کد خبر 50975
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ در برخی از این موارد شما عکس هایی از دوستان و همکاران خود می بینید که برایتان باور کردنی نیست!

به گزارش وبلاگستان مشرق، فيس بوک (Facebook) يک سايت به اصطلاح و در لغت اجتماعي است که در چهارم فوريه سال ۲۰۰۴ راه اندازي شد؛ این سایت پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز فعالیت خود توانست مخاطبان زیادی را در کشورهای مختلف جهان از جمله "ایران" جذب کند.

سیاست گذاران و موسسان این سایت اهداف گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را از تاسیس آن دنبال می کردند که نمونه ای از اهداف سیاسی آن را در حوادث پس از انتخابات در ایران مشاهده کردیم.

اما هدف از نگارش این گزارش بررسی اهداف سیاسی و اقتصادی فیس بوک در ایران نیست، بلکه قصد داریم تا تنها به گوشه ای از تاثیرات منفی "اجتماعی" و "فرهنگی" در این سایت که به بحث ایجاد "آلبوم تصاویر" و انتخاب یک "عکس" برای نمایه خود است بپردازیم.

اما فعالیت این سایت در کشور ما غیر قانونی است و از همین روی برای مخاطبان اینترنتی قابل دسترسی نبوده و به اصطلاح "فیلتر" است؛ اما نباید این حقیقت را نادیده گرفت که این سایت نسبتا مخاطبان زیادی در ایران پیدا کرده است.

"نام نویسی" نوشته ای است که با بزرگترین فونت پس از ورود به این سایت با آن مواجه می شوید و در ادامه آن می خوانید "نام نویسی رایگان است و همیشه خواهد ماند" که با کمی صرف وقت می توان به راحتی در این سایت عضو شد و به کاربران فیس بوک پیوست.

بر اساس این گزارش، هر روز بر مخاطبان این سایت در کشورمان افزوده می شود و به نظر می رسد که به جای فیلتر و نادیده گرفتن اثرات مخرب آن بهتر است فکری اساسی برای این پدیده جدید کرد؛ چرا که با توجه با عدم هم خوانی آن با عقاید، سنت و عرف مردم ایران، صدمات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترده ای را در آینده در بر خواهد داشت.

البته در ماه های اخیر جوانان دلسوز، معتقد و ارزشی به ناچار خود را در عرصه جدیدی از جنگ نرم دیده و با عضویت در این سایت به فعالیت های انقلابی در راستای حمایت از انقلاب و اسلام می پردازند و اصطلاحا مجبور به بازی در زمین حریف شده اند؛ چه آنکه قطعا آنها نیز از اثرات مخرب فرهنگی و اجتماعی این سایت مصون نخواهند بود زیرا که ماهیت این سایت حداقل با ارزش های ایرانی-اسلامی مردم جامعه ما همخوانی ندارد که هدف از این نگارش همانگونه که در آغاز کلام به آن اشاره شد پرداختن به این موضوع نیست.

اما پس از عضویت در این سایت می توان از امکانات متعدد اینترنتی آن استفاده کرد؛ برای نمونه در این سایت می توانید با کسانی که دوست هستید گفتگو (چت) کنید یا نظرات خود را به اشتراک گذاشته و درباره آن بحث کنید؛ یا به دوست یابی بپردازید و حتی با دوستان دوست خود نیز آشنا شوید تا به یک باره اجتماع کوچک چند نفره شما و دوستانتان به یک اجتماع بزرگ چند صد نفره یا هزار نفره تبدیل شود!

اما یکی دیگر از امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد و آسیب شناسی همین موضوع، بحث اصلی این گزارش است، "انتخاب عکس" و " ایجاد یک آلبوم عکس" برای نمایه خود می باشد که متاسفانه روند تاسف باری را مخاطبان ایرانی در این بخش پیش گرفته اند و به نوعی در پازل از پیش تعیین شده غرب برای ترویج بی عفتی، بی بند و باری، بی غیرتی و بی حرمتی بازی می کنند. " اقدامی بسیار تاسف بار و البته نگران کننده"

حتما می دانید که پس از عضویت در این سایت، تمام مخاطبان و کاربران فعال در آن می توانند به راحتی به نمایه شما دسترسی پیدا کنند و این اجازه را سایت و البته "خود شما" به دیگر کاربران داده اید که به راحتی شما را شناسایی کرده و در صورت لزوم به شما درخواست دوستی بدهند؛ اما نکته ای که واضح و مبرهن می باشد این است که پس از ورود به نمایه شخص دیگری اعم از دختر و پسر یا مرد و زن، شما عکس اصلی نمایه وی را مشاهده می کنید و تنها در بخش "عکس ها" یا همان "آلبوم عکس ها" کاربر می تواند دیگر تصاویر مربوط به خود را از دید شما پنهان کرده و آنها را تنها برای دوستان یا برخی از آنها به نمایش بگذارد.

اما بسیاری از کاربران ایرانی، (مخصوصا خانم ها) فیس بوک در بخش انتخاب "عکس نمایه خود" عکسی بد پوشش و بی حجاب را انتخاب می کنند که این موضوع نگران کننده است؛ کافی است شما نام یکی از همکاران، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، هم محله ای ها و ... را که احساس می کنید در این سایت عضو است را پس از عضویت در این سایت جستجو کنید، که در اغلب موارد در صورت عضویت این افراد، با عکس های "عجیبی" مواجه می شوید که باعث تاسف و ناراحتی شما می شود!

سوال اینجاست که چرا باید برخی از مردم کشورمان در مواجهه با این پدیده به این شکل منفعلانه برخورد کرده و به راحتی استحاله شوند؟ البته تمام کسانی که عکس های بد پوشش را در این سایت قرار می دهند جاهل مقصر نیستند و در حقیقت این موضوع را به عنوان یک عرف قبول کرده و باورشان شده که تنها در یک "اتاق خصوصی" که دوستان هم جنسشان آنها را می بینند مشغول زندگی روزمره خود هستند؛ و نا گفته نماند کسانی هم هستند که با اغراض فرهنگی و اجتماعی اقدام به این کار می کنند.

اما تمام ماجرا به "عکس نمایه" ختم نمی شود! در قسمت "آلبوم عکس ها" نیز بسیاری از کاربران فیس بوک با قرار دادن عکس های خصوصی و خانوادگی خود در انظار عمومی به حریم شکنی می پردازند؛ طوری که به نظر می رسد برایشان "عرفی موجه" شده است؛ در برخی از این موارد شما عکس های خانوادگی دوستان و همکاران خود را با پوششی متفاوت و البته نامناسب می بینید که برایتان باور کردنی نیست!

برای نمونه شما در پایان این گزارش عکس هایی را از نمایه برخی مخاطبان فیس بوک که خود آنها در اختیار عموم جامعه قرار داده اند و یا عکس هایی را که در قسمت "آلبوم عکس های" برخی کاربران این سایت و بدون دوست شدن با آنها می توان مشاهده کرد را می بینید، که با آنکه قطعا خود این افراد با کمال میل و رضایت آنها را در اختیار عموم قرار داده اند اما چهره آنها را به خاطر رعایت اخلاق شطرنجی کرده ایم.

به نظر می رسد غرب برای ترویج بدحجابی، بی عفتی، بی حرمتی و البته فحشا راه جدیدی را در پیش گرفته است که نیازمند هوشمندی مردم و البته مسئولان در مواجهه با آن است؛ که در صورت ادامه این روند نه "حریمی" می ماند و نه "حرمتی"


 
 
 
 
 
 

این عکس ها تنها با چند دقیقه جستجو از میان هزاران عکسی که آزادانه در اختیار تمام کاربران "فیس بوک" قرار داده شده جمع آوری شده است؛ قضاوت با شما
 
 
عصر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 270
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 74
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    2 1
    باعث تاسف اسن.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    2 1
    كثافت خونه اس. خدا بر عذابشان بيافزايد انشاءالله...
  • حسن ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    آقاي عزيز اين مطلب شما كه بيشتر بازي در پازل دشمنه. دشمن همينو ميخواد كه ما در شبكه هاي اجتماعي كه الان تاثير مستقيم در روند انقلابهاي منطقه داره حضور نداشته باشيم تا كسي نباشه به حرفها و مطالبشون اعتراضي كنه. نكنه حرف وزير اطلاعات رو فراموش كرديد كه كمتر از يك ماه پيش گفت من از جوانان ميخواهم با حضور در فيسبوك با صفحه فارسي اسرائيل مقابله كنند.. خواهشا مطالبي كه خلاف امنيت ملي است در سايت قرار ندهيد. ياعلي
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    و این سوال که جرا نسلی که نطفه شان در انقلاب بسته شده باید اینچنین باشند؟ از ماست که بر ماست
  • محمد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    قابل توجه اونایی که فکر میکنن تو فیسبوک میتونن کار فرهنگی کنن. در حالیکه فقط دارن آمار کاربران این سایت رو افزایش میدن
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    مگه فیس بوک فیلتر نشده ؟
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 1
    آقا فیس بوک چیه ؟ ما که نمی تونیم وارد سایت فیس بوک بشیم ! اگر میشه بیشتر توضیح بدین که چطور میشه وارد سایت فیس بوک شد؟!
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    این واقعیت مردم و جوناست!! با سخت گیری چی گیرمون میاد!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    اولین قضاوتی که بنده میکنم اعتراض به کار زشت شما نسبت به اشاعه و اطلاع رسانی این حرکت ناشایست است عکسها نشر منکر است و مشوق جوانان برای دست یابی به این سایت مستهجن.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    وقتی سایت فیلتره چرا خوددتون نگاه می کنید خجالت نمیکشید اینقدر بدبختین که دارید عکسای مردمو .... برید به خوبیهای سایت هم فکرکنید
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    اين كار شما جز ترويج همين موارد مطروحه چيز ديگري نيست. غير انصافي است كه براي افزايش بازديدكنندگان سايت به اين مسائل دامن زده و خوانندگان را به تامل درباره اين گونه مسائل واداريد. بهتر آن بود كه در همان فيس بوك به اطلاع رساني در اين مورد مي پرداختيد. اين موضوع به خوانندگاني كه به فيس بوك نمي روند هيچ ربطي ندارد و باعث برانگيخته شده حس كنجكاوي آنها خواهد شد.
  • سید مصطفی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    چه عجب ما اینجا یه مظلب بدرد بخور دیدیم!!! بزرگترین هدف فیس بوک همینه، عادی کردن بی حجابی...
  • مجتبی از تنکابن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 2
    هشدار سالها قبل امام خامنه ای را مبنی بر شبیخون فرهنگی دشمن؛ باید جدّی گرفت. اللّهم عجّل لولیّک الفرج.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    برادر عزیز با این عکسهای گزارشت داری برای فیس بوک نیرو جمع می کنی؟ مگه مجبوری این عکسها رو بگذاری؟
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    کیفیتشو بهتر کنین! :)
  • داریوش ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    مقاله خوبی بود. اما دوست عزیز نویسنده , ای کاش میتوانستید راه حلی را هم در ادامه پیشنهاد بدهید. امید است با تزریق فرهنگ واقعی اسلامی به بنیان خانواده ها بتوان این مشکل را حل کرد.
  • مونا ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    تازه در یک سایت ادبی که در داخل کشور فعالیت می کند همه خانم های شاعر عکس بی حجابی دارند. این روزا بی حجابی داره عرف میشه و کسی هم کاری نداره. تازه این افراد در محیط کار محترم هم شمرده می شوند
  • چوپان ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام آقا خداییش این دیگه خیلی دری وریه که این چیزا رو بندازیم گردن بقیه کشورا!!! اینکه بگیم فیس بوک فضاییه برای بی بند و باری مثلاین میمونه که بگیم چاقو وسیله ایه برای کشتن. فیس بوک هم مثل همه ابزارهای دیگه ی ساخت بشره که بستگی داره دست کی باشه، در همون راستا ازش استفاده میشه. حالا امریکای استعمارگر بی ناموس، اومده یه فضایی راه انداخته برای ایرانیها که " خودشون" باشن. شما اگه خیلی رگ غیرتتون به جوش اومده سر مسئولین مملکت داد بزنین که این چه تربیت نسله!!!!!!!!!!! مردم تو فیس بوک همینی رو نشون میدن که هستن خیلی ناراحتین از وضعیت مردمتون باید یه فکری به حال اونا بکینین نه اینکه اینه رو بشکونیم تا نبینیم چی هستیم
  • سرباز گمنام ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    واویلا.واقعا" این طوری هستش.............
  • سرباز گمنام ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    خبری رو شنیدم که جریان انحرافی در صدد این هست که در فیس بوک تبلیغات انتخاباتی میکنه
  • 112 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    سلام الان كه فيس بوك فيلتره فك نميكنين اين اطلاع رساني شما يك مقدار دير بود ؟
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 1
    با نظر شما موافقم
  • l ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    ي مشت احمق اين سايت رو اداره ميكنيد مثلا ميخواهيد از ترويج موردي جلوگيري كنيد خودتون دامن ميزنيد بهش
  • مهدی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    سایت تبیان این مشکل رو حل کرده با افتتاح شبکه اجتماعی پاک
  • محسن ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    انهاییکه با هرزگی موافقند و همانند حیواناتی مثل خوک که نماد بی غیرتی هستند واز مسلمانیت بدورند چه انتظاری میتوان داشت . اما یک سوال اگر روز عکس ناموس شما را برروی فیس بوک و... بگذارند چه واکنشی نشان میدهی ،کمی فکر کن جامعه از امثالی مثل تفکر شما رنج میبرد وای بحال آخرت وقیامت من وتو. عاقبت بخیر باشیم.
  • من ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    چه جوری میشه این عکسها رو نگاه کرد ؟؟فیلتر شکن دارین؟یه کم میدین به مااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    به نظر من این مطالب بیشتر جنبه ی تبلیغات فیس بوک بود.چون یه عده ای که از این کثافت کاریها کمتر خبر داشتند حریص تر شدند تا وارد این سایت بشوند. البته این یه روش تبلیغاتی در ظاهر منفی است که نتایج خوبی برای دشمنان خواهد داشت.
  • بیتا ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    "باورشان شده که تنها در یک اتاق خصوصی که "دوستان هم جنسشان" آنها را می بینند مشغول زندگی روزمره خود هستند" چرا خودمونو گول میزنیم؟! همه میدونن که بعضیا به حجاب اعتقاد ندارن و ممکنه خیلی مردهای دوست و آشنا و حتی غریبه رو هم به راحتی تو لیست دوستاشون داشته باشن و عکساشون هم همه بی حجاب باشه. یه وفت راجع به دلار 1300 تومنی مقاله ننویسیا!
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    کسی که اینکارو میکنه واسه اینه که فرهنگش بالاست آقا جون َمایید که فرهنگ ندارید
  • فیس بوک ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    دیگه از این عکس ها ندارید؟ اگه میشه کیفیتشم بهتر کنید
  • محمد ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    متاسفانه سطحی نگری و هوچی بازی تو این مملکت جای همه چیزو گرفته نیمی از مردم ما اینطور زندگی میکنن با فحش و فضیحت که نمیشه جامعه اداره کرد مطمئن باشید خیلی های دیگه هم اگه زور بالا سرشون نباشه این کار رو انجام میدن. به نظر من ایرادی نداره
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    برید گم شید همتون
  • آژاد ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    شاید به این دلیل باشه که گشت ارشاد در فیس بوک حضور نداره ، لطف کنید چند تا نیرو برای گیر دادن توی فیس بوک تعبیه کنید . پیشاپیش از زحمات شما عزیزان سپاسگزاریم.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    دیدنش واسه شما آزاده؟ در خیلی از خونه ها بازه باید رفت ودید زد!!؟
  • aaaaaa ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظر من طرف باید جنبه داشته باشه
  • mahsa ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    che jalebe mersi ke goftid man ozv nabodam hat man ozv misham vaghean mersiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    عزیز من ، خجالت بکش همون فیس بوک که شما میفرمائید اینجوریه ، با زدن یک تیک ساده ، میشه نزاری کسی عکساتو ببینه . انتخابش با خود شخصه . کافر همه را به کیش خود پندارد
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    damet garm.
  • حمید ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    حریم خصوصی هر فرد به خودش مربوطه و خودش این حق را داره که آشکارش کنه یا نکنه. به نظر من به کسی مربوط نیست که چه کسی چه عکسی از خودش گذاشته. عکس خودشه!
  • Anonymous ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظر من برای اینکه عمق فاجعه بیشتر معلوم بشه عکس ها رو با کیفیت اصلی بذارید. ترجیحا بصورت پک هم باشه بشه یکجا دانلود کرد
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظر من برای اینکه عمق فاجعه بیشتر معلوم بشه عکس ها رو با کیفیت اصلی بذارید. ترجیحا بصورت پک هم باشه بشه یکجا دانلود کرد
  • مینا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام یه موقعی همین شما می ریختین دستگاههای پخش ویدئو رو جمع میکردین....تا حالا که گیر دادین به فیس بوک.تو رو خدا از این افکار بسته ی قرون وستایی رها شین. همین فیسبوک مستهجن،بهترین دوست دوران ابتداییمو که گمش کرده بودم برام پیدا کرد. استفاده ی خوب یا بد ،دست خود آدمه...
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    کمترین درکی نسبت به شبکه های اجتماعی و اینترنت ندارید ...
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    به شما فاشیست ها هیچ ربطی نداره
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    عزیزم اون یه مشت احمق با همین سایت شدن میلیاردر. درست نیست به دانشجوهای بسیار باهوشی که این سایتو اداره می‌کنن و شما اصلن نمی‌شناسینشون بگی احمق. خودتو اصلاح کن با تشکر
  • امین ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    معلومه که خدت هم این کاره هستی! یه فیس بوک باز میتونه این همه عکس جمع کنه! به کوری چشم بعضی ها فیس بوک میریم! عکس میزاریم! به ریش بعضی ها هم می خندیم! تا کور شود هر آن کس که نتواند دید
  • فضول سنج ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    لولا شما بیخود کردین فایلهای شخصی دیگران رو نگاه میکنید که بعدش نظر بدین دوما شما رو تو قبر خودت میزارن نه کسه دیگه
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    اگه فیلتر کردین پس از کجا می بینید.
  • hra ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    تمامی تنظیمات و نحوه دسترسی به اطلاعات شخصی به انتخاب خود اشخاص قابل تنظیم است. پس لطفآ تو زندگی خصوصی دیگران دخالت نکنید
  • یک انسان دلسوز ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    متاسفانه دیده میشه که بسیاری افرادی که مشاغل رسمی دارند، یا حتی برخی دانشجویان هم در این سایت آزادانه عکس های بدون حجابشون رو آپلود می کنند، بدون اینکه احساس خطر کنن!! حتی برخی برخی افراد که در دانشگاه های ایران هم تحصیل می کنند، صراحتا به مقدسات توهین می کنند و جالب اینکه خودشان در صفحه پروفایلشون مشخصات کامل، دانشگاه و ... را هم مشخص کرده اند!! به نظر من این بیشتر به بی غیرتی ما و مسئولینمون بر می گرده که نه این سایت رو کنترل می کنند و نه با این افراد برخوردی می کنند، در حالی که این افراد با ارائه کامل مشخصاتشون عملا نظام رو به مسخره گرفتن !! وقتی هیلاری کلینتون میگه ما برای ارایه ویزای امریکا فیس بوک افراد رو چک می کنیم، چرا مسئولین ما باید از فیس بوک کارمندا و دانشجوها بی خبر باشن !!؟ با سرپوش گذاشتن بر حقیقت کاری درست نمیشه ! باید عمل کرد ... در پاسخ به کسانی هم که گفته بودند "این واقعیت جامعه ایرانیه" باید گفت این فقط واقعیت افراد بی غیرتیه که در فیس بوک عقده هاشون رو باز می کنن. وگرنه خیلی ها اصلا عضو این سایت نیستن و خیلی ها هم که عضو هستن، این رفتارهای زننده رو از خوشدون نشون نمیدن و به فرهنگشون پایبندند.
  • عمه ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    آقا اینجا رو فیلـتر کردند شما نرین توش رفتی توش عکس دخترای مردم رو دید زدی؟ 2 تا کار خلاف نظام انجام دادی! خودتون به قوانین خودتون احترام بزارید حداقل
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    بازم خوب حرف زیادی زدین
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    hame azadan dar entekhabeshoon ...shoma doost nadary sar nazan , negah nakon ,,,ey dad baba akhe be shoma che
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    آخه به شما چه آدمای فوضول؟؟؟؟؟تا چشم امثال شما تنگ نظران کور شه!!!!!!
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    ناراحتین میتونین نیاین توش.هر کس مسئوله کاره خودشه تو فیسبوک
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    لازم به ذکر هست اینهایی که اینجا دم از دین و عفت و حیا میزنن بهتر برن سایت ایران زندگی, کلوب و ... که دارای مجوز از آقایون هست رو ببینن که چه عفت و حیایی ردو بدل میشه. اگه فیس بوک ماله خود ایران بود میشد یه افتخار ملی ولی چون داخلش آزادی وجود داره 4 تا سیاستمدار ... میگن(جایگاه عفت و حیا در فیس بوک) . فقط میتونم بگم متاسفم براتون ... .
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    عزیز من ؛ برادر من ؛ شما ظاهرا همه چیز را متاسفانه از دیدگاه خودتان و با فکر و ذهن مشکل دارتان می سنجید ؛ لطفا خودتان را و فکرتان و دیدگاهتان را اصلاح کنید !
  • حامد ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    1 0
    بابا خجالت بکشید. تو این مملکت که آرادی نداریم، یه جا هم ملت آزادن هیچ گشت ارشاد و کوفت و زهر ماری نیست بهشون گیر بده ( با وجود فیلتر بودن) اونم چشم ندارید ببینید؟ شعور احترام گذاشتن به نظرات دیگران رو ندارید!
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    به شما ربطی نداره!!!
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    حرفاتون خنده داره! فیس بوک چندین میلیون کاربرد داره و فقط چند ده هزار کاربرش کاربر داخل ایران هستند، یعنی می خواید بگید این چندین میلیون نفر سر کار هستن و فیس بوک رو فقط ضد جمهوری اسلامی ساختن؟ شرمنده اگه از شما نظر نخواستن که واسه تصاویر روسری و پوشش بذارن
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    اینکه خیلی خوبه، در ضمن نمایه پروفایل رو هم میشه شخصی سازی کنی، جاییه که آدما جوریکه هست خودشونو نشون میدن، یعنی اگه دیدی بی حجابن یعنی از حجاب خوششون نمیاد و این انتخاب یه فرد عاقله که صلاح خودشو بهتر از من و شما میدونه برید یه سوژه بهتر گیر بیارید، من چیز بدی تو این سایت ندیدم
  • nashenas ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    shoma ke dam az gheyrat mizani chera axe namoose mardom ro bi ejazashoon inja gozashti !!!!?????
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    اینکه خیلی خوبه، در ضمن نمایه پروفایل رو هم میشه شخصی سازی کنی، جاییه که آدما جوریکه هست خودشونو نشون میدن، یعنی اگه دیدی بی حجابن یعنی از حجاب اجباری خوششون نمیاد و این انتخاب یه فرد عاقله که صلاح خودشو بهتر از من و شما میدونه برید یه سوژه بهتر گیر بیارید، من چیز بدی تو این سایت ندیدم
  • بچه همین خاکم ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    من برای کسایی که فریاده اسلام میزنن یه نصیحت دارم اسلام باید تو قلبه ادما باشه اگه با فشار تونستین بچهاتونو درس خونتر کنید یا تونستین رانندگی درستو به ارانیها یاد بدین یا تونستین با تهدید نماز خونشون کنید میتونید به زور face book رو ازشون بگیرید. شما هم بهتره مومن به خدا باشید خداست که در مورده رفتاره ادما قضاوت میکنه نه شما بنده های خدا.
  • بچه همین خاکم ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    فقط یه سوال دارم این چه امنیتی هست که با یه خبر به خطر می افته؟
  • احمد ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    برای شما مردم متاستفم که اینجوری نظر دادید بعضی هاتون هم اونقدر اطلاعات ندارید که نمیدونید میشه تنها با یک vpn این سایت رو نگاه کرد خاک بر سر بعضی هاتون که با عکس چند تن از بی حیا های این کشور و ضدانقلاب های این کشور انقدر شهوت برتون میداره بدبخت ها
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    اگه اماره سایت بره بالا قسمت بدش کجاست دوست عزیز؟
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    با سلام و احترام خدمت همه عزیزان چه بخواهیم و چه نخواهیم وارد عرصه ای شده ایم که عدم درک این عرصه جفایی است بس عطیم. شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر و غیره را باید بپذیریم هم چنان که خیلی از پدیده های دیگر را نیز پذیرفته ایم. من در فیس بوک عضو هستم. دوستان زیادی هم در این شبکه پیدا کرده ام. کسانی که قبلا با آنها دوست بوده ام و اکنون به صورت شبکه ای دوستی خود را ادامه می دهم. و خیلی از دوستان هم جدید می باشند که قبلا سابقه ی آشنایی با آنها را ندارم. جالب است بدانید در بین دوستانم حتی روحانی هم هست. به قول سهراب سپهری چشم ها را باید شست طور دیگر باید دید نه اینکه چشم ها را باید بست. قدرت عقل برای ما انسانها برای چنین روزی باید به کار رود. تشخیص خوب وبد آنقدرها هم سخت نیست.
  • yeki ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    دوستان حزب الهی فیسبوک بزرگترین سبکه اجتماعی جهانه و تقریبا در اکثر کشورهای جهان ( به جز کشورهایی نظیر چین و برزیل و ... ) محبوب ترین شبکه اجتماعی هستش ( توی اون کشورای فوق هم ملت میرن فیسبوک ولی فیسبوک توی اونجا محبوب ترین نیست ) اینو گفتم تا بفهمید که این سایت هیچ ربطی به حمله فرهنگی به ایران نداره ... ایرانی ها هم میتونن برن عضو بشن و استفاده کنن امکانات فوق العاده هم داره با سرعت بالا ( فرقش با نمونه وطنی یعنی کلوب ...) ...تنها کاری که برای ایران انجام داده قرار داده پشتیبانی از زبان فارسیه همین ... تصاویری که ملت میزارن کاملا به اختیار خودشونه ..شما می تونید برید عکس محمود رو بزنید یا نصرالله یا هرچی که دوست دارید کسی مجبور به انجام کاری نیست ..... اینو گفتم تا بدونید که این ملتی که عکس میزارن اعتقادی به حجاب ندارن و این موضوع به من و تو هیچ ربطی نداره تو خیابون که باید حرفای مارو گوش بدن تو دانشگاه همینطور رستوران و .... همین مونده بود که بگید تو اینترنت چیکار بکنن
  • مرتضي ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    واسه اونايي كه نمي‌خوان توي اينترنت خلاف كنند تقريبا ٩٠ درصد اينترنت فيلتر شده ﴿كه اكثر آن سايت‌هاي مفيد و غير مخرب هستند. مثل اكثر سايت‌هاي به اشتراك‌گذاري فايل كه اصلا نه عكس دارند و نه مطلب﴾! ولي براي اونايي كه بخوان خلاف كنند، همه چي بازه و راحت مي‌تونند به كارهاشون برسند!
  • dani ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    فقط باید گفت خیلی خرید
  • ناشناس ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    صفحه حامیان ولایت هم داریم تو فیس بوک فیلتر که فعال هم هستند و حسابی جریان کثافت انحرافی رو به لجن کشیدند
  • نقطه ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    هر كس اختيار دارد و ميتواند آزادانه انتخاب كند . پس ايم كار شما همان مثال كاسه داغ تر از آش است
  • کارمند فیس بوک ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    هدف ما این است که جوان ایرانی 24 ساعت روز سرگرم اینترنت ماهواره موبایل ویدوهای خانگی و...باشد.. تا حتی 1 دقیقه هم به خدا مرگ قیامت و اسلام و آینده کشورش ایران و از همه مهمتربه خود و آینده تحصیلی و شغلی خودش در ایران فکر نکند ما می دانیم چه می کنیم........اما شما هیچ نمی دانید...
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    woooooooow
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    عمدتا هر تکنولوژی که در ایران وارد میشه مردم از آنجایی که خیلی زود می خوان به این تکنولوژ ی دست پیدا کنند بدون هیچ اقدامی برای جا انداختن فرهنگ مخصوص آن به سراغ اون میرند که نتیجه اش میشه این تصاویری که دیدید البته این نکته مد نظرمان باشد که اساس تشکیل همچنین شبکه های اجتماعی توسط مستکبران هدفی جز از اینکه شما دیدید نیست . ادرد حساب زمانه از دستمان در میرود آیا وقت آن نرسیده که به خودمان بیاییم؟
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    من نميدونم چرا شما!!!!!!!!!!!!! بعد مسخ شدن ايسنا ما گفتيم شما ديگه راحت تر مينويسين اما... مگه شما داخل ايران زندگي نميكنين ؟بجاي تحليل فيس بوك جامعه رو تحليل كنيد و شايد اين پليتيك شماست !!! برين داخل دانشگاها ، پارك ها ، گروخه هاي كوهنوردي ... اقاي همكار مي دانم چون من هم يك خبرنگارم !!!! موفق باشيد
  • 110 ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    مریض!!!
  • ناشناس ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    فکر نمیکنید با این کارتون بیشتر تبلیغ فیس بوک رو کردید؟ درضمن مثلا عکسهایی که گذاشتید حریم شخصی دیگران رو رعایت کرده؟ واقعا برای شما متأسفم که ادعای مسلمون بودن دارید!
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    به هرحال هر کس برا خودش عقایدی داره. داخل فیس بوک کسایی هستند که با حجاب کامل هستن کسانی هم برعکس. هر فرد بسته به نوع نگرشش حالا + یا - کارش رو انجام میده. فیس بوک هم اون قدرکه شما میگید بد نیست مثلا من به شخصه خیلی از دوستانم رو که چندین سال بی خبر بودم ازشون پیدا کردم
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    فیس بوک خیلی هم خوبه. ملت عقب مونده
  • حسین ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام. والا اینترنت ما که فیس بوک رو باز نمی کنه شما ها که نگاه می کنید می تونید نرید اونجا.
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شماها مریضین. این ملت رو بدبخت کردین تواین 33 سال
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    چوپان جان یه نکته رو فراموش کردی و اونهم اینکه این افرادی که توی فیس بوک اکانت دارند همه ی مردم جامعه ما نیستند
  • رجب ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    این کار شما درست نبود برای اینکه مخاطبان خودرا ازدست ندهید یک عذرخواهی کافی است
  • محمد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    من که صبح تا شب تو فیس بوکم خیلی هم فیس بوک را دوست دارم اصلاً حال می کنم باهاش الان همه دنیا دارن از این شبکه اجتماعی استفاده می کنن اونوقت شما با اون عقاید مسخرتون بگید بده تو همون فکری که هستید بمونید فیلترینگتونم به درد خودتون می خوره من که راحت استفاده می کنم به قول معروف حالشو می برم
  • J U N I P E R ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    فیس‌بوک که فیلتره برادر چجوری خواسته بریم؟!
  • J U N I P E R ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شبکه‌ی اجتماعی پاک تبیان یه شوخی بامزس. اگر می‌خوایم جدی وارد بشیم، با این چیزا به نتیجه نمی‌رسیم
  • سی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بریم ببینیم چیه این فیس بوک
  • ... ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    و اکثرهم لا یعقلون واقعا معیارت همه دنیا است!!!!؟؟؟
  • احمد ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    موافقم
  • احمد ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    خودت اینجوری هستس فکر می کنی همه مثل خودتن نه عزیزم اینطوری هم نیست هنوز ارزشی ها هستن و خواهند بود به امید خداوند متعال.
  • احمد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    درت
  • sam ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بهتر به جاي سرك كشيدن تو كار مردم بريد بچسبيد به آخرتتون چون پغمبرتون گفته تفحص در امور مسلمين حرام است و اين حركت شما هم دقيقا تفحص تو مسائل شخصي مردم هست بعدم چه كسي گفته كه معيار مردم شما ها بايد تعيين كنيد شما هر جا هستيد فضاشو مي خوايد مثل افكار خودتون كنيد تغيير بديد كاش فقط متونستيد يكم مثل اون افرادي كه ادعا ميكنيد داريد راهشونو ميريد عمل كنيد افسوس براي ايران و اسلام كه شما انسان ها فكر مي كنيد نمادش هستيد
  • sam ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بهتر به جاي سرك كشيدن تو كار مردم بريد بچسبيد به آخرتتون چون پغمبرتون گفته تفحص در امور مسلمين حرام است و اين حركت شما هم دقيقا تفحص تو مسائل شخصي مردم هست بعدم چه كسي گفته كه معيار مردم شما ها بايد تعيين كنيد شما هر جا هستيد فضاشو مي خوايد مثل افكار تار عنكبوت بسته خودتون كنيد تغيير بديد كاش فقط متونستيد يكم مثل اون افرادي كه ادعا ميكنيد داريد راهشونو ميريد عمل كنيد افسوس براي ايران و اسلام كه شما انسان هاي مسخ شده فكر مي كنيد نمادش هستيد
  • محمد ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    دوست عزیز دولت امریکا بارها اعلام کرده که از این رسانه برای سازماندهی مخالفان نظام اسلامی ایران استفاده میکنه
  • 1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    اینو باید پدر مادرا به بچه ها یاد بدن گه یا انسان مسلمان نمیشه یا اگه شد حق مسلمانیو باید عدا کنه.به طوری که فرقش با یهودی و مسیحی معین بشه.
  • گوگولی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    به عقاید مردم احترام بگذارید هرکس هرطور دوست دارد رفتار میکند و تاجایی که به دیگران آسیب نرساند نباید جلوشو گرفت . فیس بوک مکانی است آزاد. اعلام آزادانه عقاید وانتخاب پوشش به خود شخص مربوط می شود به هیچ کس دیگر ربط ندارد
  • سعید ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شکسته شدن حریم ها تو فیس بوک ! نکته اینجاست و تمام !
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    چرا به خوبي هاي اين سايت رو نميبينيد بعد هم هر كسي تو ور خودش مي خوابه به شما هيچ ربطي نداره كي چطوري زندگي مي كنه شما بريد به آخرت بچسبيد ما به دنيا
  • بچه همین خاکم ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    ببخشیدا ولی دولت امریکا که خنگ نیست ابزاری رو که میخواد باخاش حکومت رو بر اندازی کنه افشا کنه. face book یک سایت اجتماعی هستش و کاملآ شخصی هر کسی میتونه اطلاعاتش رو به نمایش بذاره یا نذاره و اگر کسی اطلا عاتش رو گذاشته که از نظر دینی مشکل داره مشکلش رو باید با خدا حل کنه نه با بنده خدا مگر اینکه دولت اسلامی ایران مقاصد سیاسی داشته باشه نه فرهنگی و اسلامی
  • محمد طالبی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    آی چه حالی میده فیسبوک.. خودتونم بکشید نمیتونید جلوی جوونا رو بگیرید
  • ویدا ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    من عضو فیس بوک هستم ولی هیچ عکسی از خودم در اونجا ندارم و اگر عکسی هم بگذارم قطعا بی حجاب نخواهد بود. اما میخواهم بگویم که بیشتر از این مردم را تحمیق نکنید. به حقوق انسانها احترام بگذارید. اسلام را پتکی نکنید که مدام بالای سر انسانها باید باشد. به مردم کمک کنید تا شعورشان انقدر بالا برود که راه خوب را خودشان تشخیص دهند و برای انها تعیین تکلیف نکنید. این قبیل کارها در عصر انفجار اطلاعات جواب نخواهدداد.
  • امیر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شما که خودت تو فیس هستی و همیشه هم چرخ میزنی تو فیس
  • محمد ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    جای تاسف که فقط نظرات موافق رو درج میکنید و از مخالفهای خودی هم ترس دارید
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بابا میلیاردرا...قربون شکلت برم گوگولی...میلیاردر شدن واسه شما هم ارزشه پس؟ ما فک کردیم فقط ما غیر دانشجوهای غیر باهوش بی ریش و ریشه ایم که پول دوس داریم. پس با این کارا و گذاشتن عکس مردم توس سایت فیلتر نشده ارزشیتون پولدار شدین. مرحبا به شما و پول حلالتون...اگرم بیرون از این سایت بوده که قطعاً رانت بوده ریختن به حلقومتون که بشین لشکرشون. به شما چه اصلاً که مردم چطورن؟
  • محمد ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    1. فضای مجازی اینترنت فرصتیه برا اونایی که دچار تناقض با هنجارهای جامعه شون هستند تا عقده های خودشون رو خالی کنن. 2. کی گفته اینجور سایتا منعکی کننده واقعیت جامعه ما هستن. غالب کاربران اونها افراد اشاره شده تو بند 1 حرفام هستن. 3. اگه بهت بگن که یه نفر با یه بیماری خیلی خطرناک و مسری تو اتاق نشسته، حاضر میشی پاتو تو اون اتاق بذاری...
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شما زیاد تأسف نخور برادر شیرت خشک میشه
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    عالی بوود
  • منصور میرزایی ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    انتشار تصاویر فوق عین اشاعه فحشا می باشد
  • حامد ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    به نظرم ميرسه تمام افرادي كه اينجا نظر گذاشتند توي شناسنامه شون،‌ دين شون اسلام باشه. اما نمي فهمم چطور كسي كه مسلمان است و به واجب بودن امر به معروف و نهي از منكر اعتقاد داره مي تونه اينطور بنويسه كه: هركي رو توي قبر خودش ميذارند و هركسي مسئول كار خودشه و شما ميتونيد نبينيد و...؟ يا بگن بودايي آخرين دينه. يا اسم جديدترين دين ابراهيمي يعني اسلام را از شناسنامه شون پا پاك كنند.
  • احمد ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    ببخشید، تو اون جدول 15 عکسه، عکس اون آقاهه که ردیف پایین وسطه، چه مشکلی داره؟؟؟؟!!!
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    شما منجی عالم بشریتی اخه به تو چه عکس خودشه دوست داره میخاد عکس لختیشم بزاره مشکلی داری غلط می کنی میری تو فیس بوک!
  • ariana ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    همگی خسته نباشین...!
  • مجتبی از تنکابن ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    خدا شفات بده!!!
  • چوپان ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام 1. قبول دارم این افراد منعکس کننده کل جامعه نیستن، ولی به هر حال منعکس کننده بخشی از جامعه هستن. بخشی که هم از لحاظ سنی خیلی مهمه، هم به لحاظ تحصیلات برای پاینده مملکت خیلی مهم هستن. 2.حالا من اینجوری باشم یا نباشم چه تاثیری داره رو حرفی که زدم؟ 3. شما کار اماری کردین که میدونین این افراد همه مشکل دارن؟ فضایی که توش الودگی نباشه نیست. حضرت علی توی خطبه ای به افرادی که دنیا رو ذم می کردن شدید زمین رو مدح می کنه نه به خاطر خوبی زمین بلکه به خاطر اینکه فضاییه که مومن میتونه توش رشد کنه. این فضا هم هم همینه نمونه ایه از زمین.
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    1 0
    تو خودتو اینجوری گول بزن تا دیگران حالشو ببرن و وزر و وبالش برای خود تو هم باشه! اما یادت باشه روزی که (به هر دلیل) پشیمون می شی دیگه دست خودت نیست که براحتی بزنی عکساتو دیلیت کنی. موافقی؟
  • اذین ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    کاش اصل عکسا رو میزاشتی که تعمیق بیشتری بشه. پولی هم که از نوشتن این چرندیات به جیب زدی حلالت میشد.
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    بمون تا یه خدایی وجود داشته باشه که به اینها عذاب بده برادر عرزشی
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    ویدیو آمد ........... ممنوع شد ماهواره آمد ........ ممنوع شد سی دی آمد ...... ممنوع شد ماهواره آمد ........ ممنوع شد اینترنت آمد ........ ممنوع شد بعدش نوبت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • H.R.B ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    دوست عزیز اولا با تاسف فروان بعضی ها کوچک بودن و محو بودن خود رو این جوری تخلیه میکنن. دوما برای رد کردن هر چیزی باید یک چیز بهتر معرفی کرد. برای مثال جوانهای ما نباید توی تلویزیون ساز های ایرانی رو ببینن، بعد میگیم چرا میرن دنبال موسیقی بی محتوای غربی. شما رو به خدا درست حرکت کنید.
  • سامان ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    که بگیریم با خیال راحت بکشیمش بالای دار!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    جالبه تو قسمت ارسال این مطلب فیسبوک هم لینک داره
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    فکر کنم با سخت گیری چیزی گیرمون نیاد ولی با ولی با روشن کردن اهداف سایت و عواقب این کارا یه چیزایی در حد آدمهای سالم گیر جامعه امون بیاد
  • مهران ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    وقتی که چیزی درباره هدف فیسبوک نمیدونید چرا جو سازی میکنید؟ حتما550ملیون عضو فیسبوک فاسدن و شما سالم؟ یه نگاه به آخوندای تو فیسبوک بکنین. مثلا رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی!!! مشکل از جای دیگه اس
  • فرزند ایران ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آخه بیجنبه ها ... همین اراجیف و گفتین ملت ایران عقب افتاده شده....هر چیزی رو اگه درست استفاده کنی بسیار مفید وسالمه...این فیسبوک هم یه شبکه اجتماعیه....همه با هم توی دنیای مجازی در ارتباط هستن..هر کسی این عکس ها رو گذاشته خودش دلش خواسته...به شما چه ربطی داره قضاوت کنید...با این محدودیت ها و فیلتر ها بازم فیسبوک هست و بازم ملت میرن توش تا چشم شما در بیاد...عقب افتاده های آشغال امل
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    خانم ها آقایان کلمه "nsa"رو سرچ کنید جواب میگیرید.
  • صادق ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    ما كه هر چه گشتيم صفحه اي از رئيس سازمان تبليغات خراسان رضوي در فيسبوك نديديم!
  • shahab ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    یه عده هستن تو ایران تعدادشونم کم نیست وقت و زندگیشونو گذاشتن برای فضولی کردن و سرک کشیدن تو زندگی مردم ، به شما چه بابا
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    دلسوز جان، دلت به حال خودت بسوزه، اونا هرکاری دوست داشته باشن میکنن، خودشون هم عقل دارن غیرت هم دارن یا ندارن به خودشون مربوطه، فضولی نکن عامو
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    ناشناس دومی جان عصبانی نشه ناشناس اولی هم همینو گفت!‌منظورش از همین سایت، سایت مشرق‌نیوز بود
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای احمد ادبم خیلی خوبه! کامنت شما هم بالاتر خونده شد و فقط میتونم بگم متاسفم!
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    آقا صادق بیشتر بگرد! صفحه های قابل توجهی هم در حمایت از رهبر و دولت و یا برای مخالفان جریانات موسوم به انقلاب هست! شما هم اگه با فیسبوک مخالفی انقد توش گشت نزن!
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    1 1
    شما دنیا و آخرت خودتونو درست کنین به بقیه کار نداشته باشین
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    حالا جالبترینش قسمت آبی و قرمز نظراته اگر در اون دقت کنیم اکثریت قریب به اتفاق با شما موافغق نیستند
  • پدرام میرزایی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    با تمام وجودم می گم خاک تو سرت! نویسنده ی عزیز برو حداقل ببین این فیس بوک چچوری و چرا شکل گرفت و بدان که شاید کمتر از یک میلیون از 500ممیلیون عضو این شبکه ایرانی هستند. واقعا متاسفم برای فرهنگ «ایرانی اسلامی» که حتی وبسایتی مثل فیس بوک پایه و اساس آن را میلزراند. فیس بوک پیشرفت کرده چون باحاله! شما هم به جا اینکه اینقدر دنبال مبارزه باشید یچی باحاال درست کنید که حداقل مخاطب ایرانی رو جلب کنه! حداقل برو فیلم "شبکه اجتماعی (Social network)" رو ببین بعد بیا مطلب بنویس البته من از لینکی در فیسبوک مطلب شما رو دیدم و خوندم!
  • نوید ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    برای بار دوم عرض می کنم نمی خواین بفهمین که یه عده تو این کشور هستن که نمی خوان حجاب داشته باشن ؟ می رید تو فیس بوکشون هم فضولی ؟
  • ناشناس ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    یه روز در محضر عدل الهی/بهت ثابت میشه که روسیاهی
  • بی نام ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    چرا فکر میکنید که راه حل تمام مسائل پاک کردن صورت مسئله هست.اگر این راه مفید بود قاعدتا باید با فیلترینگ حل میشد. چرا هرچی میشه پای فرج امام عج رو وسط میارید یا پای امریکا.دوستان عزیز ما در عصر ITزندگی میکنیم و این ارتباطات اجتناب ناپذیر است.با اون دوست عزیز موافقم که گفتند هرکی با خدا مسئله اش رو حل کنه.ما که نمیتونیم همه دنیارو تغییر بدیم یا اصلاح کنیم ولی میتونیم خودمونوحفظ کنیم.هیچ کس هم مسئول رفتار ما نیست جز خودمون.کسانی که دوست دارن از سایت پاک تبیان استفاده کنند و خودشونو به گناه!!الوده نکنند با دیدن این عکسها!ویادبگیریم به جنبه مثبت هر پدیده هم نگاه کنیم
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    البته باید کاری کنیم که حتی نام مسولین کشورش هم یادش بره..
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    مجتبی شما کی شفا پیدا کردی!؟؟؟؟
  • مجتبی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    فیس بوک = فاحشه خانه ی مدرن
  • نوید ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
    0 0
    برای تغییر رفتار باید عقاید رو تغییر داد، نه اینکه رفتار رو سانسور کرد... چیزی که شما هیچوقت نمیفهمید
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    نه برادر برای فیس بوک نیرو جمع نمی کنه این وب سایت (مشرق نیوز) هم با این کارش داره آمار کاربران خودش رو بالا می بره شما چقدر ساده اید!
  • دوست ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    چقدر جالب یه مطلب از فیس بوک و این همه مدافع ازاین سایت، آمریکا،آلمان،انگلیس و....
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    بیچاره آن بود که عقلش بیش است، همواره از دست خران در تشویش است !!! بابا جای این چرت و پرتا برید یک اپسیلون علم رو جلو ببرید. آخه بسه خرافه پرستی.....
  • شیرمراد علی ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    ای ناقلا, خودت رفتی دید زدی, گربه دستش به گوشت نمیرسه ,میگه بو میده.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    شمايي كه نظرتون اينه مهم قلب انسانهاست نه عمل انسانها ، بفرمائيد در مورد آيه هاي صريح از قرآن كريم كه مختص حجاب و پوشش است چه نظري داريد حتما نظرتان را به ما هم توصيه كنيد!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    همه از ایرانن ولی از وی پی ان استفاده می کنن
  • یک نفر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    با سلام دو نکته را یادآوری می کنم: 1. در ایران دسترسی به بسیاری از سایتها بخاطر فیلتر ممکن نیست از جمله فیس بوک پس نگران نباش 2. شما با ین کار تبلیغ و اشاعه قبح و فحشا کرده اید مراقب باشید
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    یکی واسه اینها شوهر پیدا کنه ... همه چی حله ... راستی کسی که با دختر ول ازدواج نمی کنه
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    به شما چه! مگه فضول کار مردمید
  • يوسف ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    اشاعه فحشا حرام است اين كه ديگه بحث نداره
  • صالح ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    تو اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی آخه مومن تو چرا می ری فیس بوک که اینا رو ببینی. به جای این حرفا برو بشین فکر کن ببین اعمال این افراد به تو ربطی داره یا نه آیا گناهان این افراد به پای تو نوشته مییشه یا نه باباجون یک کسی اون بالا هست به اسم خدا، خودش ناظر بر همه چیز هست. شما به کارهای پشت پرده خودت فکر کن
  • یکی از هزار ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    حقا که چوپونی... البته چوپان دروغگو
  • خودم ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    نظرت اصلا مهم نیست
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    دوستات پسرن یا دختر؟
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    منم برای تو متاسفم. کی برای من متاسفه؟
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    عجب! تو انگلیس هم گشت ارشاد هست؟برادرا همه جا رو گرفتن دمشون گرم.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    مگه به شما ربط داره؟
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    منظورتون از «چیز بد»رو بیان کنید
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    منظورتون از همین خاک آمریکاست؟
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    چه نظر متینی؟ فقط از بزرگی مثل گاو چنین اظهار نظری برمیاد
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    ماهواره رو دوبار نوشتی؟ حواس پرتی داری خدا شفات بده
  • حسن ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    حداقل شما که میخواین اعتراض کنین چه لزومی داره این عکس ها را بگذارین تا همه ببینن این عکس ها همون تاثیر بدی که گفتین دارن حداقل رو جوونها حداقل شما باعث تغییر عرف مردم نشین
  • نازی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    شماها به عکس ملت چکار دارین ؟ عجب بدبختی داریم تو این مملکت گل و بلبل به شماها چه ربطی داره!تو محیط مجازی هم راحت نیستیم
  • محمد ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    هر کس ناراحته نیاد.نه اجباری وجود داره و نه تبلیغی.ایراد از اوناییه که بی دعوت و تبلیغ میان و هزار تا ایراد و اشکال شرعی بهش میگیرن.شما رو که تو قبر اونا نمی خوابونن.اگرم به فکر نهی از منکرید که این لحن نگارش متن راهش نیست!!!
  • sard55555 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    بابا بادرک .دراک بابا........آفرین خوش باش
  • sard55555 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    بر خرمگس معرکه لعنت
  • sard55555 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    با فرهنگ. هر وقت گفتن ..... تو بگو من. جوجو تو هنوز دماغت رو نمیتونی بالا بکشی اومدی نظر میدی؟
  • sard55555 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    بر خرمگس معرکه لعنت
  • lachin ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    اینجا همه با هم درگیرن. ما شالله همه مدرک قضاوت رو گرفتن رفتن رو منبر و دارن حکم می کنن. 5 سالم که بود می گفتم مردم چرا خوب و بد نمی فهمن به این سادگیه که الان می بینم چرا حضرت علی با اون مقام با اون همه احتیاط قضاوت کرد راستی منی که تو فیس نمیرم مقنم رو سر می کنم این قدر مغرورم که همهی دینم رو کامل کردم که حق دارم سر حجاب در مورد کسی دیگه نظر بدم . یعنی از کسی که زخم دشمن یهودش رو بعد جنگ که چادر تو مکتبش معنا نداشت رو می بست و با محبتش اون رو مسلمان می کرد هیچ چیزی یاد نگرفتیم من معصومیت و بچه گی رو تو چشم خیلی از اونا دیدم که فقط به خاطر رفتار تند یه عده حق به جانب اعتقاداتشون سست شده من کسانی رو دیدم که به خاطر مشکلاتی که داشتن خدا رو منکر شدن اما دوستان با خدای من اونا رو طرد نکردن و همون شخص ها چند سال بعد به خاطر دیدن پاکی وجود دوستانم مومن تر همه ی ما شدن مواظب باشیم شیطان بیش از همه خدارو عبادت می کرد روزی که به خودش مغرور شد سرپیچی کرد. مواظب باشیم اگه اونور ازمون پرسیدن تو چند نفر رو با محبتی که تو دین خدا بود اشنا کردی دهنمون باز نشه و بگه من اونقدر از خودم راضی بودم که همه رو فراری دادم تو دنیایی که مرز خوب و بد اینقدر کمرنگ شده مواظب باشیم به اشتباه اونو رد نکنیم به امید روزی که صاحب حق به حق حکم کنه.
  • علی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    خوب همه رو گذاشتی سر کار و از آ ب گل آلود ماهی میگیری!
  • یه پسر خوب ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام مشاا... چه خبره ...! چهار انگشت خبر و این همه نظر.... !!!! غریبا عجیبا ما خودمون باید درست استفاده کنیم از هر چیزی میشه به روش غلط استفاده کرد . هرچی هم که ما درباره این سایت ها و خیلی چیز های دیگه بد بگین بازم فرقی نمیکنه باید ریشه یابی کرد و درست استفاده کردن یاد داد. شاید به قول شما خیلی از این تصاویر مال دوستای خود مون باشه ولی چرا .... چرا کشور های غربی تونستن انقدر روی جوانان ما تاثیر بزارن با این که اینجا نیستن ، ولی ما خودمون به عنوان یه کشور مسلمان و شیعه که این اینجا هستیم هیچ کاری نمی تونیم بکنیم فقط حرف می زنیم و چون کم میاریم میگیم بده ، فیلتر می کنن و... . باید درست استفاده کردن اموزش داد.
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    ساندیس خور, تو و اون برادرات مگه چیزی از جامعه میفهمین؟؟
  • اتا ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اخه به شما چه ارتباطی داره که کی حجاب داره کی نداره؟ شما کلاهه خودتو بگیر باد نبرتش!
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا اگه کثافت خونه‌اس شما چرا وارد کثافت خونه می‌شید؟ عجب آدمای بی عقلی توی این مملکت ریختنا....
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    مشوق جوانان برای دست یابی به این «سایت مستهجن»؟ پس شما هم قبول داری که جوونامون اسلام رو دیگه نمی‌خوان؟ شما هم قبول داری که جوونامون به طرف چیزهای به اصطلاح شما مستهجن علاقه‌ی بیشتری نشون می‌دن تا ریخت کریه امثال شما؟
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    اگه مردم مملکتت حجاب رو قبول داشتن چی؟ اون وقت لابد می‌گفتی بزرگترین هدف فیسبوک عادی کردن حجابه!! شاید هم ایراد بنی اسرائیلی دیگه‌ای ازش می‌گرفتی.
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    مشکل شما اینه که «خبر می‌شنوی» به جای «از نزدیک دیدن» و «تفکر کردن»
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای محسن خیال شما راحت. ناموس شما تحفه‌ای نیست که کسی عکسش رو «بر روی فیسبوک بگذارد!!». ضمنا کسی بیکار نیست که توی فیسبوک عکس کسی، به خصوص ناموس شما رو بذاره.عکس خودش رو می‌ذاره!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    «کافی است شما نام یکی از همکاران، همکلاسی ها، هم دانشگاهی ها، هم محله ای ها و ... را که احساس می کنید در این سایت عضو است را پس از عضویت در این سایت جستجو کنید، که در اغلب موارد در صورت عضویت این افراد، با عکس های "عجیبی" مواجه می شوید که باعث تاسف و ناراحتی شما می شود!» این جملات هم خیلی چرت بودن... مخصوصا استفاده از ضمیر «شما» در جمله‌ی آخر!!
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    مختصر و مفید! :)
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    پلیس زن که راه انداختید، پلیس اینترنتی هم راه بندازید قال قضیه رو بکنید فقط بیچاره اون معلمایی که می‌خوان به این دهاتی‌های از همه‌جا مونده و رونده «کار با اینترنت» یاد بدن:))
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    دقیقا موافقم. منتها بعضیا فضول محله اند و تا سرشون رو توی کار مردم فرو نکنن اموراتشون نمی‌گذره....
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    ایران زندگی و کلوب رو بسیار خوب اومدی دوست من.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    چند سال پیشا هم که می‌گفتن «یاهو» اسمش رو واسه تحریک کردن مسلمونا انتخاب کرده!!!! :)) مشکل اینجاست که فکر می‌کنن توی دنیا جز خودشون کسی نیست...
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    توی شناسنامه‌ی شما نوشته دین: اسلام؟ من که همچین چیزی توی شناسنامه ندیدم!
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    کلا اینا انتظار دارن مردم عین ۱۴۰۰ سال پیش زندگی کنن.نون و خرما بخورن و پای پیاده راه برن و خدا رو شکر کنن و جهاد هم بکنن و حرف هم نزنن.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    دقیقا
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    خوب آخه عینک آفتابی زده که نماد فرهنگ غربه!
  • ناشناس ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    بابا اونی که می خواهد با هرزگی خودش را نشان بدهد بگذارید هرغلطی میخواهد بکند فرد بی دین برایش فرقی نمیکند که کجا چه بکند ویا نکند...
  • مرد ایرانی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    بابا چی چرت و پرت میگین عقب افتاده ها.اصلا میدونید فیس بوک چیه میاین ... میکنین؟ یارو دلش خواسته عکسشو بزاره به توی بی غیرت چه ربطی داره که اومدی عکساشو اینجا گذاشتی؟؟؟
  • مرد ایرانی ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    بابا چی چرت و پرت میگین عقب افتاده ها.اصلا میدونید فیس بوک چیه میاین ... میکنین؟ یارو دلش خواسته عکسشو بزاره به توی بی غیرت چه ربطی داره که اومدی عکساشو اینجا گذاشتی؟؟؟
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    خدای من هنا چقد حقید هستن که مثل موش تو زندگی خصوصی ما سرک میکشنوآخه به تو چه
  • آرش ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    ببخشید سری جدید عکس ها رو کی میتونیم ببینیم ؟
  • بابک ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    0 0
    برو جمعش کن بابااااااا خوب طرف دوس داره با شورت عکس بندازه ..چه دخلی به تو داره آخه..... یا واقعا بیکاری به این موضوعات می پردازی یا کلا تعطیلی!!!!
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    0 0
    مرد ایرانی اولا موافق یا مخالفت با فیس بوک نشونه عقب افتادگی نیست ثانیا ربطی به غیرت نداره ثالثا من خودم عضو بودم اما ازش متنفرم تو عقده داری جیگر
  • محمود ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    اقا نویسنده مطلب خودش تو فیس بوک عضو من میشناسمش
  • خوشتيپ ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    مرد با غيرت عكسهاي خانم بچه هاتو بزار ديگران هم فيض ببرند
  • خوشتيپ ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    نازي جون شما راحت راحت باش منتظر عكسهاي گل و بلبلت هستيم. خيلي نازي
  • خوشتيپ ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    آخه ناشناس آدم كه خودش را نبايد به نافهمي بزنه پس امر به معروف و نهي از منكر چي ميشه!؟ پس اونوقت هر كي هر غلطي دلش خواست ميكنه ديگه!!
  • ali.s ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    خودتون هم تو سایت ارسال به فیس بوک وتوییتر و... رو گذاشتید
  • مریم ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اولا که تو فیس بوک که فقط این چیز ها نیست اگر کسی بخواد می تونه استفاده درست بکنه می تونید سر بزنید مشاهده کنید دوما مگر امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ما تیست؟؟؟؟
  • مریم ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اره ذیگه مشکل این جور دخترا نداشتن شوهر و عقده ای بودنه
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    تا دلت بخواد فیلتر شکن ریخته و راحت گیر میاد تازه vpnهم هست
  • مریم ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ببخشیدا پیشرفتِ اون کشور هایی که امثال شما بهشت زندگی شونه در طول 300 سال به دست اومده و در برابر پیشرفت های 30 سال ایران هیچه پس در نتیجه اونا عقب افتاده اند نه ما
  • مریم ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خودت که داری میگی شناسنامه ای مسلمونند نه اعتقادی
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    چشماتو اگر باز کنی اکثر نظرات مخالف است ما از این چیزا نمی ترسیم
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    شما هم از دین فقط چیز هایی که به نفعتونه و بدردتون می خوره می بینید نه مطالب اصلی رو
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بدبخت اگه اینا نبودن تو کجا بودی که اظهار نظر کنی؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ای ول که خیلی پاسخ قبلی گل گفت
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    یکی می گفت : دلت پاک باشه ، حجاب و دین و دستور های خدا را بی خیال دوستش پاسخ داد : پس برو مردم آزاری کن و بعد بگو دلم پاک بود . دروغ بگو و توجیه کن که دلم پاک بود . آیا کسی این توجیه را از شما می پذیرد ؟ عمل انسان ناشی از عقیده ای است که در دل دارد . نمی شود کسی دلش پاک باشد و عملش نا پاک .
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    وقتی کسی عکسو گذاشته تو فیس بوک یعنی گذاشتم همه ببینند حرفت الکی بود
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ایول به پاسخ قبل
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    be zoodi zood khahid fahmid .....
  • سلام ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    0 0
    دمتون گرم ....
  • سارينا ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    ببخشيد شما فضول مردمين ميگردين دنبال عكس مردم /
  • ايراني ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    اي ول به مريم
  • به تو چه ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    وا وای وای وای حالا چیکار کنیم . . .
  • ارش ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
    0 0
    واسه همتون متاسفم.
  • هنگامه ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    0 0
    دمتون گرم خواهران و برادران بازم از این عکسهای عالی بذارین خیلییییییییییییییییییی ایول ایول
  • شیدا ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    من با نظراون دوستمون که گفته برین گمشون همه تون موافقم..کاسه های از اش داغترفوضول
  • نیلو ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    0 0
    حرص نخورید جوش میزنید
  • parham ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    اقا خوشتیپه عکسهای گل و بلبل ..... شمام دست منه میدم .... تا شمام یاد بگیری چطوری به نظر مردم احترام بذاری.
  • پرهام (اقا یادتون نره) :-) ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    شما اول برو شرایط امربه معروف.... بخون بعد نظر بده لطفا
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    حتما مثل شما دیگه اقا خوش... که هر غلطی دلت میخواد میکنی!!؟
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    جالب اینجاست که همه بد هستنو همه میخوان مارو بیچاره کنن....... ببخشید شما به وضع موجود چی میگید؟؟ (گل و بلبل)
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    جدییییییییییی؟؟ بگو بخدا!!! پس شمام رفتین تو این.... یا اینکه یکی از ...؟؟
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    0 0
    حواس پرتی داری نداره هز دست کارای شما اینطوری شده
  • محشر ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    0 0
    اشتباه اکثر شماها اینه که فکر میکنید کسی که توی تازه های ارتباطی دنیای مجازی عضو باشه وبدون ترس و واهمه عکس بذاره و ارتباطی برقرار کنه سطح فرهنگی بالایی داره و به اصطلاح روشنفکره.اما روششنفکر اونیه که کسی باشه علمی داشته باشه و در مواقع مختلف حرفی برای گقتن نه این حرفای پیش پا افتاده ی اسلام و ازادی که هر کسی میتونه بگه.من عضو نیستم و برا کسب اطلاع فیسبوک رو Cearch کردم...شماها زندگی میکنید فقط برای زندگی کردن نه برای زندگی ساختن.زندگی کردن در لحظه هیچ اینده ی روشنی رو در پیش نداره.
  • رویا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    0 0
    تا حالا نرفتم شاید اگه فیلتر نبود یه سرکوچولو میزدیم به نظر من حجاب فقط جنبه شخصی نداره یه حق عمومیه نمیشه یکی بی حجابی و بی حیایی کنه بعد بگه به تو مربوط نیس...
  • شادی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    0 0
    ما ایرانیا جنبه فیس بوک وازادی نداریم چون عقده ای هستیم بابا از فیس بوک درست استفاده کنید اه اه این عکسای فیس بوک این وضعی که میان بیرون ایرونیا بخدا هیچ کشوری مثل ایرانیا بدحجاب نیست تو مصرف ارایش رتبه چهارم وای خجالت بکشیم همش تقصیر خانواده ها وتربیت
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی بی ادبن
  • رامین ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    وقت اون رسیده که هر کسی بتونه ازاد باشه حالا اگر کسی مشکل داره بره تو سایت هایی که فیلتر نشده باشن
  • صبا ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    0 0
    بچن دیگه اوناهم خسته میشن بزارین راحت باشن خب
  • پرنیا ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    الان همه چی درسته فقط مشکل اینه
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    برادر ،تو خودت چرا این عکس ها رو می بینی؟؟؟
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    "آقا جون اگه فیلتر می کنید خودتون از کجا می بینید"؟
  • hani ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    slm.vaghean zafe melate maro neshon mide
  • چغندر ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی یکیش شبیه داداش منه خاک تو سرم خاک تو سرششششششششششششششششش
  • 2000 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    salam dar kol face book bedard namikhore
  • 2000 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    salam dar kol face book bedard namikhore chun janbe ino nadaran hame ghalati mikonan ye mosht bi aghl rikhtan unja khial kardan zendeg faghat hamin karast
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    0 0
    خاک برسرتون
  • مینا ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    0 0
    اصن به تو چه ربطی داره...؟مگه اون دنیا تو میخوای جواب بدی که حرص میخوری ؟بیچاره برو یه فکری به حال خودت بکن
  • هم وطن ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    2 0
    شما خودت ناراحت نکن اصلا مهم نیست
  • هم وطن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    نه عزیز خیلی هم به جا بوده :)
  • رام ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام -دور جدید جنگ نرم وتهاجم فرهنگی دشمن خبیث یهود است این شبکه یهودی وجاسوسی امریکا وسیا است وبی حیایی وبی عفتی را ترویج میکند-بهوش باش جوون ایرانی-یاعلی مدد
  • ahmad ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    خیلی خوبه
  • ششششششششششششششششششششش ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    0 0
    خوب بود
  • مهران ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    mr30
  • من ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    تواول برو املات و درست کن فضول نه فوضول
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خیلی تحت تاثیر قرار گرفتی!!
  • نازلی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    یه سایتی که قبلا به درد بخور بود ولی نه الان با فیلتر شکن بری میاد ولی بهتره نری منم فقط با یکی از دوستام که آمریکاست حرف میزنم
  • نازلی ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خومونم کم کم ممنوع میشیم
  • نازلی ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    والا به خدا به تو چه/؟تو برو کار خودتو بکن
  • نازلی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اگه خودت نرفتی چجوری میدونی بعضیام شاید بخوان با اعضای خانواده یا دوستاشون که دورن صحبت کنن ای بابا
  • نازلی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بله آقای نویسنده مطالب به درد بخور تر بذار تو به مردم چیکار داری؟
  • نازلی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    واقعا یکیم مثه من پروفایلشم کامل نمیذاره
  • سایه ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بابا بچه ها حرص نخورین میترسم شیرتون خشک بشه
  • سایه ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بابا بچه ها حرص نخورین میترسم شیرتون خشک بشه
  • mamad Delete ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    مشکل اینجاست که فرهنگ استفاده و کارای از این ابزارو ندارن:::::بچه ها میخوان خودی نشون بدن بگن ما هم مثلا آزادیم:::
  • TFA ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    یه مطلب به برادرا.برین بگردین دنبال ریشه مشکلی که به جوونا حروم کردن و خودشون توشروف رفتنشن.و یه حرف به دخترایی که دوست دارن با وییویی آزاد بچرخن به برادرا کار نداشته باشین ببینین اگه ب شخصیتتون میاد که هیچ اگه نمیاد سلاح کار خویش مسلسل داند.برادرای محترم ...رها کنید وبادلیل حرف بزنین
  • safir ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    این موضوع به خود آدمها بستگی داره خداوند همه جر آدم رو آفریده پس ما کلاه خودمونو محکم بچسبیم. یا علی
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    اه
  • reza ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    خدا به همه رهم کنه . صلوات بفرستید.
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    نصر من الله و فتحالقریب. بزودی تکلیف تمامی کسانی ک در اصطلاح شبکه اجتماعی فاسقین فیس بوک دست ب هر کاری میزنندوب ساده انگاری خودشان کسی مراقبشان نیست معلوم.حواهد.شد
  • ستار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    خیلی تاسف باراست مردم ایران چقدر نسبت به ناموس خود بی اتاع شدن .......
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام.نمیدونم مردم ما چرافکر میکنند همه چیز بدون حجاب حل میشود.این یک عقید کاملا بدون گزینش وکور کورانه می باشد اگه راست میگین دلیل تونو بیارین؟ بعدشم یه کم ازخارجی هایاد بگیرن.ببین بدون مسلمان بودن چه حجابی دارن.واقعا براتون متاسفم. .......
  • ماکان😎 IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    😕🤨😑

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس