کد خبر 506706
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ازطرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر لغو معافیت ویزا برای شهروندان اروپایی که به چهار کشور، ایران، عراق، سوریه وسودان سفر کرده اند حمایت و خواستار تصویب آن درمجلس سنا می باشیم.

به گزارش مشرق، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درنشست خبری روز چهارشنبه این وزارت خانه در واکنش به طرح مصوب مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر لغو قانون عدم نیاز به ویزا برای شهروندان کشورهایی که تا پیش ازمی توانستند بدون نیازبه دریافت ویزا، به آمریکا سفر کنند، درصورتیکه این شهروندان ازسال 2011 به بعد به یکی ازچهار کشور، ایران، عراق، سوریه وسودان سفر کرده باشند مجبوربه دریافت ویزا خواهند بود، اظهارکرد، وزارت خارجه آمریکا حمایت همه جانبه خود را از این طرح، که با رای فراجناحی نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است اعلام می دارد، و برتصویب هرچه سریع تر این قانون در مجلس سنای آمریکا ابراز امیدواری کرد.
وی تصریح کرد، درحال حاضر هرگونه اظهارنظر درمورد نحوه ی اجرایی شدن این قانون در موارد خاص همچون تاجران یا نیروهای امدادی که برای کمک به این کشورها سفر کرده اند پیش ازتصویب کامل این طرح درسنا وتبدیل شدن به قانون، زودهنگام است.
جان کربی اذعان داشت، وزیرخارجه آمریکا دراین مورد خواستار بهبود این برنامه و همکاری هرچه بیشتر با کنگره درخصوص جزییات این طرح می باشد.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز دراین خصوص ضمن حمایت همه جانبه کاخ سفید از این طرح اظهارکرد، ما ضمن استقبال ازاین اصلاحات، ازطریق اختیارات ریاست جمهوری آمریکا اطلاحات لازم را به اجرا خواهیم گذاشت.
لازم به ذکر است رییس جمهوری آمریکا پیرو درخواست وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا، اعمال محدودیت های بیشتر برای ورود به آمریکا را خواستار شده بود.
قانون معافیت ویزا به شهروندان اروپایی وبرخی دیگر کشورها اجازه می دهد بدون نیاز به دریافت ویزا پیش ازسفر، به آمریکا وارد شوند ومجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گذشته در طرحی، لغو این معافیت برای افرادی که پس ازسال 2011 میلادی به یکی ازچهار کشور ایران، عراق، سوریه وسودان سفر کرده اند را به تصویب رساند واین طرح درصورت تصویب در مجلس سنای آمریکا لازم الاجرا خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس