کد خبر 514379
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

در سند زیر كه جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریكا است نشان می دهد كه آمریكایی‌ها باشناختی كه از دولت موقت داشتند درصدد نزدیكی و نفوذ به آنها بودند

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ «جوانهای عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید... دانشجویانی كه آنجا را گرفتند و فهمیدند كه لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال كردند... این‌ها نشان می‌دهد كه امریكایی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ آمریكا این است.» این بخشی از توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریكا (لانه جاسوسی) است. بر همین اساس مركز اسناد انقلاب اسلامی از این پس به صورت روزانه، اقدام به انتشار اسناد استحصال شده از سفارت آمریكا می‌كند.


در سند زیر كه جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریكا است نشان می دهد كه آمریكایی‌ها باشناختی كه از دولت موقت داشتند درصدد نزدیكی و نفوذ به آنها بودند كه جزییات كامل مطلب در سند زیر مشاهده می گردد:

سند خیلی محرمانه

از : سفارت تهران

به : واشنگتن

 

در مورد اطلاعات در مورد عراق من راهنمایی وزارت را در این مورد خواستارم. از نقطه نظر منافع ما، در اینجا جواب مثبت می تواند عواقب سودمندی داشته باشد. سهیم كردن دولت موقت در ارزیابی های ما از دولت عراق می تواند معرف این باشد كه آمریكا توجه زیادی به ثبات درمنطقه خلیج فارس دارد.

فرض كنیم كه آنچه را ما به دولت موقت می دهیم معرف این باشد كه دولت عراق قصد جنگ ندارد. این  ممكن است از بعضی نظرات به ما كمك كند. "در مورد روابط دوجانبه ما با دولت موقت، پذیرش این موضوع می‌تواند در جلب اطمینان دولت موقت و تمایل ما برای همكاریهای سودمند متقابل مفید واقع  شود."

ما فكر می كنیم كه در ملاقاتهای اولیه تا جائی كه ممكن است باید به دولت موقت تأكید كنیم كه خطرات داخلی ایران كاملاً از پشتیبانی كشورهای خارجی برخوردار است و "طوری وانمود كنیم كه ما را از  آشوبهای داخلی دولتی و كشوری ایران مبرا سازد"؛ البته این كارِ مشكلی خواهد بود؛ ولی "باید با یك  تلاش مداوم پیگیری شود. احتمالاً شروع كار مشكل خواهد بود ٬ ولی " مثال: روش دولت موقت نسبت به عراق، پشتیبانی  ایران از شورشیان افغانستان، روش روسیه در روابط مستقیم با دولت موقت، حزب توده...

كاردار امیدوار است كه به وسیله انتظام كاری كند كه روزنامه ها حملاتشان را نسبت به آمریكا كاهش  دهند.

در این موقع حساس هیچ دولتی قادر نیست كه حكومت ایران را سرنگون كند.

ما با دولتی كه بی تجربه است و هدفهایش نامعلوم است سركار داریم و "مهمتر اینكه   عقاید وابستگی به آمریكا بین دولت موقت و خمینی  خیلی متفاوت است."

هردولتی كه درایران بر سر كارآید ٬ چه طرفدارشوروی باشد و چه طرفدارسرمایه داری ٬ مایل خواهد بود كه دسترسی به تكنولوژی آمریكا و مقداری كمكهای نظامی و مواد غذائی داشته باشد ٬ كه بدون  احترام به آمریكا این موارد جزئی در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت. بنابراین باید "دولت موقت ٬ خمینی  را در جریان اینكه سیاست ایران برای ما غیرقابل قبول است قرار دهد."

سفارت تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    باید از گذشته عبرت گرفت، نه فقط اینکه در گذشته و دورانهای قدیم ماند. ممکنه همین بلاها دوباره سرمون بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس