همایون بهزادی، مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی ایران که به سرطلایی فوتبال ایران مشهور بود، پس از مدت‌ها تحمل بیماری، بامداد جمعه 2 بهمن بر اثر ایست قلبی و در سن 74 سالگی دارفانی را وداع گفت. چند روز قبل نیز رضا احدی پیشکسوت فوتبال استقلال از جهان فانی رخت بربست.

همایون بهزادی درگذشتبه گزارش مشرق، همایون بهزادی سرطلایی فوتبال ایران و پرسپولیس در سن 74 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

وی که مدت‌ها بود از بیماری ریوی و قلبی رنج می‌برد و چندین بار تا مرز وخامت حال خویش پیش رفته بود و مجددا سلامتی نسبی خود را بازیافته بود درنهایت بامداد جمعه دارفانی را وداع گفت.

 به این ترتیب در کمتر از یک هفته فوتبال ایران شاهد درگذشت یکی دیگر از پیشکسوتانش بود.پس از رضا احدی که ملقب به رودی فولر بود، فوتبال ایران همایون بهزادی ملقب به سرطلایی را از دست داد.

سرطلایی فوتبال ایران که چندی پیش در جشن تولد خویش که توسط دوستانش برایش ترتیب داده‌شده بود حضور داشت، 74 سالگی خود را از سر  گذرانده بود، وی که از مکتب شاهین رشد کرده بود سال‌ها برای این تیم، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران هنرنمایی کرد.

مشرق، این ضایعه را به جامعه ورزش و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

جزئیات فوت بهزادی

در دقایق ابتدایی روز جمعه مرحوم بهزادی در منزل به دلیل بیماری زمین خورد، به طوری که نفس کشیدن برایش سخت شد. همسر بهزادی پس از این شرایط با اورژانس تماس گرفت و لحظاتی پس از تماس با اورژانس، ماموران تلاش کردند عملیات احیا را روی بهزادی انجام دهند که این تلاش ٤٠ دقیقه ای بی نتیجه باقی ماند و در ساعت یک بامداد بهزادی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

علی بهزادی درباره درگذشت همایون بهزادی عنوان کرد:آخر شب بود که پدرم احساس ضعف داشت.او در اتاق خودش بود که می خواست به نزد ما بیاید اما ناگهان سرش گیج رفت و تعادلش را از دست داد و به زمین خورد.

همایون بهزادی درگذشت +عکس و بیوگرافی

وی ادامه داد:نفس های نامنظمی داشت.بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم اما در نهایت پدرم در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

بهزادی در سال ۱۹۶۷ به تیم پیکان پیوست و پس از آن در بهار سال ۱۹۶۸ به پرسپولیس منتقل شد. در همان سال به خاطر مصدومیت شدیدی که از جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ به جا مانده بود به صورت قرضی از پرسپولیس به پیکان بازگشت. در نهایت و قبل از این که دوباره به پرسپولیس برگردد، همراه با پیکان قهرمان جام تهران شد. پس از آن در پرسپولیس ماند و همراه این تیم قهرمان لیگ ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ شد.

همایون بهزادی درگذشت +عکس و بیوگرافی
از جمله افتخارات همایون بهزادی هتریک در بازی معروف پرسپولیس و تاج (استقلال) است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

بهزادی در سال ۱۹۶۶ به همراه تیم ملی ایران به مقام دومی بازی‌های آسیایی تایلند رسید. هم چنین در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد، زمانی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رساند یکی از بازیکنان مطرح گلزن جام شد. بهزادی در بازی فینال گل تساوی ایران در مقابل اسراییل را زد که در نهایت ایران با نتیجهٔ ۲ بر ۱ قهرمان شد. بهزادی هم چنین همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ شد.

همایون بهزادی که رابطه خوبی با نسل اول فوتبال ایران داشت در دهه پنجاه یکی از بهترین سرزنان فوتبال جهان شد و در بین پنج نفر برتر قرار گرفت. از همان روزها بود که لقب سرطلایی فوتبال ایران به او داده شد. بهزادی در دربی معروف استقلال و پرسپولیس 3 گل از 6 گل سرخپوشان را به ثمر رساند و جالب اینکه خودش از 40 روز پیش تیم را تمرین داده بود و صبح روز بازی ترکیب را به آلن راجرز داده بود.

همایون بهزادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تالار مشاهیر فوتبال آسیا قرار گرفت و دوبار به این مراسم دعوت شد که یکی از آنها را به همراه علی دایی شرکت کرد و از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مورد تقدیر قرار گرفت.

وصیت همایون بهزادی
74 سال و 18 روزه بود که سرطلایی درگذشت،حالا از مردان اولین تیم پرسپولیس در سال 1347،به جز ناظم گنجاپور،او هم در دل خاک اسیر شده است.

همین 18 روز قبل در مراسم تولدش بود که دوستداران گردش آمده بودند.

همایون بهزادی آشکارا کم توان بود اما از شوق محبت دوستانش سرپا ایستاند وبا هر جا که میخواستند،حرف زد و حرف زد...

همایون بهزادی در حالی فوت شد که اولین بار بستری شدنش در بیمارستان به خاطر مشکلات ریوی 14 سال قبل بود، او 14 سال زجر کشید و امروز از قفس تن آزاد شد.

همایون بهزادی که 18 روز قبل در جشن تولدش با خواندن بیتی گفت: برایم بعد مرگم روی سنگم بنویس گاهی از من به سخن یاد کنید، در دل خاک دلم شاد کنید.

زمان مراسم تشییع مرحوم بهزادی اعلام شد
مراسم تشییع مرحوم همایون بهزادی از روز شنبه به روز دوشنبه تغییر کرد.

پیش از این قرار بود روز شنبه مراسم تشییع برگزار شود اما روز دوشنبه و از ساعت 9 صبح این مراسم برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ختم این مرحوم روز چهارشنبه و به احتمال فراوان در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    روحش شاد
  • حامد ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    جدی؟
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خدا رحمتش کنه.
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    بر محمد و آل محمد صلوات...فاتحه
  • sdyed ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خدا رحمتش کند
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    روجش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس