کد خبر 429507
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

ضرورت امنیت شبکه و حریم خصوصی با همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش احساس می‌شود. از جمله می‌توان به تلگرام اشاره کرد که اخیراً به دلیل عدم آگاهی عموم از تنظیمات امنیتی مورد سوءاستفاده‌هایی قرار گرفته است.

  به گزارش مشرق، نرم افزاری مثل تلگرام به لطف سرعت بالا و استیکرهای جذابش در مدت کوتاهی توانست جای شبکه‌هایی مثل لاین و واتس‌آپ را بگیرد. حال اهمیت تامین امنیت در این ابزارک برای کاربران بسیار حیاتی است. در مقاله پیش رو آموزش ترفند‌هایی است که با انجام آن باعث حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از نفوذ دیگران خواهید شد.

برای تامین امنیت و حفظ حریم خصوصی ابتدا باید آموزش لازم در جهت استفاده صحیح قبل از نصب و راه اندازی هر اپلیکیشنی را بیاموزیم. در این مطلب چند نکته برای جلوگیری از نفوذ و هک دستگاه شما عزیزان در شبکه تلگرام بیان خواهیم کرد.

1- در تلگرام به راحتی افراد می‌توانند با جستجوی یک یوزر عکس پروفایل شخصی فرد را مشاهده کنند پس حتی المقدور برای پروفایل خود یوزر انتخاب نکنید ،اگر هم در موارد خاص مجبور به ساخت یوزر بودید پس از انجام کارتان آنرا حذف کنید (منظور یوزر هست نه خود تلگرام).

2- در صورت امکان در گروه‌‎هایی که عضو هستید از عکس شخصی برای پروفایلتان استفاده نکنید.

3- از متن‌های بدافزاری که با عنوان ”این را خانم فلان طراحی کرده بفرست به یک نفر دیگه اسمش میاد و …” منتشر می‌شود، آنها را کپی و اجرا نکنید. روی لینکی که از شما اطلاعات شخصی می‌خواهد و یا لینک نصب نرم افزار می‌باشد کلیک و اقدام به نصب اپلیکیشن نکنید چون ممکن است دارای کدهای مخرب و تروجان باشد که بعد از کپی یا نصب کردن به موبایل شما و به حریم خصوصی شما نفوذ می‌کند.

4- با فعال کردن این قسمت از نرم‌‎افزار فقط کسانی که شماره شما را در داخل گوشی خود ذخیره دارند می‌توانند عکس شما را ببینید برای این منظور به قسمت settings (تنظیمات) تلگرام رفته سپس privacy and security (حریم خصوصی و امنیت) و بعد last seen رفته، سه گزینه در بالا وجود دارد everbody ,my contacts و nobody که everbody برای همه عکس شما نمایش داده می‌شود، my contacts فقط برای کسانی که شماره شما را دارند و nobody برای هیچکس نمایش داده نمی‌شود.

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام
5- روت کردن گوشی برای همه کسانی که خواستار استفاده از تمام قابلیت‌های گوشی خود هستند توصیه شده و همچنان پیشنهاد می‌شود ولی با روت کردن امکان نفوذ و دسترسی کامل به بدافزار‌ها در صورت عدم دقت به دسترسی‌های محوله به برنامه‌های نصب شده از طرف شما امکان پذیر است پس به‌دسترسی‌های درخواستی نرم‌افزار قبل از نصب برنامه و دسترسی خاص سوپر یوزر (در صورت روت بودن گوشی)توجه کنید و به هر برنامه‌ای دسترسی ندهید.

6- و در آخر اگر میخواید ببینید تلگرامتون هک شده یا نه و به عبارت کامل‌تر بتوانید تمام لاگین‌ها(تمام ورودی‌‌ها)به تلگرام با آی‌پی و در زمان‌های مختلف با هر وسیله شامل موبایل یا رایانه و... به تلگرام را رویت کنید به این قسمت بروید:

SITTING>> PRIVACY AND SICURITY >> ACTIVE SESSIONS

در این قسمت می‌بینید که در قسمت بالا مدل گشی شما را نشان داده به‌همراه آی‌پی و روبروی آن نوشته شده آنلاین یعنی اینکه شما دارید از تلگرام استفاده می‌کنید و اگر در پایین(لاگین‌های گذشته شما) به غیر از مدل گوشی خود و وسایلی دیگری که با آن به تلگرام متصل شده اید مدل یا وسیله ناشناسی دیدید، یعنی اینکه کس دیگری هم به تلگرامتون  شما دسترسی دارد. برای اینکه تلگرامتون رو در بقیه جاها از کار بیاندازید، روی گذینه قرمز رنگ با نام terminate all other sessions کلیک کرده و بعد ok را اتتخاب کنید.

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

چند راهکار ساده برای جلوگیری از نفوذ دیگران به تلگرام

با اینکار هرکسی هم که به تلگرام شما دسترسی داشته باشد غیر فعال می‌شود ضمنا دیگر شما هم در وسیله دیگری بطور هم‌زمان قادر به استفاده از یک یوزر نخواهید بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوب و آموزنده تون من همین مسیر رو رفتم دیدم تلگرام منم هک شده بود و غیرفعالش کردم، اگه یوزرمو پاک کنم دیگه چنین اتفاقی نمیافته؟؟ خواهش میکنم جواب بدید ممنون میشم
  • شهاب ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 5
    سلام....رفتم قسمت active session دیدم عین همین عکس شما یکی تلگرام تحت وب هست یکی sumsung n900 این n900 قضیش چیه که هم اینجاس هم گوشیه من؟ یعنی هک شدم؟به گالری هم دسترسی داره؟
  • پرستو ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 5
    سلام.من هم به این ادرس رفتم و دیدم متاسفانه تلگرامن هک شده.لطفا بگین که به چه چیز هایی دسترسی داشته.و اصلا چه جوری تونسته بیاد منو هک کنه و از کجا بفهمیم که کی بوده.ایا به حافظه ی گوشی و رم هم دسترسی داشته.خواهش میکنم جواب بدین.خیلی برام مهمه.ممنون
  • صادق ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    22 0
    مورد 4 کمر منو شکوند :)))) اون عکس پروفایل رو نمیبنده لست سینو ور میداره!!! سواد دارین؟؟ :))))
  • faeze ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام .... من لغو دسترسی دستکاه ها رو زدم بعد ار چند وقت تلگرامم رو حدف کردم الان هرکاری میکنم دوباره نصبش کنم تلگرام هیچ کدی به من نمیده
  • hadi ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    عدم نمایش عکس پروفایل مخاطبین تلگرام
  • hadi ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    11 0
    عدم نمایش عکس پروفایل مخاطبین تلگرام.خواهش میکنم زودتر جواب بدین من واقعا دچار مشکل شدم
  • mansour z ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    3 0
    باسپاس وخداقوت ازاینکه به فکر خانواده های باآبرو هستید.
  • رضا ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    0 0
    باتشكراز رهمتهاى بى دريق شما عزيزان
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    نیما مرسی خیلی عالی بود مختصر و مفید و عالی دست تون درد نکنه
    • مبین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      0 0
      عالی
    • مبین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      0 0
      عالی
    • مبین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
      0 0
      عالی
  • کشتزار ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    4 2
    با تشکر از زحمات و مطالب خوب شما
  • مریم ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    سلام اون عدد کم رنگی که زیر مدل گوشی مینویسه چیه؟کسه دیگه ای این صفحه را ببنه مشکلی نداره؟امکان سواستفاده نیست؟
  • نگار ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    7 1
    last seen فقط برای نامشخص کردن زمان استفاده شما از تلگرام است , Who can see your last seen time? ک در بالا صفحه نوشته شده , یعنی چ کسانی می توانند زمان آخرین بازدید شما رو ببینند ؟ اصلن ربطی ب عکس نداره
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    2 1
    من هک شدم کاری که گفتید رو انجام دادم اما باز که رفتم تو قسمت کارنت سیزن باز جز گوشی من یه اسم دیگه هم هست , چکار کنم؟!
  • ستایش ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    1 1
    خیلی خوب بود ممنون. ممنون که توضیحاتتون رو به همراه تصاویر نشان دادی
  • سعید ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 0
    سلام واقعاازتشکرمیکنم به خاطرآگاهی دادن به مارسی
  • مهرداد ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    ممکن است زمانی با دستگاه یا مرورگر دیگری به اکانتتان وارد شده باشید و یادتان رفته باشد که از آن Logout کنید. وجود اکتیو سشن ها همیشه به دلیل هک شده اکانت شما نیست.
  • بی تام ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    5 0
    دوست عزیز او آدمین گزینه last seen رو که توضیح دادی مربوططبه فقط پنهان کردن تایم میشه و به هیچ وجه ربطی به عکس نداره عکس در تلگرام برای همه قابل رویته جز اینکه ورژن جدید بیاد .لطفا تصحیح کنید
  • شیرین ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    3 0
    سلام فردی بیکار شماره سریال گوشی منو پیدا گرده ایا اگر من ی شماره دیگر تلگرام نصب کنم اون میتونه شماره منو پیدا کنه؟ ایا اون شخص ک دفعه قبل منو حک کرده ب صحبت های من تو تلگرام دسترسی دارد؟
  • Bahar ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    عالی بود ممنون
  • مجمد ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    به نظر من هكي در كار نيست. أين اكتيو سنسيشن ها كسايي هستن كه از فرنداتونن كه عكساي بروفايلتون رو باز ميكنن و خيلي بيكيرن..من خودم با يه كوشيه ديكه هي عكساي بروفايلمو باز كردم مشخصات اون كوشيم اومده بود با أين كه هكي نبود و خودم واسه ازمايش اينجوري كردم و اي بي اون كوشيمو أورده بود
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    2 0
    ربطی به عکس پروفایل نداره اون لست سین یعنی اخرین بازدیدو برمیداره نه عکس پروفایلو
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    4 0
    اون last seen برای دیدن عکس نیست.برای دیدن اخرین باری هست که امدی تلگرام اشتباه اطلاعات ندهیم ه ملت
  • هلن ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    4 4
    سلام میخواستم ببینم میتونیم پروفایل هم مثل آخرین بازدید مخفی کنیم؟
  • دامون ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام داداش خسته نباشی عزیز جان مراحل هک گوشی رو زدم هیچی نشون نمیده ولی رو سیستم کامپیوتر فعاله تلگرامم چیکار کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس