کد خبر 463932
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

همزمان با ورود قطارهای حامل هزاران نفر از پناه‌جویان به وین و مونیخ، دولت مجارستان اعلام کرد درصدد تشدید تدابیر خود برای مواجهه با سیل پناهندگان است.

گروه بین الملل مشرق- دولت‌های آلمان و مجارستان اعلام کردند که بازگشایی مرزهایشان به‌روی پناهنگان اقدامی موقتی و استثنایی است که به دلایل انسان‌دوستانه انجام می‌شود. باوجود این، این دو کشور همچنان به اجرای قانون اتحادیه اروپا پایبندند که پناه‌جویان را موظف به اعطای درخواست پناهندگی در نقطه ورود به محدوده «یورو» می‌کند.

ورود هزاران پناهجو به مونیخ و وین

بر اساس این گزارش، اتریش و آلمان پس از افزایش بحران پناه‌جویان در روزهای اخیر و گزارش‌های متعدد از وقوع وقایع دلخراشی چون غرق شدن «آیلان» کودک سوری و خفه شدن ده‌ها پناهجوی دیگر در اتاقک آهنی حمل بار تریلرها، از روز گذشته (شنبه) مرزهای خود را به‌طور تقریبا بی‌قید و شرط به‌روی پناه‌جویان باز کرده‌اند.

ورود هزاران پناهجو به مونیخ و وین

در حال حاضر شمار زیادی از پناه‌جویان از مجارستان وارد اتریش شده‌اند و بعضی از آن‌ها به‌طور مستقیم به شهر مونیخ آلمان رفته‌اند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفته است که کشورش بدون افزایش مالیات‌ها و یا تغییر در بودجه می‌تواند به پناه‌جویانی که وارد این کشور می‌شوند کمک کند. 



همچنین دولت مجارستان گفته است که هرچند به‌طور موقت محدودیت انتقال پناه‌جویان از این کشور را کاهش داده است، ولی طرح‌هایی برای تشدید کنترل در مناطق مرزی کشور دارد. هزاران پناهجو پس از آنکه مجارستان موافقت کرد اتوبوس در اختیار آن‌ها قرار دهد، از این کشور وارد خاک اتریش شده‌اند. مجارستان گفته است که به‌دلیل نگرانی از امنیت پناه‌جویانی که از روز گذشته پیاده عازم مرز اتریش شده بودند، حاضر شده است که اتوبوس در اختیار آن‌ها قرار دهد.

ورود هزاران پناهجو به مونیخ و وین

مقام‌های مجارستان پیشتر گفته بودند که پناه‌جویان پیش از سفر به سایر کشورهای اروپایی باید ثبت‌نام کنند که این اقدام باعث برانگیخته شدن خشم پناه‌جویان شده بود. از سوی دیگر «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پس از نشست وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ صحبت می‌کرد، بر ضرورت اقداماتی بیشتر برای حفاظت از پناه‌جویان و جلوگیری از قاچاق انسان تاکید کرد و گفت: اعتبار این اتحادیه بستگی به واکنش این نهاد در قبال بحران پناه‌جویان دارد.

ورود هزاران پناهجو به مونیخ و وین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    چقدرخوشحالن که به اروپاوآلمان واردشدند
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مرگ آیلان همش تقصیر دولت مجارستان و بلغارستان و ترکیه بود درحالی که دولت های آلمان,ایتالیا,فرانسه,اتریش و... اعلام کرده بودن که پناهجویان اجازه ورود به کشوراشون رو دارن.
  • علی ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مردم متمدن اروپا, دمتون گرم.
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    اینها همه سیاستهای کثیف خودشونه
  • احمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    ⁠⁠⁠⁠⁠احمد رمضان فعال حقوق بشر سوری: 38% پناهندگان سوری را ترکیه پذیرفته است، 18% لبنان 16% سعودی و کشورهای خلیج 14% اردن و کل داد و فریاد اروپا تنهای برای پذیرش 2% است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس