کد خبر 487448
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از تهدیدهای داعش به عنوان برگ برنده استفاده کند تا علاوه بر جلب افکار عمومی جهان به سمت این رژیم، فرصت از پای در آوردن گروه‌های مقاومت را فراهم کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، در سایه شتاب تحولات منطقه، مسائلی وجود دارد که باید درباره آن تامل شود تا آشوب هایی که اکنون در منطقه خاورمیانه در جریان است تحولات منطقه را به سمت و سوی خطرناک سوق ندهد.

مهمترین این مسائل تلاش رژیم صهیونیستی برای ورود به خط مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه است. این رژیم با چنین اقدام تلاش می کند همه گروه های مقاومت را در منطقه از پای در آورد. این در حالی است که گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که رژیم صهیونیستی چندین ماه است که با سازمان های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره همکاری می کند.

از زمان اعلام تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، تل آویو از طریق رسانه های خود اعلام کرد، تمایل دارد در این ائتلاف مشارکت داشته باشد. همچنین تل آویو در ابراز امیدواری برای همکاری با کشورهای عربی در این زمینه تردید نکرد. این موضع گیری ها، به تازگی پس از اینکه گروه تروریستی داعش رژیم صهیونیستی را تهدید کرده پررنگ تر شده است.

اکنون رژیم اشغالگر در شرایط حساس منطقه که انتفاضه دیگری در سرزمین اشغال شده فلسطین در جریان است به تکاپو افتاده است. از این رو ضروری است علت صدور پیام از طرف داعش را درباره حوادث اخیر فلسطین تحلیل کرد. همزمان با این مساله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امین الحسینی مفتی فقید فلسطینی را متهم کرد که وی به هیتلر پیشنهاد داد که یهودیان را بسوزاند. از زمانی که گروه تروریستی داعش شکل گرفت در هیچ شرایطی از مساله فلسطین سخن به میان نیاورده بلکه فقط در کشورهای منطقه به جنگ طایفه ای دامن می زند تا آنها را تجزیه کند. رژیم صهیونیستی توانسته است از پیام های داعش سوء استفاده کند تا افکار عمومی جهانی را به خود جلب کند. این در حالی است که داعش در هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه با فرسایش ارتش کشورهای منطقه و کشورهای اطراف رژیم صهیونیستی آرزوی این رژیم را بر آورده کرده است.

از این رو، شایسته نیست که در تعریف مفهوم واحدی تروریسم در جهان سستی کرد. سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی تا کنون تعریف واحدی از تروریسم ارائه نداده اند علت این مساله آن است که منافع کشورهای مختلف در این زمینه با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین هیچ طرفی نمی تواند هر مساله ای را بدون هیچ گونه موانعی به مساله تروریستی تبدیل کند. به عنوان مثال هر یک از گروه های حزب الله و جنبش حماس از نظر برخی از کشورهای غربی در لیست گروه های تروریستی قرار داده شده اند. این در حالی است در سطح ملی این گروه های نیروهای مقاومتی است که در برابر رژیم صهیونیستی اقدام می کنند و هدفشان آزادسازی سرزمین اشغال شده فلسطین است.

در نتیجه می توان گفت علت صدور پیام از طرف داعش فقط خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است تا این رژِیم با دستاویز قرار دادن پیام های داعش اتفاقات قدس و کرانه باختری را حمله های تروریستی قلمداد کند. قطعا این رژیم در روزهای بعد در سطحی گسترده تر در رسانه های وابسته به خود از پیام های داعش و اقدام های جوانان فلسطین که با چاقو شهرک نشینان را هدف قرار می دهند، سوء استفاده خواهد کرد. در پایان باید گفت اهداف بنیامین نتانیاهو و تهدیدات داعش با هم هیچ تفاوتی ندارند و اسراییل با چنین هیاهویی می خواهد خود را از تنگنای امنیتی رها سازد و اینگونه وانمود سازد که امنیتش از طرف گروه های تروریستی تهدید می شود. این در حالی است که این رژیم سال ها است که مردم منطقه را هدف قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عثمان رحمتی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    از ابتدا رابطه بین دو فرقه وهابیت و صهیونیسم فرزندان استعمار غرب در اساسنامه تولدشان تبیین شده است. منتهی در برهه های زمانی خاص بیشتر خودنمایی می‌کند ازجمله در بحران کنونی منطقه به داد هم میرسند و هر دو از ارباب خودشان آمریکا تبعیت می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس