کد خبر 510610
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

هفته چهارم آذر ۹۴ پرفروش شدن کتاب‌هایی را شاهد بودیم که در هفته‌های قبل نیز پرفروش بودند و این مسئله نشانه استقبال مخاطبان از آن کتاب‌ها است.

به گزارش مشرق، انتشارات امیرکبیر یکی از ناشران دیرپای نشر کشور است که در سال‌های اخیر مناقشاتی را از سر گذراند و حرف و حدیث‌هایی از سوی برخی جریان‌های تمامیت‌خواه پیرامون این نشر مطرح شد.

اما با تمام این اختلاف‌ها شاهدیم که چندی است با تجدید چاپ کارهای موفق این نشر در سال‌های دور، دوباره رونقی به کار نشر امیرکبیر افتاده و مخاطبان دوباره با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. کاری که تا پیش از پایان یافتن جنجال‌ها از سوی ناشر انجام نمی‌شد و فعالیت نیمه تعطیل‌گونه این ناشر، تنها شبحی از انتشارات امیرکبیر در اذهان باقی گذاشته بود. حال با تجدید چاپ‌های کارهایی چون «صد سال تنهایی»، «شازده کوچولو»، «عقاید یک دلقک» و ... حیات دوباره‌ای به این انتشارات بازگشته و خاطرات روزهای خوش کتابخوانی در روزهای دور به واسطه انتشارات امیرکبیر زنده شده است.

هفته چهارم آذر 94 شاهد تغییری آنچنانی در میان پرفروش‌های اول تا سوم نبودیم با این تفاوت که جایگاه اول و دوم تغییر کرده و صدرنشین هفته‌های قبل جای خود را به کتاب دوم داده است.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول دختر شینا
پرفروش دوم نامیرا
پرفروش سوم حاج قاسم

یکی از کتاب‌هایی که این روزها مورد توجه اهالی کتاب قرار گرفته کتاب «ده روز با داعش» است. در این کتاب یک روزنامه‌نگاری آلمانی مشاهدات خود از همراهی 10 روزه با داعش را ثبت کرده است. همین مسئله موجب اقبال مخاطبان به این کتاب شده است.

«ترنجستان سروش» یکی از کتاب‌فروشی‌هایی است که در جدول پرفروش‌های کتاب به صورت هفتگی آمار ارائه می‌کند. در این هفته «دختر شینا»/ بهناز ضرابی‌زاده/ سوره مهر، «حاج قاسم»/ علی اکبری مزدآبادی/ یا زهرا(س)، «نامیرا»/ صادق کرمیار/ کتاب نیستان، «سلام بر ابراهیم»/ گروه ابراهیم هادی و «موش‌ها و آدم‌ها»/ جان استاین بک-سروش حبیبی/ ماهی، 5 عنوان کتابی هستند که در این فروشگاه پرفروش شده‌‌اند. این فروشگاه یک پاتوق مناسب فرهنگی برای کتابخوان‌ها است که در خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین واقع شده است.

در میان نویسنده‌ها نیز مانند هفته‌های قبل تغییری ایجاد نشده و تنها همان اتفاق که در جایگاه اول و دوم کتاب‌های پرفروش افتاده را در این جدول نیز شاهد هستیم.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول بهناز ضرابی‌زاده
نویسنده دوم صادق کرمیار
نویسنده سوم علی اکبری مزدآبادی

حجت‌الاسلام پناهیان از جمله شخصیت‌هایی است که مورد توجه قشر جوان بوده آثار اعم از مکتوب و صوتی او با استقبال مواجه می‌شود. به تازگی کتابی با عنوان «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» برگرفته از سلسله مباحث ارائه شده در حرم مطهر رضوی پیرامون مسئله نماز، از سوی انتشارات بیان معنوی راهی بازار کتاب شده است. این کتاب در مدت کوتاهی توانسته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کند.

یکی از کتاب‌هایی که در این هفته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کرد کتاب «مکیال المکارم» (با نام کامل مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم) به قلم آیت‌الله سید محمدتقی موسوی اصفهانی معروف به فقیه احمد آبادی است.

مولف، این کتاب را بر اساس توصیه حضرت ولی‌عصر(عج) نگاشته و تا کنون بارها چاپ شده است. این کتاب بیش از 100 سال است که نوشته شده و در آن به وجوب شناخت امام عصر(عج) و ... اشاره شده است.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول کتاب نیستان
ناشر دوم سوره مهر
ناشر سوم دفتر نشر معارف



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس