کد خبر 525642
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران همواره کنار مردم جمهوری آذربایجان خواهد بود، گفت: برداشته شدن تحریم‌ها فضای مناسبی را برای رشد و شکوفایی روابط تهران ـ باکو فراهم می‌کند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی روز پنجشنبه در تماس تلفنی که توسط «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان انجام شد، با قدردانی از تبریک همتای آذربایجانی خود به‌ مناسبت اجرای رسمی برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گسترش و تعمیق رابطه با همسایگان به‌ویژه آذربایجان تأکید دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران همواره کنار مردم آذربایجان خواهد بود، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت و پیشرفت جمهوری آذربایجان را امنیت و پیشرفت خود می‌داند.

روحانی با بیان اینکه روابط دو کشور باید تبدیل به الگو در منطقه شود، اظهار داشت: هیچگونه مانع و محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: فرصت‌های بسیار مناسبی برای گسترش و تقویت روابط در زمینه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقل، تجارت و گردشگری بین دو کشور وجود دارد.

روحانی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های مضاعف دو کشور، راه‌آهن بین ایران و آذربایجان هر چه زودتر متصل شود.

همچنین رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان بر ضرورت احداث پل ریلی آستارا ـ آستارا تأکید کردند.

رئیس‌جمهور آذربایجان در این تماس تلفنی با تبریک به مناسبت اجرای برجام، این دستاورد را افتخاری بزرگ برای دولت و مردم ایران توصیف کرد و گفت: مطمئناً تمام دوستان ایران در منطقه و جهان همانند دولت و مردم آذربایجان از اجرای برجام خرسند هستند.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی، تمدنی و مذهبی بین ایران و آذربایجان اظهار داشت: آذربایجان خواستار توسعه و تعمیق روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور آذربایجان ابراز امیدواری کرد سفر آتی وی به کشورمان زمینه‌ساز ارتقاء روابط دوجانبه و همکاری بیشتر در مسایل منطقه‌ای شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس