رئیس‌جمهور با بیان اینکه برجام 2 به معنای برنامه جامع اقدام مشترک ملی است که باید تدوین شود و همه درکنار هم باشیم، گفت: اکنون وقت گله نیست،همه باید به پای صندوق برویم و اگر نرویم شرایط بهتری برای ما رقم نمی‌خورد.

روحانی: عده‌ای به بهانه دور زدن تحریم‌ها،پول کشور را به غارت بردندبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پنجاه و پنجمین مجمع سالیانه بانک مرکزی که صبح امروز در بانک مرکزی برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خوشبختانه عید امسال با دو حادثه مبارک موفقیت و پیروزی ملت بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای و پایان دادن به دوران ظالمانه تحریم توام شده است.

وی ادامه داد: تلاش بسیاری از سوی بدخواهان صورت گرفت تا مردم ما نتوانند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور باشند و نگذارند ما در یک فضای رقابتی در اقتصاد حضور پیدا کنیم و نگذارند نسل جوان تحصیلکرده ما که با هزاران زحمت دوران تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند فعالانه در جامعه نقش خود را  ایفا کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: صنعت بانکداری آنقدر اهمیت دارد که در فشار تحریم ملت ایران شاید بدترین فشار به جامعه ما از همین طریق شروع و آغاز شد و در واقع بانک‌ها هم شریان حیات اقتصادی جامعه هستند و هم شریان ارتباطی بین کشور و سایر کشورها از لحاظ پولی، مالی و اقتصادی هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدترین تحریم تاریخی اقتصادی را بر مردم عزیز کشورمان تحمیل کردند که از کشتی رانی گرفته تا بیمه، بانک ،‌تبادل فلزات گرانبها و اسکناس، صنعت پتروشیمی و خودرو  تقریبا همه شریان‌های حیات توسعه‌ای کشور را با مشکل مواجه کردند و ما داشتیم به حدود 50 سال پیش برمی‌گشتیم.

وی با بیان اینکه صنعت بانکداری ما حداقل 55 سابقه دارد خاطرنشان کرد: ما را به قبل از 55 سال پیش برگردانند و کار ما با صرافی، اعتماد، تو بمیری و من بمیرم و دعا و صلوات و پول در چمدان افتاد که شرایط سختی را بر کشور ما تحمیل کردند.

روحانی تصریح کرد: بد اندیشانی که در شرایط سخت این مردم به بهانه دور زدن تحریم‌ها پول این ملت را غارت کردند،‌نفت گرفتند و اعلام کردند که ما می‌توانیم آن‌را بفروشیم اما رفتند و نفت را  فروختند اما پول را چه کار کردند که این نشان می‌دهد ملت ما چه شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

رئیس جمهور ادامه داد: موفقیتی که مردم ما بدست آوردند من هیچ تردیدی ندارم، تعارف نمی‌کنم و سخنی به اغراق نمی‌گویم، موفقیت این ملت در سایه عنایت حق تعالی بود.

 وی ادامه داد: اگر کسی از رفع تحریم‌ها خوشحال نشود باید در ایرانی بودنش شک کنیم، در مذاکرات هسته‌ای بنا به دلایلی از ابتدا خوشحال بودم.

روحانی خاطرنشان کرد: برجام 2 یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملی که باید تدوین شود و همه درکنار هم باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اکنون وقت گله نیست،همه باید به پای صندوق برویم و اگر نرویم شرایط بهتری برای ما رقم نمی‌خورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    دیروز خوندم که وزرات نفت شما نفت ایران رو به بهایی حتی کمتر از قیمتی که عربستان نفت می فروشد به حراج گذاشتید یعنی مصداق "آتیش زدم به مالم"
  • ناشناس ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    حالا ببینیم برجام یک چه تاثیری در بهبود معیشت و اقتصاد مردم ایجاد میکند تا بعد بفکر برجام 2 باشیم !
  • سید دکتر محمود ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    الان چه وقته برگزاری مجمعه؟ حداکثر باید تا 30 تیر ماه باشه در غیر اینصورت و تسلیم ترازنامه بدون تصویب مجمع عمومی شامل جریمه 20٪ غیر قابل بخشش مالیاتی میشوید. چه کسی باید این جریمه را بپردازد؟
  • ناشناس ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    همه به پای صندوق رای می آیند اما به وکیل الدوله ها رای نمی دهند .
  • شب ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    همه پای صندوق می آییم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس