رئیس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به پیشرفت فازهای در نظرگرفته شده برای راه اندازی ایستگاه پرتاب ماهواره ' امام خمینی (ره) ' از بهره برداری این ایستگاه در نیمه اول فروردین سال 95 خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر منوچهر منطقی روز چهارشنبه به مناسبت روز ملی فناوری فضایی افزود: طراحی و ساخت ایستگاه پرتاب ماهواره امام خمینی(ره)، از مدرن ترین ایستگاه های پرتاب در جهان است که ماموریت آماده سازی و پرتاب ماهواره برهای سنگین را برعهده دارد.

وی بیان کرد: این ایستگاه از نظر فناوری کاملا مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و تمام مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و اساتید دانشگاه های ایران انجام شده است که البته از مشاوره کارشناسان خارجی نیز بهره مند شده اند.

منطقی یادآورشد: طبق برنامه پیش بینی شده و اعلام قبلی، این ایستگاه پرتاب برای بهره برداری آزمایشی در اواخر سال جاری آماده می شود اما به دلیل ازدحام برنامه ها در پایان سال، به احتمال زیاد بهره برداری آزمایشی ایستگاه پرتاب 'امام خمینی (ره)' نیمه فروردین سال آینده انجام شود.

وی با تاکید بر این که راه اندازی ایستگاه های پرتاب سه فاز مطالعاتی، طراحی و پیاده سازی دارد، افزود: فاز مطالعاتی طرح احداث این ایستگاه توسط متخصصان داخلی این حوزه انجام شد و فاز طراحی که شامل تامین فناوری های مورد نیاز است، حدود 99 درصد پیشرفت داشته و در بخش پیاده سازی نیز حدود 90 درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: کار فضایی یک کار بین المللی است، بنابراین انجام کارها در حوزه فضایی باید به صورت درون زا انجام شود و ما در این کار از دانشمندان ایرانی داخلی و نیز مشاوره دانشمندان در حوزه بین الملل استفاده کرده ایم، اکنون ایران توان انجام تحقیق و توسعه در حوزه فضایی را نسبت به دیگر کشورها دارد و می تواند این کار را نسبت به دیگر کشورها ارزان تر انجام دهد.

روز ملی فناوری فضایی روزی است که در آن ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در 14 بهمن سال 1387 به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست پس از این، ایران هرسال در این روز سالگرد پرتاب این ماهواره را جشن می گیرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    روز فناوری فضائی را خدمت رئیس جمهور 24 میلیونی تبریک میگوئیم.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    سریعتر
  • سعید ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    قرار بود امروز سیمرغ پرتاب ازمایشی بشه. فک کنم دوباره فیل داشتیم ... این سیمرغ داره خیلی بیشتر از اونی که انتظار می رفت طل میکشه
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    روز فناوری فضائی را خدمت رئیس جمهور 24 میلیونی تبریک میگوئیم.
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    روز فناوری فضائی را خدمت رئیس جمهور 24 میلیونی تبریک میگوئیم.
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    چند هفته پیش سایت مشرق نوشت از ماهواره بر جدید ایران رونمایی میشه! بعدشم دیدیم در روز ملی فناوری فضایی چه چیزی رونمایی شد!!!! ما جماعت ایرانی که با ملت خودمون روراست نیستیم چطور انتظار داریم دنیا با ما روراست باشه؟
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    100% اصمینان دارم موضوع fail نبوده بلکه ترس دولتیها از کدخدا در دوره پس از برچام علت اصلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس