جانشین فرمانده قرارگاه امام حسین (ع) گفت: آمریکا به خوبی می‌داند هرگز نمی‌تواند به ایران حمله نظامی کند، چراکه در صورت انجام چنین اشتباهی، شکست فضاحت‌باری را متحمل خواهد شد.

سردار همدانی:صحنه‌گردان اصلی جنگ‌ها، آمریکاست

به گزارش مشرق، سردار حسین همدانی شامگاه یکشنبه در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، از خودسازی این شهید بزرگوار و اهل تکلیف بودن ایشان سخن راند و اظهار کرد: جنوب لبنان، شهید چمران را بهتر از من و شما می‌شناسند، چراکه محله‌های فقیرنشین این منطقه هنوز زندگی این شهید والامقام با کودکان فقیر و یتیم آن را به خاطر دارد.

وی گفت: امروز اغلب اساتید دانشگاه‌های لبنان، همان کودکان دیروز هستند که تربیت‌یافته مکتب شهید چمران بودند.

*شهید چمران هنوز در دل‌های آزادگان جهان زنده است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه شهید چمران از عمر خود برای رستگاری بهره برد، به بیانی از این شهید مبنی بر اینکه «متنفرم از کسانی که از شهدا برای مادیات و دنیای خود استفاده می‌کنند» پرداخت و گفت: شهید چمران هنوز هم در دل‌های آزادگان جهان زنده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتابی در لبنان گفت: کتاب‌های مربوط به شهدا و هشت سال دفاع مقدس ایران در نیم روز تمام شد که این امر نشان از جهانی‌شدن انقلاب ایران دارد.

سردار همدانی در ادامه سخنانش با گریزی به اینکه ما هرچه داریم از شهداست، با اشاره به پیدا شدن 175 شهید غواص، بازگشت آنها در این برهه از زمان را یک تلنگر دانست و اظهار داشت: متأسفانه برخی مواقع دچار فراموشی و غفلت می‌شویم که وجود شهدا بار دیگر ما را به خود می‌آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است، بیداری اسلامی در منطقه را از مواهب و برکات وجود انقلاب اسلامی خواند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) با اشاره به جنگ‌های جاری در منطقه، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این جنگ‌ها واقعیت امروز جهانی است که در حال تحول است، پس باید این واقعیات را درست تحلیل کرده و آن را به‌خوبی درک و فهم کرد.

*انقلاب اسلامی ایران رونده و در حال حرکت است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران رونده و در حال حرکت است، تأکید کرد: باید تحولات منطقه را فرصتی دانسته و در این مسیر به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره ببریم.

سردار همدانی با اشاره به اینکه نباید گرفتار مسائل جانبی و حاشیه‌ای شویم، بالا بردن سطح نگاه به اتفاقات و تحولات در منطقه را خواستار شد و گفت: امام (ره) منش استکبارستیزی و دفاع از مظلوم در هر کجای جهان را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گنجاندند که این امر چراغ پیش روی این نظام مقدس است.

وی با گریزی به وضعیت سوریه و تحولات آن اظهار داشت: الگوبرداری این کشور از فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس باعث ایستادگی و مقاومت آن شده است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) ادامه داد: بعد از ترور 2 هزار نفر از نیروهای سوری از سوی جبهه غرب، این کشور ناامید شد که البته بعد از شنیدن داستان 17 هزار شهید ترور ایران، دوباره با امید در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

*صحنه‌گردان اصلی جنگ‌ها، آمریکاست

وی با اشاره به اینکه مدیریت اصلی جنگ‌ها همواره برعهده آمریکا بوده و هست و کشورهای تجاوزگر بازیگرانی بیش نیستند، گفت: آمریکا به منظور اجرای راهبرد کلان خود که همان تشکیل دهکده جهانی است، به دنبال قطعه قطعه کردن کشورهای منطقه است.

سردار همدانی ادامه داد: آمریکا بر اساس این راهبرد در پی تقسیم ایران به پنج کشور، سوریه و عراق هر یک به سه کشور بود تا بر آنها تسلط داشته باشد که البته با قدرت و هوشیاری جمهوری اسلامی این نقشه نقش بر آب شد.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمن در بعد جنگ نرم گفت: دشمن و در رأس آن آمریکا به خوبی می‌داند هرگز نمی‌تواند به ایران حمله نظامی کند، چراکه در صورت انجام چنین اشتباهی، شکست فضاحت‌باری را متحمل خواهد شد به همین دلیل در زمینه جنگ نرم با برنامه وارد شده است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) یکی از دلایل حمله به سوریه را شروع جنگ با ایران دانست و گفت: از آنجا که عربستان مستقیماً جرأت حمله به ایران را ندارد در سوریه جنگ خود با ما را شروع کرد.

وی با بیان اینکه اگر سوریه سقوط کند باید در مرزهای خود با دشمن بجنگیم، اظهار داشت: سوریه عمق استراتژیک ماست.

*هدف از حمله به سوریه کوتاه کردن دست ایران از منطقه بود

سردار همدانی گفت: در جریان اتفاقات سوریه دو اردوگاه شامل دشمنان سوریه یعنی آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی و دوستان سوریه یعنی ایران، روسیه و چین تشکیل شد که در نهایت اردوگاه دوستان سوری به پیروزی رسیدند.

وی تأکید کرد: اردوگاه دشمن رسماً اعلام کرده بود هدف از حمله به سوریه کوتاه کردن دست ایران از منطقه، تضعیف حز‌ب‌الله و تبدیل آن به یک تشکل سیاسی به دور از جهاد نظامی بود که البته نتوانستند راه به جایی ببرند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) گفت: در جریان این ناکامی پادشاه عربستان از جان کری انتقاد کرد که «شما به ما آن طور که باید کمک نکردید»، کری هم در پاسخ گفته بود «ما هر کاری انجام دادیم اما ایجاد تشکل مردمی در سوریه توسط ایرانی‌ها از یک سو و محبوبیت بشار اسد از سوی دیگر مانع از دستیابی به اهداف ما در این کشور شد».

*داعش با هزینه و برنامه‌ریزی آمریکا روی کار آمد

وی ادامه داد: در جریان این انتقاد، جان کری به پادشان عربستان گفته بود که شما دولت‌هایی هستید که برخلاف ایران و سوریه محبوبیتی در بین مردم ندارید.

سردار همدانی با بیان اینکه در مقطعی نیز آمریکا بعد از شکست در سوریه به دنبال اشغال نجف و کربلا برآمد، افزود: البته بعد از اظهار نظر کارشناسان خود مبنی بر اینکه هر گونه تعرض به این مناطق، شیعیان و حتی اهل سنت را علیه آمریکا بسیج خواهد کرد، از این برنامه نیز دست کشیدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از این داعش با هزینه و برنامه‌ریزی آمریکا روی کار آمد، گفت: این گروهک تروریستی با هدف ارائه چهره‌ای خشن از اسلام روی کار آمده که باید نسبت به این نقشه دشمن هوشیار بود.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) 90 درصد برنامه‌های داعش را کار بر روی باورها و اعتقادات نیروهای خود دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید برای مقابله با دشمن دست از جناح‌بندی‌ها برای رسیدن به منافع بزرگ‌تر کشید، گفت: البته منظورم این نیست که دسته‌بندی احزاب و جناح در کشور وجود نداشته باشد اما همین احزاب باید منافع حزبی خود را فدای منافع ملی کنند نه برعکس.

*در جنگ نرم برخی از سنگرها در حال سقوط است

سردار همدانی با بیان اینکه باید نسبت به جنگ نرم دشمن حساس بود، تصریح کرد: در جنگ نرم برخی از سنگرها در حال سقوط است که وظیفه علما و اساتید بسیجی مقابله با این ترفند دشمن و جلب و جذب جوانان به سوی باورهای دینی و امیدآفرینی در جامعه است.

وی در پایان خواستار استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس شد و ابراز داشت: اجرای الگوهای موفق در سوریه، یمن و عراق همه برگرفته از تجربه دفاع مقدس بوده و چیزی به عنوان نوآوری خلاقانه در این رابطه نداشتیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس