کد خبر 499701
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر تصویب تأسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش گفت: طبق مأموریت ارائه‌شده تلاش می‌شود تا دانشگاه علم و دین تا پایان سال جاری تشکیل شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که گسترش دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ضوابط موجود در مسیری که تعریف‌شده در حال انجام است، عنوان کرد: البته توسعه دانشکده‌های طب سنتی با ارزیابی و نظارت، پیگیری و انجام می‌شود.

وی با اعلام خبر تصویب تأسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که طب سنتی ایران بتواند جایگاه جهانی خود را پیدا کند و با تحقیقاتی که دانشجویان و متخصصان این رشته انجام می‌دهند از ارائه اطلاعات و شواهد اشتباه در این حوزه فاصله بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر وجود گذشته درخشان ایران در حوزه طب سنتی، عنوان کرد: در تلاش هستیم این گذشته درخشان را با مطالعات بالینی خوب و تحقیقات جدید قرین کنیم تا برای کشور و تمام دنیا مفید باشد.

 لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تأسیس دانشگاه علم و دین اشاره و اظهار کرد: در این مورد به دانشگاه علوم پزشکی قم مأموریت داده شده است تا با کمک مراکز تحقیقاتی موجود در قم و نیز به‌کارگیری اساتیدی که در مراکز تحقیقاتی و آموزشی این شهر حضور دارند ایجاد این موسسه را به‌پیش ببرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این‌که تمام مأموریت‌هایی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده‌شده است به سال 1394 مرتبط است، گفت: لذا امید داریم در سال 1394 بسیاری از این مأموریت‌ها ازجمله ایجاد دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز ایجاد دانشگاه علم و دین به پایان برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس