کد خبر 443212
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

نتایج ماراتن نفس‌گیر کنکور سراسری امسال در حالی اعلام شد که تنها نام یک نفر از آذربایجان‌شرقی در بین لیست تک رقمی‌های این آزمون در گروه‌های مختلف امتحانی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، نتایج کنکور سراسری سال 94 صبح امروز اعلام شد و نام «سارا همتی» به عنوان نفر اول کنکور علوم تجربی تنها پرچمدار آذربایجان‌شرقی در اصلی‌ترین آزمون علمی سالانه کشور عنوان شد.
سارا متولد دی ماه 75 است که در دبیرستان فرزانگان تبریز درس خوانده، حال به بهانه رتبه نخست در کنکور تجربی سال 94 به سراغ او رفتیم تا از  حال و نحوه مطالعه و حس خوب او پس از اعلام نتایج کنکور و پیروزی در این ماراتن نفس‌گیر بیشتر بدانیم.

انتظار رتبه اول کنکور را داشتید؟

همتی: بله تقریبا. بعد از آزمون احتمال این رتبه را می‌دادم ولی واقعا مطمئن نبودم.

*چطور خبردار شدید ؟ غافلگیر و هیجان‌زده نشدید؟

هر سال رسم است برای اعلام نفرات برتر قبلا موضوع را تلفنی خبر می‌دادند ولی امروز کسی از سازمان سنجش با من تماس نگرفت. صبح عمه‌ام در شبکه خبر به طور زیرنویس خبر را دیده بود و تماس گرفت اطلاع داد. برای پیگیری مجددا جستجو و پی‌گیری کردم ولی چیزی ندیدم. تا اینکه نتایج روی سایت سازمان سنجش منتشر شد. با وجود همین کش و قوس‌ها و استرس‌ها تقریبا بعد از اعلام نتایج هیچ حس خاصی پیدا نکردم.

*نفر اول کنکور چطور درس خواند؟ کلا زندگی را تعطیل کردید و فقط درس می‌خواندید؟

خیر! من زندگی را تعطیل نکرده بودم، اما فکر نمی‌کنم چیزهایی مثل مسافرت و میهمانی و...مهم باشد. سال آخر یعنی پیش دانشگاهی فقط و فقط درس می‌خواندم.

*الآن بیشتر دخترهای همسن و سال شما در این مقطع تفریحاتی مثل رفتن به مسافرت، شرکت در ورزش‌های مختلف و تفریح‌های مختلف و... را تجربه می‌کنند، تفریح و سرگرمی خاص سارا همتی چه بود؟

نه تنها من، هیچ کدام از دخترهای مدرسه ما و همکلاسی‌هایم اهل چنین تفریحاتی نبودند و بیشتر وقت خود را صرف درس خواندن می‌کردیم.

**شیوه درس خواندن سارا همتی و نحوه آماده شدن برای کنکور

*برای رتبه تک رقمی در کنکور چقدر باید درس خواند؟ شما چقدر زمان برای این موضوع اختصاص می‌دادید؟

تا بهمن ماه سال گذشته من روزانه 5 ساعت درس می‌خواندم ولی از بهمن تا قبل از کنکور مطالعه روزانه‌ام به 14 ساعت در شبانه‌روز رسیده بود.

*برای انتخاب رشته چه برنامه‌ای دارید ؟ تبریز ماندگار می‌شوید؟

انتخاب اصلی و اولم رشته پزشکی دانشگاه تهران است. شاید برای انتخاب دوم رشته داروسازی را هم انتخاب کنم.

**در تبریز هنوز با شیوه قدیمی تدریس می‌شود

چرا دانشگاه تبریز نه؟

خب به هر حال شیوه آموزشی دانشگاه تهران بهتر از تبریز است. در تبریز هنوز با شیوه قدیمی تدریس می‌شود و همچنین اینکه طبق شنیده‌های من در تهران اساتید به دانشجویان کمک بیشتری می‌کنند.

*از تجربه زندگی در پایتخت چه تصوری دارید؟

من تک فرزند خانواده‌ام. ولی از حالا نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم. باید شرایط جدید را تجربه کنم و بعد قضاوت کنم.

**هیچ کلاس کنکوری نرفته‌ام

*چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند دارید؟

من بعد از تدریس دبیران ابتدا مطالب را به‌ صورت سطحی و روخوانی مطالعه می‌کردم، پس از آن تست‌های مربوط به آن درس را می‌زدم و در مرحله آخر، پس از کشف نقاط ضعف، عمیق‌خوانی را آغاز می‌کردم، این شیوه من از ابتدای تحصیل تاکنون بوده است.

*به کلاس‌های کنکور هم می‌رفتید؟

نه هیچ کلاس کنکوری نداشتم و فقط برخی دبیران که در ساعت غیر از مدرسه در محیط بیرون کلاس‌هایی برگزار می‌کردند در این کلاس‌ها حضور داشتم.

به جز درس به چه چیزهای دیگری علاقمند هستید و دنبال می‌کنید؟

در بین درس خواندن‌ها و فقط در فواصلی که برای صرف غذا می‌آمدم فیلم می‌دیدم. بطور کلی به فیلم علاقه دارم و اگر قرار باشد روزی سراغ پیگیری هنر خاصی هم بروم قطعا به بازیگری و این حیطه مربوط خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 0
    كلاس كنكور نرفتي؟ آره ... پس لابد معلم خصوصي گرفتي.
  • رقیه مرادی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 1
    من اگر دانشگاه قبول میشدم الان 50خواستگار داشتم ولی افسوس و صدافسوس
  • دانشجوی دکترای فیزیولوژی ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    1 1
    الهی. اونی که تو رو واقعا بخواد با شعور و درک تو کار داره نه با مدرکت. ما که سالهاست دانشجوییم هم استاد بی اخلاق و بی وجدان دیدیم هم آبدارچی با شعور و فهمیده.البته استاد با شخصیت هم زیاد داریم. در کل انسانیت چیزی فراتر از مدرک و مقام و پول هست که این دوره زمونه سخت پیدا میشه.
  • ایرانی ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    2 0
    روزی 14ساعت درس خوندن کارهرکسی نیست !زحمت کشیده حالا نتیجه اش روهم دیده !موفق باشند
  • ناشناس ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    تو مدرسه فرزانگان درس خوندن منم باشم دیگه لازم نیست کلاس کنکوری برم
  • رجبی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    سلام خدا قوت واقعا خوشا بحالتون دبیرای استان بوشهر بخصوص شهر خورموج بدرد لای دیوار میخورن موفق باشید
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    وااااقعاخوش به حالتون منم خیلی دوس دارم رتبه تک رقمی بیارم البته من الان14سالم بیشترنیست وتا اون موقع زیادوقت دارم
  • نیما ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام دوستان میخواستم یکم از تجربیات کنکورم بگم براتون اگه دنبال یه آموزشگاه خوب میگردین باید بگم اونایی که دنبال یه قیمت مناسب هستن دور آموزشگاه هدف و خط بکشن.چون من خودم تحقیق کرذم دیدم واقعا الکی گرونه چون همون اساتید تو خیلی آموزشگاه های خوب دیگه هستن منتها با قیمت های خیلی مناسب تر مثل آموزشگاه علوم و خیلی جاهای دیگه که خودتون میتونین تحقیق کنین.
  • الهام ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    موسسه علوم و معلمايي كه دارن مرتب ارزيابي ميشن تا بهترين نتيجه براي دانش آموز رقم بخوره.من خیلی از این موسسه و دنحوه تدریسشون راضیم
  • سحر ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام بچه ها خواستم اطلاع رسانی کنم که استاد آرامفر دیگه آموزشگاه پرستو نیستن ولی اونجا بری الکی میگن که هستش اینجوری دیگه اونجا اصلا به درد تجربی ها نمیخوره برید ماهان یا علوم. عمارلو هم فقط جزوه هاش خوبه تدریس خودش به درد نمیخوره.
  • بهترین ها ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    اگه دنبال بهترین اساتید هستید قبل از هر تصمیمی به چند تا آموزشگاه خوب مراجعه کنید و مشاوره بشین اول باید با پرس و جو ببینید کدوم استادا بهترن بعد دنبال یه آموزشگاه بگردین که همه استادارو با هم داشته باشین که خودش کلی وقتتو میگیره پس من پیشنهاد میکنم یه سر برو آموزشگاه علوم و بهترین ها رو اونجا پیدا کن.
  • سیما ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام دوستان خوب کنکوری که میخوان تازه از مهر شروع کنن و برای کنکور درس بخونن بهتره که هر چه سریع تر شروع به کار کنن و برن دنبال یه آموزشگاه خوب و قوی. من خودم علوم میرم امسال و البته اینم اضافه کنم که سال دومی هست که کنکور میدم پارسال هدف میرفتم و کلی هزینه کردم در صورتی که نتیجه نداد اما امسال مطمئنم رتبه میارم با برترین اساتید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس