وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به نمایندگان کنگره کشورش هشدار داد رد نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به تقابل نظامی با ایران منجر خواهد شد.

به گزارش مشرق، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت رد نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در کنگره به تقابل نظامی با ایران منجر خواهد شد.

آقای کری در این سخنرانی در «ویتنام» که فعلا ویدئویی کوتاه از آن روی وب‌سایت روزنامه یو‌اس‌ای‌ تودی قرار گرفته همچنین هشدار داد رد توافق به از هم پاشیدن نظام تحریم‌ها و ادامه برنامه هسته‌ای ایران منجر می‌شود.

او گفت: «اگر به توافق هسته‌ای نه گفته شود، هیچ گزینه دیگری در برابر این حقیقت وجود ندارد که ایران غنی‌سازی را آغاز خواهد کرد، ما حمایت‌های بین‌المللی را از دست خواهیم داد و در موقعیتی گیر خواهیم کرد که توان بازرسی و نظارت بر برنامه هسته‌ای آنها را نخواهیم داشت.»

جان کری، با بیان اینکه در چنین شرایطی ایران فعالیت‌هایش را ادامه خواهد داد خاطرنشان کرد این وضعیت، به فشار مردم برای اقدام نظامی علیه ایران منجر خواهد شد.

ایران و 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین وآلمان سه‌شنبه (23 تیر) پس از 18 روز مذاکرات سخت و فشرده در وین، پایتخت اتریش، سرانجام بر سر «برنامه جامع اقدام مشترک» به جمع‌بندی دست یافتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بچه شیر ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    اینطور هم نیست . کری ما را نشناخته . چه توافق بشود و چه نشود ما مدافع کشورمان هستیم . ما همان کسانی هستیم که تانک تی 72 را با یک نارنجک بی ارزش 5 هزار توئمانی ا خدمه اش به درک می فرستادیم و می توانیم ناو امریکا را به سیبل بی حرکت سلاح هایمان تبدیل کنیم .
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    خیلی جالبه که اونها رد توافق رو باعث برچیده شدن نظام تحریمها می دونن، و اونوقت یه عده ای داخل ایران به خاطر توافق بشکن می زنند!!!
  • حسین قادری ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای جان کری وزیر امور خارجه ی امریکا کری خیلی می خواند . به قول دوست خوب همشهری مان ایران را هنوز خوب نشناخته ایشان باید برود ریشه ی اصلی ایران را بیاموزد که ایرانی باغیرت ، شجاع ، وقدرتمند چه کسی است ! آنوقت کری بخواند وگردن کلفتی کند ، که به خدای محمد قسم اگر جنگ شود وامریکا بخواهد به ایران ما لشگرکشی کند آنقدر از سربازانشان را بکشیم که خلیج فارس ودریای عمان ، حتی اقانوس اطلس ودریای مدیترانه از خون کثیفشان رنگین کنیم . آقای جان کری !!! ، اگر نمی دانی بدان واگر نمی شناسی بشناس من یک ایرانی هستم اگر به شخصیتم توهین شود آگر به کشورم توهین شود اگر به دین وایینم بی احترامی شود بلایی سرت می آورم که تا دنیا دنیاست فراموشت نشود 0

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس