رئیس سازمان محیط زیست که سابقه حضور زیادی در این پست دارد این روزها که بحث آلودگی هوا در تهران و خوزستان بازهم تشدید شده افعال خود را بیشتر متمرکز به کارهای نمایشی کرده است.

خانمی مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر

گروه سیاسی مشرق - مدیریت محیط زیست کشور دچار حواشی نمایشی شده است. معصومه ابتکار رئیس سازمان به کارهای نمایشی، سیاسی و فعالیت در کارهای فرعی خود را مشغول کرده و کمتر به بحران‌زدایی درباره آلودگی هوای تهران، خوزستان و کلانشهرهای مختلف کشور مبادرت می‌ورزد.

در همین زمینه اگر نگاهی به کانال تلگرامی این مدیر دولتی بیندازیم شاهد حضور نمایشی و زینتی معصومه ابتکار در جشنواره فیلم فجر و یا کنسرت‌ها [1]و برنامه‌های هنری هستیم؛ آنهم در روزهایی که بحران ریزگردها در شهر بحران‌زده اهواز دوباره رو به تشدید است و رئیس اداره پایش حفاظت محیط زیست خوزستان در این باره بیان می‌کند که «غلظت گرد و غبار در اهواز به 9 برابر حد مجاز رسیده است.»[2]

رونمایی از فسیل‌های استردادی ایران از آمریکا که بیشتر یک نمایش مدیریتی سیاسی است از جمله این موارد است که اخیرا در سازمان محیط زیست اتفاق افتاد.

وی چندی پیش نیز در گفت‌‌وگو با روزنامه انگلیسی «گاردین» و در سالروز هوای پاک، نسبت به روابط آتی ایران با غرب به ویژه آمریکا ابراز نظر کرد و مواضع جناحی خود به نفع جریان اصلاحات را با این رسانه بیگانه در میان گذاشت.

خانم مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
مصاحبه معصومه ابتکار با رسانه انگلیسی گاردین در مورد مسائل داخلی و سیاسی ایران

معاون رئیس‌جمهور ایران در ادامه با ارسال یک سیگنال سیاسی، به خبرنگار گاردین اعلام کرد که مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد بود، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.

امضاء نمادین تابلو حفاظت از محیط زیست توسط ابتکار در حاشیه جشنواره فیلم فجر با نام شب محیط زیستی جشنواره یکی دیگر از این نوع فعالیت‌هاست.

خانمی مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
حضور معصومه ابتکار به همراه همسرش در کنسرت

ابتکار اخیرا به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در صفحه تلگرام خود عکس یادگاری از خود و یک فعال محیط زیست منتشر کرده و بیان کرده است:‌ «امسال روز جهانی تالاب ها به میزبانی استانداری اصفهان با هدف حمایت از تالاب های کشور به ویژه رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی برگزار شد و در یک تفاهم نامه سه جانبه میان کنوانسیون رامسر، سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار اصفهان با موفقیت های عملی به سرانجام رسید. حاصل اتفاقات مهم آن روز از حضور مسئولین تا نمایندگان جوامع محلی و سمن ها که آستین همت برای گاوخونی بالا زده اند تا افتتاح ایستگاه پایش کیفی هیدرومتری تالاب گاوخونی در 12 کیلومتری ورودی این تالاب به منظور پایش و رصد وضعیت کمی و کیفی آب در محدوده پایین دست رودخانه زاینده رود، لبخند امیدوارانه ای بود که در چهره مردم دیدیم.»

خانمی مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
عکس یادگاری ابتکار و دبیر کنوانسیون رامسر

در این دوران راهکارهای عاجل معصومه ابتکار برای بحران‌زدایی نگاه به آسمان و تغییرات جوی آب و هوا بوده است و در این زمینه وزش باد و بارش برف و باران هرازگاهی به کمک وی برای رهایی از انتقاداتی که به نحوه مدیریتش در سازمان محیط زیست وارد می‌شود، آمده است و درمسائل حاد نیز زدن ماسک و خروج فیزیکی از حوزه بحران و پناه بردن به مناطق خوش آب و هوا توصیه وی و مشاورانش به مردم بوده است. برون سپاری مسئولیت و خارج از دسترس نشان دادن راه حل مشکلات زیست محیطی بدون ارائه هیچ راه حل کاربردی مفیدی از جمله شاخصه‌های مدیریتی ابتکار در سازمان محیط زیست است.

خانمی مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
امضاء تابلو نمادین حمایت هنرمندان از محیط زیست در حاشیه جشنواره فجر

وی اخیرا کمپین چالش دمای 18 درجه را راه‌اندازی کرد که از روی یک کمپین جهانی الگو برداری شده بود اما این کمپین مورد توجه مردم قرار نگرفت و بسیاری این انتقاد را از رئیس سازمان محیط زیست مطرح کردند که این سازمان وظیفه اجرایی دارد و کمپین زدن بیشتر کار سازمان‌های مردم نهاد و NGOهاست تا سازمان عریض و طویلی چون سازمان محیط زیست. [3]

خانمی مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
رونمایی از فسیل استردادی ایران از آمریکا در سازمان محیط زیست

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بیان می‌دارند که موضوع حمل‌ونقل عمومی از جمله موارد مهمی است که باید در زمینه کاهش آلودگی هوای تهران و شهرهای دیگر بدان توجه شود. به عنوان نمونه شهردار تهران درباره این کمپین که بر روی مصارف خانگی و آلودگی گرمایشی هوا تمرکز دارد بیان می دارد: « آلایند‌‌ه‌ها براساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته 82 درصد از منابع متحرک از جمله ماشین، موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه تولید می‌شود.گرمایش خانگی تنها 4 درصد در آلودگی هوای شهر تهران مؤثر است. 3.5 میلیون خودرو در شهر تهران تردد می‌کند که از این تعداد 300 هزار خودرو کاربراتوری است و 50 درصد موجب آلایندگی هوای شهر تهران را است».

محمد باقر قالیباف بیان داشته است که «‌آماده هستیم که هر سیاست و تصمیمی دولت در مورد آلودگی هوا اتخاذ می‌کند اجرایی کنیم و مسئولیت آلودگی هوا طبق قانون بر دوش دولت است.»[4]

خانم مسئولی که زینت‌المجالس اصلاح‌طلبان در مراسمات هنری و سیاسی است + تصاویر
کیفیت ناسالم هوای تهران در 17 بهمن‌ماه برای گروه‌های حساس

در همین باب، مدتی پیش قالیباف از آمادگی شهرداری برای مقابله با آلودگی هوای تهران درصورت واگذاری اختیارات سخن گفته بود و از برنامه شهرداری و انجام مطالعاتی در این باره نیز خبر داده بود.

معصومه ابتکار اما در واکنش به این مطلب بیان داشت: شهرداری باید به تکالیف مشخص شده خود از سوی دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا عمل کند و امکان سپردن امور کلان و نظارت به شهرداری وجود ندارد چون بسیاری از اختیارات در حوزه شهرداری نیست.

رئیس سازمان محیط زیست که شاخصه مدیریتی‌اش برون سپاری مسئولیت در این باره نیز با اشاره به اینکه بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در مقابله با آلودگی هوا نقش دارند که یکی از آنها شهرداری است، گفت: شهرداری باید مجموعه اقداماتی را در این زمینه انجام دهد و تاکنون هم یکی ازجمله بخش‌های موثر در کاهش آلودگی هوا بوده است.[5]

این درحالی است که بنابر همین شیوه مدیریتی پیش از این ابتکار مجلس را یکی از عوامل افزایش آلودگی‌های زیست محیطی مطرح کرده بود. [6]

به هر حال موضوع رفع آلودگی هوا یک موضوع همگانی است که بایستی با مشارکت عموم نهادها و مردم حل و فصل شود اما مدیریت این مسئله با دولت و سازمان محیط زیست است که بایستی با برنامه مدون و هدفدار و با شناسایی دقیق عوامل بحران‌زا در حوزه محیط زیست بخش‌های مختلف را هماهنگ کرده و فرهنگ‌سازی لازم و اصولی و نه نمادین را انجام دهند تا مسئله زیست محیطی کشور حل و فصل شود که در این بخش شاهد فعالیت چشمگیری از سوی سازمان محیط زیست در دوران ریاست ابتکار نبوده‌ایم.



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/514269

[2] http://www.irna.ir/fa/News/81953462/

[3] www.mashreghnews.ir/fa/print/517551

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/517102/

[5] http://www.isna.ir/fa/news/94111610134

[6] http://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2000458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 97
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 0
    من نوندم این خانم و آقای نعمت زاده برای چی برای پست های اشتباه انتخاب شده اند؟! یا به عبارتی : چرا اصلا پست گرفته اند؟!!
  • taha ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 1
    شیر زن ایرانی
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 0
    واقعا تحمل ابتکار خیلی سخته! یا بهتر بگویم حضورش اهانت و تمسخر مردم است روحانی با ان همه ادعایی که دارد باید او را عزل و از مردم عذرخواهی کند!
  • میلاد ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 1
    تا کور شود هر آنکس که نتوان دید خانم ابتکار را.درود بر بانوی سبز ایران.
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 0
    اگه دولت همت داشت تا حالا انداخته بودش بیرون . نمی دونم این خانم چه فایدهای برای دولت و ایران داره؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    چند روز پيش يه دونه يوز پلنگ مرد ولى اين خانم كوچكترين پى گيرى نكرد ! اين دولت همه كارهايش نمايشى است .
  • ناشناس ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ .
  • مهران ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    سبز یا آبی مهم نیست مهم این است که مدیریت ایشان صفر است .
  • ناشناس ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    مردم دارند از آلودگی هوا خفه می شوند این خانم بفکر کنسرت رفتن هست !
  • مسعود ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    این روزها مردم دارند از آلودگی هوا در تهران و خوزستان و غیره تلف می شوند و رئیس سازمان محیط زیست به فکر میتینگ سیاسی و هنری است !
  • ناشناس ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    این خانم به تنها چیزی که فکر نمی کند معضل آلودگی هوا و سلامت مردم است .
  • ناشناس ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    به نظر می آید وظیفه اصلی و رسالت مشرق شده تخریب هاشمی وخانواده اش ،ابتکارو... کدام عقل سلیمی ومنصفی میگه که مقصر مشکلات محیط زیست تهران وکشور فقط ابتکاره که این گونه مدعی هستید همه دستگا ها وشرکت ها در گذشته وحال وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند فقط مانده ابتکار ب؟انصاف کجاست؟
  • غ ر ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هر گونه اظهار نظری در باره ی این خانم تلف کردن وقته . اوقاتتون رو در جای با ارزش صرف کنید
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اوج استدلال جماعت سبز
  • ناشناس ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    وقتی مدیری فقط بدنبال سیاسی کاری است و از مسئولیت اصلی خود غافل است نباید هم معضل آلودگی هوا حل بشود .
  • ناشناس ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این روزها هوا بس ناجوانمردانه آلوده است و نیاز به یک مرد کارآزموده برای ریاست سازمان محیط زیست الزامی است .
  • ناشناس ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چی رو نتوان دید آلودگی شدید هوا رو یا گرد و غبار خوزستان رو ؟!
  • مهرداد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آلودگی هوای کلانشهرها به علت بنزین های وارداتی فاقد استاندارد یورو 4 می باشد .
  • ناشناس ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اندکی صبر سحر نزدیک است تا سال 96 چیزی نمانده
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    برای خانم ابتکار متاسفیم که هیچ ابتکاری برای حل معضل آلودگی هوا ندارد !
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یکی از کسانی است که کرسی می خواد، حالا چی توی شورای شهر باشه و یا وزارت و وکالت.
  • ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این خانم اگه بدنبال کارهای نمایشی بود،از طرف سازمان ملل عنوان قهرمان زمین(که به برترین فعالان محیط زیست اهدا میشود) را کسب نمیکرد
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به نکته خوبی اشاره کردی سبز ملت هیچ وقت فتنه سبز 88 رو فراموش نمیکنندا
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    پس چرا توی دولت قبل که بود این چیزا رو نگفتید؟!
  • غلامرضا ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اصلا خانم را به مدیریت در بیرون چه کار؟؟ از روزی که خانم ها مدیر شدن دیگه در خانه مسائل خانه داری را مدیریت نمیکنند! بفرما اینم مدیریتشون!!!!
  • آقای گل به خودی لیگ ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کسی خبرنداره اون خودروهایی که تو انبارهای شرکت هادپو شده ورو دستشون مونده روآخرتحویل دادن یانه؟؟؟؟راستی همونجورکه دولت امید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وتدبیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟قول داده بودآیاچک وضامن نگرفتن ازمتقاضیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه چیزدیگه :برای وام ازدواج جوانان چکارکردن بلاخره؟صدالبته که خودرودارشدن ببخشیدخالی شدن پارکینگ خودروسازاوغالب کردن اون فرغونا به ملت واجبتراز ازدواج ومسکن واینجورچیزاس...صدالبته
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بمیرین بااااااا
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بمیرین شماها
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کور شو تا نبینی بدبخت
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بمیر تو
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خخخخخخخخخخ برا خوذتون متاسفیم بدبختا
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آشغال با یک خانم محترمی مثل خانم ابتکار اینجوری حرف نزن خیال کردین خانمای اصولگرا بهترن؟مرگ بر کسی که به خانمای مسلمان توهین می کند و مرگ بر سایتی که مطالب توهین آمیز نسبت به خانم ابتکار نوشته
  • بی طرف عدلتخواه ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مدیران بی کفایت دولت قبل نیز دیدیم چرا عقدهای می نویسید این خانم با اصالت نخبه و ازاد اندیش است بهش افتخار میکنیم ما اریایی ها
  • محمدی ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اصلاح‌طلب ها هم از مدیریت زنان و کمبود زن مدیر صحبت می‌کنند و به زور تبلیغات و برای جمع کردن رای زنان که 50 درصد جامعه رو تشکیل می دهند زنان را تحویل می گیرن. ولی خدایی یه مدیر زن درست و حسابی نداریم. نمونه اش زنان دولتی که فقط نمایش مدیریت زنان هستند.
  • علی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خبرنگار نون به نرخ روز خور ... خخخخخخ
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    پلنگ زن ایرانی
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اصلا درسته تو کشوری مثل ایران که هنوز در حال توسعه است و با معضلات گوناگون روبروست از مدیریت زنان استفاده شود؟ آیا میشود از این زنان انتظار بهبود شرایط رو داشت؟ من که فکر نمیکنم
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا مدیر است
  • ایت ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خاک برسرما که زندگی وتنفس زنو بچه مونو به کیا سپردیم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    من عارف رو به ابتکار ترجیح میدم با اینکه اصولگرام
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    لایک داری
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    کسی بحث اصولگرا و اصلاح طلب رو نکرد. فقط گفتند این خانم به کار خودش توجه ای نداره و مناسب پستی که اشغال کرده نیس. همین
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به نام خدا من يه بسيجي هستم هر روز هم سايت مشرق را نگاه مي كنم ... به آداماي سياسي هم كاري ندارم ... يك سوال دارم : چرا كمر به زمين زدن ابتكار بستيد و تيشه به ريشه اين زن مي زنيد؟ بد نيست به اخبار مرتبط با اين خانم (خوب و بدش را كاري ندارم) نگاهي بياندازيد ببينيد چقدر مطلب در باره اش تو سايت گذاشتيد. عزيزان مشرقي لطفاً به توصيه بزرگان مان توجه فرماييد كه فرموده اند انتقاد منصفانه باشد.
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دولت با این انتخاب وزرایش نزدیک سه سال گذشت ما هیچ بهبودی در اقتصاد و معیشت مردم نمی بینیم در نتیجه این دولت نتوانسته خواسته مردم با توجه به وعده هایی که قبل از انتخابات داده حتی یک درصدش را عملی کند در نتیجه باید مردم کس را در انتخابات 96 انتخاب کنند که به وعده ها یش عمل کند در ضمن بیشتر حرکات این خانم سیاسیست تاحل کردن الودگی هوا
  • حمید ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آلودگی کلان شهرها ، ریزگردها و ازبین رفتن محیط زیست چه ربطی به خانم ابتکار داره؟؟؟
  • قاسم ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    جناب ناشناس!کسی نگفته مقصر همه چی ایشونه،ولی این خانم بیش از اینکه به فکر انجام وظیفه اصلی خودش باشه داره سیاسی کاری می کنه،مشکل اینجاست.
  • آرش ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    دوران آقای محمدی زاده و بحران های زیست محیطی رو خاطرتون نیست ؟ می خواستن پارک ملی کویر رو از بین ببرن ؟ چقدر امتیاز شکار واگذار شد ؟ حالا شدید دلسوز محیط زیست ؟ نه واقعا اون موقع از این حرفا می زدید ؟
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این دولت همه کارش شده همایش ونمایش سیاسی
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اونوقت توی دولت قبلی این کارو نمیکرد؟
  • محسن ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    زن را به سیاست چکار. زن باید بشینه خونه تا منتظر شوهر بشه بعده شوهر کردن بپزه بشوره بچه نگهداری کنه و به بزرگترین امور جامعه که همان تربیت فرزند هس برسه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اين دولت همه كارهايش نمايشى است
  • امیر حسین ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    با سلام و درود به سرکار خانم دکتر ابتکار از مدیران لایق و مومئن و فعال کشورمان که از زمان ورودشان به سازمان محیط زیست و معاون ریاست جمهوری جان تازه ای به سازمان محیط زیست داده است و انشاالله مشکلات زیست محیطی و الودگی خوزستان و دیگر مناطق کشور را به فضل خدا و همت این بزرگوار و همکاران محترمشان برطرف خواهد کرد
  • هادی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    رویکرد تخریبی رسانه هایی از جنس شما، نشون میده خودتونم میدونین جایگاهتونو پیش مردم.
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بسیجی نیستی دروغ نگو راستشو بگو که اصلاح‌طلبی بسیجی می‌دونه خانم ابتکار کیه و داره چیکار می کنه خالی نبند و خودت رو پشت بسجی‌ها پنهان نکن
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    صبحت بخیر حمید جان رئیس محیط زیسته
  • علی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ریئس سازمانی که همه کارمنداش بهش انتقاد دارن و قبولش ندارن و میدونند ایشون صلاحیت این پست و مقام رو نداره ....
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خطاب به اقایی که گفتند این خانم در دوره قبل بود در دور ه قبل ایشون سمتی نداشتند و خانه دار بودند
  • ناشناس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این خانم پست حساسی دارد و غفلت از انجام مسئولیت در سازمان محیط زیست بازی کردن با جان مردم است و در روزهایی که هوا آلوده است آمار مرگ و میر 30 الی 40 نفر افزایش دارد اما این خانم فقط بفکر سیاسی کاری است .
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    شما چرا فقط ازین خانم تنها انتقاد میکنید؟! اصلا شما میتونید تو کابینه این دولت و اعضای این دولت یک نفر رو نام ببرید که کار خاصی کرده باشه و یک محبوبیت هشتاد نود درصدی در بین مردم ایران داشته باشه؟! به خدا که پیدا نمیشه.
  • ناشناس ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    در دولت قبل حداقل 1350000 خودرو فرسوده از رده خارج شد و خودرو نو جایگزین شد و مراکز معاینه فنی خودروها و جایگاه سوخت گاز خودروها هم چندین برابر شد .
  • ناشناس ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    تو دولت قبل رئیس سازمان محیط زیست سیاسی کاری نمی کرد و در حیطه مسئولیت خود تلاش می کرد .
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    ناشناس 07:44 خودت بمیر بی شعور .
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    بی کفایتی این خانم برای همگان محرز شده و روحانی باید ایشان را بر کنار نماید .
  • ناشناس ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    این خانم 8 سال در دولت اصلاحات رئیس سازمان محیط زیست بودند و 3 سال هم در دولت فعلی اما هیچ اقدام مثبتی در جهت حل معضل آلودگی هوا و ریزگردها و حفظ محیط زیست صورت ندادند !
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هوای آلوده می خوریم و هیچی نمیگیم مثل فالوده !
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آیا مشکلات زیست محیطی درزمان تصدی پست ابتکار به وجود آمده یامیراثیست ازقبل
  • ناشناس ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    میراث خود ایشان از دولت اصلاحات است .
  • کامران ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    برای خانم ابتکار متاسفم .
  • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خيلي مي سوزيد ها،كجاشوديدين ،سوزش اصلي بعداز7اسفندشروع مي شه!!!!!!!!!!!!!!اگه يه ذره وجدان داري چاپش كن
  • قاسم ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    يه سري ها تفکر داعشي دارن وچشم ديدن پيشرفت به دست اصلاح طلبان راندارن
  • سید دکتر محمود ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    آخه چرا انقدر نظرات من رو سانسور میکنید؟ به جای سانسور جاب بدید خوب
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    افراد مسن زیادی دچار مشکل تنفسی شده اند. ما که دعا میکنیم.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگه عملکرد رو ملاک قرار بدی نظرت 180 درجه عوض میشه
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مشکل زن یا مرد بودن نیست- هر کی پست میگیره باید توانایی و سواد و توانایی اش را داشته باشد. توی حل مشکل الودگی هوا مردم رفع الودگی را میخواهند نه زهرخند
  • رضا ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    تا کور شود هرآنکه نتواند دید....
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه افراد زیادی مشکل تنفسی پیدا کرده اند - الان من هر دو تا بچه ام بیشتر از بیست روزی میشه که دارو مصرف میکنند ولی اصلاً خوب نشده اند.
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به فرمایش امام علی ع:جامعه ای که اختیارش دست زنان باشه ,اون جامعه هلاک میشه......چون فقط میخوان خودشونو نشون بدن...دیگه نمیتونند کار انجام بدن....ههههه؛ما مرد کارآمد نداشتیم,,!!!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اگر منصف باشی خیلی راحت بالا رفتن آمار مرگ و میر در اثر آلودگی هوا را میتوانی درک کنی. نادیده گرفتن از بین رفتن سلامت مردم نه کاری به جناح بندی داره نه اسم طرف
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    هر کی اشتباه کرده باشه باید پیگیری و مجازات بشه - چه در قبل چه در حالا شما بفرمایید که مردم حالا دارند از آلودگی هوا زجر میکشند چرا برای رفع مشکل بنزین آلوده الان کاری نمیشود.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه ضرر وارد شده بر سلامتی مردم در اثر آلودگی هوا قابل برگشت نیست و معلوم نیست تا کی باید منتظر فرد جایگزین لایقی باشیم.
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چشماتو واکنی و آلودگی هوا رو ببینی جوابت رو پیدا میکنی- دوست عزیز بی کفایتی یک فرد مورد علاقه شما را با بهانه نمیشود نادیده گرفت.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مشکل الودگی هوا بنظر می رسد بدلیل بنزین آلوده باشد.
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خانم ابتکار قصد بازنشستگی رو ندارن ..
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خیلی ها سعی کردند با بهانه این موضوع را پنهان کنند. رئیس سازمان استاندارد با تحویل گزارش بنزین زمستان 1393 به مردم مخالفت کرد و علت آلودگی هوا را موتورخانه ها اعلان کرد در حالیکه موتورخانه ها گاز سوز هستند و گاز سوخت پاک است. آقای ترکان هم علت آلودگی هوا را موتورخانه ها اعلان کرد در حالیکه موتورخانه ها گاز سوز هستند و گاز سوخت پاک است. کلاً دفاع افراد مختلف سئوال بر انگیز بوده است.
  • yas ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    چون علی زیاده,من اسمموبه yasتغییر میدم.
  • آقای گل به خودی لیگ ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    پس کی میخواد این دوره شعار و... تموم بشه خدایاتاکی ؟؟؟؟
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    خانم ابتکار باید بره کنارزباله های دپو شده در جنگلهای جواهر ده و جاده عباس اباد عکس یادگاری بگیره . ببینیم بازم اینجور از ته دل میخنده!!! آلودگی هوا بماند ،چرا فکری به حال اینهمه زباله که داره ایران را به نابودی میکشه نمیکنند؟ چرا در این سفرهای خارجی که اعلب حضور داره ازتجربه ی کشورهای اروپایی که همه آمال و ارزوش ارتباط با انهاست در این زمینه استفاده نمیکند . این همه پلاستیک که هر روز داره وارد محیط زیست میشه حداقل کاری که میشه کرد اینه که اجازه تولید ندن . چرا در رستورانها به جای دستمال کشیدن و تمیز کردن میزها بایداینقد پلاستیک استفاده کرد ... من اگر به جای ابتکار بودم حداقل این اندازه کار میکردم . متاسفانه این خانوم دغدغه های دیگری عیر از محیط زیست دارد .
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    به جای این مطالب اگر صادقید کارنامه کاری او را در زمان دولت اصلاحات با کارنامه این سازمان در زمان دولتهای نهم و دهم صادقانه مقایسه کنید. بعید می دانم این مقایسه را صادقانه انجام دهید و این مطلب را منتشر کنید.
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    یکی تو این سایت نظر می ده که منطقش فقط فحشه. بمیرین!!!!!!!کور نشو نبینی بدبخت!!!!!!!!بمیرین شماها و غیره. خدایا با کیا شدیم 70 میلیون ملت شریف ایران!
  • ناشناس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اصلاحات یعنی تحقیر و تعطیل و پلمپ .
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    نیلوفر همان معصوم است پدر ایشان هم از اول مسول محیط زیست کشور بود یه جورای اینها بزرگ هستند !
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    همتایان ابتکار در دولت های نهم و دهم چکار برای محیط زیست کردند؟
  • ناشناس ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    حقوق مکفی که بگیری استرس و مسئولیتم هم نداشته باشی همین میشه. کنسرت و مسافرت خارج و ....
  • ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    بخواب بابا
  • افشین ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    واقعا متاسفم برای این سایت خبری که همه نظرات اراجیف را چاپ میکنند.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    اراجیف تفکر برخی است که حق را برنمی تابند
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 0
    چرا آخوندی و جهانگیری رو نمی گید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس