تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا مقابل هند به برتری رسید.

به گزارش مشرق، دومین بازی تیم ملی بسکتبال کشورمان در بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا صبح امروز به مصاف هند رفت که این مسابقه با برتری 88 بر 66 کشورمان به پایان رسید.

درک بائرمن، سرمربی ایران که تیمش روز گذشته مقابل هند قدرتمندانه پیروز شده بود، امروز ترکیب مهدی کامرانی، سعدی داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به میدان فرستاد.

در کوارتر اول ملی پوشان کشورمان از همان ابتدا قدرت خود را به حریف دیکته کردند و 10 بر 4 پیش افتادند تا کم کم دبائرمن تعویض‌هایش را با خیال راحت‌تری انجام دهد. نخستین تعویض حضور حامد آفاق به جای داورپناه بود و در ادامه نیز جمشیدی جایگزین نیکخواه بهرامی شد.

روند خوب ایران همچنان ادامه داشت و حساب کار به 19 بر 6 هم رسید، اما عملکرد داوران عصبانیت و اعتراض بائرمن را در پی داشت که از داورنا اخطار نیز دریافت کرد.

در دقایق پایانی امتیازآوری دو تیم تقریبا برابر بود و در نهایت 26 بر 11 به سود ایران خاتمه یافت.

در کوارتر دوم هندی‌ها با انگیزه بالاتری وارد میدان شدند و دفاع خوبی را از ابتدا تا انتها به نمایش گذاشتند. ملی پوشان کشورمان بارها برای امتیاز آوری اقدام کردند که نا موفق بودند و هندی‌ها در حملات خود امتیازهای خوبی را کسب کردند و حساب کار به 27 بر 20 رسید.

در ادامه کار با اضافه شدن حامد حدادی و خطایی که روی او انجام شد موتور گلزنی ایران روشن کرد و مهدی کامرانی با تجربه نیز چندین بار زیر حلقه نفوذ کرد که همه آنها با امتیاز همراه بود، اما هندی ها در نهایت 19 بر 12 مزد دفاع خوب خود را کسب کردند.

در این کوارتر هم اعتراض‌ها به عملکرد داوری وجود داشت و داورپناه و نیکخواه در چند صحنه معترض بودند.

در کوارتر سوم بائرمن تیمش را با همان ترکیب اولیه مهدی کامرانی، سعدی داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی راهی میدان کرد.

ایران بازی را خوب آغاز کرد و ملی پوشان با دفاع و حمله خوب در همان ابتدا 15 امتیاز اختلاف را ایجاد کردند. هندی‌ها برخلاف کوارتر دوم چیزی برای گفتن نداشتند و دفاع خوب ایران مانع حرکت آنها شده بود. اعتراض‌های بائرمن به داور هم همانند نیمه اول ادامه داشت.

در ادامه کار محمد حسن زاده و سجاد مشایخی به جای حداد یو کامرانی وارد میدان شدند. در دو دقیقه به پایان این کوارتر حساب کار 58 بر 41 به سود ایران بود که بائرمن جواد داوری را نیز وارد میدان کرد.

در یک دققه آخر بازی سه توپ ربایی را بازیکنان ایران انجام دادند که در دو مورد با پاس اشتباه امتیازی نصیب کشورمان نشد و درسه ثانیه آخر نیز هندی‌ها با ضد حمله‌ای که زدند 2 امتیاز کسب کردند تا این کوارتر 63 بر 46 به پایان برسد.

در کوارتر دوم همکاری خوبی را از سوی مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی شاهد بودیم که امتیازهای خوبی را برای ایران در پی داشت. نفوذهای کامرانی به داخل و پاس‌های بیرون او صمد را در موقعیت خوبی برای شوت‌زنی قرار می‌داد که باعث شد دو پرتاب پیاپی کاپیتان به خوبی وارد سبد شود.

در دو دقیقه پایانی اختلاف امتیاز به 22 هم رسیده بود و هندی‌ها خود را بازنده بازی می‌دیدند در صدد این بودند که اختلاف بیشتر نشود و بائرمن نیز که از ابتدای بازی کنار خط ایستاده بود در دقایق پایانی با خیال راحتی روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد.

این بازی در پایان با حساب 88 بر 66 به سود ایران به پایان رسید.

تیم ملی کشورمان فردا در سومین بازی خود ساعت 5 بامداد به وقت ایران به مصاف مالزی می‌رود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس