کد خبر 437934
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه تاکید کردند که نتایج همه پرسی اخیر یونان باید مورد احترام واقع شود.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت آلمان در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در خصوص این مساله اتفاق نظر دارند که باید به نتایج همه پرسی یونان احترام گذاشته شود.

رهبران آلمان و فرانسه شب گذشته به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. قرار است مقام های اروپایی فردا سه شنبه در نشست فوق العاده ای وضعیت یونان را مورد بررسی قرار دهند.

وزارت کشور یونان امروز دوشنبه اعلام کرد که پس از شمارش کلیه آرای ماخوذه در همه پرسی روز یکشنبه، 61.3 درصد مردم یونان با اجرای طرح ریاضت اقتصادی مخالفت و 38.6 درصد نیز از این طرح حمایت کرده اند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز در واکنش به نتایج همه پرسی یونان تاکید کرد: توپ اکنون در زمین یونان است. نتایج همه پرسی یونان باید مورد قبول واقع شود.

وی گفت: اول از همه باید نتایج همه پرسی را قبول کنیم. با روشن نتایج همه پرسی، توپ اکنون در زمین یونان است.

سخنگوی دولت انگلیس نیز در واکنش به تحولات اخیر یونان گفت: انگلیس کلیه اقدامات لازم را برای حمایت از امنیت اقتصادی خود انجام خواهد داد.

وی افزود: این لحظه حساسی در بحران اقتصادی یونان به شمار می رود. ما برای حمایت از امنیت اقتصادی خود در این اوضاع نامطمئن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان نیز تاکید کرده است که آتن حاضر است تا به میز مذاکره بازگردد. نتیجه همه پرسی روز گذشته نشان داد که وام دهندگان بین المللی مجبور خواهند بود تا بدهی سنگین یونان را کاهش دهند.

یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، کمک های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس