دولت به دنبال بهانه‌جویی به خاطر حذف یارانه نقدی است. حذف برخی دهک‌ها نیز به این ماجرا دامن زد به گونه‌ای که اکنون دولت یازدهم، به دولت قطع یارانه‌ها معروف شده است. یعنی تمایل آنها برای قطع یارانه‌ها علنی شده است. به هر حال معتقدیم یارانه، حق عمومی است و باید به صاحب آن داده شود. البته این مبلغ ناچیزی که الآن به مردم داده می‌شود؛ یک رقم کوچک و غیر واقعی است. این مبلغ براساس میزان آزادسازی قیمت‌ها در سال 89 انتخاب شده است. اکنون 5 سال از آن زمان گذشته و دولت حداقل چند برابر این عدد، از محل آزادسازی مجدد قیمت‌ها سود به جیب زده است. یعنی در واقع آنچه دارد اتفاق می‌افتد؛ آزادسازی قیمت‌ها منهای یارانه است. دولت در حال افزایش قیمت‌ها است بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد. شما روی این کار چه اسمی می‌گذارید؟ رقم فعلی یارانه نقدی به هیچ عنوان کارشناسی نیست. با توجه به آزادسازی قیمت‌ها، حداقل چند برابر یارانه فعلی باید هر ماه به حساب مردم ریخته شود تا توان خرید آنها متعادل شود. ببینید. دولت طی 3 سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کرد. از محل این آزادسازی، حتی یک ریال به یارانه مردم اضافه نکرد. در حالی که براساس عدالت‌اجتماعی توصیف شده در مبانی فقه اسلامی، این حق مردم بود! از سوی دیگر دولت سهم تولید را نیز نداد. اکنون سوال کلیدی این است: دولت این درآمدهای هنگفت را در چه محلی هزینه کرده است؟ خب! اینها بی‌عدالتی است و به نظرم نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.

یعنی حق مردم بیشتر از 45 هزار تومان است؟

ببینید! یکی از اهداف پرداخت نقدی یارانه، افزایش قدرت خرید طبقات مستضعف بود. در سال 1390 یعنی یک سال بعد از پرداخت یارانه نقدی ضریب جینی به 3752/0 کاهش یافت. این بهترین آمار کاهش فاصله طبقاتی پس از جنگ بود. پس یارانه نقدی را می‌توان در دامنه مقوله عدالت دانست اما در ادامه این دستاورد از دست رفت. یعنی این روند که هم می‌توانست در قالب افزایش یارانه و هم در قالب بسته‌های حمایتی دنبال شود؛ با سیاست‌های اشتباه قطع شد. ببینید در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یعنی در آذر 89، پس از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی و همچنین نان، 60 درصد درآمد آن به مردم داده شد که سهم هر ایرانی 45 هزار و 500 تومان شد. الان چندین نوبت آزادسازی قیمت‌ها انجام شده اما سهم مردم از درآمد آن پرداخت نشده. به عنوان مثال یارانه 45 هزار تومانی، سهم مردم از بنزین سهمیه‌ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با قیمت هر لیتر 700 تومان است. الان بنزین سهمیه‌ای حذف و قیمت بنزین معمولی 1000 تومان است. ولی سهم مردم از این آزادسازی همان 45 هزار تومان باقی مانده است! براساس قانون، 60 درصد درآمد دولت‌ها از محل آزادسازی قیمت‌ها متعلق به مردم است. شما اگر به ماجرای بنزین، افزایش قیمت سایر حامل‌ها و نان را هم اضافه کنید متوجه می‌شوید طی سال‌های اخیر پول زیادی از جیب مردم رفته است! یعنی چند سال است دولت، حق مردم از محل آزادسازی قیمت‌ها را نمی‌دهد. در واقع نه پول آن را به مردم می‌دهد و نه در قالب سیاست‌های حمایتی، این بدهی خود به مردم را جبران می‌کند. به نظرم این پول خوردن ندارد چون حق‌الناس است.

  خب! دولت شاید به خاطر کاهش قیمت نفت، درآمدی ندارد، به همین خاطر فعلا پول مردم را برداشته است.

این یک توجیه و مغلطه است. متوسط درآمد دولت یازدهم از محل فروش هر بشکه نفت حدود 70 دلار است. درحالی که متوسط درآمد دولت‌های نهم و دهم از محل فروش هر بشکه نفت 65 دلار بوده و این عدد در دوره اصلاحات 53 دلار بود. ضمن اینکه واقعیت‌های مربوط به ذخایر کشور و نیز منابعی که در جریان مذاکرات هسته‌ای در اختیار دولت قرار گرفته، نشان می‌دهد دولت یازدهم، دولت پولداری است. متاسفانه گلایه اصلی ما از دولت نیز به همین خاطر است. دولت به‌رغم آنکه پولدار است اما به یارانه مردم طمع کرده است! سهم تولید را نیز نمی‌دهد. این بی‌عدالتی است و قطعا یکی از وظایف مهم مجلس آینده جلوگیری از حذف فله‌ای یارانه نقدی خانوارها و حساب‌کشی از دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • محمد ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    متاسفانه دولت فقط هدفش حذف یارانه است
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    در انتخابات آینده روحانی با ریزش شدید آرا روبرو خواهد شد. مطمن باشید. او بجز شعارهای کسل کننده هیچ دستاورد عملی برای ملت نداشته است.
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    هرکس که دلسوز واقعی مردم است خداوند بهش عزت و آبرو بده و هرکس بخاطر منافع شخصی و باند و گروهش حرف میزنه خداوند رسواش کنه....
  • مراد ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اقای بذرپاش عنایت بفرما چطو ر الان موقع انتخابات مجلس شورای اسلامی یادت امده تاالان کجا بودی مردم
  • ناشناس ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من آقا زاده نیستم ،غذاهای مختلف نمی خورم ،سفر خارج از کشور نمی رم و...، حالا میشه یارانه منم قطع کنید.
  • الف رسول پور ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ممنون از جناب بذرپاش. متاسفانه این دولت برنامه هتاش دقیقا یا مشخصه یا مشخص نیست
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به به !!ما كه با اين اجراي قانون هدرمندي يارانه ها كم سيلي نخورده بوديم بايد منتظر روزهاي بدتر از اين هم باشيم.ممنون كه مسئولان خيلي به فكر ما هستند.
  • سعید حیدری زاد ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دولت اگر می خواد یارانه را قطع کنه باسد اول از رئیس جمهور وزیر معاونین ومدیران شروع می کرد اما همیشه تو این مملکت اب سر وبالا میره اول از فقیر ها شروع کردن آقای بذر پاش ما دولت مستضعفی داریم ومردم باید کمک دولت کنند که بتونه هواپیماهای اونچنانی بخره یا سفر های اونچنانی وزرا به خارج
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نه بابا....
  • کیان ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شنیده شده که قرار است به جای یارانه هر ماه یکبار سوار ایرباس 350 بشیم و یک دور روی تهران بزنیم، درسته؟ البته گفتند اگه نصف یارانه رو بگیرید میتونید خانوادگی کنار ایرباس و توی کابین عکس بیندازید. البته اگه هواپیما زود پرواز کرد و رفت سنگاپور، با فتوشاپ براتون این کار رو انجام میدن و فقط یک چهارم یارانه کم می شود. اینها که گفتم طنزه، ولی کار دیروز کارکنان هواپیمایی خیلی خااااااااااااااااااااااااااااااااک بر سری بود......
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    درد ما رو گفتی آقای بذرپاش اما طرفداران روحانی و افسادطلبان سرشون رو زیر برف کردند به قول شما بنزین سهمیه ای 400 تومن و ازاد 700 تومن بود و یارانه هامون 45هزار تومن ولی حالا بنزین شده 1000 تومن نان و آب و برق و گاز و تلفن هم که قیمتش چند برابر شد تمام اقلام و اجناس مصرفی مردم مثل میوه هم که رقمش چند برابر شد ولی یارانه ها همون 45 هزار تومن مونده حالا هم که دارن یارانه ها رو حذفش میکنن این بود تدبیر و امید خدا از سر این دولت و حامیانش نگذره
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    صبر مردم هم اندازه ای دارد آقای دولت بترس از خشم مردم که نشانه هایی از خشم خداوند است
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    هرسال تورم داريم ولي افزايش يارانه نداريم
  • مصطفی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چاره کار استفاده از صندوقهای رای و عدم اجازه به طرفداران دولت برای قبضه کردن مجلس است
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خدا از تو نگذره و از جد و آبادت که این چنین همه مردم رو مورد سرزنش قرار میدی انشا.. به حق چهارده معصوم جذام بگیری بعد چند سال هم از وسط نصف بشی بری زی تریلی
  • mojtaba ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    درود بر اقای بذر پاش زنده باد
  • حسین ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بنام خدا بنده کارمند دولت هستم و دانشجوی دوره دکتری که با مصیبت فراوان در حال گذران زندگی خود می باشم و با کمال تعجب ، یارانه من و خانواده ام قطع شده است . البته روزی رسان خداست اما از دولت تدبیر و امید آن هم پس از برجام که فقط بدنبال دشمن تراشی برای انقلاب اسلامی و بدبین کردن آحاد مردم بویژه قبل از انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است انتظار دیگری نداریم . این هم میگذرد و روسیاهی به ذغال خواهد ماند و دشمنان داخلی و خارجی بدانند انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدان و پابرهنگان است و دوباره انقلاب اسلامی به فرزندان خود سلام خواهد کرد . ای رهبر فرزانه ، از تو به یک اشارت ، از ما به سر دویدن.
  • مسعود ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    یارانه مال دولته بخواد میده نخواد نمیده مال مردم نیست که
  • مهدی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چه عجب یکی از مشکلات مردم حرف زد!!!
  • محمد طاها ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خجالت هم نمی کشند بااین همه خدمت !!!!
  • جاوید ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    میدونید اشراف و سرمایه دارانِ نامشروع چطور ثروتمند شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟از همین 45 هزار تومن هایی که در گذشته های دور حق مردم بود ولی به اونها ندادن و به اسم تولید و صنعت به جیب سرمایه داران نامشروع رفت و حالا اونها هزار هزار میلیارد ثروت دارن و چشم دیدن همین 45 هزار تومنی که به مردم میدن رو ندارن .نگاه ارباب و رعیتی داره دیده میشه!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    گدا پروری عاقبت ندارد!!! شما برا اینکه خودتونو شیرین کنید فقط ماهی میدید به مردم!! اگه مردید ماهی گیری یاد بدید!!
  • مهدیون ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    پنج ماه پیش یارانه مرا تحت عنوان پر درآمدها قطع کردند در حالی که بنده معلم مطقع ابتدایی هستم با 5 عائله که تنها منبع درآمدمان حقوق معلمیست در سایت مربوطه اعتراض کردم هنوز جوابی داده نشده هر وقت که به سایت مراجعه می کنم این جمله را می بینم اعتراض شما در حال بررسی است !
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دقیقا ایشون درست میگن بنده یک کارگر اخراجی هستم و مستاجر، اخیرا هم بچه دار شدم و دیروز پیگیر یارانه فرزندم شدم که ببینم اصلا به فرزندم یارانه تعلق گرفته یا نه که متوجه شدم یارانه ما به کل قطع شده و هر جا هم که پیگیر شدیم جواب درستی نمی دهند و بعضی هم میگویند بیخود پیگیر نشو چون جواب نمی گیری و دیگر یارانه ات وصل نخواهد شد. اینجور آقای روحانی میخواست از ما قشر آسیب پذیر حمایت کند؟ دست مریزاد ایول. بلاخره خدایی هم هست یکی یک میلیار حقوقش باشه یکی هم مثل من بیکار راه به جایی نبرم. ولله العظیم فردای قیامت باید جوابگوباشید.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بازنشسته شده ام و چند ماهی است که یارانه ام قطع شده است . حساب کردم و متوچه شدم که طی این مدت بیش از دوبرابر مبلغ عیدی کارکنان، یارانه به من پرداخت نشده و اگر عیدی هم پرداخت کنند ، باز هم نصف مبلغ یارانه ای می شود که به من تعلق می گرفت ! . در اصل من به این عزیزان عیدی داده ام ! . امیدوارم که مبلغ عیدی اسمی را که قرار بود پرداخت کنند و تا به حال واریز نشده ، فراموش نکرده و واریز کنند، زیرا دو تا عیدی گرفتن از بازنشسته روا نیست !.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    جناب ناشناس! من با حرف های شما موافقم. ولی همین که مثل جناب احمدی نژاد کشور و در گرداب سقوط قرار نداده و شیب تند ورشکستگی کشور و ی کم کمتر رده خودش جای خوشحالیه. کلا دولت های ایران خیلی خیلی بد عمل می کنند و هیچ کار قابل ملاحظه ای برای ملت انجام نداده ان. کشوری با این همه پتانسیل ب جای اینکه تو دنیا سروری کنه شده استعمار بقیه و قطر گازشو میبره عراق و عربستان نفت شو و امارات و ترکیه از تحریم ها بیشترین نفع و بردن شدن صادرکننده برتر به ایران و چین هم که کل تولید ایران و فلج کرده و همه و همه فقط نظاره گرن و هیچ کاری نمی کنن. چرا باید تو جمهوری اسلامی فساد اداری بدترینا باشه تو دنیا. بهره وری تو ادارات جز بدترین کشورها. کاش یک مرد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هم کنار مردان جنگی داشتیم که ی تغییری ایجاد می کرد البته اگه حکومت بخواهد
  • حمید کریمی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مشرق برات متاسفم! چرا نظر منتقدان دولت رو منتشر نمیکنی؟!من که چیزی نگفتم!؟
  • دانیال ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شماها سرتون رو کردین زیر برف
  • ناشناس ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اگر کاندیداهای همسو با دولت به مجلس بروند یارانه همه افراد قطع میشود و مدارس هم پولی میشود.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اتفاقا اقای بی سواد این یارانه ها مال مردم که دولت باید مال مردما بده به خود مردم
  • ججج ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    لطف کن تور وقلابت رو بیار ماهیگیری یادمون بده
  • مصطفی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بابا دلسوز ، بابا بسیار حرف دل مردم زن ...
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    سود سپرده های بانکی هم قراره کم بشه دولت به خیال خودش مخواهد بورس ومسکن را با این کار از رکود خارج کند در حالی که وجود واحدهای مسکونی زیاد ساخته شده وگران وعدم قدرت خرید مردم وبی خاصیتی بورس مردم علاقه ای به سرمایه گذاری در انها ندارند وبا بروز پدیده میزان وثامن الحجج باعث دلسردی بیشتر از بانکها خواهد شد
  • الف رسول پور ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    آره بخدا خیلی خاک بر سری بود. کنار موشک های خودمون این طور عکس نمیگیرند که کنار یه قراضه با اون هیجان عکس گرفته بودند.
  • سلام ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ای کاش فقط نداشت
  • اصالتاً ايراني دست و دلباز ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    با با جان يك قر ان هم يك قر ان است. از نخورده بدهيد به خورده!!؟؟
  • حجت اله ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    البته اگر در چرخهء تولید مصرف شود وسود آن به مردم برسد خوب است ولی دولت بخاطرازدیاد مشاغل وکارها رانت خواری و بورس بازی وغیر ه پول دست چهارنفر گردن کلفت می افتد وسهم مردم پایه مال میشود مثلا درواگذاری کارهای دولت به بخش خصوصی عده ای رانگه داشتن وبقیه مثل کارگران شهرداری به بخش خصوصی واگذارشد دولت مثل قدیم آن بخش سود میبر د باواگذاری یا کرایه ولی کارگر بدبخت نمی تواند با آن گرانی کنار بیاید وهر چه صاحبکار به اوبدهد ساکت می ماند تا از کار اخر اج نشود ولی سر رسید حقوق کامل طبق قانون کار ر اازاول ازاو امضاء گرفته اند وپاداش عیدی همه راخود تصاحب میکنند وبعد پنج سال اورا بیرون میکنند در ضمن او کار بیشتر ی نصبت به گذشته انجام میدهد صحبت این نماینده شاید راست باشد ولی جنبه انتخاباتی دار د وبعد فراموش می شودوبا ورود به مجلس بخاطر گرفتن شغل بیشتر وامتیاز بیشتر با هم متحد می شوند واز دولت به قولی حق سکوت میگیرند وآن کارگر چیزی جز نظافت خیابان بعد از انتخابات نصیبی نمی بر د
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دمت گرم دوست عزیز. حرف حساب جواب نداره.حرف دل خیلیها رو زدی. در جواب دعات هم میگیم آآآآآآآآمییییننننن...
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بسه .خاهشا بسه. دیگه ازین شعر ماهی گیری داره حالم به هم یخوره. هر کی اومد سر کار با همین شعر و وعده سر خرمن هی اومد به مردم قول داد ولی هیچ تغییری ندیدیم.آقا جان ما اصلا ماهیگیری نمیخایم باید چه کسیرو ببینیم؟ ما خودمون خوب بلدبم پولمون رو و حقمون رو خودمون خرج کنیم. تنها کسیکه به فکر مردم فقیر بیچاره و قشر متوسط بود و شعار و وعده سر خرمن نداد دولت قبل و دکتر احمدی نزاد بود که باعث شد بخش کوچکی از پول مردم به دست خودشون برسه که خدا پدر و مادرش رو بیامرزه. دیگه ما گول ماهیگیری و کار زیر بنایی بلند مدت رو نمیخوریم.
  • افشین تهران ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این بنده خدا که قبلا هم این مطلب رو گفته شاید شما نخوندی.حتی گفته که پول مردم را بخود مردم دادن که منت نداره.و از حرف نوبخت انتقاد کرده بود که شب دادن یارانه ها شب ......دولت هست.
  • افشین تهران ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این یارانه که مال دولت هست از کجا تامین شده؟؟هدف از هدف مندی چی بود؟حتما تبدیل پول جیب مردم به میراث برای دولتها نبوده که حالا بخوان این ارث رو بدن یا ندن.حذف یارانه یعنی تبدیل شدن این پولها از جیب مردم و فشار به خوانوارها برای دادن وامهای میلیاردی قرض الپسنده برای قشر خاصی که بیشتر هم طرفدار این دولت هستن.درست مثل خرید هواپیما که اولین اولویت دولت برای حل مشکلات کشور هست!!
  • افشین تهران ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    پول مردم رو بخودشون دادن نه منت داره و نه گدا پروری هست.الان که دومرحله هدفمندی در این دولت انجام شده و بنزین و دیگر انرژیها تقریبا 200درصد گران شده بشما ماهیگیری یاد دادن ؟چند سال دیگه باید صبر کنیم تا اقایون ماهیگیری یاد بدن و چقدر دیگه باید گرانتر بخریم اما یارانه اون رو نگیریم؟
  • افشین تهران ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    از کسانیکه یک سبد کالا رو نمیتونن بدون کشته و زخمی تقسیم کنند بیشتر از این هم نباید انتظار داشت
  • حقیقت ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اقای مشرق حذف نظرات بدون توهین .نوعی توهین به اشخاص هست .
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    یارانه رو که میخوان قطع کنن عیدی مستمری بگیرا رو هم نداده دولت مثلا قرار بود بهمن بدن باز میندازن روزای آخر اسفند که به هیچ دردمون نخوره
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اينا زمان احمدي نژاد مخالف يارانه ها بودن و نگذاشتن اون يارانه ها رو زياد كنه، حالا شدن مدافع يارانه و اون رو شعار انتخاباتي خودشون كردن. بله يارانه حق مسلم ايراني هاست
  • علی اکبر ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خدا نکنه که مجلس بیفته دست حامیان این دولت.به خدا ما مردم مستضعف بیچاره شدیم. به خدا مادرم همش نفرین میکنه. حداقل دولت قبل کمی به فکر مردم بود. اصلا رفتارها و سیاستهای این دولت جوریه که انگار خدای نکرده با مردم مستضعف دشمنی داره.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    کاملا باهات موافقم آقا جاوید. اینایی که زورشون میاد که این چندرقاز رو به مردم بدند همونایی هستند که استدلال و منطقشون این بود که باید کار زیرینایی انجام بشه.باید به مردم ماهیگیری یاد داد.نباید گدا پروری کرد. باید کارهای اقتصادی بلند مدت انجام داد تا تاثیرات پایدار داشته باشه.و.... به خدا قسم که تمام اینها فقط شعار بود و ابزرای برای فرار از پرداخت حق مردم. همین الان هم تو این دولت باز میخان از همین حربه استفاده کنن.ولی من یکی که فهمیدم اینا همش بهانست.اگر دقت کرده باشید تمام این حرفها هم تو دولتهای اصلاح طلب زیاد میشه که خودشون رو عقل کل میدونن و بقیه مردم رو بی سواد.حالا منکه سوادی ندارم و خداییش با همین سواد کمم میبینم که مردم توی شهرستانها و اکثر جاهایی که آدم میره همه دولت قبل و احمدی نزاد رو دعا میکنن و ازش راضین. و به نظر من برای یک دولت مرد این از هر چیزی بهتره که در یک جامعه قشر متوسط که اکثریت هم هستن ازون راضی باشن و حمایتش کنن.نمیدونم شاید من اشتباه میکنم.ولی امیدوارم آقای روحانی هم مثل دولت قبل کمی به فکر ما مستضعفین جامعه باشه تا پس فردا بگیم خدا پدر و مادرش رو بیامرزه.
  • رضا ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    نه که خیلی هم به نفع مردمِ این چل هزار تومن... هزینه ها هر روز داره گرون میشه و مسئولان هم گرم سخنرانی و بیخیال وضع معیشت مردم
  • رعیت ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    مردمی که با دوهزار تومن یارانه اینوری، اونوری بشن همون بهتر که پیاز رو به این قیمت و مرغ رو به اون قیمت و پراید رو به قیمت فزاینده بخرند ب‌خرند
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    درود بر پدر و مادرت و شعورت
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    ایول بهترین دعا
  • رعیت ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خود آقای بذرپاش در دولت قبل برای یارانه ها چه اقدامی داشت؟؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    اگر یارانه هایی که به مردم نمی دهند رو به صنعت بدهند که آدم دلش نمیسوزه...
  • بیوک ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    درود
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    آفرین به تو مجتبای همیشه در صحنه
  • خخخ گو ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    چه وضعی داریم که وقتی مسئولی از مشکلات مردم حرف میزنه تعجب می کنیم...
  • بید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    همین ما این مسئولان رو انتخاب کردیم اگر مسئولی که دلسوز بود رو می آوردیم که این وضع پیاز و پراید و سانتریفیوژ ها نبود...
  • خخخ گو ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    تا نفت و عوارض و بقیه شیتیل ها هست که این یارانه چل هزاری جلب توجه نمی کنه... خخخخخخخ
  • خخخ گو ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بابا ماهیگیر بابا قلاب دار بابا طعمه فروش بابا فنون شرقی بابا بروسلی بابا چای تازه دم خوش عطر بابا خنکای بهار خخخخخخخخخخ
  • بازنشسته و کچل ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    همدردیم
  • مسی خطر ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    برف کجا بود بابا پختیم از گرما
  • خخخ گو ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خخخخخخ
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    اسمت چیه باا؟
  • سیروس ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    توهین کرده ای شاید و نمی دانی ای حقیقت
  • خخخ گو ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    کشته و زخمی...؟ خخخخخخخخخ
  • ایرانی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    این یارانه و بقیه شعار ها رو هم دیدیم به خدا ما ایرانی ها هم انسانیم و حق معیشت مطلوب داریم...
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    عید کدومه بابا پول نداریم یه دوربین بخریم
  • رعیت ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    عید برای تو خریدِ دوربینِ؟؟ مرفهِ بی درد؟؟
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بدبختیای مردم رو باید از پایین شهر ببینی...
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خخخخخخ بابا:)))))))))
  • خخخ گو ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    شما بیا وزیر اقتصاد من شو چهار سال دیگه شاید نامزد شدم برای شورای شهری روستایی جایی... خخخخخخ
  • خخخ گو ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    ایشون رو که میشناسین؟ سایپا بودند و ضبط پراید هارو از نوار خور به سی دی خور ارتقا دادند... درود بر او
  • پرایدیان ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    پراید؟؟؟؟؟؟؟ بهترین ماشین دنیاست لوازم یدکیش رو میشه از دکه سیگار فروشی(روزنامه فروشی) هم تهیه کرد.
  • متنفر از پراید ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    عزیزان زیادی با پراید و ایمنی مزخرفش از دست دادیم... خدایــــــــا تا کی پرایــ‌ـــ ـــد؟؟؟؟
  • رضا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای بذر پاش ما از شما می خوایم وقتی به مجلس راه یافتید به همراه ائتلافتان، چشم بر فساد ها نبندید و کرسنت و ب.ز ها و هر فسادی در این مملکت را پیگیری کنید مسئولید و در آن دنیا باید پاسخ گوی خدا باشید
  • یارانه خوار ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    یارانه یارانه فقط یارانــــــــــــــــــــــــــــــه
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بابا معیشت بابا ایرانی بابا انسان بابا مطلوب
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    من هم موافقم
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    تقریبا باید مواقفقت کنیم با تدبیر
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    برو بابا
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    من که ایرانی نیستم. اما ایرانی ها را دوست درم
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    رفتار چندگانه مسؤولان دولتی باعث شده ابهام‌های یارانه نقدی افزایش یابد و خیلی‌ها سرگردان شوند
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    رحالی که متوسط درآمد دولت‌های نهم و دهم از محل فروش هر بشکه نفت 65 دلار بوده و این عدد در دوره اصلاحات 53 دلار بود.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    درحالی که متوسط درآمد دولت‌های نهم و دهم از محل فروش هر بشکه نفت 65 دلار بوده و این عدد در دوره اصلاحات 53 دلار بود
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    درحالی که متوسط درآمد دولت‌های نهم و دهم از محل فروش هر بشکه نفت 65 دلار بوده و این عدد در دوره اصلاحات 53 دلار بود
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    درحالی که متوسط درآمد دولت‌های نهم و دهم از محل فروش هر بشکه نفت 65 دلار بوده و این عدد در دوره اصلاحات 53 دلار بود
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    آقرین
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    10000+
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    مردم چی کاره اند آخه
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    مگه مال باباشه؟؟؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    آقاجون مالشه اختیارشو داره
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بروبابا. دلت خوشه مردم سیری چنده
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    خیلی روش حساب میکردم حیف شد
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا 45 تومن چیه که اینقدر جیغ میزنید بدبختهای گداگشنه پایین شهری
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا 45 تومن چیه که اینقدر جیغ میزنید بدبختهای گداگشنه پایین شهری
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا 45 تومن چیه که اینقدر جیغ میزنید بدبختهای گداگشنه پایین شهری
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    بدبخت گدا خودت و خانواده ات هستن بی شعور
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    من به پایین شهری بودن خودم افتخار میکنم. تو یک ...پولدار هستی
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    برای تو و امثال تو متاسفم. حالا ما شدیم گدا گشنه ؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    دقت کن ناشاناس. داری به مردم فقیر توهین میکنی. فکر کردی پولداری؟؟؟؟؟ خاک بر سرت
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    کثافت
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    مگه چی شده ؟؟؟
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    رفتار چندگانه مسؤولان دولتی باعث شده ابهام‌های یارانه نقدی افزایش یابد و خیلی‌ها سرگردان شوند
  • سعدی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    چرا مردم به گدایی و گشنگی افتاده اند؟
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام بچه ها ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین. ********************************این دو روز رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.******************************** هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) . شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید. یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید. -********اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه********.دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟! توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید. در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست. از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}. -نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید. -با خانواده یا دوستان برید. -اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت. -هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید. دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه. -صبور باشید. ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام بچه ها ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین. ********************************این دو روز رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.******************************** هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) . شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید. یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید. -********اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه********.دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟! توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید. در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست. از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}. -نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید. -با خانواده یا دوستان برید. -اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت. -هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید. دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه. -صبور باشید. ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/
  • جنبیلی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    0 0
    با سلام و خسته نباشید بنده هفته قبل نظرم را ارسال کردم ولی فکر کنم سلیقه ای است مجریان محترم منتشر نکردند منکه حرف بدی نزدم گفتم بازم احمدی نجات بیشتر به مردم میرسید و به فکر مردم بود این حرف بدی بود اقای روحانی خیلی شعار داد
  • جنبیلی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    بایستی به استحضار دولت محترم یازدهم برسانم که ما راضی نیستیم که یارانه ما را قطع کردی چون این حق ما بوده و هست و خواهد بود و حتی باید بگویم که شما اندکی از حق ما را میدادید که این را هم یک سال است که قطع کردید راضی نیستیم بدانید این حق اندک ما خوردن ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس