کد خبر 525903
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر صنعت چین از گسترش همکاری‌های دو کشور درحوزه ICT و ماهواره خبر داد و گفت: درشرایط جدید، همکاری با کشور چین درحوزه ICT تحکیم می‌یابد.

به گزارش مشرق،  محمود واعظی امروز با میائو وی -وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین- دیدار کرد و گفت: این دومین ملاقات من با وزیر فناوری اطلاعات کشور خلق چین است.

وی هدف ازاین نشست را سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر فعالیت شرکت‌های ایران و چین عنوان کرد و افزود: همکاری‌های دو جانبه در حوزه ICT و ماهواره میان دو کشور دنبال می‌شود.

او با اشاره به اینکه پس از اجرای برجام، شکل همکاری با شرکت‌های چینی در حوزه ICT تحکیم می‌یابد، ادامه داد:‌ کار تخصصی و فنی مشترک با چین در دستور کار قرار دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سفر رییس جمهور چین به ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد بود ادامه داد: انشالله فردا سند همکاری مشترکی میان ایران و چین در حوزه ICT توسط وزیر ارتباطات دو کشور، امضا می‌شود.

وی بر گسترش روابط دو کشور پس از رفع تحریم‌ها تاکید کرد و افزود:‌ کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات و مذاکرات میان دو‌ کشور تشکیل می‌شود.

او انتقال تکنولوژی همراه با دانش فنی میان دو کشور را ضروری دانست و ادامه داد: همکاری در زمینه فیبرنوری، نرم‌افزار، زیرساخت ازجمله محورهای مهم این نشست بود.

واعظی جذب سرمایه در حوزه ICT و استفاده از خط اعتباری که کشور چین در اختیار ایران قرار داده است را ضروری دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم علاوه بر شرکت‌های چینی که در زمان تحریم با ایران همکاری داشته‌اند، شرکت‌های جدیدی به بازار افزوده شوند.

در حاشیه این نشست که با حضور معاونان و روسای شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ICT ایران و چین برگزار شد، سند همکاری میان مدیر کل امور بین‌الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات با شرکت هواوی امضا شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این آقا به جز ICT در هر زمینه دیگری هست زیر ساخت و امنیتمون رو هم بدن به چینی ها دیگه تمومه
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    وزرات محترم ارتباطات بهتره یه گوشه چشمی هم به متخصصان داخلی و حمایت از اونا داشته باشه
  • سروش ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    به خدا در مورد خودرو هم چینی ها استعداد خوبی دارند کمی هم واقع گرا باشید اگر سیاستهای اروپایی نبود شما الان در حد کره اگر نبودید در حد هند شده بودید هندیها بیشتر از شما تحت نفوذ غرب هستند اما در صنعتی شدن ار الگوهای شرقی پیروی می کنند چرا؟ برای اینکه خودشان و الگوی مصرفشان و مادر صنایعشان شرقی است ما هم شرقی هستیم و چرا الگوی و دانش شرقی رو رها کردیم و این جوری باید برای صتعتی که می تونست استقلال داشته باشه به غربی ها وابسته شدیم و انها هم در این وابستگی به همت مدیران غربگرایی که در در ایران تربیت کردند بیشتر پافشاری کردند و در تحریمها اوج وابستگی و خفت رو به ایران و ایرانی در اوج شقاوت تحمیل کردند. می تونیم با چینی ها تعامل کنیم خمیر مایه رو از اول ورز بدیم و بکوبیم هر چی دوست داشتیم و اونطوری که دوست داریم بسازیم. چرا نسازیم؟؟ مابا غربیها نمی تونیم از وابستگی خارج بشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس