رئیس‌جمهوری اسلامی ایران سفر رسمی خود را به دو کشور ایتالیا و فرانسه، از فردا صبح با عزیمت به رم آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، با رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات  بلندپایه ایتالیا دیدار خواهد کرد.

همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام شده است.

اقای روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.

رییس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.

 ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد  نیز از دیگر برنامه های اقای روحانی در پاریس است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفته است همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.

ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از دیگر  برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام شده است.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

رئیس جمهور روز پنج شنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس