یکی از مراجع تقلید گفت: حوزه باید به مباحث مهدویت اهتمام بیشتری داشته باشد و سرمایه‌گذاری‌هایمان در حوزه بر روی مباحث مهدویت باشد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در نشست دوره‌ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیّه قم که با حضور حدود هزار نفر از اساتید محترم سطوح عالی و خارج و با موضوع «ضرورت توسعه مباحث مهدویت در حوزه» برگزار شد گفت: از حضور اساتید بزرگوار و افتخاری که برای بنده به وجود آمده تا خدمت شما مشرّف باشم تشکّر می‌کنم. امّیدوارم که حوزه‌های علمیه قم و نجف و سایر حوزه‌ها زیرسایه توجّهات دائم حضرت ولیعصر(عج) باشد و به مقاصد بلندی که دارند نائل شوند.

وی موضوع این نشست را از موضوعات مهم و اساسی در حوزه فعالیت آقایان اساتید و طلاب بیان کرد و گفت: موضوع مطرح‌شده که متأسفانه کمتر به آن پرداخته می‌شود، از موضوعات بسیار مهمّ و اساسی در حوزه‌های علمیه است که باید با شنیدن حرف‌های گوناگونی که در این زمینه است و نیز مطالعات عمیق کتب معتبر تألیف‌شده در این زمینه، خود را برای معرّفی بحث مهدویت و نیز پاسخ به شبهات در این زمینه آماده کنیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از بیانات خود، منتظر امام زمان بودن و فعالیت در زمینه مهدویت را از ویژگی‌های برتر یک انسان برشمرد و گفت: امام سجّاد(ع)‌ می‌فرمایند کسانی که در زمان غیبت قائل به امامت آن حضرت هستند بهترین مردم از همه زمان‌های دیگر هستند و مانند این است که در محضر رسول خدا(ص) جهاد می‌کنند. مطلب بسیار مهمّ و قابل تأمل است. باید به این عقیده افتخار کرده و خود را از منتظران واقعی آن حضرت قرار داد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر حوزه نسبت به مباحث مهدوی بیان کرد: حوزه باید به مباحث مهدویت اهتمام بیشتری داشته باشد و سرمایه‌گذاری‌هایمان در حوزه بر روی مباحث مهدویت باشد و تا می‌توانیم در مسیر تعمّق بخشی و دفع شبهات و احیاء ‌آثار علمای سلف در زمینه مهدویت، گام برداریم.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به هجمه شبهات درباره مهدویت گفت: تمام شبهاتی که مطرح می‌شود قبلاً هم وجود داشته و علماء و فقهای بزرگوار ما همه را جواب داده‌اند. باید آثار آنها را مطالعه کرد و خود را برای پاسخگویی به شبهات و دفع سئوالاتی که ممکن است پرسیده شود آماده کرد.

این مرجع تقلید در بخش پایانی توصیه‌های خود به اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم گفت: همیشه مردم را به یاد امام زمان علیه السلام بیاندازید همان‌طور که استاد بزرگوار ما آیت‌الله بروجردی اعلی الله مقامه به طلبه‌ها همیشه می‌فرمود در منبرها، هیچ‌گاه ذکر و یاد امام زمان علیه السلام را فراموش نکنید و بگذارید مردم با نام  آن حضرت انس بگیرند. حقیر هم امیدوارم فعالیت‌های حوزه در این زمینه بیش از پیش شود و از خداوند متعال می‌خواهم به همه توفیق خدمت در این زمینه را بدهد تا آن‌طور که مرضیّ امام زمان علیه السلام است انجام وظیفه کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس