زيردريايي‌هاي جديدي توسط وزارت دفاع در حال ساخت است و به نيروي دريايي اضافه مي‌شود که به تجهيزات راهبردي نداجا مجهز خواهند بود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، امير کامران فرهنگ‌جاويد معاون هماهنگ‌کننده نيروي دريايي ارتش در خصوص اقدامات و وضعيت اين نيرو اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش در سال‌هاي اخير گام‌هاي مؤثري در راستاي انجام ماموريت محوله و تامين منافع نظام بويژه در درياهاي دور و خليج عدن و مبارزه با پديده شوم دزدان دريايي برداشته و همچنين اين نيرو با حضور در عرصه درياها و بويژه در اواخر سال 89 با حضور دوازدهمين ناو گروه خود در شمال اقيانوس هند و گذر از تنگه باب‌المندب و درياي سرخ و عبور از کانال سوئز و حضور در درياي مديترانه توانست اقتدار خود را به رخ استکبار جهاني بکشاند.

وي در ادامه تصريح کرد: نيروي دريايي در چندين بعد از جمله نوسازي، تعمير و نگه‌داري و زيرساخت‌ها بسيار فعال است، به طوريکه در سال‌هاي گذشته مقام معظم رهبري، نيروي دريايي ارتش را يک نيروي راهبردي ناميدند.

* سفر به مديترانه در سال جاري ادامه خواهد يافت

فرهنگ‌جاويد با بيان اينکه نيروي دريايي راهبردي يعني حضور در درياها، اقيانوس‌ها و نقاطي که منافع نظام جمهوري اسلامي ايران ديکته مي‌کند، خاطرنشان کرد: حضور در درياي مديترانه هم در راستاي ماموريت ما و صلح و دوستي و ارتباط و ديد و بازديد از کشورهاي دوست مثل سوريه بوده و اين مناسبات در نيروي دريايي وجود دارد و اين ديدارها ادامه خواهد يافت.

معاون هماهنگ‌کننده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: در راستاي ارتقاي سطح آموزشي و توان رزمي خود و ارتقاي مهارت کارکنان، سفر به مديترانه در سال جاري نيز ادامه خواهد يافت و ما سفرهاي مختلفي داريم که با تصويب ستادهاي بالاتر صورت خواهد گرفت.

* تاثير حضور نيروي دريايي بر احياي مناطق جنوب شرق کشور

معاون هماهنگ‌کننده نيروي دريايي ارتش تاکيد کرد: سواحل جنوب شرق کشور يک حوزه کاملا محروم بوده و مقام معظم رهبري نظرشان به توسعه جنوب شرق کشور است و همچنين استفاده از درياي عمان مغفول واقع شده بود بنابراين نيروي دريايي با حضور پرصلابت خود در اين منطقه آنجا را احيا مي‌کند.

فرهنگ جاويد ادامه داد: حضور نيروي دريايي باعث پيشرفت جنوب شرق و سواحل عمان خواهد شد و ما بايد با کمک ساير ارگان‌ها و دولت سطح آن جا را ارتقا و اين خطه را توسعه دهيم.

* همکاري ارتش با نيروي دريايي سپاه توان رزمي دريايي کشور را چند برابر مي‌کند

وي به حضور نيروي دريايي سپاه در سواحل جنوب کشور نيز اشاره و تصريح کرد: ما همکاري لازم را با نيروي دريايي سپاه داريم و همين ارتباط و هماهنگي خوب توان رزمي دريايي جمهوري اسلامي ايران را چند برابر مي‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نيروي دريايي ارتش با اشاره به حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي در آبهاي جنوب کشور، اظهار داشت: نيروي دريايي ايران بسيار قدرتمند است و ما مي‌خواهيم اعلام کنيم براي تامين امنيت خليج فارس و درياي عمان نياز به حضور نيروي نظامي هيچ کشور فرامنطقه‌اي نيست.

* زيردريايي‌هاي جديدي به نيروي دريايي اضافه مي‌شود

وي همچنين در خصوص نوسازي تجهيزات در نيروي دريايي ارتش خاطرنشان کرد: يگان‌هاي جديد و ارزشمندي در حال ملحق شدن به نيروي دريايي در سطح شناورهاي رزمي و شناورهاي سطحي- پروازي است.

فرهنگ‌جاويد در ادامه سخنانش با بيان اينکه زيردريايي‌هاي نداجا با داشتن تجهيزات و کارکنان متخصص با قدرت آماده دفاع از کشور هستند، گفت: اگر منافع نظام ايجاب کند زيردريايي‌هاي ارتش در آب‌هاي دور دست حضور پيدا خواهند کرد و خيلي مقتدرتر و قوي‌تر حتي از ناوهايمان در آب‌هاي دور حضور خواهند يافت.

معاون هماهنگ‌کننده نيروي دريايي ارتش در پايان با بيان اينکه ساخت زيردريايي‌ها در کشور بومي شده است، اظهار داشت: زيردريايي‌هاي جديدي توسط وزارت دفاع در حال ساخت است و به نيروي دريايي اضافه مي‌شود که به تجهيزات راهبردي نداجا مجهز خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس