اصلاح‌‌طلبان در تناقضی آشکار با وجود اینکه در ادوار مختلف انتخابات از جمله سال 78 و 88 و ... ساختارها را زیر سئوال برده و کشور را به آشوب کشیده‌اند، حال از عدم قهر با صندوق‌ رأی و نظام سخن می‌گویند، در حالی که آن‌ها خود را به تجاهل زده‌اند که درون نظام تعریف جای می‌گیرند.

آیا واقعا اصلاح‌طلبان با صندوق‌ انتخابات و نظام قهر نکرده‌اند؟ /قهر و آشتی به شیوه اصلاحات
گروه سیاسی مشرق – اهمیت مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اقتضا می‌کند افرادی که صلاحیت لازم برای حضور در جایگاه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای سرنوشت کشور را دارند بر صندلی‌های این مجالس تکیه بزنند.
شورای نگهبان نیز به حق وظیفه غربالگری و ایستادن در برابر نااهلان و ناکارآمد را دارد و تجربه سیاسی کشور نشان می‌دهد این عناصر بیشتر در جریان اصلاح‌طلب حضور دارند. سیاست جریان اصلاحات نیز حمایت و بعضا سکوت حمایت‌گونه از این افراد بوده و همین مسئله سبب‌ساز دورتر شدن اصلاحات از صحنه سیاسی کشور شده است.

اینکه جریان اصلاحات بستر اصلی فتنه‌گری است و نیروهای این جریان از فتنه برائت نجسته از جمله بدیهیات صحنه سیاسی کشور است که عناصر این جناح سیاسی نیز بدان معترفند. اخیرا مجتبی واحدی، مشاور فراری یکی از سران فتنه در گفت‌وگو با تلویزیون ضدانقلاب بی‌بی‌سی فارسی به این موضوع اعتراف کرده که « بدنه فتنه از اصلاحات است و عدم برائت این جریان سیاسی از فتنه باعث شده اصلاحات از صحنه سیاسی کنار بروند.»

اصلاح‌طلبان اما با وجود تمامی انتقاداتی که به ردصلاحیت‌ها دارند به طور دسته‌جمعی بیان می‌کنند که «‌ با انتخابات قهر نمی‌کنند»؛ اینکه با تمامی مظلوم‌نمایی‌ها و ادعاهایی که نسبت به بی‌عدالتی دارند دست از انتخابات نمی‌کشند و بر آن اصرار می‌ورزند نکته جالب توجه این ماجراست.

اول اینکه اصلاح‌طلبان بسیار به انتخابات نیاز دارند تا خود را در صحنه سیاسی کشور بازنمایی کنند.

آیا واقعا اصلاح‌طلبان با صندوق‌ انتخابات و نظام قهر نکرده‌اند؟ /قهر و آشتی به شیوه اصلاحات

اصلاح‌طلبان به خوبی می‌دانند با اینکه همواره به ساختارهای انتخاباتی حمله کردند و در جریان سال 88 دموکراسی خیابانی و فتنه و آشوب را برای رسیدن به اهداف خود رقم زدند اما تنها راه جابه‌جایی قدرت شرکت در انتخابات است. از این روست که سعی دارند در یک بازی دو نقشی یکی در پس پرده و دیگری به صورت نمایشی، سناریوی حضور حداکثری را در انتخابات کلید بزنند. بنابراین در این راه مشارکت جدی در انتخابات را هدف خود قرار داده و نمایش مظلوم نمایی را در انظار عمومی کارگردانی می‌کنند.

آیا واقعا اصلاح‌طلبان با صندوق‌ انتخابات و نظام قهر نکرده‌اند؟ /قهر و آشتی به شیوه اصلاحات

با همین روش حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضوری چندلایه است تا بتوانند از فیلترهای شورای نگهبان عبور کرده و نامزدهای مورد نظر خود را در بهارستان جای دهند. اخبار هم که از آمار و ارقام ردصلاحیت‌ها منتشر شده است، برخلاف ادعای مظلوم‌نمایانه اصلاح‌طلبان است.[1]

آیا واقعا اصلاح‌طلبان با صندوق‌ انتخابات و نظام قهر نکرده‌اند؟ /قهر و آشتی به شیوه اصلاحات

بررسي‌ها نشان مي‌دهد به‌رغم مظلوم‌نمايي اصلاح‌طلبان، حدود 603 نفر از كانديداهاي اختصاصي آنان تأييد شده است. همچنين از كل تأييدشدگان هزار و 922 نفر مستقل هستند كه به تعبير زيباكلام گرايش اكثر آنان اصلاح‌طلبي است، حال اگر 40 درصد مستقل‌ها نيز اصلاح‌طلب باشند، 768 نفر نيز بايد به عدد قبلي 603 نفر اضافه شود كه روي هم رفته اصلاح‌طلبان هزار و 371 كانديدا در صحنه انتخابات دارند. اگر اين عدد بر كرسي‌هاي مجلس تقسيم شود حدود پنج نفر به ازاي هر كرسي كانديدا در صحنه دارند.[2] به همین دلیل است که به هیچ وجه مانند ادوار گذشته انتخابات قهر با نظام و صندوق‌های رای را شعار خود قرار نمی‌دهند و به شیوه کذایی دموکراسی خیابانی روی نمی‌آورند.

آیا واقعا اصلاح‌طلبان با صندوق‌ انتخابات و نظام قهر نکرده‌اند؟ /قهر و آشتی به شیوه اصلاحات
فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با نشریه کارگزارانی صدا

اما نکته اصلی که در موضوع قهر اصلاح‌طلبان از انتخابات مهم است، دروغی است که در این جمله پرتکرار اصلاح‌طلبان نهفته است. اصلاح‌طلبان با وقایع سال 88 و با شعار « رای من کجاست؟» و سپس سال 90 و در همین دوره مکررا به ساختارها و قوانین انتخاباتی حمله کرده‌اند که حمله به شورای نگهبان جزو لاینفک این سیاست تخریبی بوده است.

اصلاح‌طلبان تجریه فتنه سال 88 و 78 را در کارنامه کاری خود دارند و اینک به خوبی‌ می‌دانند که راهی جز انتخابات برای ورود و چرخش نیروهای سیاسی در مجلس و نهاد ریاست جمهوری نیست و به همین دلیل بازهم به سمت صندوق‌های رای روی آوردند و عدم قهر با صندوق انتخابات و نظام را شعار خود قرار داده‌اند؛ این درحالی است که آنان با انتخابات در سال 88 و دیگر فتنه‌ها و بحران‌هایی که ایجاد کرده‌اند قهر کرده‌اند و هنوز از گذشته خود توبه نکرده و حال سعی دارند با فرار رو به جلو قهر واقعی خود را لاپوشانی و کتمان کنند.

درواقع تجاهل تاکتیکی اصلاح‌طلبان نسبت به فتنه 88 و مجلس ششم و دیگر فتنه‌ها، حکایت از آن دارد که اصلاحات بدون اینکه به روی خود بیارود از قطار انقلاب به بیرون پریده است، به دنبال آن است که نظام اسلامی به آن‌ها اعتماد کند و اجازه دهد در مسیر پیشرفت انقلاب به آن‌ها اجازه رشد و نمو دهد، حال ‌آن‌که اصلاحات و اصلاح‌طلب، بعد از فتنه به صورت خودکار خود را بیرون از انقلاب تعریف کرده است و هر اصلاح‌طلبی فتنه‌گر و حامی فتنه محسوب می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، لذا بلیط اصلاح‌طلبان برای ورود به قطار، نشان دادن چراغ سبز به مأمورین و رئیس قطار است، چراغ سبزی به خوش‌رنگی برائت از فتنه، فتنه‌گری و فتنه‌گران.



[1] https://94.182.146.218/fa/news/525283

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/528194


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    در جریان فتنه 88، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!» و شیمون‌پرز، رئیس‌جمهور رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!»
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    از نظر آقایان و خانم ها، نظام وقتی معتبر است که آنها در قدرت باشند !!!!
  • ناشناس ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ننگ فتنه 88 تا ابد بر دامن اصلاح طلبان خواهد ماند و خیانت این جماعت به نظام و کشور به راحتی قابل جبران و چشم پوشی نیست .
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    غیر قابل جبرانه
  • ناشناس ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    تمکین نکردن اصلاح طلبان به رای شورای نگهبان نشانه دیکتاتور بودن این جماعت است .
  • هيهات منا الذلة لبیک یا امام خامنه ای ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    به خداوند قسم اصلاح طلبان دشمنان ملت ایران هستند این اصلاح طلبان بی دین جنایتکاران بی دینی هستند که گوش به فرمان اربابان و کد خدایان خود هستند که همان اسرائیل و امریکای حرامزاده و جنایتکارن ملت مراقب باشید اگر کشور در دست این اصلاح طلبان بی دین و بی ایمان و قدرت طلب و دزد و فاسق بیفتد خون هایتان را در شیشه خواهند کرد و کشور را مانند سال 88 به اشوب و جنگ داخلی خواهند کشاند مرگ بر اصلاح طلبان
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    از دید ملت همه اصلاح طلبان حکمشان اعدام است و ان شا الله اعدام همه این اسرائیلی تبار ها و امریکا بزرگ شده ها رو روزی ببینیم
  • ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    چرا مشرق با ابروی یک حزب بزرگ سیاسی درکشور بازی میکنی
  • رفیق ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    1/27/16, 9:27:11 AM: +98 910 756 4636 : روزی ملانصرالدین الاغ خود را با زحمت فراوان به پشت بام برد! بعد از مدتی خواست او را پایین بیاورد ولی الاغ پایین نمی آمد. ملا نمیدانست الاغ بالا می رود ولی پایین نمی آید!! پس از مدتی تلاش ملا خسته شد وپایین آمد ولی الاغ روی پشت بام بشدت جفتک می انداخت و بالا و پایین می پرید. تا اینکه سقف فروریخت و الاغ جان باخت. ملا که به فکر فرو رفته بود، باخود گفت: لعنت بر من که ندانستم اگر خری را به جایگاه رفیعی برسانم هم آن جایگاه را خراب می کند و هم خود را هلاک می نماید!!! حکایت آشناییست
  • مهدي ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ببخشيد حالا اصلاح طلبها بالاخره بايد قهر كنند يا نه اگر قهر كنند ميشن ضد نظام اگر قهر نكنند ميشه يك حركت مشكوك و مظلوم نمايانه ببخشيد ميشه شما بگيد چكار كنن
  • دوست البرت ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هر کاری میکنن شما یک بهانه ای میارید ولی در نهایت شکست میخورید
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    نظام اسلامی نیاز به اصلاح ندارد، اصلاح به تعبیر قرآن کریم:«چون به آنان گويند: در زمين فساد نكنيد می‌گويند: فقط ما اصلاح گريم!»(بقره: آیه 11) سخن منافقین است. آنچه در حکومت اسلامی باید به آن توجه شود، پایبندی به آرمان ها و اصول است.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    فرافکنی و تهمت..... کاشکی اخلاق اسلامی رو رعایت کنیم .
  • سیری ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خوشم میاد که افراطیون دوس دارن ما تحریم کنیم انتخابات رو.به کوری چشم دلواپسون کاسب ما پای صندوق رای هستیم تا پیگه نذاریم مجلس فرمایشی رو کار بیاد.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق ترسیده ...
  • مهدي ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ديد ملت با يك نظر سنجي رسمي و قابل اندازه گيري مشخص ميشه و نه با نظر بنده و جنابعالي
  • علی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    شما دوست داری ملت تحریم کنن ؟ الآن دقیقا مشکلت چیه با اصلاح طلب ها بگو شاید کمکی از من بر بیاد ؟!!! میخوای ترورشون کنیم مشرق راحت شه ؟! آدم تا این حد افراطی ندیده بودم !!!!
  • علی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    شما دوست داری ملت تحریم کنن ؟ الآن دقیقا مشکلت چیه با اصلاح طلب ها بگو شاید کمکی از من بر بیاد ؟!!!
  • مهدی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    فتنه گر خواندن همه اصلاح طلبان کاری زشت و غیر حرفه ایه. با این مقالات تند و افراطی فقط به وجهه خودت ضربه میزنی مشرق جان.
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هر كار مي خواهيد بكنيد با اين تيترها به جايي نمي رسيد
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    بی دین و بی ایمان و دزد و قاسق خودتی. مشرق برات متاسفم که این جور کامنت هایی رو منتشر می کنی. حداقل ده میلیون آدم مملکت رو با این کامنت به باد توهین ناسزا گرفت، بعد شما راحت نظرش رو منتشر می کنی!!!!!!
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    احسنت
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    فتنه هم شده سپر دفاعی بعضی ها یکم میشه از اختلاس ها بگید مشرق تحمل نظر مخالف هم داشته باش
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هیلاری کلینتون :تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود .
  • محسن ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    جمله قهر نکردن توی همشون هست ، مشکوکه
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    هم وطن تو هم هستند و تعدادشونم کم نیست پس اینقدر حرف های استبدادی نزنید
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اون دنیایی هم هست هیات من الذله !
  • بیسیمچی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    نظام انقدر بزرگ است، اسلام انقدر بزرگ است، تشیع انقدر بزرگ است که اگر شما خواهرها و برادرهای محترم هم قهر کنید با آن همیشه جایی است امن برای کسانی که دوباره به راه می آیند و سرشان به سنگ می خورد. اینکه کسانی به درستی و یا به اشتباه از نظام اسلامی قهر کنند و دلخور باشند اصلا ایرادی ندارد. اینها باید بدانند که ما از آقایمان سید علی (حفظه الله) رافت را یاد گرفتیم. رافت با دیگر مذاهب را وقتی در مکتب علمایمان مشق می کنیم به طریق اولا شما که از خودید. بد اخلاقی هم که می کنید باز هم از خودید. ما از اسلام محبت به برادرانمان را حتی آنهایی که هم سلیقه نیستیم یاد گرفتیم
  • علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آقای ناشناس که ایشون رو متهم به توهین میکنی. چطور در جریان فتنه 88 یک عده اندک در مقایسه با تمام افرادی که رای داده بودند به رئیس جمهور قانونی و رای مردم توهین کردند اون موقع بد و توهین به مردم و رایشون نبود ولی الان اگر کسی حرف حق که مثل روز بر همه روشن هستش رو میزنه توهین محسوب میشه؟! چطور یک عده فقط با این استدلال که یک آدم تو تهران رای بیشتر آورده میان تو خیابون و بدون توجه به رای مردم در دیگر شهرها.در شهرستانها و روستاها و مردم و رایشون رو به سخره میگیرند و دلشون میخاد حرف ناحساب خودشون رو به کرسی بنشونند توهین به مردم نیست بعد گفتن واقعیاتی که داریم به چشم میبینیم توهینه؟! عجب روزگاری شده!
  • علی ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    نیاز نیست قهر و آشتی کنند. گوش به حرف ولی امرشون باشن.
  • ناشناس ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    بنده هم عرضم این است که اینهمه در مملکت اسلامی اختلاف را دامن نزنیم. ضمنا سایت محترم مشرق هم خیلی جناحی عمل می کند. در این روزهای موفقیت دولت ، هیچ خبری پخش نمی کند و فقط دنبال نقطه ضعفها است . یک کمی اصلاح کنید
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    وقتی اینجوری کلمه ملت رو مصادره میکنی، بایدم نظر ملت رو نظر شخص خودت و دوست هات بدونی. ملت من و بسیاری متفاوت از تو هم هستیم جناب! اگر چشم دیدن نداری، بهتره زبون زیاده گویی هم نداشته باشی.
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    این حزب کوچک سیاسی با مطرح کردن تهمت دروغ تقلب و تفرقه افکنی بین مردم و اردوکشی خیابانی و تهدید امنیت ملی در سال 88 آبرویی برای خودشان باقی نگذاشتن و رسوای عالم شدند .
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبان همیشه در خلاف منافع ملی حرکت کرده اند و قهر و آشتی شون هم به ضرر کشور بوده است !
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    علی آقا! این که اصلاح طلب ها گوش به فرمان اسرائیل و جنایتکاران هستن، کی مثل روز روشن شده که ما بی خبریم؟
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آخی! این حرف رو کسی به ملت یاد میده که رئیس جمهور منتخبش قهرقهرو نباشه!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    درسته. اتفاقاً داعش هم همینو میگه.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    آخه مشرق وجهه داره که ضربه بخوره؟
  • مهدی از قم ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اقای علی مشکل ما با اصلاح طلب ها پولورالیسم دینی و معرفت شناختی است مشکل ما نظریه سخیف و جعلی قبض و بسط تئوریک شریعت اقای سروش که پدر فکری این جریان هستند است.مشکل ما طرح گذار به سکولاریسم بشیریه و شاگردانش است.علی اقا مشکل ما این افکار ملحدانه است.حالا اگر شما عمق فلسفی افکار اصلاحات را درک میکنی بگوید چجوری این مشکلات را حل کنیم
  • جلال ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    واقعا درست است همه اصلاح طلبان را نمی گویم ولی با دیدن حوادث 88 روشن است وقتی یک فرد ریش دار را می بینند آنقدر کینه و خشم دارند که جلوی زن وبچه اش او را کتک می زنند حال اگر به قدرت برسند و در راس نظام قرار بگیرند همانند داعش و النصره باور کنید حاضرم قسم بخورم سرهای مردان ریش دار و زنان چادری را جلوی فرزندانشان می برند مساجد را به آتش می کشند و عقده بی دینی خود را که در طول سالیان متمادی زیر خاکستر است آشکار می سازند نهایت کینه و دشمنی آنها با افکار امام خمینی و رهبری است عاشق آمریکا و کثافتکاری اون هستند
  • مهدی از قم ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    شکست؟؟؟؟شما الان از خونه بیا بیرون ببین چند نفر از اقای روحانی راضی هستند.دوست عزیز از توهم در بیا
  • مهدی از قم ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    شما را غربی ها مثل اب خوردن مدیریت میکنند.تاریخ را مرور کنید بد نیست.اصلا شما در حدی نیستید که کسی بشینه برایتان برنامه ریزی کند
  • مهدی از قم ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    دوست عزیز از اختلاس ها که نمیشه الان چیزی گفت تا بیای حرف کرسنت و قراردادهای نفتی و استات اویل و...بزنی زودی اقازاده ها داد و فریاد میکنند
  • فرزانه ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    مشرق دنبال اختلاف افکنی هستی یادت رفته صحبت های رهبری رو که گفت از امروزتا انتخابات هرکس .... این صحبت های رهبری با تو بود دوست داری رقیب هاتو از صحنه با هر شگردی بیرون کنی ؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خوشم میاد بد حور گیجتون کردن.میگن تحریم نمیکنیم مشکوکید.میگن تحریم میکنیم خوشحال میشید.خخخخخخخخ
  • hidar ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. اگر بخاطر اخبار نسبتا جامع جبهه های ارتش سوریه با گروه های وهابی که هر روز مشرق پیگیری میکنه نبود محال بود یک لحظه رغبت کنم داخل سایت تندرو و غیر عقلانی مشرق بشم .خودتون را اصلاح کنید اصلاحات برای زدودن همین تندروی هاست
  • منوچهر ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    9 دی خودش جواب داد و مرز ها رو مشخص کرد (منظورم پاسخ به فتنه گران)
  • ناشناس ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    افراطیون فتنه گران سال 88 بودند و اگر وکیل الدوله ها سرکار بیایند باید به حال این ملت گریست .
  • مهران ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    رهبر معظم انقلاب : کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد .
  • ناشناس ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اگر خدای نکرده اصلاح طلبان در مجلس به اکثریت برسند باید با موشکهای بالستیک و جزایر سه گانه ایرانی همچون انرژی هسته ای خداحافظی کنیم .
  • ناشناس ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    فتنه گر بودن اصلاح طلبان کاملا"محرز است و قابل انکار نیست .
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اصلاحات یعنی تحقیر و تعلیق و پلمپ .
  • نسل اول انقلاب ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اصلاحات یعنی خیانت و وطن فروشی .
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    تعداد نمایندگان خبرگان 88 نفر است و شورای نگهبان 167 نفر را تایید کرده است. یعنی برای هر صندلی خبرگان 1.89 نفر رقابت خواهند کرد.
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    لعنت خدا بر فتنه گران رذل
  • محمد ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    نام خود را مصلح واصلاح گر میگذارند آن سبک مغزان شر
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    در جواب ناشناس ۲۳:۵۰ مگر در قرآن نیامده است که سخن فاسق را بدون تحقیق نپذیرید «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن جَآءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبِإِ فَتَبَیَّنُواْ أَن تُصِیبُواْ قَوْماً بِجَهَلَةٍ فَتُصْبِحُواْ عَلَى‏ مَا فَعَلْتُمْ نَدِمِینَ» سوره حجرات آیه6 اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! اگر فاسقى براى شما خبرى آورد فورى تحقیق كنید، مبادا (بخاطر زودباورى وشتابزدگى تصمیم بگیرید و) ناآگاهانه به قومى آسیب رسانید، سپس از كرده خود پشیمان شوید. وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی(رئیس سازمان جاسوسی موساد) در زمان دولت قبل نیز گفته بود: احمدی نژاد بزرگترین خدمت را به رژیم صهیونیستی انجام داد آیا باید این حرف را نیز پذیرفت؟
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اختلاف کی با کی رو دقیقادامن نزنیم جناب؟ همانهایی که در نظر اولیه اومده عوامل رژیم صهیونیستی هستن. بنده به نوبه خودم کمترین اتحادی با اینا ندارم!
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    همه این حرفها مال قبل انتخاباته برا اینکه تا جایی که میتونن طرفداراشون رو که همیششه انتخابات رو تحریم میکردن بکشن پای صندوق بلکه یه تعداد رایی بیارن که بعد بتونن بگن مثلا بالا پایینش کردن اونا رای نیاوردن. خودشون میدونن اگه اختلاف رای فاش باشه دیگه طرفدارای خودشونم باور نمیکنن! بعد اگه رای نیاوردن خب فتنه میکنن مگه خجالت میکشن؟!
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    آبروی این جبهه نه حزب تو سال 88 رفت به همین دلیل هم هست که دارن رد صلاحیتشون میکنن ان شاء الله تو انتخابات مجلس و انتخابات سال 96 باقیمانده هاشون از قدرت افول میکنن
  • بهرام ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    اصلاح طلب ها گوش به ولی امر بدن وقتی در سال های متمادی چه در دوره هاشمی و خاتمی و روحانی میگن آمریکا قابل اعتماد نیست بگن چشب وقتی میگن از راه قانونی برید دنبال شکایتتون مبنی بر تقلب در انتخابات بگن چشب ولی همیشه با رهنمودهای حکیمانه و از روی آگاهی و تجربه و بصیرت رهبری زاویه و فاصله دارن مشکل این جاست
  • گشنگی ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    شما که مجلس قبل رو تحریم کردید شما که اصلا انتخابات رو قبول نداشتید چی شد اومدید پای صندوق!!! بیاید اینم برای ما پیروزیه
  • محمد ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    همه اصلاح طلبها فتنه گرن مگر خلافش ثابت شه چون سرانشون همه در فتنه نقش داشتن و در بهترین حالت سکوت کردند
  • تحلیل چی ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    اختلاس یک فساد اقتصادی 3000 میلیاردی بود که سر دسته اش هم اعدام شد اما فتنه یک فساد سیاسی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی و همینطور با نگاه کلان اقتصادی بود که نوز جبران نشده و هنوز سرانش به سزای عملشون نرسیدند
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    باید روشنگری کرد روشنگری یا تنویر افکار عمومی ربطی به بیرون کردن رقیب ندارد
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    ارشادشون کن بگو دست از خباثت بردارن تو پازل دشمن بازی نکنن به جرمشون اعتراف کنن در فتنه سال 88 حبس و اعدامشو بکشن بعد بیان از نظام طلبکار شن
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    بی دین نبودن که عاشورای 88 خودشونو امت خداجو نامیدن! یا اون سر و وضع خودشون بود و عین لشکر فاسق یزید فاسق تر پرچم و خیمه های عزاداری رو آتش زدنو مردم رو به باد کتک و وحشیگری های خاص فاسقین انداختن آدم آتیش زدن و برهنه کردن و ... این البته شاید جزو دین شما باشه به معنای لغویش که آیین باشه اما به معنای دین الهی نیس. حتی انسانیت هم نیس راستش حتی حیوانیت هم نیس. چرا دبال رفع رجوعی کارهایی که امثال جنابعالی کردین اولئک کالانعام بل هم اضل بود. حالا تو با نظر و ... که نمیتونی عوضش کنی
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    خودشون چرا بازی میکنن؟!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    نظر منتشر کن لالاقل شماره تلفن بنده خدا رو حذف میکردی خب!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    هرکار میکنن همیشه همون کارو بکنن!
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    الهی تازه زدی!؟ معلومه هنوز تو توهمی! 37 ساله هی داری میگی الان امروز نه فردا دیگه 18 تیر یا کم کم 13 آبان نه سال 88 یا عاشوراش شکست میخورین. یاد بیانیه های سرمتوهم تون افتادم! شما اول بگو آلبرت خودش کدوم خری هست که تو دوستش باشی!؟
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    کاسب کسانی هستن که زیاد اهل معامله اند دیگه نیس؟ مثلا هی قرارداد میبندن و توافق میکنن و با بازرگان ها خوش و بش دارن. نیس؟ یا اینم تو دایره المعارف اصلاحات معنی دیگه میده؟!!!
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    مشکل پرچم شماست! و فتواهاتون...!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    پس چرا ناراحتی؟!
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی ناراحتی که یه جا (سال 88) ذاتتون رو ریختین بیرون اما به جای اینکه نتیجه بگیرین نتیجه عکس گرفتین علیرغم هزینه هایی که برای ممکلت و مردم درست کردین؟! هرکی حرفی نداره مجبوره فرافکنی کنه! اگه حرفی دفاعی داشتی تو هم درباره فتنه حرف میزدی خب!
  • ناشناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    شیمون پرز: باید کاری کنیم که بودن با احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود .
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    ببینم پس لابد خود انتخابات هم اختلاف افکنیه که هر کی به یکی رای میده! عجب منطقی داری شما در حد تدبیر!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    چیج کردن یا از بس گیجن هر روز یه چیز میگن!؟ خخخخخخ
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    برا همینم با اون کسانی دست میدین که همون داعش و تندرویهاشو ایجاد کردن؟!
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    خب که چی؟! زمان پیغمبر هم کلی ها میخواستن به خلافت برسن اما ایشون فقط حضرت علی رو به ولایت انتخاب کردن!
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    پس شما که فاسق نیستی و میگی بی دلیل نپذیریم بفرمایین کی گفت؟ تا جایی که پخش شده بود گفته بود باید کاری کنیم که حتی حزب اللهی های داخل ایران بهش فحش بدن نه این حرف؟ وگرنه لازم نداشتن علیهش فتنه کنن اینم برا اطمینان بیشتر!
  • منوچهر ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    اجازه نمیدیم اینبار
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    عقده ای های مشرق یه سال 88 یاد گرفتند نمودند خودشون رو آه آه حالم بهم خورد چقدر ناجور شستشوی مغزیتون کردن در فقر و فلاکت بمیرید هم حقتونه
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    یعنی اصلاحات هم همکار شماست؟
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    بر جد و آبادت
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    وقتی اهمیت فاجعه 88 رو درک نمیکنی نبایدم از کامنت های این سایت خوشت بیاد
  • بهرام ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    اصلاح طلب ها همیشه ماهی رو به ماهیگیری ترجیح میدن اصلاح طلب ها همیشه میگن که ایران هرگز نمیتونه یه ابرقدرت باشه ...
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    باید تحلیل کرد در زمینه اقتصادی میشه اینو گفت اونم بابت ندانم کاری های ایشون بود در زمینه سیاسی برعکسشه
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مخالفان سیاست های ضد ایرانی آمریکا هم بزرگترین سرمایه ما تو آمریکا هستن ولی واقعا چقدر با ما همراه هستن و هم فکر.تموم کنید این نشنیدن صدایی که نوای حداقل یک سوم ایرانی هستش اونا هم تو حاکمیت سهم دارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس