کد خبر 483111
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات طرح تحرک بخش مسکن در بافت فرسوده گفت: یارانه‌ای بابت مابه التفاوت نرخ سود بانکی برای پرداخت وام بافت فرسوده به بانک‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش مشرق ، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره اختصاص تسهیلات به بافت فرسوده به عنوان یکی از راهکارهای خروج از رکود بازار مسکن، گفت: بافت فرسوده به عنوان یکی از اولویت های رونق بازار مسکن مطرح شده است و خوشبختانه نگاه مثبتی برای اختصاص تسهیلات به این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به بخش مسکن با اولویت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده مورد تاکید است، افزود: مصوبه نوسازی و بهسازی ۳۰۰ هزار واحد بافت فرسوده در سال جاری یکی از موضوعاتی است که برای خروج از رکود بازار مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به ما قول داد که دولت مصوبه‌ای برای حمایت از این طرح داشته باشد و شرایط برای اختصاص وام به این واحدها فراهم شود.

ایزدی با اشاره به مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد تومان که قرار است دولت به عنوان یارانه سود تسهیلات به بانک‌ها بپردازند، گفت: از این مبلغ قرار است که سهمی به مابه التفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده اختصاص یابد تا از رقم ۲۱ و ۲۴ تا ۹ درصد این مابه التفاوت سود تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بودجه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان یارانه سود برای مسکن اقشار آسیب پذیر، روستایی، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر پیش بینی شده بود، افزود: با مصوبه دولت، این رقم بابت یارانه سود به بانک‌ها پرداخت می‌شود تا روند ارایه تسهیلات در بخش بافت‌های فرسوده، سرعت بیشتری پیدا کند.

براساس مصوبه دولت (ماده ۴ تبصره ۲۱ قانون بودجه کشور) قرار بود در سال جاری دولت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور تامین بخشی از یارانه‌های تسهیلات مسکن برای اقشار آسیب پذیر، روستایی، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر اختصاص دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس