کد خبر 456634
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

در هفته گذشته شرکت تویوتا از لندکروزر 2016، که در این حالت مدل ویژه، برای عرضه در آمریکا است رونمایی کرد.

 به گزارش مشرق، این خودروی جدید از موتور V8 از نوع 5.7 لیتری با گشتاور 401 kb-ft و 381 اسب بخار بهره‌مند شده و اولین خودروی اتوماتیک 8 دنده در این خط تولید است. تکنولوژی موجود در این خودرو شامل دیفرانسیل ویژه به‌منظور جلوگیری از لغزش مرکزی با نام TORSEN است که توزیع گشتاور 40 به 60 را در قسمت جلویی نسبت به عقب فراهم خواهد کرد و از سوی دیگر به قابلیت کنترل کشش فعال برای ترمز و مداخله دریچه گاز به‌منظور کاهش چرخش لاستیک‌ها بهره‌مند شده است.

رونمایی تویوتا از لندکروزر 2016 +عکس

این خودرو از قابلیت انتقال و پیش‌ران 2 دنده با سیستم انتخابی محدوده پایین و چند ناحیه‌ای بهره می برد. سیستم کنترل لغزش به‌منظور استفاده در سطوح ویژه و شرایط رانندگی خاص نیز به‌گونه‌ای تنظیم شده که امکان بهره‌مندی در محیط‌های پر از گل و لای و شن و ماسه مانند دامنه‌ها و گودال‌ها را فراهم می‌کند.

لندکروزر جدید به قابلیت کنترل کمکی پایین‌رونده از سرازیری‌ها (DAC) و همچنین سیستم کمکی شروع به بالارفتن از تپه‌ها (HAC) تجهیز شده تا دستیاری هوشمند در پایین و بالا رفتن از مسیرهای صعب‌العبور داشته باشید. از سوی دیگر سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) برای کنترل جهتی خودرو در دور زدن‌ها نیز در این محصول جدید تویوتا موجود است. کنترلرهای مشابه با آنچه ذکر شد را می‌توانید در تویوتا تاکوما 2016 نیز مشاهده کنید.

رونمایی تویوتا از لندکروزر 2016 +عکس

باتوجه به بهره‌گیری از سیستم خودکار جدید 8 دنده در این خودرو، این لندکروزر مصرف سوخت و شتاب بهینه‌تری در مقایسه با پیش خواهد داشت. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید با عرضه این خودرو به بازار شاهد چه عملکردی خواهیم بود.

در قسمت تجهیزات درون خودورویی نیز می‌توانید شاهد شارژر بی‌سیم مجهز به تکنولوژی Qi، و سیستم سرگرمی مجهز به دوعدد صفحه‌نمایش 10 اینچی در پشت صندلی‌های جلویی باشید.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس