کد خبر 378908
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲

نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی ضمن ناکام گذاشتن حمله جدید تروریست‌های جبهة النصرة به نبل و الزهراء ۸۰ نفر از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

به گزارش مشرق، حمله تروریست‌های تکفیری جبهة النصرة وابسته به القاعده به دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهراء در استان حلب سوریه ناکام ماند.

نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی ضمن به هلاکت رساندن ۸۰ تروریست جبهة النصرة توانستند سه زره پوش این گروه تروریستی را منهدم کنند و چهار دستگاه خودرو از جمله دو دستگاه تانک را به غنیمت بگیرند.

چند عامل انتحاری جبهة النصرة پیش از رسیدن به مواضع نیروهای مردمی در نبل و الزهراء به هلاکت رسیدند و ده‌ها عضو النصرة هم به اسارت درآمدند.

با جود سرمای شدید هوا درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف سوریه ادامه دارد. در دو شهرک نبل و الزهراء در شمال استان حلب نیروهای کمیته‌های مردمی توانستند حمله گسترده جبهة النصرة را از سه محور ناکام بگذارند. گروه‌های مسلح از مواضع خود در شمال حلب، مناطق مسکونی دو شهرک نبل و الزهراء را گلوله باران کردند و روز پنج شنبه بیش از چهل گلوله خمپاره به این دو شهرک اصابت کرد.

دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء در شمالیترین نقطه از سوریه قرار دارند که تنها ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و ۲۰ کیلومتر با حلب فاصله دارند. این دو شهر بیش از دو سال و نیم است که در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارند. هم اکنون بیش از شصت هزار نفر در شهرهای نبل و الزهراء زندگی می‌کنند و با وجود حملات مکرر گروه‌های تکفیری، مردم این دو شهر با گرفتن سلاح به دست، در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنند، مقاومتی که اسطوره‌ای است.

گروه‌های تکفیری از ابتدای شروع محاصره، این دو شهر را هدف خمپاره و موشک قرار دادند، با توجه به اینکه در نبل و الزهراء پناهگاه زیرزمینی وجود ندارد، در دو سال اخیر بر اثر این حملات تعداد زیادی از مردم این دو شهر شهید یا مجروح شدند. تعداد کل شهدای شهرهای نبل و الزهرا از ابتدا شروع حمله گروه‌های تکفیری به این دو شهر به بیش از ۵۷۰ شهید رسیده است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    بر این اردوغان و این مرتجعین احمق عرب لعنت که کشور قدرتمند سوریه رو به جایی رسوندن که حالا نیروهای مردمی و ارتش باید به جنگ تانکهای النصره نجس برن!!! خدا اون روز رو برسونه که این تفاله ها نابود بشن و اونوقت دیدن قیافه ی نجس این حکام عرب و غربیا و صهیونیستهای تخم حروم دیدن داره ... به امید اون روز
  • حق ننگ بر ریاکاران داعشی وهابی محارب با خدا و رسول خدا ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    8 0
    شما برای دفاع از رسول رحمت در مقابل تفکر شیطانی وهابیت پیکار میکنید خدا باشماست و وهابیت وحشی همراه با فرمانده جنایت کارشان ابلیس آل سعود هروز رسواتر از روز قبل می شود .سربلند باد محبان حقیقی محمد و آل محمد .
  • ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    فاتحه داعش والنصره از همون وقتی خونده شد که با جوانان شیعه پنجه در پنجه افکندند...
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    خدایا رزمندگان اسلام را محفوظ و موید بدار و تکفیریهای کافر را نابود کن
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    احسنت بر شما بکشید این پیروان شیطان را
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    ماشا الله شير بچه هاى حيدرى خدا قوت جانم فدايتان
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    خدا نوکران اهل بیت را نصرت میدهد و مخالفان علی (ع) حتما نابود میشوند که این وعده خداست در سوره مبارکه اسرا میفرماید باطل نابود شدنی است البته شجاعت و صبر اهل بیت را هم میخواهد
  • فرشته ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    من نمیدونم چرا ایران چندهزارنیروی داوطلب رو نمیفرسته اونجا تا حساب همشونو یکجا برسه،تاکی باید صبر کنیم تا هرروزصبح که بیدارمیشیم بخونیم که بازم مسلمونا کشته شدن، دنیا به مسلموناخیلی ظلم کرده طوری شده که عوض اینکه سرمونوبالابگیریم همش داریم ازخودمون دفاع میکنیم ،امام زمان کی میای آخه،دیگه تحمل نداریم.
  • عابر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    ماشاءالله به نبل و الزهرا ماشاءالله لعنت بر تروریستهای آمریکایی صهیونیستی سعودی و اربابان نجسشون
  • گنجی پور ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    خداوندا قدرت و نصرت خودت را نصیب مدافعان شیعه بفرما و خذلان و خواری را نصیب دشمنان اسلام بفرما امین .
  • فدایی ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    هر جا شیعه واقعی باشد غمی نیست چون هم زندگی اش هم جنگش و هم شهادتش پر افتخار و عاشقانه است .خدایا به حق نبی اسلام و اهل بیت عزیزش شر دشمنان شیعه را به خودشان باز گردان .امین.
  • مهدی اسدی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    سلام علیکم : خدایا ترا قسم می دهیم به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرزندان حضرت زهرا را در کشورهای سوریه به خصوص نبل و الزهرا ، لبنان ، عراق قهرمان ، یمن و ...پیروز وسربلند بفرما با ذکر صلوات برمحمد وآل محمد .
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    مشرق خيلي وقته ديگه گزارش تحولات سوريه رو نميذاري؟
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    1 0
    قاسم جان کجایی؟ چرا به شیعه های نبل و الزهرا نمی رسی. زود محاصره بشکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس