شبکه‌های سیما امسال نیز برای ماه مبارک رمضان آماده شده و برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند،‌ از ویژه برنامه‌هایی با حال و هوای ماه میهمانی خدا گرفته تا سریال‌های هرشب شبکه‌های مختلف.

گروه فرهنگی مشرق - مجید احمدی : شبکه‌های تلویزیون در کنداکتور پخش خود همیشه برای ماه رمضان برنامه‌های خاصی تدارک می‌بینند که مخاطب خود را راضی نگه دارد و با فضای این ماه همراه کند. سریال‌هایی چون "پایتخت 4"، "فراموشی"، "گاهی به پشت سر نگاه کن"، "دردسرهای عظیم 2" و باز پخش سریال "امام علی (ع)" از جمله برنامه‌های نمایشی است که شبکه‌های سیما زمان خود را در ماه رمضان با آنها پر می‌کنند.

شبکه یک و اطلاع رسانی نه چندان مطلوب

هنوز از برنامه های مختلف این شبکه خبری نیست. تنها برنامه‌ای که پخش آن قطعی است سریال های این شبکه است. سریالی که پخش خود را از عید به ماه رمضان موکول کرده تا به جای 13 شب، 26 قسمت پخش شود.  این سریال در ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 به روی آنتن شبکه یک سیما می رود و روز بعد ساعت 15 تکرار خواهد شد.

تا کنون تصویربرداری سری چهار سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه کنندگی الهام غفوری و به سرپرستی نگارش محسن تنابنده که اردیبهشت ماه امسال در کشور چین، شهر پکن کلید خورده بود پس از تصویر برداری در استان مازندران و در شهرهای «شیرگاه» و «زیر آب» از نیمه گذشته است.

برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان


گروه این روزها در شیرگاه و زیرآب استان مازندران کماکان در حال کار هستند و پیش‌بینی می شود که تا پایان ماه مبارک رمضان تصویربرداری سریال ادامه داشته باشد. تا امروزتصویر برداری نیمی از سریال به پایان رسیده و حدود 10 قسمت از سریال مونتاژ شده که مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

در سری چهارم «پایتخت» بازیگرانی چون:محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، محمدرضا علیمردانی، علی سلیمانی، سلمان خطی، علی درویش، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، مهین رحیمی، الهه جباری، سکینه خاتون شفافی، بیژن اشکور کیایی، دامون فلاح. بازیگران خردسال: سارا فرقانی اصل، نیکا فرقانی اصل، بازیگر نوزاد: رهام عباسپور، بازیگران چینی: ژانگ منگ هان، چی وی فاٌ، وین گان چا، یوان چی ژأن حضور دارند و به زودی هدایت هاشمی هم جلوی دوربین می رود.

«دعوت»

یکی از برگ برنده‌های شبکه یک در ماه رمضان امسال می‌‌تواند اجرای جواد رضویان باشد که مجری ویژه برنامه افطار شبکه یک شده است.

برنامه «دعوت» با اجرای جواد رضویان به عنوان وی‍ژه برنامه افطار شبکه یک به روی آنتن سیما می‌رود. لیلا رضا سلطانی تهیه‌کننده برنامه در خصوص آخرین اخبار ویژه برنامه ماه رمضان شبکه یک سیما گفت: گزینه‌های زیادی برای اجرای ویژه برنامه شبکه یک در نظر داشتیم اما با توجه به فضا و ماهیت برنامه تصمیم گرفتیم سید جواد رضویان را به عنوان مجری "دعوت" انتخاب کنیم و ایشان نیز پذیرفتند و به امید خدا "دعوت" با اجرای رضویان در ماه مبارک رمضان پخش می شود. وی ادامه داد: "دعوت" یک برنامه شاد و جذاب است و پیش‌بینی می‌شود به سرعت جای خود را در میان مخاطبان باز کند و به برند سال‌های آینده ماه مبارک رمضان تبدیل شود.


برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان


رضاسلطانی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه "دعوت" در ساعتی غیر از زمان پخش برنامه "ماه عسل" به روی آنتن خواهد رفت و امیدوارم بتواند موفقیت‌های زیادی به دست آورد.

سریال «فراموشی»

مینی سریال «فراموشی» قرار است در شبهای قدر به جای سریال پایتخت از شبکه یک سیما پخش شود. قصه این سریال به قلم مشترک اصغر عبدالهی و سعید شاهسواری درباره سام شکرچیان مردی 45ساله است که غرق در کار و تجارت است. او به واسطه ناکامی در یک معامله‌ی کلان به شدت عصبانی و آشفته است. این آشفتگی باعث می‌شود تا در راه شمال، با یک وانت تصادف کند و این آغاز ماجراست.

امین زندگانی، سیاوش خیرابی، نگین صدق‌گویا، محسن افشار و الهام نامی بازیگران اصلی این کار هستند.

این سریال در پنج قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما تولید می شود و از 14 تیر ماه همزمان با شب نوزدهم ماه ماه رمضان از شبکه یک سیما پخش می شود.


سفره رنگین شبکه دو برای افطار


گروه اجتماعی شبکه دو امسال برای ایام ماه مبارک رمضان با دست پر به میدان رقابت آمده است. شبکه دو با 14 ويژه برنامه « قبول باشه»، «كوي محبت»،‌ مسابقه « ثانیه‌ها» ،‌ سریال نمایشی «گاهي به پشت سر نگاه كن »،‌ «شبهاي روشن»،‌ ویژه برنامه سحر «نو سفران» ،‌ «محله گل و بلبل» مستند«از لاک جیغ تا خدا»،‌ «يك برش زندگي»،‌ «راه آرامش» و پخش سخنراني های مذهبي‌ و ديگر برنامه هاي متنوع  به استقبال ماه مبارک رمضان می رود.

اين شبكه امسال جدول رنگيني براي خانواده‌هاي ايراني تدارك ديده است؛‌ اين برنامه ها با تدارك بخش هاي جذاب و مناسب ماه رمضان مي‌كوشند طيفي از مخاطب بزرگسال تا كودك و نوجوان را در اين ماه پر فضيلت با خود همراه كنند

ویژه برنامه عصرگاهي«قبول باشه» به صورت زنده و به تهیه کنندگی فریدالدین نیکجو در ماه رمضان از ساعت 17 و 40 دقيقه روي آنتن مي رود.  این برنامه كاري از گروه خانواده و فرهنگ شبكه دو است و از شهرک سینمایی غزالی با اجراي  افتخارالسادات سعيدي پخش مي شود.

رویکرد برنامه قبول باشه توجه به نقش خانواده به خصوص بانوان و مادران روزه دار در ماه مبارک رمضان، به تصویر کشیدن مناسک و آئین ها در شهرهای مختلف ایران، ترویج سبک زندگی اسلامی و  توجه به سلامت روح ( نیازمندیهای معنوی) و سلامت جسم ( تغذیه پاک، سالم، مفید) است.

همچنین برنامه «كوي محبت» با تهيه كنندگي و اجراي سيد مصطفي موسوي نيز در ايام ماه مبارك رمضان از بقاع متبركه، امامزاده ها و اماكن زيارتي ایران و عراق روي آنتن مي رود.

اين برنامه پیش از افطار با اساتيد حوزه و دانشگاه مانند حجج اسلام ماندگاري، كازروني، انصاري، ثمري و دکتر حشمت ا... قنبری ابعاد شخصيتي حضرت اميرالمومنين علي (ع) را بررسی نموده و همچنین فرمايشات گهربار ايشان در نهج البلاغه  را مد نظر قرار می دهد.  


برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان


مسابقه تلويزيوني «ثانيه ها» نيز  به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۳۲ قسمت و با رويكردي متفاوت و جذاب تر نسبت به گذشته روی آنتن شبکه دو می‌رود. پخش سری دوم این مسابقه تلویزیونی از ۲۰خرداد ساعت 21 آغاز می‌شود و طی آن ۱۵ شرکت‌کننده در سه مرحله با یکدیگر مسابقه می‌دهند. در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه پیدا کرده و برنده رقابت پایانی به فینال مسابقه «ثانیه‌ها» می‌رود.

مسابقه فینال فینالیست‌ها نیز عید سعید فطر در دو قسمت پخش خواهد شد. مسابقه «ثانیه‌ها» در گروه امور اجتماعی شبکه دو تولید می‌شود و تهیه‌کننده آن ابراهیم بهادری و مجری آن علیرضا خمسه است.

 شبكه دو مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان و کارگردانی مازیار میری را در شبهاي ماه مبارک رمضان روی آنتن می فرستد.

اين مجموعه تلويزيوني در گروه فيلم و سريال شبكه دو توليد شده و با بازی امين تارخ،‌ محمد متوسلاني، هدایت هاشمی، الیکا عبدالرزاقی، بهاره کیان افشار، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، حمید ابراهیمی، میلاد رحیمی، امیر کربلایی‌زاده، مسعود سخایی و نگار حسن‌زاده پخش مي‌شود. اين سريال هر شب بعد از گفتگوي وي‍ژه خبري پخش مي شود و بازپخش آن نيز روز بعد از ساعت 17 خواهد بود.


برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان


 برنامه «شب های روشن» به تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور در شب‌هاي ماه مبارك رمضان از ساعت 24 پخش مي شود. «شب های روشن»  كه كاري از گروه امور اجتماعی شبکه دو است،‌ با هدف ترویج فضایل اخلاقی در رمضان، توجه به صله رحم، ترویج سنت حسنه اطعام و کمک به نیازمندان، افطاری های ساده بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی در ایران توليد مي شود و  هر  شب ميزبان یک خانواده  معمولي اما موفق خواهد بود.

از آیتم ها و بخش های مختلف این برنامه مي توان به سفره هاي افطار ساده، نكات اخلاقي، مهمانان ويژه ئ، نجواي شبانه، ادبيات رمضان و رمضان در جبهه اشاره كرد. شب های روشن هر شب با  حضور كارشناساني مانند حجج اسلام شهاب مرادي، سرلك، نقويان، دكتر سنگري و دكتر رجبي دواني به بررسي جايگاه دين در زندگي امروز و فضائل و رذايل اخلاقي مي پردازد. بازپخش اين برنامه مناسبتي نيز ساعت 9 روز آينده خواهد بود.

 
«نو سفران» ویژه برنامه سحرگاهي 60 دقیقه ای به صورت زنده به تهیه کنندگی  مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی است که سحرهاي ماه مبارك رمضان از ساعت 3 تا 4 با مداد روی آنتن می رود.

اين برنامه که كاري از گروه كودك و نوجوان است با هدف توجه ویژه به نوجوانان در کلیت خانواده و انتقال باورهای دینی از نسل های پیشین  به نسل های جدید، همراهی بزرگسالان با نوجوانان و کودکان در لحظه هاي معنوی سحر و احیای آیین های مذهبی و دینی توليد مي شود.

تازه روزه،‌ قصه گويي،‌ سفره سحري، زير نور ماه، خاطره ها،‌ دستهاي كوچك و ‌آسماني ها از بخش هاي مختلف اين برنامه سحرگاهي هستند. «از لاك جيغ تا خدا » كاري مستند از گروه خانواده و فرهنگ به تهیه کنندگی محمد تفکری است که هر روز از ساعت 11:30 به مدت 20 دقيقه  روی آنتن می رود و بازپخش آن روز بعد از ساعت  1:20 بامداد خواهد بود.  اين برنامه قصد دارد با هدف تكريم حجاب و بانوان محجبه، با افرادي كه به تازگي موفق به بهره مندي از پوشش چادر شده اند، گفتگو کند. الگوسازي براي جامعه دختران و زنان كشور و نيز ارائه حجاب برتر از اهداف اين برنامه است.

شبکه سه ؛ ماه عسل و دو مجموعه

شبکه سه نیز امسال برنامه‌هایی برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده ولی مهمترین برنامه این شبکه "ماه عسل" است. برنامه‌ای که با اقبال مواجه شده ولی انتقاداتی زیادی نیز به همراه خود دارد. امسال نیز موسیقی این برنامه از آثار زنده‌یاد مرتضی پاشایی است تا نشان دهد که مدیران این برنامه این شبکه کار خود را بلدند و می‌‌توانند موج سوارانی قابل باشند.
برنامه «ماه عسل» که قرار است امسال در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه سوم سیما با اجرای «احسان علیخانی» پخش شود، مانند هر سال شایعات متعددی درباره خواننده تیتراژهای ابتدایی و انتهایی این ویژه برنامه در بین علاقه‌مندان پخش می‌شود که طبعا باید تا زمان پخش برنامه منتظر ماند و دید که امسال چه کسی تیتراژ انتهایی این ویژه برنامه را می‌خواند؟ اما فعلا برای آغاز برنامه گویا از صدای زنده‌یاد مرتضی پاشایی استفاده می‌شود. البته پیش از این حضور احسان خواجه امیری و بابک جهانبخش به عنوان خوانندگان تیتراژ ماه عسل یاد شده بود اما این حضور هنوز به قطعیت نرسیده است.

برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان

«ماه عسل» که چند سالی است به عنوان ویژه برنامه‌ی ثابت شبکه سه در ساعات افطار شناخته می‌شود، امسال نیز در حال طراحی و تولید است و قرار است از چهارشنبه - 27 خرداد ماه - پخش آن آغاز شود. برنامه گفت‌وگو محور «ماه عسل» امسال موضوع «بخشش» را محوریت قرار داده است و تلاش می‌کند، طبق تعریف خود در فضایی لطیف، انسانیت را در پرتو پیام‌های دینی و اخلاقی به مخاطبان ارائه دهد.
برنامه افطار شبکه سه قرار است در 30 قسمت 75 دقیقه‌ای از 27 خردادماه هر روز پیش از افطار از شبکه سه سیما به روی آنتن برود. «ماه عسل» با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی پخش خود را آغاز می‌کند.

«دردسرهای عظیم 2» این سریال به کارگردانی «برزو نیک نژاد» از روز پنجشنبه 28 خردادماه مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21 پخش شده و تکرار آن نیز روز بعد ساعت 17:30 خواهد بود. این سریال اولین سریالی است که بلافاصله پس از اذان مغرب به روی آنتن می رود.


برنامه های شبکه های سیما در ماه مبارک رمضان


مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی، مریم سعادت، پرستو گلستانی، فریده سپاه منصور، زهره فکور صبور، مهران رجبی، امیرحسین صدیق، مه لقا باقری، اشکان اشتیاق، شهین تسلیمی، حسین محب اهری، امیر غفارمنش، سولماز غنی، صفا آقاجانی، فرزاد حاتمیان، بهشاد شریفیان، محمدمهدی مطلبی، قدرت‌الله صالحی، آرزو مفتاحی، ساحل بکرانی(نوزاد) و... در این سریال بازی دارند.

نویسندگی این سری را علیرضا کاظمی پور و امیر عربی همزمان با تصویربرداری برعهده دارند و در خلاصه داستان آن آمده: با پیدا شدن بچه‌ای در ماشین و آمدن خانواده لطیف از شهرستان و دعوت از خانواده پدری بهار، آن دو دچار دردسرهای فراوانی می‌شوند. فرحان که خود را مدیون کمک‌های لطیف و بهار می‌داند، سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای آنان را حل و فصل کند، اما... .

مجموعه تلویزیونی «نیاز» در حقیقت یک مینی سریال است که برای پخش در شبهای قدر از شبکه سه سیما ساخته شده است. بنا بر این گزارش، مجموعه تلویزیونی «نیاز» به کارگردانی حسین سهیلی زاده مراحل تولید را سپری می کند و در ایام شب های قدر به جای سریال «دردسرهای عظیم2» و در همان ساعت از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

شبکه چهار و جای خالی نوآوری

شبکه چهار به برنامه‌های روتین خود رنگ و بوی رمضان خواهد داد. قرار است که در این شبکه در ماه مبارک رمضان شاهد پخش برنامه‌های مستند با محوریت ماه رمضان باشیم.
همچنین شبکه چهار در ماه رمضان برنامه‌های گفتگومحوری چون "چراغ و آیینه"، "یادداشت"، "اردیبهشت"، "کاغذ رنگی" و "معرفت" با موضوع ماه مبارک روی آنتن پخش خود خواهد برد.
پخش سخنرانی‌های دکتر الهی قمشه‌ای و رحیم پورازغدی نیز از برنامه‌های دیگر این شبکه برای ماه مبارک رمضان خواهد بود.

شبکه پنج و آمادگی برای ماه میهمانی خدا

شبکه پنج سیما همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های متنوعی را برای روزه داران ضیافت الهی تدارک دیده است. به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما با اعلام ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، برنامه های جشن رمضان، سریال لبنانی خاک و نمک، گفتگوی شبانه عقیق، جنگ شبانه ضیافت، سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، جزء خوانی قرآن کریم، افطاری ساده و چراغ مطالعه بعنوان ویژه برنامه های رمضانی شبکه پنج معرفی شدند.

سریال لبنانی «خاک و نمک» میهمان دم افطار شبکه پنج سیما شد. این سریال در ایام ماه مبارک رمضان ساعت 45/19 روی آنتن می رود و 30/12 هر شب و 11 صبح روز بعد نیز بازپخش می شود.

سریال «خاک و نمک » با نام اصلی «ملح التراب» و به کارگردانی ایاد نحاس محصول سال 2014 میلادی لبنان است که در ژانر ملودرام سیاسی تولید شده است. داستان کلی این سریال مربوط به وقایع اشغال جنوب لبنان و همراهی یک خانواده ثروتمند و متنفذ لبنانی در مقاومت و مبارزه علیه رژیم صهیونسیتی است.

برنامه‌های نظیر انس با قران و جشن رمضان نیز از دیگر برنامه‌های مناسبتی شبکه پنج است که در ماه مبارک رمضان مهمان خانه‌‌های روزه‌دار ایرانی خواهد شد.
هجدهمین جشن رمضان امسال با محوریت گره گشایی از کار خانواده ها و سوژه هایی که گرفتار مشکلات اقتصادی شده اند، هرشب بعد از افطار ساعت 30/21 از فرهنگسرای بهمن روی آنتن می رود. اجرای این برنامه را سیدکاظم احمدزاده بر عهده دارد. جشن رمضان سال گذشته به دنبال تحقق آرزوی افراد بود اما امسال بدنبال گره گشایی از زندگی خانواده های گرفتار است.
همچنین گفتگوی شبانه عقیق نیز یک تاک شوی شبانه است که به گفتگو با تازه مسلمانان می پردازد این برنامه هر شب ساعت 23 پخش می شود. محور سخنرانی امسال شبکه پنج نیز «معشیت» و تلاش برای زندگی بهتر با توجه به آموزه های اقتصادی اسلام است. این برنامه به پوشش سلسله سخنرانی های حجت الاسلام پناهیان با موضوع مدیریت صحیح زندگی، رفتار اقتصادی درست، فرهنگ کار، تلاش صرفه جویی و معشیت در زندگی می پردازد که هر روز ساعت 19 روی آنتن می رود.
طرح قرآني 1449عنوان برنامه اي تولیدی شبکه پنج سیماست که اولین قسمت آن از 23 خرداد مصادف با 25 شعبان ماه  ساعت 16 روی آنتن می رود. طرح قرآنی 1449 با محوریت حفظ سوره مبارکه یاسین است که شعار امسال این برنامه قرآن کتاب زندگی نامگذاری شده است.این برنامه در 78 قسمت 25 دقیقه ای است.بخش های کارشناسی حفظ سوره یاسین،تفسیر و مفاهیم سوره یاسین و نگاهی به شعار امسال طرح همراه با مسابقه پیامکی از جمله آیتم های برنامه طرح قرآنی 1449 است.  


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    سختی ماه رمضون یه طرف یه پسر علیخانی روکی باید تحمل کنه
  • هانا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام.به نظر من برنامه ی ماه عسل برند ماه رمضونه خصوصا با اجرای زیبای آقای علیخانی...امیدوارام سالها شاهد پخش ماه عسل باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس