در این کتاب صد صفحه‌ای مطالبی همچون مراسم عزاداری برای ارتحال امام خمینی، مسیر و راه انقلاب اسلامی در ایران، تشکیل حکومت جدید و روزهای هرج و مرج اوایل انقلاب، دوران تنش و آرامش، جنبه‌های مختلف افکار و اندیشه‌های امام خمینی وجود دارد.

 به گزارش مشرق، کتاب «امام خمینی رهبر انقلاب ایران» تالیف استاد «کن‌جی تومیتا» به‌عنوان یکصدمین کتاب تاریخ جهان از سوی انتشارات «یاماکاوا» منتشر و روانه بازار ژاپن شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران زمانی‌که اکثر کشورهای جهان به سوی غربی شدن پیش می‌رفتند، انقلاب کرد. با افکار و اندیشه‌های ایشان یک جامعه، که اخلاق و فقه اسلامی را ترویج می‌کند پایه‌گذاری شد. اساس فکر ایشان نه فقط فقه اسلامی بلکه عرفان اسلامی نیز بود. صدای ایشان به عنوان احیای اسلام و توجه به نجات مستضعفین در همه جهان بود. ندای ایشان در جهان اسلام اساس واقعیات را بیان می‌کرد و اتفاقات جدیدی بوجود آمد.

در بخشی از این کتاب به سال 1963 زمانی‌که امام در دادگاه نظامی محکوم به اعدام می‌شوند و بعضی از مراجع آن‌زمان پا در میانی می‌کنند اشاره شده است و همچنین اعترافات قطب‌زاده را مطرح می‌کند. این کتاب از شروع انقلاب مردمی در ایران، فرار شاه، آمدن امام و تشکیل دولت موقت و سپس به جانشینی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره دارد. درقسمت دیگری از این کتاب به مذهب شیعه اثنی عشری و تاریخ معاصر ایران از دوره قاجاریه و سپس انقلاب اسلامی و موفقیتهای امام در طول زندگی اشاره و افکار و شخصیت امام خمینی را بیان کرده و بیشتر به ساده زیستی ایشان اشاره نموده است.

در این کتاب صد صفحه‌ای مطالبی همچون مراسم عزاداری برای ارتحال امام خمینی، مسیر و راه انقلاب اسلامی در ایران، تشکیل حکومت جدید و روزهای هرج و مرج اوایل انقلاب، دوران تنش و آرامش، جنبه‌های مختلف افکار و اندیشه‌های امام خمینی به چشم می‌خورد.

بر روی جلد اول و پشت جلد همچنین در صفحه اول کتاب تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حال اقامه نماز، قدم زدن و مطالعه روزنامه و تمثال مبارک حضرت امام در دست مردم انقلابی در روزهای اول انقلاب دیده می‌شود.

این کتاب جدیدا به بازار آمده و به مبلغ 800 ین ژاپن از طریق شرکت آمازون توزیع می‌شود.

معرفی نویسنده

آقای کن جی تومیتا متولد سال 1947 میلادی در ژاپن که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه علوم انسانی دانشگاه ریتسومیکان استان کیوتو آغاز و دوره کار‌شناسی ارشد خود را نیز در همین دانشگاه به پایان رسانده و بعنوان استاد در‌‌ همان دانشگاه تدریس داشته است. وی در حال حاضر بعنوان استاد علوم ادیان در دانشگاه دوشیشا در استان کیوتو تدریس می‌کند و از دانشمندان ایران‌شناس ژاپن بشمار می‌رود.

دیگر آثار نویسنده به زبان ژاپنی عبارتند از:

• ایران و آیت الله‌ها در سال 1993 در توکیو منتشر گردیده

• ترجمه کتاب ولایت فقیه و جهاد اکبر (امام خمینی) در سال 2003 در توکیو منتشر شده.

• افکار اسلامی معاصر و نهضت‌های سیاسی که با همکاری دکتر هی سا اوکوماتسو و یا سو شی کورسوگی تالیف و در سال 2003 در توکیو منتشر شده است.

گفنی است این کتاب به عنوان یکصدمین اثر از مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان از سوی این ناشر به معرفی امام خمینی (ره) اختصاص یافته و منتشر گردیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس