کد خبر 395746
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: هدف ما در جام جهانی آمریکا میدان دادن به جوانان برای پشتوانه‌سازی و البته قهرمانی دوباره در مسابقات جام جهانی آمریکا است.

به گزارش مشرق، امیر توکلیان در خصوص برگزاری جام جهانی کشتی آزاد اظهار داشت: اردوی تیم ملی کشتی آزاد از 15 اسفند در خانه کشتی شروع شده و تا جام جهانی کشتی در آمریکا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات در آمریکا برگزار می‌شود به اعتقاد من مبارزات بسیار سنگینی پیش‌رو خواهیم داشت و دیدار برابر آذربایجان بسیار سنگین است. تمامی مدال‌آوران آذربایجانی در جام جهانی کشتی خواهند گرفت و بی‌تردید نسبت به سال گذشته جدال سختی را با این تیم داریم. تیم ایران نیز تغییرات ویژه‌ای را در ترکیب لحاظ کرده اما سعی می‌کنیم باز هم پرچم ایران را با اقتدار به اهتزاز درآوریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سؤال که ترکیب تیم چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: طبق معمول ترکیب تیم 15 روز مانده به مسابقات اعلام می‌شود اما کسانی که در اردو هستند و نفراتی که براساس فرایند و در چارچوب آن قرار بگیرند راهی جام جهانی خواهند شد.

توکلیان در خصوص اینکه نظرتان در ارتباط با تغییر وزن عزت‌الله اکبری و محمدحسین محمدیان چیست، عنوان کرد: اکبری کشتی‌گیر 86 کیلوگرم شده است و به همراه ابراهیمی در جام یاشاردوغو حضور خواهند یافت تا در این وزن بهتر محک بخورند. وی دیگر در 74 کشتی نمی‌گیرد و به وزن 86 آمده است. محمدیان نیز از وزن 86 کیلوگرم به 97 رفته است و با توجه به اینکه عملکرد خوبی در این وزن داشته احتمال زیاد در این وزن خواهد ماند.

وی در ارتباط با اسماعیل‌پور و حضورش در وزن جدید و خالی شدن وزن 61 کیلوگرم نیز گفت: آرش دنگسرکی، بهنام احسان‌پور و صادقی در این وزن حضور دارند و هرچند این نفرات تجربه کمی دارند اما می‌توانند با کسب تجربه نفرات خوبی شوند. اسماعیل‌پور نیز از این پس در وزن 65 کیلوگرم حضور خواهد داشت و این وزن نیز جز اوزان خوب ایران است.

قهرمان پیشین کشتی آزاد و مربی سازنده خراسانی کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا کادر فنی به دنبال پر کردن خلأ موجود در وزن نخست نیست، تصریح کرد: در وزن نخست جدا از رحیمی با تجربه سرمستی جوان و آینده‌دار نیز حضور دارد که وی عناوین زیادی را کسب کرده است. او با حضور احتمالی در مسابقات جام جهانی یا مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند بر تجربیات خود بیفزاید. باید قبول کرد مهره‌ای که توان کسب مدال را دارد در این وزن در اختیار نداریم اما قطعا نفرات دیگری را می‌توانیم اضافه کنیم. کشتی‌گیرانی مثل اطری و حاج آقانیا در اردوها هستند تا خلأ این وزن را پر کنیم.

توکلیان در ارتباط با اهداف تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی امسال اظهار داشت: هدف ما میدان دادن به جوانان برای پشتوانه‌سازی و البته قهرمانی دوباره در مسابقات جام جهانی آمریکا است. نفرات انتخابی ما از جام تختی، مسابقات قهرمانی کشور و مدال‌آوران مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هستند و قصد داریم بار دیگر آقایی کشتی ایران را به جهان ثابت کنیم.

وی در خصوص آخرین شرایط مصدومیت لشگری نیز عنوان کرد: لشگری پایش را عمل کرده و این روزها مشغول فیزیوتراپی است. وی بیشتر روی دستش کار می‌کند و از فروردین ماه نیز به کشتی باز خواهد گشت. او باید در انتخابی بجنگد و با توجه به اینکه یکی از قهرمانان خوب کشتی آزاد است بار دیگر روی ریل مدال‌آوری قرار بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس