کد خبر 408194
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به صادرات ۱۷۰ تن زعفران گفت: دلالان و واسطه‌ها نقش عمده‌ای در نوسان قیمت این محصول دارند و این امر مانع جدی صادرات پایدار است.

 به گزارش مشرق، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: سال گذشته از استان خراسان رضوی حدود 148 تن و 675 کیلو به ارزش 213 میلیون دلار زعفران صادر شد که این رقم حکای از رشد 27 درصدی صادرات این محصول از این استان است.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد زعفران تولیدی و صادراتی از خراسان رضوی تأمین می‌شود، گفت: با احتساب حدود 15 تن زعفران صادراتی از استان‌هایی غیر خراسان رضوی می‌توان میزان صادرات زعفران در سال 93 را حدود 170 تن عنوان کرد.

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان زعفران با انتقاد از نوسان قیمت زعفران، گفت: دلالان و واسطه‌ها نقش عمده‌ای در نوسان قیمت این محصول دارند و این امر مانع جدی صادرات پایدار است.

میری بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم زعفران دسته خریداری شده از کشاورزان و دلالان 4 میلیون و 300 تا 4 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت زعفران پوشال 5 میلیون و 150 هزار تا 5 میلیون و 600 هزار تومان است.

وی افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم زعفران سرگل 5 میلیون و 200 تا 5 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت هر کیلو‌گرم زعفران نگین 5 میلیون و 800 تا 6 میلیون و 300 هزار تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه زعفران‌کاران تصریح کرد: از اسفند ماه تاکنون هر کیلوگرم زعفران با رشد 10 درصدی قیمت مواجه بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اقاى نجم الدين حنيفى ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    7 2
    باسلام من ميخوام بدونم زعفران گران ميشود
  • اقاى نجم الدين حنيفى ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    3 4
    باسلام من ميخوام بدونم زعفران گران ميشود
  • علی تیموری ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    4 7
    کی قیمت زعفران. بالا میرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس